abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66085671
Ik vraag me ook af wat hij ineens heeft, hij begon wel sterk met setwinst, daarna stortte het in.
pi_66086145
Jesse verliest: 6-3, 0-6, 3-6. Vreemd verloop.
pi_66086188
Ik ben bang dat het altijd een gevalletje tussen servet en tafellaken zal blijven voor Huta
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_66086215
ja dat denk ik ook...23 al...heel veel goeie bedoelingen maar gewoon niet genoeg talent, zeker als je van dit soort losers blijft verliezen
pi_66086265
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:44 schreef sven2345 het volgende:
ja dat denk ik ook...23 al...heel veel goeie bedoelingen maar gewoon niet genoeg talent, zeker als je van dit soort losers blijft verliezen
Talent genoeg hoor. Alleen veel te wisselvallig en niet de echte topsportspirit. Daar had Middelkoop ook heel lang last van, maar die begint nu door te hebben wat je over moet hebben voor topsport.
pi_66086349
Naar mijn mening niet genoeg talent. Hij is gefocused op kracht ipv zoveel mogelijk ballen terugbrengen
pi_66086460
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:48 schreef sven2345 het volgende:
Naar mijn mening niet genoeg talent. Hij is gefocused op kracht ipv zoveel mogelijk ballen terugbrengen
Waar slaat dit nu weer op. Dus iedereen die op kracht tennist en het moet hebben van harde klappen die kunnen het niet maken? Flauwekul ten top. Dan kan je een derde uit de huidige top-100 zowat schrappen.

Je verkoopt echt onzin Sven.
pi_66086547
Wisselvalligheid is natuurlijk ook terug te voeren op talent... als je veel talent hebt kun je die wisselvalligheid opvangen....
pi_66086639
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:54 schreef TheVulture het volgende:
Wisselvalligheid is natuurlijk ook terug te voeren op talent... als je veel talent hebt kun je die wisselvalligheid opvangen....
Dat klopt ook niet helemaal. Thiemo is nog wel het beste voorbeeld. Talent te over, echt te over. Alleen doet hij er gewoon te weinig voor en dat resulteert zich ook in de stand op de wereldranglijst. Veel te wisselvallig. Het belangrijkste is en blijft dat je er alles voor over hebt. Dan komen daarna de spelers die het meeste talent hebben toch nog het verst.
pi_66086688
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:58 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat klopt ook niet helemaal. Thiemo is nog wel het beste voorbeeld. Talent te over, echt te over. Alleen doet hij er gewoon te weinig voor en dat resulteert zich ook in de stand op de wereldranglijst. Veel te wisselvallig. Het belangrijkste is en blijft dat je er alles voor over hebt. Dan komen daarna de spelers die het meeste talent hebben toch nog het verst.
True, mentaliteit is wel het belangrijkste... en ik heb het hier al vaker geroepen, in Nederland zijn de mentaal sterke sporters echt op een hand te tellen... hopelijk gaan ze daar bij NOC*NSF eens echt wat aandacht aan besteden
  zondag 15 februari 2009 @ 16:01:39 #261
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66086725
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]

True, mentaliteit is wel het belangrijkste... en ik heb het hier al vaker geroepen, in Nederland zijn de mentaal sterke sporters echt op een hand te tellen... hopelijk gaan ze daar bij NOC*NSF eens echt wat aandacht aan besteden
Welke nederlandse topsporter is mentaal sterk dan? Ik ken er niet 1
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_66086751
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:01 schreef XL het volgende:

[..]

Sven Kramer... en als je darten sport wil noemen dan is Barney het ook
pi_66086766
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:01 schreef XL het volgende:

[..]

Kramer is wel een mooi voorbeeld. Ook iemand als Van der Weijden, oke gestopt, is een mooi voorbeeld en zo zijn er nog een stuk meer, maar er zijn ook heel veel Nederlandse sporters die dat niet hebben.
  zondag 15 februari 2009 @ 16:07:13 #264
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66086907
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:02 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Sven Kramer... en als je darten sport wil noemen dan is Barney het ook
Barney? Dat vind ik echt een loser. Als die geen zin heeft gooit hij niks. Heb je die nederlaag tegen Taylor gezien 2 weken geleden. Gewoon genant. Bij 4-0 achter probeerde hij niet eens meer. Hij laat sowieso zijn hoofd snel hangen,

van der Weijden ken ik maar 1 prestatie van en ken ik als persoon niet. Kramer ken ik ook niet goed genoeg. Die heeft toch uberhaupt geen concurrentie? Hoe laat een schaatser eigenlijk een topmentaliteit zien?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_66087049
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:07 schreef XL het volgende:

[..]

Barney? Dat vind ik echt een loser. Als die geen zin heeft gooit hij niks. Heb je die nederlaag tegen Taylor gezien 2 weken geleden. Gewoon genant. Bij 4-0 achter probeerde hij niet eens meer. Hij laat sowieso zijn hoofd snel hangen,

van der Weijden ken ik maar 1 prestatie van en ken ik als persoon niet. Kramer ken ik ook niet goed genoeg. Die heeft toch uberhaupt geen concurrentie? Hoe laat een schaatser eigenlijk een topmentaliteit zien?
Hoe kan jij dan in godsnaam zeggen dat niet 1 Nederlandse sporter een topsportmentaliteit heeft, terwijl je niet weet hoe je dat kan laten zien
Dat is hetzelfde als zeggen dat er geen lantaarnpaal op straat staat als je blind bent.
pi_66087099
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:07 schreef XL het volgende:

[..]

