Ik zie het nog nergens als nieuwsbericht staan, maar dit was ook op het RTL4 nieuws. Ook al is het een stukje van Geenstijl, het is toch wel apart te noemen dat Balkenende en consorten beloofd hadden om geen lastenverzwaringen meer door te voeren, en het toch doen. Er is iets behoorlijk scheef in dit landje.quote:De Jager. Onthoud die naam. Want dankzij deze ruggegraatloze MKB-CDA'er betalen wij volgend jaar MEER WEGENBELASTING ZODAT DE TRUCKERS DE SNELWEGEN NIET BLOKKEREN. Nederland werd de afgelopen week in gijzeling gehouden en De Jager betaalde grif het losgeld. Meneer heeft vandaag, terwijl half Nederland op vakantie is en de Tweede Kamer met reces, de dagelijks kantelende vrachtwagenchauffeurs een goedmakertje gegeven vanwege de hoge dieselprijzen. Alsof godverdomme die fat fucks het patent op benzineleed hebben. U ziet het. Een beetje dreigen met een terroristische daad (het land demobiliseren en platleggen) is genoeg om er honderden miljoenen extra bij te krijgen. En om dit te compenseren wordt van u het komend jaar 114 miljoen euro verwacht in de vorm van een hogere wegenbelasting. In de volksmond noemen we zoiets ook wel het recht van de grootste bek. Misschien morgen met zijn allen ook maar eens een uurtje gaan stilstaan zonder aanleiding. Met een beetje geluk hebben we die De Jager nog voor het weekeinde op de knieën. Het kwartje van Kok terug, en wel nu!
Um, nee. Van het artikel op de FP:quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:00 schreef TubewayDigital het volgende:
het zit toch anders in elkaar gaan. accijns en btw gaat omhoog. kut voor de truckers, dus nu wordt het over een andere boeg gegooid en gaat de wegenbelasting omhoog wat verhoudingsgewijs minder pijnlijk is voor truckers echter pijnlijker voor de gewone autobezitter
Let wel: Voor vracht- en bestelwagens. Drie keer raden wie dus WEL meer wegenbelasting gaan betalen.quote:Het kabinet ziet verder af van de geplande verhoging van de motorrijtuigenbelasting voor vracht- en bestelauto's.
En dit is de krant van 5 juli. VIER fucking dagen geleden!quote:Volgens Balkenende krijgt de burger deze kabinetsperiode geen extra belastingen meer voor de kiezen bovenop de verhogingen die al zijn gepland. De president van de Europese Centrale Bank Claude Trichet zei eerder op de dag dat Nederland moet afzien van nieuwe belastingverhogingen omdat anders de inflatie verder zou oplopen. Trichet doelde volgens Balkenende niet op de al geplande btw-verhoging.
http://www.bndestem.nl/al(...)ende-Matig-lonen.ece
En iedereen slikt het weer als zoete koek. Net alsof dieselrijders al niet genoeg verhoogd zijn in hun wegenbelasting het afgelopen jaar.quote:Omdat de Nederlandse burger al langere tijd geen effectieve lastenverzwaringen meer te verwerken heeft gehad, is het verhogen van de wegenbelasting voor personenvoertuigen gerechtvaardigd. De regering heeft ook altijd het voorbehoud gehad om indien noodzakelijk één keer de lasten te verhogen wanneer dit maatschappelijk gezien gewenst was.
http://www.fd.nl/csFdArti(...)genverhogingen_in_NL
Nog nooit zo'n rattig stukje gelezen mijn hele levenquote:Omdat de Nederlandse burger al langere tijd geen effectieve lastenverzwaringen meer te verwerken heeft gehad, is het verhogen van de wegenbelasting voor personenvoertuigen gerechtvaardigd. De regering heeft ook altijd het voorbehoud gehad om indien noodzakelijk één keer de lasten te verhogen wanneer dit maatschappelijk gezien gewenst was.
Komt nog bij dat vrachtauto's en bestelwagens op grijs kenteken al weinig wegenbelasting betalen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, nee. Van het artikel op de FP:
[..]
Let wel: Voor vracht- en bestelwagens. Drie keer raden wie dus WEL meer wegenbelasting gaan betalen.
