abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juli 2008 @ 21:04:25 #76
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_60049180
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:52 schreef r_one het volgende:
Je derde eis klinkt nogal kansloos (niet sterk, doordrammerig), speel het zakelijk.
Ik vind het vrij normaal dat je wil weten waarom je constant genegeerd wordt. Het bepaalt de arbeidsrelatie in hoge mate namelijk.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60049467
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Je had toch al een officiële waarschuwing? Dat lijkt me dan de motivatie te bevatten. Ik zou beginnen die waarschuwing aan te vechten, dat staat (voor een rechter) stukken reëler dan miepen over een geeltje.

Je derde eis klinkt nogal kansloos (niet sterk, doordrammerig), speel het zakelijk.

Ik had een officieele waarschuwing gehad voor het weigeren van het wassen van een auto.

Ik had geen zin om nog langer door te werken, en het was de auto van een collega. Ik ben niet in m'n eentje werkzaam daar, iemand anders zou die klus ook kunnen doen.

Na die waarschuwing heb ik een gesprek gehad en dacht ik dat het conflict was verholpen.

Toen ik daar achteraf de rekening voor kreeg, tja. Toen was de maat wel een beetje vol dacht ik zo.. .
pi_60050229
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 21:18 schreef chevere het volgende:
Ik had een officieele waarschuwing gehad voor het weigeren van het wassen van een auto.

Ik had geen zin om nog langer door te werken, en het was de auto van een collega. Ik ben niet in m'n eentje werkzaam daar, iemand anders zou die klus ook kunnen doen.
Dat was inmiddels genoegzaam bekend.
quote:
Na die waarschuwing heb ik een gesprek gehad en dacht ik dat het conflict was verholpen.
Kennelijk dacht je baas daar geheel anders over.
quote:
Toen ik daar achteraf de rekening voor kreeg, tja. Toen was de maat wel een beetje vol dacht ik zo.. .
Ook dat had je al x keer gepost.

Bottomline: ga (ook officieel) tegen die waarschuwing in, eis rectificatie (niet een motivatie, die heb je feitelijk al). Dan is dáármee die 25 euro korting ook onhoudbaar geworden. Een "officiële verklaring" waarom je baas nu niet meer reageert, ga je niet krijgen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_60054795
Mensen doen allemaal zo moeilijk tegenwoordig. Ga gewoon met die kerel om de tafel zitten, desnoods met zo'n Arbo-pipo erbij. Je hebt er wel, zoals je al aangaf, 10 jaar gewerkt. Als je na 10 jaar niet eens een fatsoenlijk gesprek kunt hebben over dit soort dingen.... tsja, dan wordt het de hoogste tijd om elders een baan te zoeken. Je wil toch wel weer aan het werk (daar), of bevalt het je wel zo in de ziektewet? Lekker thuis wachten op een mail die nooit komt en ondertussen lekker je werkgever zwartmaken op een internetforum.
  zondag 13 juli 2008 @ 10:43:24 #80
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_60071469
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 02:53 schreef PDOA het volgende:
Mensen doen allemaal zo moeilijk tegenwoordig. Ga gewoon met die kerel om de tafel zitten, desnoods met zo'n Arbo-pipo erbij. Je hebt er wel, zoals je al aangaf, 10 jaar gewerkt. Als je na 10 jaar niet eens een fatsoenlijk gesprek kunt hebben over dit soort dingen.... tsja, dan wordt het de hoogste tijd om elders een baan te zoeken. Je wil toch wel weer aan het werk (daar), of bevalt het je wel zo in de ziektewet? Lekker thuis wachten op een mail die nooit komt en ondertussen lekker je werkgever zwartmaken op een internetforum.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_60071607
quote:
Op zondag 13 juli 2008 10:43 schreef karr-1 het volgende:
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 13 juli 2008 @ 15:25:49 #82
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_60076154
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 02:53 schreef PDOA het volgende:
De vraag is aan wie de verstoorde arbeidsrelatie ligt. Ik denk dat die eerder te wijten is aan de houding van de baas dan andersom. Dan kan je wel zeggen dat TS het initiatief moet nemen tot een gesprek, maar zover als ik zie heeft hij dat al een aantal keren gedaan. En de baas geeft telkens niet thuis. Dus aan wie ligt het dan?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_60099165
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:25 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

De vraag is aan wie de verstoorde arbeidsrelatie ligt. Ik denk dat die eerder te wijten is aan de houding van de baas dan andersom. Dan kan je wel zeggen dat TS het initiatief moet nemen tot een gesprek, maar zover als ik zie heeft hij dat al een aantal keren gedaan. En de baas geeft telkens niet thuis. Dus aan wie ligt het dan?
En nog steeds is hij niet thuis. Woensdag heb ik weer een gesprek met de arbo. Volgens mij werkt m'n wergever zich aardig in de problemen. Uiterst irritant overigens. Je zou denken dat je na 10 jaar toch wel enig wederzijds respect had mogen verwachten.
pi_60099584
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:25 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Hij zou natuurlijk ook gewoon eens kunnen langsgaan. Het is inderdaad makkelijk om mensen af te wimpelen via de telefoon of mail, maar dat gaat toch wat moeilijker als de persoon voor je neus staat. Kan me voorstellen dat de TS daar helemaal geen zin heeft, maar op deze manier (dus thuis blijven zitten niksen en klagen) worden de verstandhoudingen er ook niet beter op, en de TS geeft zelf aan weer aan het werk te willen. Als niemand het initiatief neemt gebeurt er natuurlijk niks.
pi_60099859
't zou al heel wat zijn als de wergever te kennen zou geven dat hij ook echt wil praten. Een conflict oplossen doe je immers samen.

En waarschijnliijk sta ik binnekort ook voor zijn neus, maar dan wel met iemand van de arbo of een advocaat daarbij. In mijn eentje een gesprek voeren tegenover 3 leidinggevenden lijkt me niet echt een eerlijke bemiddelingspoging. Voor je het weet heb ik kiets gezegt wat ze zelf bedacht hebben. Vandaar dat ik liever via briefwisseling communiceer. Het is immers behoorlijk duideliijk dat ze me liever kwijt zijn dan rijk.
  maandag 14 juli 2008 @ 18:59:07 #86
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_60102967
En dat alles voor 25 euro

Terwijl het heel eenvoudig opgelost kan worden door er naar toe te gaan en een gesprek met die kerel te eisen. Heb je geen advocaat of arbo figuur voor nodig.

En waarom zouden ze van je af willen? Ik denk dat je het voor jezelf ook niet makkelijker maakt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_60106496
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:35 schreef chevere het volgende:
't zou al heel wat zijn als de wergever te kennen zou geven dat hij ook echt wil praten. Een conflict oplossen doe je immers samen.

En waarschijnliijk sta ik binnekort ook voor zijn neus, maar dan wel met iemand van de arbo of een advocaat daarbij. In mijn eentje een gesprek voeren tegenover 3 leidinggevenden lijkt me niet echt een eerlijke bemiddelingspoging. Voor je het weet heb ik kiets gezegt wat ze zelf bedacht hebben. Vandaar dat ik liever via briefwisseling communiceer. Het is immers behoorlijk duideliijk dat ze me liever kwijt zijn dan rijk.
Ben je nu op maandag hier nog steeds aan het zeiken? Kan me voorstellen dat die baas je liever kwijt dan rijk is. Ik denk dat een conflict met jou ook niet op te lossen is zolang jij je gelijk niet krijgt!

Als ik die nick van je lees, moet ik onwillekeurig denken aan Seveke, ook zo'n drammertje!
  maandag 14 juli 2008 @ 21:51:14 #88
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60107305
Belachelijk dat de werkgever dat geld inhoudt. Aan de andere kant denk ik niet dat het verstandig is om je ziek te melden. Neus in de wind en doorwerken has je positie iets steviger gemaakt. Ik kan me echter ook wel voorstellen dat het onwerkbaar wordt wanneer een werkgever je zo behandelt..

Wanneer ik in dezelfde situatie zou zitten zou ik solliciteren bij andere werkgevers en op die manier zo snel zien niet langer afhankelijk te zijn van deze werkgever. Dat zou in die situatie voor mezelf het beste zijn, maar ik vind mezelf en mijn peace of mind belangrijker dan rechtvaardigheid. Wanneer dat voor jou anders ligt, dan gaat het misschien niet op..
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:50:21 #89
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_60140908
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:52 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vind het belachelijk dat je werkgever moet opdraaien voor het feit dat jij je woede niet onder controle kan houden.

Thuis gaan zitten omdat je baas je een boete gaf -ook al is het onterecht- is een buitenproportionele actie en zal bij een eventuele toekomstige beslechting bij de rechter niet in jouw voordeel pleiten.
Ik denk dat dat nog valt te bezien. Negen jaar dienstverband met voorheen nooit problemen (de werkgever was kennelijk zeer tevreden) en dan een boete geven omdat je een keer niet aan de vraag van de werkgever kon voldoen? Wat zijn dat voor praktijken? Ik zou mij ook diep beledigd voelen en een oog om oog tand om tand actie uitvoeren. De zaak kort en klein slaan gaat natuurlijk veel te ver, maar dat zal te maken hebben met dat het vuurtje her en der wordt opgestookt door de manier waarop er met elkaar wordt gecommuniceerd en niet alleen vanwege die boete zelf. Daar kunnen wij moeilijk over oordelen.
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:56:02 #90
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_60141054
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 13:48 schreef twentemeisje het volgende:
Ik snap echt wel dat je pissig bent op die eikel die duidelijk niet weet hoe hij met zijn personeel om moet gaan. Maar ik ben nog steeds van mening dat dit geen reden is om je ziek te melden. Je hoeft niet eens met hem in 1 ruimte te werken... En dat jij boos op hem bent is toch geen reden om je werk niet te kunnen doen? Als jij pissig wordt dan dreig je dus alle controle te verliezen? Dat zijn dan issues waar je aan moet werken lijkt me TS...
Jezelf ziek melden is één van de weinige middelen die je als werknemer hebt om enige macht uit te oefenen. Ik vind dat je daar in dit soort situaties je hand niet voor om moet draaien om die in te zetten. Zeker wanneer de ARBO erachter staat. Dat het de relatie tussen werkgever en werknemer niet zal bevorderen lijkt mij logisch, maar ja, je moet je afvragen of je nog voor zo'n werkgever wilt blijven werken en de TS heeft al aangegeven weg te willen.

Ik denk dat je de psychische en emotionele druk erg onderschat. Gewoon verder gaan met je werk voor een werkgever met wie je zo'n relatie onderhoudt? Dat werkt toch niet? Je zit minimaal 8 uur in vijandelijk gebied en je zult je werkgever heus wel een aantal keer tegenkomen. Dat is gewoon niet de beste oplossing.
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:31:21 #91
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60152111
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:56 schreef servus_universitas het volgende:

Gewoon verder gaan met je werk voor een werkgever met wie je zo'n relatie onderhoudt? Dat werkt toch niet? Je zit minimaal 8 uur in vijandelijk gebied en je zult je werkgever heus wel een aantal keer tegenkomen. Dat is gewoon niet de beste oplossing.
Tijd dus om een andere baan te zoeken. Dat laatste maandje overleef je dan nog wel.
pi_60152239
Ik heb alles snel ff doorgeken, en ik vraag mij af of dit niet een manier van jou werkgever (om op een best lullige manier) om van jou af te komen bij dat taxibedrijf? Je had her erover dat er al eerder kleine dingentje zijn voorgevallen, welke zijn dat?
pi_60152333
Ik ga er trouwens ook van uit dat je een verklaring hebt gevraagd bij de werkgever waarom je die andere auto moest wassen?

Werkgever vraagt: hey Chevere, was zijn auto ff.
Jij: Waarom?

Wat was zijn motivatie?

Er mist heel wat informatie
pi_60154496
Ik kwam al 2 uur later aan in de garage, en had dus eigenlijk al 2 uur overgewerkt. Een collega stond op "mijn' auto te wachten om zijn eigen dienst daarin voort te zeten.

De auto waar hij eerder in had gereden moest ik toen gaan wassen. Aangezien hij alle tijd had gehad om die auto die auto te wassen, of op zijn minst alvast had kunnen beginnen daarmee voelde ik er weing voor om zijn werk dan maar te doen. De auto was overigens niet heel smerig ofzo, een wasbeurtje minder is geen dioodszonde.

Toen ik te kennen gaf dat ik hier dus geen zin in had kreeg ik te horen.. : rot dan maar op naar huis.

Ik ben naar huis gegaan en kwam na het weekend weer terug.

Maandag middag vond ik een schriftelijke waarschuwing in mijn postvak en was daar al behoorlijk ziek van. Beetje zielig dat men meteen een briefje schrijft zonder eerst te praten.

Uiteindelijk heb ik later die week een gesprek gehad, op mijn eigen verzoek, en nog eens uitgelegd waarom ik het niet eens was met het wassen van die auto.

Ik dacht dat hiermee het conflikt was opgelost.

Toen ik een week later zag dat er 25 Euro in mindering was gebracht heb ik eerst nog rustig dit geld terug gevraagd, mede naaar aaleiding van ons eerdere gesprek leek me dat toch wel redelijk. Ik zou het toen ook terug krijgen.

Toen ik na een paar dagen nog eens vroeg waar dat geld dan bleef, kreeg ik te horen dat ze besloten hadden dat ik het niet terug zou krijgen.

Op dat moment vloog het gebakje wat ik op dat moment aan het eten was met schotel en al door de kantine. Ik heb me daarom ook meteen ziek gemeld.
  woensdag 16 juli 2008 @ 23:20:00 #95
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_60155995
Dan is je baas gewoon een klootzak. Eerst beledigd zijn als je niet nog meer wilt overwerken, uitpraten en dan weer niet, dan afspreken om het geld terug te geven en dan weer niet. Ik vind je baas een onbetrouwbaar sujet en diens handelwijze tonen van slecht werkgeverschap.

Er was geen enkele rechtsgrond om die 25,- in te houden. In theorie had jij dan ontslag op staande voet kunnen nemen en je baas een poot uittrekken door in een procedure vergoeding conform kantonrechtersformule van hem te eisen. Of je het gekregen had is punt twee, maar niet nakomen van contractuele verplichtingen zoals loon niet uitbetalen is in principe grond voor onmiddelijke ontbinding. Verwijtbaarheid van de werkgever kan vervolgens grond zijn voor vergoeding. 9 maanden a pakkembeet 2000,- x 1,5 verwijtbaarheidsfactor is toch 27000,- bruto bij elkaar.

Ja ik speculeer graag
pi_60248912
't gaat steeds beter, salaris is nu ook al een week te laat, en nog steeds niet ontvangen. Hij heeft nog 1 week om te reageren op het mediation voorstel van de arbo. Tot nu toe was ik nog steeds welwillend om het conflict op te lossen, maar ik vrees dat de weg naar het kantongerecht niet lang meer duurt.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:15:55 #97
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_60265234
Je kunt rente vragen op je achterstallige salaris, kijk even goed in je CAO of dat ook voor jou geldt. Direct schriftelijk er achteraan!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_60265433
quote:
Op maandag 21 juli 2008 18:00 schreef chevere het volgende:
't gaat steeds beter, salaris is nu ook al een week te laat, en nog steeds niet ontvangen. Hij heeft nog 1 week om te reageren op het mediation voorstel van de arbo. Tot nu toe was ik nog steeds welwillend om het conflict op te lossen, maar ik vrees dat de weg naar het kantongerecht niet lang meer duurt.
Veel succes met het rechten zonder salaris
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60266150
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Veel succes met het rechten zonder salaris

?
pi_60266160
Wat begrijp je niet?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')