Door alle belangrijke wedstrijden te winnen . Zoals EK en WK allround.
  zondag 15 februari 2009 @ 16:15:14 #267
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66087147
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Hoe kan jij dan in godsnaam zeggen dat niet 1 Nederlandse sporter een topsportmentaliteit heeft, terwijl je niet weet hoe je dat kan laten zien
Dat is hetzelfde als zeggen dat er geen lantaarnpaal op straat staat als je blind bent.
Waarom is het bij Kramer mentaliteit waarin hij uitblinkt en niet klasse? Ik weet niet hoe ik dat bij een schaatser kan zien. Bij veel sporten zie je dat duidelijk.
pi_66087274
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:15 schreef XL het volgende:

[..]

Waarom is het bij Kramer mentaliteit waarin hij uitblinkt en niet klasse? Ik weet niet hoe ik dat bij een schaatser kan zien. Bij veel sporten zie je dat duidelijk.
Omdat hij zoals vorige week in Hamar zich niet laat afleiden door de vreemde streken die de Noren uithaalden. Doordat hij zo getergd is nadat hij zijn wereldrecord verloor dat hij in de volgende race em gelijk weer terug pakte. Bij Kramer kan je echt wel zien dat het mentaal erg goed zit. Net als bij meer Nederlandse sporters hoor. Zo dramatisch zoals jij het stelt, is het echt niet met de Nederlandse topsport. Als we allemaal mentaal makke lammetjes hadden gehad, waren we niet 12e geworden in het medailleklassement van de OS. Om maar een voorbeeld te noemen. Wel is het zo dat de mentaliteit bij vooral het tennissen op dit moment een groot probleem is.
  zondag 15 februari 2009 @ 16:22:31 #269
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66087378
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:18 schreef TheArt het volgende:

[..]

Omdat hij zoals vorige week in Hamar zich niet laat afleiden door de vreemde streken die de Noren uithaalden. Doordat hij zo getergd is nadat hij zijn wereldrecord verloor dat hij in de volgende race em gelijk weer terug pakte. Bij Kramer kan je echt wel zien dat het mentaal erg goed zit. Net als bij meer Nederlandse sporters hoor. Zo dramatisch zoals jij het stelt, is het echt niet met de Nederlandse topsport. Als we allemaal mentaal makke lammetjes hadden gehad, waren we niet 12e geworden in het medailleklassement van de OS. Om maar een voorbeeld te noemen. Wel is het zo dat de mentaliteit bij vooral het tennissen op dit moment een groot probleem is.
Klinkt als mentaal sterk inderdaad, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Ik vind overigens de Olympische spelen altijd een mooie etalage van de mentaal zwakke Nederlanders. We winnen veeeeeel te weinig gezien de extreem strenge selectie-eisen. Met name de Nederlandse mannen. De positie van de vrouw is door ons progressief land wat sterker dan bij de concurrentie op de spelen.
pi_66087587
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:22 schreef XL het volgende:

[..]

Klinkt als mentaal sterk inderdaad, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Ik vind overigens de Olympische spelen altijd een mooie etalage van de mentaal zwakke Nederlanders. We winnen veeeeeel te weinig gezien de extreem strenge selectie-eisen. Met name de Nederlandse mannen. De positie van de vrouw is door ons progressief land wat sterker dan bij de concurrentie op de spelen.
Maar is dat een mentaal probleem of een probleem wat betreft slecht pieken? Bij het zwemmen en het baanwielrennen lag het gewoon aan het slechte pieken. Er was totaal geen vorm. De ene na de andere zakte door het ijs en niet een klein beetje, maar heel erg. Bij andere sporten heb ik geen idee waar het aan lag, maar neem bijv. de beachvolleyballers Schuil en Nummerdor. Die speelden het hele toernooi goed en hebben er één mindere wedstrijd tussen zitten, in de kwartfinale. En het ligt dan ook zo dicht bij elkaar dat het direct fataal is. Dat heeft naar mijn idee ook weinig met mentaliteit te maken.
pi_66087953
Waaruit kun jij dan afleiden dat Huta Galung mentaal niet sterk is, bij de Bakker is het wel duidelijk dat hij niet 100% ervoor gaat
pi_66088090
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:41 schreef sven2345 het volgende:
Waaruit kun jij dan afleiden dat Huta Galung mentaal niet sterk is, bij de Bakker is het wel duidelijk dat hij niet 100% ervoor gaat
Omdat dat bij Huta ook het geval is. Die jongen laat veel te snel zijn kop hangen. Ik heb vorige week nog een interview met Henk van Hulst gehoord. Die is trainer van zowel Jesse als Matwé. Hij gaf heel duidelijk aan dat de mentaliteit het grootste punt was. Middelkoop was mentaal zwak, maar Van Hulst gaf aan dat de knop bij hem nu echt om is. Bij Huta is dat nog niet het geval.
pi_66088151
ja dat interview heb ik ook gehoord..was van vorige week. Maar een paar weken daarvoor hoorde ik een interview waarin werd gezegd dat die jongens zich op de verkeerde dingen focusen bij de training....
pi_66088207
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:46 schreef sven2345 het volgende:
ja dat interview heb ik ook gehoord..was van vorige week. Maar een paar weken daarvoor hoorde ik een interview waarin werd gezegd dat die jongens zich op de verkeerde dingen focusen bij de training....
Dan geeft Van Hulst toch impliciet aan dat het ook zijn eigen schuld is. Nee, daar geloof ik nu echt niets van.
pi_66088375
Het was geen interview met van Hulst maar met iemand anders.....ik weet het zo 1, 2, 3 ook niet meer waar he was...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')