Bronquote:Automobilist draait op voor akkoord kabinet met transportsector
DEN HAAG - De automobilist draait op voor het akkoord tussen de transportsector en het kabinet ter compensatie van de gestegen brandstofprijzen. Het kabinet ziet af van de voorgenomen verhoging van de motorrijtuigenbelasting voor bestel-, vrachtwagens en bussen. In plaats daarvan wordt de motorrijtuigenbelasting voor automobilisten met 114 miljoen euro verhoogd.
Dit heeft staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën) woensdag bekendgemaakt. De voorgenomen prijsverhoging voor de transportsector moest de jaarlijkse verlaging van de bpm compenseren, die invoering van de kilometerheffing mogelijk moet maken. Schrappen van deze lastenverzwaring bespaart de sector 114 miljoen euro.
Met het akkoord zijn nieuwe acties van vrachtwagenchauffeurs van de baan, meldde voorzitter Klaas de Waardt van de Verenigde Eigen Rijders Nederland (VERN). De transportsector wist staatssecretaris De Jager ervan te overtuigen dat zij geen voordeel heeft van het verlagen van de bpm (belasting van personenauto’s en motorrijwielen). „Nu hoeven wij niet meer te bloeden”, aldus voorzitter Alexander Sakkers van Transport en Logistiek Nederland (TLN).
De verhoging van de motorrijtuigenbelasting kost automobilisten hooguit ’een paar euro per jaar’ extra, benadrukt een woordvoerder van De Jager. „Bovendien hebben automobilisten wél voordeel bij de bpm-verlaging.” De ANWB vindt het oneerlijk de last naar de automobilist te verschuiven. „Als de overheid de transportsector voor de gestegen benzinekosten compenseert dan moet ze dat ook voor automobilisten doen”, aldus een zegsman.
De lastenverlichting van 114 miljoen voor de transportsector is onderdeel van een pakket maatregelen ter waarde van tweehonderd miljoen euro waarmee het kabinet de bedrijven compenseert voor de sterk gestegen brandstofprijzen. Binnen het pakket trekt het kabinet ook bijna zeventig miljoen euro uit om het wagenpark schoner te maken en voor innovatie. De ambitie is de Nederlandse transportsector de nummer één van Europa te maken.
Het kabinet heeft verder beloofd tot en met 2011 de accijns niet meer te verhogen. Ook wordt de rode diesel, waarover negen cent minder belasting wordt geheven, niet afgeschaft. Dit is voor boeren en tuinders van groot belang. De prijs van diesel kan nogwel stijgen als gevolg van inflatiecorrectie.
De transportorganisaties TLN, EVO, KNV en VERN noemen het ’positief’ dat het kabinet afziet van verdere lastenverzwaringen, maar zijn wel ’zeer teleurgesteld’ dat de accijnsverhoging op diesel met drie cent, die per 1 juli is ingevoerd, niet wordt teruggedraaid. „Dat moeten we voor lief nemen. Blijven mopperen heeft geen zin”, aldus TLN-voorman Sakkers.
quote:
Het niet (verder) verhogen van de lasten wordt gezien als een lastenverlichting?quote:Schrappen van deze lastenverzwaring bespaart de sector 114 miljoen euro.
De lastenverlichting van 114 miljoen voor de transportsector is onderdeel van een pakket maatregelen ter waarde van tweehonderd miljoen euro waarmee het kabinet de bedrijven compenseert voor de sterk gestegen brandstofprijzen
Dit is ook zo'n onzin hè. Mooi dat de BPM verlaagd is, maar de CO2 heffing is vervolgens wel in het leven geroepen waardoor veel auto's duurder zijn geworden.quote:De verhoging van de motorrijtuigenbelasting kost automobilisten hooguit ’een paar euro per jaar’ extra, benadrukt een woordvoerder van De Jager. „Bovendien hebben automobilisten wél voordeel bij de bpm-verlaging.”
Ik steun dat soort maatregelen wel.quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:17 schreef GizartFRL het volgende:
Dan maar hetzelfde middel gebruiken.
Snelwegen afzetten met auto's.
Wie doet mee?
Desnoods parkeer ik in mijn eentje de auto op de snelweg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |