Zelfde met alcohol, liefst een week niet gebruiken.quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:20 schreef Swiffer het volgende:
1 tip,
als je rookt
wacht een dagje met roken
Het doet af en toe pijn (vorig jaar ook al) en dan voel je weer weken niets, en dan komt het weer. heel raar.quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:18 schreef tonja het volgende:
Bij mij was het destijds zo'n opluchting dat ik dezelfde dag alweer beter kon eten dan toen ze er nog in zaten. Ik heb er toen nauwelijks last van gehad. Er zijn er toen 3 tegelijk uitgetrokken.
Maar ik ken ook iemand die er behoorlijk ziek van is geworden. Er valt weinig over te zeggen dus. Als je er nu veel last van hebt zou ik het zeker wel laten doen.
Nou volgens mij niet vanwege "ontsteking" doorverwezen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:26 schreef Seventees het volgende:
Van het trekken van verstandskiezen hebben de meeste mensen weinig tot geen napijn. De wortels van die kiezen zijn niet zo groot, en die kiezen trekken ze er dus makkelijk uit. Je zal wel doorverwezen zijn naar de kaakchirurg vanwege die ontsteking. En dat is ook waar ik me de meeste zorgen over maak. De kaakchirurg mag je medicijnen voorschrijven, en dat zal hij ook wel gaan doen, als ik het zo lees
Ben eerlijk bang voor die bijwerkingen dan voor napijn van het trekken van die kies.
het brandt de wond wel lekker snel dichtquote:Op donderdag 10 juli 2008 15:21 schreef Black-Hole het volgende:
Zelfde met alcohol, liefst een week niet gebruiken.
Ik hoop dat het zo gaat, en dat ik weinig last heb verder.quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:33 schreef Seventees het volgende:
Ja, dat klopt. Zeker als het de onderkaak betreft
Het stelt niet zoveel voor. Paar prikjes om je kies heen (doet geen pijn) en na een paar minuten zetten ze er een tang op en weg is je kies. Binnen 10 minuten sta je weer buiten.
Ja, spoelen met alcohol werkt wel goed, dat desinfecteerd het ook enorm.quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:39 schreef Cothen het volgende:
[..]
het brandt de wond wel lekker snel dicht
Heb zelf eens een week voor kerst mijn verstandskies laten trekken en geen last meer tegen de tijd dat het kerst was.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:47 schreef spijkerbroek het volgende:
Mijn vriendin is als de dood voor spuiten, dus die verdoving zag ze heel erg tegenop.
Ze zit daar in de stoel met mond open. Zegt de kaakchirurg: "Nou, dan gaan we maar eens kijken". M'n vriendin zag niet dat ie een spuit in z'n hand had, ik wel, want ik zat er naast. Dus hij buigt zich voorover en duwt direct en snel die spuit erin.
Vriendin:![]()
Ik:![]()
Kaakchirurg:
Dat kan ik beamen.. trouwens het rookt ook klote als je je gezicht niet voeltquote:Op donderdag 10 juli 2008 15:20 schreef Swiffer het volgende:
1 tip,
als je rookt
wacht een dagje met roken
Waarom is dat dan, dat je beter niet kan roken?quote:Op donderdag 10 juli 2008 16:57 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Dat kan ik beamen.. trouwens het rookt ook klote als je je gezicht niet voelt
Doen ze niet, het is of rechts of links.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 00:29 schreef EggsTC het volgende:
k.
Als ik die chirurg vraag om me volledige narcose te geven en tegelijk links en rechts te doen (onderkaak) doen ze dat, weet iemand dat? Ik ben namelijk bang dat als ik op vakantie ben straks dat rechts gaat komen. Omdat het al een jaar irriteert, en vaak links begint, en rechts niet veel langer daarna volgt.
Er zitten ook een aantal maanden tussen links en rechts.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 00:44 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Doen ze niet, het is of rechts of links.
Volledige narcose voor het trekken van kiezen? Weet niet of ze dat doen, eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 00:29 schreef EggsTC het volgende:
k.
Als ik die chirurg vraag om me volledige narcose te geven en tegelijk links en rechts te doen (onderkaak) doen ze dat, weet iemand dat? Ik ben namelijk bang dat als ik op vakantie ben straks dat rechts gaat komen. Omdat het al een jaar irriteert, en vaak links begint, en rechts niet veel langer daarna volgt.
In andere topics heb ik wel gelezen dat mensen er 4 tegelijk lieten trekken onder volledige narcose. Ik weet alleen niet of je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen daarvoor. Dat het spoed heeft dat ze getrokken worden ofzo. En je voelt je tong niet meer door plaatselijke verdovingen aan beide kanten. Met een volledige narcose heb je dat probleem niet. Je zal alleen wel met erge pijn wakker worden dan.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 10:19 schreef Seventees het volgende:
[..]
Volledige narcose voor het trekken van kiezen? Weet niet of ze dat doen, eigenlijk.
Verstandskiezen in de bovenkaak trekken ze wel gelijktijdig, maar ik dacht dat er voor die behandeling in de onderkaak de kans bestaat dat je je tong oid niet meer voelt.
kenmerken van een ontsteking merk je niet altijd...quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:09 schreef EggsTC het volgende:
Kaakchirurg doet het, het doet nu wel erg pijn maar ik heb die pijn eerder gehad omdat het tandvlees omhoog wordt gedrukt door de verstandskies. Destijds spoelde ik het ook altijd met alcohol zodat het niet gaat ontsteken. Gewoon spoelen met pure vodka, alle bacterien dood. Dinsdag wordt hij getrokken in het ziekenhuis. Wat zijn kenmerken dat het ontstoken is? Tja, pjin... maarja dat heb je ook als die door het tandvlees heen komt zetten
Ik zie daar het nut niet echt van in, of je moet retebang zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:31 schreef MLI het volgende:
In België is het vrij gebruikelijk om het onder volledige narcose te laten doen.
Kreeg gister kiespijn dus vandaag maar direct naar de tandarts gebelt maar die was op vakantie ofzo, dus maar naar de noodtandarts gegaan kon direct behandelt worden.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:40 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ik zie daar het nut niet echt van in, of je moet retebang zijn.
En natuurlijk hoor je voornamelijk de horror verhalen over verstandskiezen.
Morgen mag ikquote:Op maandag 14 juli 2008 10:13 schreef Swiffer het volgende:
Nou geen horror over verstandskiezen, maar van narcose kun je ook nog lang last hebben!
magoe ben benieuwd hoe het nu met TS zit..
quote:
Ik doe me bestquote:Op maandag 14 juli 2008 12:12 schreef Rebubbled het volgende:
Ps. wel update met foto's van het bloederige gat en de uitgerukte kies hè!
En niet spoelen met pure alcohol oid! Sowieso geen mondwater alcohol. Dit dood alle bacteriën, dus ook de goede bacteriën die helpen genezen.quote:Op maandag 14 juli 2008 13:39 schreef EggsTC het volgende:
Nou dat geeft moed, dankje bubble.
[..]
Ik doe me best
Sterkte! Ik hoop dat het voor jou beter afloopt dan voor mij... ik heb nu 3 maand later een ontsteking. Zo zag het er vanochtend uit:quote:
Zo zag het er bij mij uit vóórdat mijn kiezen getrokken werden. De onderste was helemaal onstoken (nog niet door) doordat de bovenste er eten in drukte... Zijn allebei bij de tandarts getrokken. De verdoving in de ontsteking deed het meest pijn, maar daarna was ik er wel vanaf!!!quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:36 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Sterkte! Ik hoop dat het voor jou beter afloopt dan voor mij... ik heb nu 3 maand later een ontsteking. Zo zag het er vanochtend uit:
[ afbeelding ]
Je hebt je kies toch wel meegenomen?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:03 schreef EggsTC het volgende:
k, done.
Die spuitjes doen wel erg gemeen pijn ja. Maar het trekken voelde ik ook best wel erg. Hij zei dat er veel pus onder de kies zat en dat hij hem niet helemaal verdooft kreeg daardoor. Nu heb ik ook nog best wel pijn, maar het is dragelijk. Die verdoving werkt nog op mn gehele wang, net een ibuprofen genomen. Zelf oplosbare hechtingen, en sorry Rebubbled, ik ga nu niet mn mond open maken voor een foto, daar is het te gevoelig voor
Ja dat duurt nog 1,5 - 2 dagenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:18 schreef EggsTC het volgende:
Nee, ik heb hem niet eens gezien. Is het normaal dat er nog veel bloed uit komt nadat je dat verbandje van je gat af heb gehaald?
advies daarvoor, duik je bed in en ga slapen, heb ik tot nu toe bij elke keer trekken gedaan, en werkt perfect, ben je een paar uur onder zeil en rook je tenminste niet. meestal word ik dan wakker als de verdoving is uitgewerkt en dan doe ik nog even rustig aan en steek daarna een peuk op (mijn tandarts weet ook dat het geen doen is om 24 uur niet te roken, dus die vind het al goed als je het een paar uur lang vol houd.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:14 schreef EggsTC het volgende:
Lol, nog een keer? Nou ik heb net al moeite moeten doen om een half uur met dit gaasje erop te bijten, nee dank je
Ik krijg wel erg trek in een peuk nu
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:27 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
advies daarvoor, duik je bed in en ga slapen, heb ik tot nu toe bij elke keer trekken gedaan, en werkt perfect, ben je een paar uur onder zeil en rook je tenminste niet. meestal word ik dan wakker als de verdoving is uitgewerkt en dan doe ik nog even rustig aan en steek daarna een peuk op (mijn tandarts weet ook dat het geen doen is om 24 uur niet te roken, dus die vind het al goed als je het een paar uur lang vol houd.
edit: trouwens nog nooit een ontsteking gehad na de tijd.
Het is gehecht ja, nou ben net wakker. Bloed nog steeds en vrij veel pijn, verdoving is nu geheel uitgewerkt. Nog maar een ibuprofen erin gewerkt. Die peuk gaat niet lang meer duren voordat die aanstaat.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:40 schreef Rebubbled het volgende:
[..]Heb ik de vorige keer ook gedaan. Ik ben als de dood voor de tandarts dus de valium hielp erg mee met me in slaap krijgen.
Toen ik wakker werd was de verdoving uitgewerkt. Toen heb ik een paracetamolletje genomen en ben boodschappen gaan doen.
Is het wel gehecht? Aangezien je een ontsteking hebt. Lijkt mij dat het dan juist open moet blijven of niet dan?
Eggs is held.
Bij mij duurde het een dag of 2. Flesje water erbij en iedere keer een slokje.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:09 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Het is gehecht ja, nou ben net wakker. Bloed nog steeds en vrij veel pijn, verdoving is nu geheel uitgewerkt. Nog maar een ibuprofen erin gewerkt. Die peuk gaat niet lang meer duren voordat die aanstaat.
Hoe lang blijft dat ffs bloeden? Duurt dat dagen ofzo?bubble.
Nee alleen gaasjesquote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:21 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Bij mij duurde het een dag of 2. Flesje water erbij en iedere keer een slokje.
Mannen en pijn.Heb je niet van die zakjes ibuprofen meegekregen?
Dank jequote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:14 schreef tonja het volgende:
Sterkte EggsTC, heb je een spuitje (zonder naald) gekregen om de wond mee te spoelen?
Oh ja, een voordeel van dat vele bloeden is wel dat de wond schoonspoelt.
Vergeet trouwens niet om voor het slapen een ouwe lap/handdoek over je kussen heen te doen iets wat ik dus vergeten wasquote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:21 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dank je
Ja heb zo'n dingetje gehad, maar dat mag pas na 5 dagen, dat spuitje gebruiken. Dat zeiden ze. Mja het bloed nog wel maargoed veel minder als vanmiddag.
Die gozer was overigens wel erg vakkundig, wist erg goed waar hij mee bezig was. Albert schweizer in dordrecht. Aanrader.
Net van 22:00 tot 00:00 geslapen, maar teveel pijn om echt goed te kunnen slapen. Open wonden zijn kut. Met een handdoek over mn kussen jaquote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:15 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Vergeet trouwens niet om voor het slapen een ouwe lap/handdoek over je kussen heen te doen iets wat ik dus vergeten was
Na 2 dagen mee beginnen hoor, anders kom je er niet goed meer bij. Een ding: het doet echt godsgruwelijk veel zeer, ik heb echt zelden zoveel pijn gehad als toen ik dat gat moest spoelen (bij mij was de kies eruit gesneden trouwens, was niet doorgekomen, dat scheelt). Wat je wel kunt doen, 2 dagen daarna, is bocasan kopen. Dit maak je aan met water, doe je in je mond, hou je hoofd scheef zodat de bocasan aan de kant van de wond zit. je hoeft (en mag!!!) NIET te spoelen, gewoon zorgen dat het er doorheen stroomt, dan doet de bocasan (ontstekingsremmer/ontsmettend) zijn werk. Een redelijk goed alternatief voor spoelen met zout water, stukken minder pijnlijk en je bereikt hetzelfde gebied.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:21 schreef EggsTC het volgende:
Ja heb zo'n dingetje gehad, maar dat mag pas na 5 dagen, dat spuitje gebruiken. Dat zeiden ze. Mja het bloed nog wel maargoed veel minder als vanmiddag.
Ga even naar de apotheek om Ibuprofen of Advil te halen. Het zijn zakjes met bruisspul erin dat naar sinasappel smaakt. Die werken heel goed. Vreemd dat je dat niet mee hebt gekregen.. Ik denk dat de pijn ook een heel eind wordt veroorzaakt door de ontsteking. Die had ik niet, praise the lord.quote:Op woensdag 16 juli 2008 06:32 schreef EggsTC het volgende:
Amper geslapen vanacht, tering wat een pijn. Wees echt blij als je hier niets van gevoeld hebt.
Het bestaat ook gewoon in tabletvorm (ibu600), als je dat fijner vindt (ik kotste dat bruisspul direct uit, zo ongelooflijk goorquote:Op woensdag 16 juli 2008 08:39 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ga even naar de apotheek om Ibuprofen of Advil te halen. Het zijn zakjes met bruisspul erin dat naar sinasappel smaakt. Die werken heel goed.
Maar die zakjes hebben toch ook een licht verdovende werking als je het in je mond houd ofzo? Ik blijf het raar vinden dat je geen recept mee hebt gekregen.. En ons een beetje die chirurg aanraden.quote:Op woensdag 16 juli 2008 08:44 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Het bestaat ook gewoon in tabletvorm (ibu600), als je dat fijner vindt (ik kotste dat bruisspul direct uit, zo ongelooflijk goormaar dat is persoonlijk). Als je geen tijd hebt om naar de apotheek te gaan, je kunt ook zelf ibu600 slikken door gewoon anderhalve 400 of 3 200's te pakken natuurlijk
Sowieso kom ik er niet in , het is extreem goed dicht gehecht. Vanacht om half 5 heb ik het gespoeld met Perio-AID. Ook een soort van chloor mondspoelingsmiddel. Dat deed vrij pijn maarja, ik had echt het idee dat het ging ongtsteken dus beter dit dan een ontsteking. Nu "proeft" het minder ontstoken aan.quote:Op woensdag 16 juli 2008 08:38 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Na 2 dagen mee beginnen hoor, anders kom je er niet goed meer bij. Een ding: het doet echt godsgruwelijk veel zeer, ik heb echt zelden zoveel pijn gehad als toen ik dat gat moest spoelen (bij mij was de kies eruit gesneden trouwens, was niet doorgekomen, dat scheelt). Wat je wel kunt doen, 2 dagen daarna, is bocasan kopen. Dit maak je aan met water, doe je in je mond, hou je hoofd scheef zodat de bocasan aan de kant van de wond zit. je hoeft (en mag!!!) NIET te spoelen, gewoon zorgen dat het er doorheen stroomt, dan doet de bocasan (ontstekingsremmer/ontsmettend) zijn werk. Een redelijk goed alternatief voor spoelen met zout water, stukken minder pijnlijk en je bereikt hetzelfde gebied.
Sorry, too late. heb er een paar gerookt maar doe het wel zo min mogelijk en ik spoel het gelijk met water daarna, of naja ik laat water over die wond gaan zoals jij zegt.quote:Roken en alcohol, maar vooral roken, echt zo lang mogelijk uitstellen, de wond geneest véél trager als je direct rookt. Als jij vandaag weer een peukje opsteekt is de kans erg klein dat je er op vakantie geen last meer van hebt.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 08:39 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ga even naar de apotheek om Ibuprofen of Advil te halen. Het zijn zakjes met bruisspul erin dat naar sinasappel smaakt. Die werken heel goed. Vreemd dat je dat niet mee hebt gekregen.. Ik denk dat de pijn ook een heel eind wordt veroorzaakt door de ontsteking. Die had ik niet, praise the lord.Anders kun je sowieso naar de apotheek, die kunnen je anders ook wel dingen aanraden.
En je hebt even wat te doen, zodat je er niet aan hoeft te denken.
ik vind dat toch wel gek. ik kreeg voor een weeshuis Ibu. meequote:Op woensdag 16 juli 2008 09:53 schreef EggsTC het volgende:
Ja vanochtend Ibuprofen op, nu heb ik eindelijk redelijk kunnen slapen. Bedankt voor de tip iig. Die chirurg zei paracetamol tegne de pijn of ibuprofen. Geen recepten.
2 maanden, minimaal.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:28 schreef EggsTC het volgende:
Iemand enig idee hoe lang die pijn aanhoudt?
Does niet zo gemeen, je haalt me uit mn waan dat iemand het weetquote:Op woensdag 16 juli 2008 14:31 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
2 maanden, minimaal.
Wij weten niet hoe snel jij geneest. Hoe hoog jouw pijngrens is. Hoe groot de ontsteking is. Maar de astrolijnmevrouw kan je vast meer vertellen.![]()
Eggs, onmogelijk vraag natuurlijk.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:34 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Does niet zo gemeen, je haalt me uit mn waan dat iemand het weet![]()
![]()
quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:40 schreef Guppyfriend het volgende:
kan je meteen vragen waarom je geen pijnstillers meegekregen hebt...
Normaal gesproken een dag of 5 tot 7, afhankelijk van hoe snel de wond geneest. Als je gezellig door blijft roken kan dat langer duren.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:28 schreef EggsTC het volgende:
Iemand enig idee hoe lang die pijn aanhoudt?
kquote:Op woensdag 16 juli 2008 16:54 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Normaal gesproken een dag of 5 tot 7,
Jij rookt zeker niet?quote:afhankelijk van hoe snel de wond geneest. Als je gezellig door blijft roken kan dat langer duren.
door roken blijft de wond nu eenmaal langer open... dat is dan ook een keuze die je maakt.quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:54 schreef EggsTC het volgende:
Jij rookt zeker niet?Ibuprofen werkt iig wel top
Ja, vanacht redelijk goed geslapen. En nu is de pijn wel minder als gister. Af en toe golft het wat op en neer en wordt het erger en weer minder. Maar het lijkt redelijk te gaan.quote:
quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:19 schreef EggsTC het volgende:
Wel een fucking brakke smaak in mn bek zeg, fucking ranzig. Pijn stijgt weer een beetje. Ik probeer het uit te houden zonder stiller
Doet het nog steeds pijn dan? ik had de volgende dag en bijna geen pijn meer en de dag daarna was het zo goed als weg.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:19 schreef EggsTC het volgende:
Wel een fucking brakke smaak in mn bek zeg, fucking ranzig. Pijn stijgt weer een beetje. Ik probeer het uit te houden zonder stiller
quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:58 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
![]()
Bloed, bacterieën, rooksmaak (
), etensresten en rottende hechtingen. Fuck yeah!
Ja doet nog wel flink pijn. Dit is dag 3. Maar het is wel al minder dan gister.quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:29 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Doet het nog steeds pijn dan? ik had de volgende dag en bijna geen pijn meer en de dag daarna was het zo goed als weg.
Bij mij deed het alleen pijn als ik er aan ging zitten of tijdens het eten als er its tussen kwam. Maar van de verdovingspuit voelde ik ook niks.quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:31 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja doet nog wel flink pijn. Dit is dag 3. Maar het is wel al minder dan gister.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:35 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Bij mij deed het alleen pijn als ik er aan ging zitten of tijdens het eten als er its tussen kwam. Maar van de verdovingspuit voelde ik ook niks.
volgens wikipedia zijn ze ern iet helemaal zeker van waar het woord vandaan komt, in Belgie wordt ie ook wel 'wijsheidstand' genoemd, wat het idee achter ver stand weer tegen gaat.quote:Op donderdag 17 juli 2008 19:05 schreef tonja het volgende:
Iemand vertelde mij ooit dat 'verstands' kies van 'ver staand' komt. Geen flauw idee of het klopt, maar het klinkt plausibel.
Nee, dat is niet zo. In het engels noemen ze hem "wisdom teeth" en in het belgisch "wijsheidstand", dus dat het in het nederlands "verstaand" zou zijn denk ik nietquote:Op donderdag 17 juli 2008 19:05 schreef tonja het volgende:
Iemand vertelde mij ooit dat 'verstands' kies van 'ver staand' komt. Geen flauw idee of het klopt, maar het klinkt plausibel.
Ik zag die vent met met de spuit in z'n handen en dacht nu gaat het gebeurenquote:Op donderdag 17 juli 2008 18:56 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Tering gek, het leek bij mij alsof die door mijn tong heen werd gezet. Maar die assistente zei "ja die zenuwen liggen vlak bij elkaar, dus dat kan kloppen"Ik dacht dat ze hem in mn tong hadden geprikt.
Getrokken of geboord/gebroken?quote:Op donderdag 17 juli 2008 19:08 schreef erikkll het volgende:
Ik heb het gisteren gehad, en ik heb er toch ook flink last van. Maar ik kreeg wél pijnstillers op recept. Die met sinaasappel bruissmaak. Brufen 600
Ik voelde van 2 spuiten echt extreme pijn, het duurt maar heel even maargoed ik voelde het goed. Van de 3e spuit voelde ik niets.quote:Op donderdag 17 juli 2008 19:14 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ik zag die vent met met de spuit in z'n handen en dacht nu gaat het gebeurenmaar voelde helemaal niks
Veel last ervan? Ik stierf van de pijn afgelopen 2 dagen. Nu wordt het iets beterquote:Op donderdag 17 juli 2008 19:35 schreef erikkll het volgende:
[..]
eerst half afgeslepen, toen getrokken. en tandvlees weggesneden.
Geen idee ik heb geen spuitje mee gekregen ofzoiets danquote:Op donderdag 17 juli 2008 20:13 schreef EggsTC het volgende:
Is het nou echt nodig om te gaan spoelen met dat spuitje in die wond? Voor zover ik kan voelen met mijn tong is de wond vrijwel dicht aan de bovenkant waar het gehecht zat. Moet ik dan in dat vlees gaan wroetten om dat spuitje erin te krijgen, wtf? Die assistente zei nog expliciet "niet op de wond spuiten, maar erin". Maarja als ik dat spuitje erin ga doen weet ik zeker dat de wond weer open gaat.
Iemand?
Ja, mij is alleen verteld even geen alcohol en voorzichtig(met) spoelen maar geen spuitjes ofzoquote:Op donderdag 17 juli 2008 20:43 schreef EggsTC het volgende:
Werd het bij jouw gehecht, Yurit?
Tis wel zoquote:Op donderdag 17 juli 2008 19:11 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. In het engels noemen ze hem "wisdom teeth" en in het belgisch "wijsheidstand", dus dat het in het nederlands "verstaand" zou zijn denk ik niet
Niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:04 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Tis wel zoHet nederlandse woord komt wel degelijk van verre stand af.
Bubbel !quote:Op vrijdag 18 juli 2008 08:43 schreef Rebubbled het volgende:
Eggs, pussy!Mannen en pijn, zoo schattig!
Alleen spoelen met dat spuitje als er daadwerkelijk eten in blijft zitten. Niet eraan lopen kloten met je tong om te kijken of die lap vlees al weg is. En volgens mij kun je ondertussen wel beginnen met spoelen hoor.
Fijn geslapen?
Whahaha! Bij de praktijk waar mijn moeder werkt hebben de tandartsen en assistentes wel de uitleg verre stand geleerd gekregen in ieder gevalquote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:19 schreef Rebubbled het volgende:
Nou, ik zeg vèrstandskies, met de klemtoon op ver. En samen met zoeperzazke gaan wij de wereld veranderen!Dus begin nou maar gewoon met deze uitleg te verspreiden.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:17 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Whahaha! Bij de praktijk waar mijn moeder werkt hebben de tandartsen en assistentes wel de uitleg verre stand geleerd gekregen in ieder geval
Boven of onder?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:17 schreef erikkll het volgende:
Bij mij is het inmiddels dag 3, en het bloedt nog steeds redelijk. De zwelling is wel een stuk minder dan de vorige keer (toen had ik aan de andere kant beide verstandskiezen laten trekken). De pijnstillers heb ik nauwelijks gebruikt. 3 van de 20 zakjes. De pijn is flink aanwezig, maar goed te doen. Als je ergens anders aan denkt, heb je er minder last van
Hoeveel kiezen heb jij wel nietquote:Op maandag 8 december 2008 13:49 schreef sombogywogy het volgende:
ik moet nummertje 48 er uit laten halen
Eeeh, succes dan maar...quote:Op maandag 8 december 2008 13:49 schreef sombogywogy het volgende:
Ik moet de 16e dec.... en ga ook de 19e op vakantie :-o
ik moet nummertje 48 er uit laten halen
haha, ja op mijn formulier staat dat nummer 48 er uit moet... ik zie net dat ze tellen vanaf t midden tot achteren.quote:Op maandag 8 december 2008 14:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hoeveel kiezen heb jij wel niet
Klopt, de elementen zijn verdeeld in 4 kwadranten en bij elk kwadrant tellen ze vanaf de voortand tot aan de verstandskies. Sommige mensen komen niet verder dan de 7 omdat ze helemaal geen verstandskiezen hebben (gehad).quote:Op woensdag 10 december 2008 18:19 schreef sombogywogy het volgende:
[..]
haha, ja op mijn formulier staat dat nummer 48 er uit moet... ik zie net dat ze tellen vanaf t midden tot achteren.
Dat doen ze 4 keer:
van 11 tot 18
van 21 tot 28
van 31 tot 38
en 41 tot 48
dus op die menier kwam ik aan de 48
geen zin in
Ik had vandaag een afspraak voor gaatjes vullen.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:59 schreef Ernemmertje het volgende:
Brr ik heb in februari een afspraak in het ziekenhuis voor het trekken van een verstandskies. Zie er nu al tegen op , nog nooit meegemaakt dus spannend. Wel eng hoor.
Denk dat je gewoon beter helemaal niks kunt roken, om te voorkomen dat er roet/tabak/teer enz in de wond komenquote:Op maandag 2 maart 2009 16:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Wat zie ik op t kaartje: een dag niet roken. Nou rook ik anderhalf pakje Gauloises blauw per dag, dus dat wordt nog leuk. Vroeg ik me af, of je alleen tabak niet mag roken, of bijvoorbeeld ook geen wiet. Misschien een stupide vraag, maar stoned is het wel veel minder lastig niet te roken, plus het helpt pijnverdovend. Anyone?
Ja idd. Zit momenteel nog steeds op het (inmiddels 2e) gaasje te bijten, dus 't is nog bij lange na niet dicht. De verdoving begint uit te werken, heb een sloot paracetamol klaarliggen (dit is ook mn 1e keer qua tandtrekken).quote:Op maandag 2 maart 2009 16:36 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Denk dat je gewoon beter helemaal niks kunt roken, om te voorkomen dat er roet/tabak/teer enz in de wond komen
Ik heb 2x 1 kies moeten laten trekken maar bij mij kon het gaasje na 3 kwartier er al weer uit en had bijna ook geen last van pijn meer, spoelen en kauwen aan die kant ging dan wel niet. Als je het met roken niet red misschien een nicotine pleistertje plakken?quote:Op maandag 2 maart 2009 16:43 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja idd. Zit momenteel nog steeds op het (inmiddels 2e) gaasje te bijten, dus 't is nog bij lange na niet dicht. De verdoving begint uit te werken, heb een sloot paracetamol klaarliggen (dit is ook mn 1e keer qua tandtrekken).
Idd, dat advies is er echt niet om rokers te pesten maar met een reden. Roken (wat dan ook) kan de wond verontreinigen en daarmee een grote ontsteking veroorzaken en geloof me, daar word je écht niet happy van. 5 dagen niet roken is toch echt een klein offer voor een spoedig herstel van de wond in je mond.... Succes!quote:Op maandag 2 maart 2009 16:36 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Denk dat je gewoon beter helemaal niks kunt roken, om te voorkomen dat er roet/tabak/teer enz in de wond komen
Ja, heel irritant. Ik dacht dat t op een gegeven moment wel op zou houden, maar helaas. Omdat ik nog niet heb ontbeten (student he) en toch wel erg honger had, heb ik een halve pot appelmoes naar binnen gewerkt. Ik tuf de hele tijd spul uit/slik t door. Waterijsjes is een goeie, zal even kijken. Verdoving begint nu uit te werken en ik voel me suf en beroerd, volgens mij ook iets koorts als ik t zo voel (staat op t kaartje dat dat normaal is), dus ik duik m'n bed in met 2 paracetamols in mn mik.quote:Op maandag 2 maart 2009 17:19 schreef tonja het volgende:
Bloedt het zo erg dat je het constant door moet slikken?
Heb je waterijsjes? Dat kan de pijn ietsjes verlichten.
Nope. Ik ben net weer wakker, ff nieuws gekeken, verdoving is uitgewerkt. Het doet niet echt pijn, maar ik tuf elke minuut wel zo'n dikke vieze klodder uit. Ben misselijk van al t doorgeslikte bloed.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:24 schreef Guppyfriend het volgende:
gewoon lekker in je bed met pijnstillers. morgen is het vast beter.
heb je overigens geen brufen gekregen (poeder)?
Nope, alleen een extra gaasje dat ik allang heb gebruikt. M'n speeksel wordt heel langzaamaan weer 'normaal', is nu nog lichtrood, dus t gaat al een stuk beter. Benieuwd of t na 24 uur dicht is, heb wel trek in een sigaretjequote:Op maandag 2 maart 2009 20:41 schreef tonja het volgende:
hm, sapjes zijn nogal zuur, dat lijkt me ook geen goed idee.
Als je nu al best last hebt zou ik idd geen melkproducten gebruiken. Ik neem aan dat je afgeraden wordt om melkproducten te gebruiken vanwege de bacteriën.
Sterkte iig.
Heb je geen spuit zonder naald gekregen om de boel af en toe uit te spoelen?
Volgens mij is 't aardig dicht. Koorts is weg, alsmede de napijn, en mn speeksel is weer vrijwel normaalkleurig.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:04 schreef Guppyfriend het volgende:
anders eventjes bellen met de tandarts straks, voor advies?
goedquote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:07 schreef superworm het volgende:
[..]
Volgens mij is 't aardig dicht. Koorts is weg, alsmede de napijn, en mn speeksel is weer vrijwel normaalkleurig.Heb trouwens niet gerookt
Klopt, al heb ik geen eerdere ervaringen. Speeksel is nu weer gewoon volledig normaal, en ook tissues ertegenaan levert geen verkleuring meer opquote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:25 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
goed![]()
niet roken wanneer het net gedaan is scheelt echt zoveel! dat zie je nu wel. fijn dat het weer beter gaat iig!
Als een roosje. Had wat wietthee gezet tegen de pijn, heb 10 uur achter elkaar geslapen en werd 'genezen' wakkerquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |