abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60006351
quote:
De Jager. Onthoud die naam. Want dankzij deze ruggegraatloze MKB-CDA'er betalen wij volgend jaar MEER WEGENBELASTING ZODAT DE TRUCKERS DE SNELWEGEN NIET BLOKKEREN. Nederland werd de afgelopen week in gijzeling gehouden en De Jager betaalde grif het losgeld. Meneer heeft vandaag, terwijl half Nederland op vakantie is en de Tweede Kamer met reces, de dagelijks kantelende vrachtwagenchauffeurs een goedmakertje gegeven vanwege de hoge dieselprijzen. Alsof godverdomme die fat fucks het patent op benzineleed hebben. U ziet het. Een beetje dreigen met een terroristische daad (het land demobiliseren en platleggen) is genoeg om er honderden miljoenen extra bij te krijgen. En om dit te compenseren wordt van u het komend jaar 114 miljoen euro verwacht in de vorm van een hogere wegenbelasting. In de volksmond noemen we zoiets ook wel het recht van de grootste bek. Misschien morgen met zijn allen ook maar eens een uurtje gaan stilstaan zonder aanleiding. Met een beetje geluk hebben we die De Jager nog voor het weekeinde op de knieën. Het kwartje van Kok terug, en wel nu!
Ik zie het nog nergens als nieuwsbericht staan, maar dit was ook op het RTL4 nieuws. Ook al is het een stukje van Geenstijl, het is toch wel apart te noemen dat Balkenende en consorten beloofd hadden om geen lastenverzwaringen meer door te voeren, en het toch doen. Er is iets behoorlijk scheef in dit landje.

http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/video/ hier staat het ergens bij..

[ Bericht 11% gewijzigd door _Qmars_ op 09-07-2008 21:56:34 ]
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:51:52 #2
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_60006424
Tvp!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_60006591
het zit toch anders in elkaar gaan. accijns en btw gaat omhoog. kut voor de truckers, dus nu wordt het over een andere boeg gegooid en gaat de wegenbelasting omhoog wat verhoudingsgewijs minder pijnlijk is voor truckers echter pijnlijker voor de gewone autobezitter
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:04:10 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_60006703
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:00 schreef TubewayDigital het volgende:
het zit toch anders in elkaar gaan. accijns en btw gaat omhoog. kut voor de truckers, dus nu wordt het over een andere boeg gegooid en gaat de wegenbelasting omhoog wat verhoudingsgewijs minder pijnlijk is voor truckers echter pijnlijker voor de gewone autobezitter
Um, nee. Van het artikel op de FP:
quote:
Het kabinet ziet verder af van de geplande verhoging van de motorrijtuigenbelasting voor vracht- en bestelauto's.
Let wel: Voor vracht- en bestelwagens. Drie keer raden wie dus WEL meer wegenbelasting gaan betalen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_60006763
Die truckers berekenen het toch door, als die compensatie er niet was gekomen.

Je bent als automobilist in Nederland hoe dan ook de sjaak
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:21:21 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60007114
Vandaag maak ik dit: Wat is er toch aan de hand in Nederland? topic nog aan, waarin ik me afvraag hoe het komt dat de belastingen al zes dagen niet verhoogd zijn, (dat overigens gesloten wordt want bagger), en nog dezelfde dag wordt ik op mijn wenken bediend met een verhoging van de wegenbelasting.

Ondanks de Heilige Eed die onze bewindslieden eergisteren zwoeren om gedurende hun kabinetsperiode geen belastingverhogingen meer af te kondigen. Op 1 juli waren tenslotte al de accijnsen op tabak, diesel, LPG verhoogd alsook nog een handvol andere belastinkjes die ik alweer vergeten ben. Ondanks het reces waardoor het gros van de bezwindlieden op vakantie is, lukt het toch nog om ff snel een belastinkje er door te tikken.

Blijkt dat er altijd één minister achter blijft op post in Fort de Tweede Kamer, om dit soort "noodmaatregelen" uit te kunnen voeren.

Leuker kunnen ze het niet maken in Nederland, wel gekker!
The End Times are wild
pi_60007478
Méér wegenbelasting en meer belastingen in het algemeen, dat is o.a. waarvoor de overheid voornamelijk dient.
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:44:26 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60007770
quote:
Volgens Balkenende krijgt de burger deze kabinetsperiode geen extra belastingen meer voor de kiezen bovenop de verhogingen die al zijn gepland. De president van de Europese Centrale Bank Claude Trichet zei eerder op de dag dat Nederland moet afzien van nieuwe belastingverhogingen omdat anders de inflatie verder zou oplopen. Trichet doelde volgens Balkenende niet op de al geplande btw-verhoging.
http://www.bndestem.nl/al(...)ende-Matig-lonen.ece
En dit is de krant van 5 juli. VIER fucking dagen geleden!

Wat voor een stomme ezels geloven ze daar in DH wel niet dat wij zijn!!! Gewoon keihard beweren dat er geen geplande verhogingen meer aankomen, EN NOG GEEN VIER KLOTEDAGEN LATER met een stalen gezicht de belastingen WÉÉR verhogen!!

Vliegbelasting, tabaksaccijnsen, kansspelbelasting,LPG, Diesel en weet ik wat nog meer is nog geen week geleden fors verhoogd! En wat word er nu dan geroepen:
quote:
Omdat de Nederlandse burger al langere tijd geen effectieve lastenverzwaringen meer te verwerken heeft gehad, is het verhogen van de wegenbelasting voor personenvoertuigen gerechtvaardigd. De regering heeft ook altijd het voorbehoud gehad om indien noodzakelijk één keer de lasten te verhogen wanneer dit maatschappelijk gezien gewenst was.
http://www.fd.nl/csFdArti(...)genverhogingen_in_NL
En iedereen slikt het weer als zoete koek. Net alsof dieselrijders al niet genoeg verhoogd zijn in hun wegenbelasting het afgelopen jaar.



PWND!!
The End Times are wild
pi_60008264
- HEEEEEL ERG DOM GETROLL!!!!! -

- en dan bedoel ik ook echt heel, heel, heel erg dom -

[ Bericht 76% gewijzigd door sp3c op 10-07-2008 12:56:14 ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_60008298
quote:
Omdat de Nederlandse burger al langere tijd geen effectieve lastenverzwaringen meer te verwerken heeft gehad, is het verhogen van de wegenbelasting voor personenvoertuigen gerechtvaardigd. De regering heeft ook altijd het voorbehoud gehad om indien noodzakelijk één keer de lasten te verhogen wanneer dit maatschappelijk gezien gewenst was.
Nog nooit zo'n rattig stukje gelezen mijn hele leven

ik ga niet eens uitleggen wat ik hier zo kut aan vind.
pi_60009220
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 22:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Um, nee. Van het artikel op de FP:
[..]

Let wel: Voor vracht- en bestelwagens. Drie keer raden wie dus WEL meer wegenbelasting gaan betalen.
Komt nog bij dat vrachtauto's en bestelwagens op grijs kenteken al weinig wegenbelasting betalen.
pi_60009816
Zelfs tijdens het reces weet dit kabinet de meest absurde plannen te bedenken. De ene groep tevreden stellen door de andere groep zwaarder te belasten. Lood om oud ijzer.

Het is toch ongelofelijk wat er in dit land door de strot wordt gedouwd. Waarom zou je in dit land werken of je best doen? Je werkt toch altijd voor iemand anders .

Samen werken samen leven. Zelden zo'n leugenachtige uitspraak gehoord.
pi_60010077
Nogal simpel he. Kabinet kiest voor de groep met de minste actiebereidheid, en dat zijn de personenwagens. Die organiseren zich niet zo snel. Pas als een week lang de snelwegen door personenwagens geblokkeerd zou worden dan kregen we wel weer een ander geluid, maar helaas. jammer dat de ANWB ook geen vuist durft te maken, zou graag meehelpen een snelweg of een of ander truckersnest te blokkeren.
pi_60010236
ik had echt een wtf momentje toen ik dit las. Ben wel benieuwd hoe het echt zit, want zoals al gezegd is; er zouden toch (even) geen belastingverhogingen meer komen? En ik had wel sympathie voor de actie van die truckers, maar als ik het moet betalen houdt het voor mij ook op hoor...
  donderdag 10 juli 2008 @ 04:46:36 #15
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_60011619
Typisch Nederlands dit.
pi_60011788
Ik heb er toch geen last van, dus gooi maar lekker omhoog
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60013650
Het gebeurt niet heel vaak, maar ik ben het volledig met GeenStijl eens: als Nederlandse automobilisten moeten we hetzelfde machtsmiddel inzetten als hetgeen de transportsector mee dreigt. Eén dagje staken, cq. snelwegen massaal blokkeren en de economische schade is enorm. Er moet een keer een eind komen aan de absurde lastenverhogingen waar automobilisten mee geconfronteerd worden. Vervoer is in Nederland zo goed als strafbaar.
pi_60014082
Meer belastingen. Super.
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:33:17 #19
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60014137
quote:
Automobilist draait op voor akkoord kabinet met transportsector
DEN HAAG - De automobilist draait op voor het akkoord tussen de transportsector en het kabinet ter compensatie van de gestegen brandstofprijzen. Het kabinet ziet af van de voorgenomen verhoging van de motorrijtuigenbelasting voor bestel-, vrachtwagens en bussen. In plaats daarvan wordt de motorrijtuigenbelasting voor automobilisten met 114 miljoen euro verhoogd.

Dit heeft staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën) woensdag bekendgemaakt. De voorgenomen prijsverhoging voor de transportsector moest de jaarlijkse verlaging van de bpm compenseren, die invoering van de kilometerheffing mogelijk moet maken. Schrappen van deze lastenverzwaring bespaart de sector 114 miljoen euro.

Met het akkoord zijn nieuwe acties van vrachtwagenchauffeurs van de baan, meldde voorzitter Klaas de Waardt van de Verenigde Eigen Rijders Nederland (VERN). De transportsector wist staatssecretaris De Jager ervan te overtuigen dat zij geen voordeel heeft van het verlagen van de bpm (belasting van personenauto’s en motorrijwielen). „Nu hoeven wij niet meer te bloeden”, aldus voorzitter Alexander Sakkers van Transport en Logistiek Nederland (TLN).

De verhoging van de motorrijtuigenbelasting kost automobilisten hooguit ’een paar euro per jaar’ extra, benadrukt een woordvoerder van De Jager. „Bovendien hebben automobilisten wél voordeel bij de bpm-verlaging.” De ANWB vindt het oneerlijk de last naar de automobilist te verschuiven. „Als de overheid de transportsector voor de gestegen benzinekosten compenseert dan moet ze dat ook voor automobilisten doen”, aldus een zegsman.

De lastenverlichting van 114 miljoen voor de transportsector is onderdeel van een pakket maatregelen ter waarde van tweehonderd miljoen euro waarmee het kabinet de bedrijven compenseert voor de sterk gestegen brandstofprijzen. Binnen het pakket trekt het kabinet ook bijna zeventig miljoen euro uit om het wagenpark schoner te maken en voor innovatie. De ambitie is de Nederlandse transportsector de nummer één van Europa te maken.

Het kabinet heeft verder beloofd tot en met 2011 de accijns niet meer te verhogen. Ook wordt de rode diesel, waarover negen cent minder belasting wordt geheven, niet afgeschaft. Dit is voor boeren en tuinders van groot belang. De prijs van diesel kan nogwel stijgen als gevolg van inflatiecorrectie.

De transportorganisaties TLN, EVO, KNV en VERN noemen het ’positief’ dat het kabinet afziet van verdere lastenverzwaringen, maar zijn wel ’zeer teleurgesteld’ dat de accijnsverhoging op diesel met drie cent, die per 1 juli is ingevoerd, niet wordt teruggedraaid. „Dat moeten we voor lief nemen. Blijven mopperen heeft geen zin”, aldus TLN-voorman Sakkers.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60014297
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:33 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron
quote:
Schrappen van deze lastenverzwaring bespaart de sector 114 miljoen euro.

De lastenverlichting van 114 miljoen voor de transportsector is onderdeel van een pakket maatregelen ter waarde van tweehonderd miljoen euro waarmee het kabinet de bedrijven compenseert voor de sterk gestegen brandstofprijzen
Het niet (verder) verhogen van de lasten wordt gezien als een lastenverlichting?
pi_60014361
quote:
De verhoging van de motorrijtuigenbelasting kost automobilisten hooguit ’een paar euro per jaar’ extra, benadrukt een woordvoerder van De Jager. „Bovendien hebben automobilisten wél voordeel bij de bpm-verlaging.”
Dit is ook zo'n onzin hè. Mooi dat de BPM verlaagd is, maar de CO2 heffing is vervolgens wel in het leven geroepen waardoor veel auto's duurder zijn geworden.
pi_60015788
En weer groeit die kloof tussen burger en politiek een paar kilometer.
  donderdag 10 juli 2008 @ 12:17:06 #23
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_60016363
Dan maar hetzelfde middel gebruiken.

Snelwegen afzetten met auto's.
Wie doet mee?
Desnoods parkeer ik in mijn eentje de auto op de snelweg.

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_60016421
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:17 schreef GizartFRL het volgende:
Dan maar hetzelfde middel gebruiken.

Snelwegen afzetten met auto's.
Wie doet mee?
Desnoods parkeer ik in mijn eentje de auto op de snelweg.


Ik steun dat soort maatregelen wel. Ik heb alleen geen auto. En m'n fiets op de snelweg zetten is ook geen goed plan.
  donderdag 10 juli 2008 @ 12:24:01 #25
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_60016498
Leen je maar een auto van mij.
Heb er 5 dus dit doet mij extra pijn in mijn beurs.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')