abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60029545
Nou, ik heb alle seizoenen van ER in huis .. dankzij de ziekenhuisprogramma's op de EO en SBS6 weet ik inmiddels dat het er zo niet aan toe gaat in het echt. Maar de IC, daar is wel eens een programma over in de late uurtjes op discovery ofzo, dat ziet er altijd reuze boeiend uit.

Maar zoals jij zegt is het dus ook gewoon boeiend.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_60029985
Op de IC werken lijkt mij zeer afwisselend en boeiend inderdaad.
maar daar blazen toch ook wekelijks mensen d`r laatste lucht uit volgens mij.
@BJ. Hoe ga jij daar mee om.
#35.
  donderdag 10 juli 2008 @ 22:50:37 #128
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60030616
Yay, ik mag eten! . . .

2kg eraf en mijn vetpercentage maar liefst 3% gezakt. Ze was erg trots op de broek-move .
Nu maar eens bedenken wat ik kan maken van vis, groente, kip en vegetarische burgers .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60031307
TVP

Vandaag erg ongezond dagje, wel 3,5 uur gezwommen in het Tikibad en heel veel trappen gelopen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 02:45:06 #130
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_60034149
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:09 schreef -marz- het volgende:
Nou, ik heb alle seizoenen van ER in huis .. dankzij de ziekenhuisprogramma's op de EO en SBS6 weet ik inmiddels dat het er zo niet aan toe gaat in het echt. Maar de IC, daar is wel eens een programma over in de late uurtjes op discovery ofzo, dat ziet er altijd reuze boeiend uit.

Maar zoals jij zegt is het dus ook gewoon boeiend.
nou ER komt wat betreft ingrepen en de diagnoses en dergelijke wel het best bij de realiteit, alleen is dat natuurlijk een emergency room in amerika, en daar heb je heel andere gevallen over het algemeen in vergelijking met nederland.
(veel schotwonden, steekwonden, en dergelijke).
Ik kijk zelf ook wel vaak naar ER en maak er een sport van om dan te bedenken wat de pt zou hebben en wat ze vervolgens gaan doen altijd leuk.

en het werk op de IC is wel boeiend en afwisselend.
vind mijn werk zelf ook erg leuk en ga over het algemeen met veel plezier naar mijn werk.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 11 juli 2008 @ 03:05:59 #131
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_60034230
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:25 schreef Clayton1 het volgende:
Op de IC werken lijkt mij zeer afwisselend en boeiend inderdaad.
maar daar blazen toch ook wekelijks mensen d`r laatste lucht uit volgens mij.
@BJ. Hoe ga jij daar mee om.
beetje late reactie. Maar nu eindelijk weer tijd
en er overlijden inderdaad regelmatig mensen op de IC en we zien een hoop leed. Daar moet je mee om kunnen gaan en niet het leed te persoonlijk aan trekken. Anders houd je het niet vol.
Ik geef wel altijd aan familie aan dat ik het voor hen verschrikkelijk vind en ik het ook heel anders zal ervaren als het mijn eigen familielid zou zien die in het bed ligt. Maar het zou niet goed zijn om alle nare situaties emotioneel heel erg aan te trekken. want dan houd je dit werk inderdaad niet lang vol.
Er zijn trouwens verschillende manieren waarop pten overlijden, de eerste categorie overlijdt acuut, bijvoorbeeld tgv een reanimatie of een acute bloeding, de tweede categorie zijn de pten waarbij de behandeling niet aanslaat of verder medisch behandelen zinloos is (dus wat mensen vaak noemen, ondragelijk lijden) en de 3e categorie overlijdt ten gevolge van complicaties van de ziekte of de behandeling.

bij deze verschillende situaties is het ook heel verschillend welke emoties je hebt wanneer mensen overlijden en welke rol je in dit hele proces vervult.
Bij de 1e categorie haal je alles uit de kast, doe je alles voor de patient wat in je mogelijkheden ligt. En als het dan niet lukt om iemand in leven te houden is dat natuurlijk heel moeilijk. Vooral omdat het zo abrupt eindigt en de familie niet op deze situatie voor te bereiden is.
Bij de 2e categorie is het heel anders. Dit zijn vaak mensen die al langer op de IC verblijven. Liggen vaak aan de beademing en vaak zijn er al veel gesprekken gevoerd met familie over de verwachte prognose en de behandeling. De mensen krijgen inzicht in wat er speelt en wat ze te wachten kan staan. Hier wordt de familie dus geestelijk al wel een beetje voorbereidt op een mogelijk overlijden. Als de pt dan daadwerkelijk kritiek slecht blijft en de behandeling niet aanslaat, dan wordt er soms voor gekozen om de behandeling te stoppen. De patient zal dan overlijden tgv het stoppen van de behandeling. Maar in dit geval krijgt de familie de mogelijkheid, om zover als dat kan, een beetje aan het idee te wennen en nog een soort van afscheid te nemen, voordat daadwerkelijk de behandeling wordt gestaakt. Ook kan je hier als verpleegkundige veel voor de familie betekenen en vervul je een hele andere rol. En omdat de pt verder lijden *(of een verschrikkelijke toekomst als kasplantje) wordt bespaard, kan je hier over het algemeen makkelijker mee omgaan.
(is natuurlijk ook wel weer afhankelijk van de soort en leeftijd van de patient)

Bij de 3e categorie, zijn het vaak mensen die bijvoorbeeld overlijden aan een ritmestoornis en die een niet reanimeren-beleid hebben.

In het begin, toen ik net als verpleegkundige begon te werken, had ik best moeite als er mensen overleden en trok ik het me wel aan, Maar tegenwoordig kan ik hier goed mee omgaan, maar dit komt natuurlijk ook doordat je in de jaren al zoveel mensen hebt zien overlijden. En het voor ons toch gewoon een onderdeel van het werk is.
Ik slaap er zelf gelukkig niet minder van. (dat wil trouwens niet zeggen dat ik het niet heel erg vinden dat er mensen overlijden en dat de famile of naasten toch iemand moeten missen, want voor hen is het wel verschrikkelijk.. en zal het gemis heel erg zijn. Ook als iemand 80 is....)

nou een lang verhaal als iemand nog vragen heeft lees ik het wel

*houdt wel van haar werk stiekem*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_60034783
OKay, ik ben dan wel pas 5 dagen bezig, maar ik ben 200 gram aangekomen en hier baal ik van. Ik heb helemaal niets gesnoept, gezond gegeten en 2 keer hardgelopen.
pi_60034843
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 07:59 schreef Fruity het volgende:
OKay, ik ben dan wel pas 5 dagen bezig, maar ik ben 200 gram aangekomen en hier baal ik van. Ik heb helemaal niets gesnoept, gezond gegeten en 2 keer hardgelopen.
200 gram is 1 glas water. Ga effe naar de wc (voor een grote of kleine boodschap of zo )

[ Bericht 14% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 11-07-2008 08:51:53 ]
  vrijdag 11 juli 2008 @ 08:57:53 #134
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_60035269
ga poepen
Doei.
pi_60035449
Goedemorgen. Ben alweer present op het werk.

Duidelijk verhaal BJ ik wil wel een nachtje met je meelopen
Springfield's looking pretty dusty today
pi_60035522
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 02:45 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

nou ER komt wat betreft ingrepen en de diagnoses en dergelijke wel het best bij de realiteit,
Echt waar? De programma's die op de nederlandse emergency rooms (Eerste hulp) zijn opgenomen zie je alleen vrij suffe dingen, mensen met vrij vage buik/borst klachten, verstuikte polsen etc.
Bij ER had iedereen in mijn herinnering levensbedreigende ziektes/verwondingen, en zo niet dan kreeg je die wel als extreme complicatie op een paracetamol of hechtdraad of zo
pi_60035547
Goedemorgen!
Groot nieuws: Mijn gehaktbal gisteren was NIET verbrand en NIET uit elkaar gevallen En lekker ook wel

Het vervelende is wel, had ik net het plan weer opgevat ECHT GEEN troep meer te gaan eten voor de rest van m'n leven, blijk ik volgende week naar Dour te gaan voor nix
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En computergirl: De IC is wel wat spectaculairder dan de EHBO op zich, alleen het toeval wil dat net elke keer dat ik er ben, er een heerlijke, serene rust heerst
Het mooi kotsende meisje.
pi_60035698
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 09:21 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

En computergirl: De IC is wel wat spectaculairder dan de EHBO op zich, alleen het toeval wil dat net elke keer dat ik er ben, er een heerlijke, serene rust heerst
Dat is je aura
  vrijdag 11 juli 2008 @ 09:36:56 #139
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_60035744
ik wil trouwens zo graag onder de 70 en toen hebben we gisteren hamburgers gegeten

wel zelfgebakken, dus zat weer op 70,6

vanavond Wokken, maar ga voor witte rijst met groente en vis van de plaat! Moet wel mee gaan vallen vind/denk ik!
Doei.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 09:52:37 #140
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60035933
ik ga vannacht op vakantie een weekje barcelona!

gelukkig samen met een slank 5 keer in de week fitnessend vriendinnetje die ook niet zoveel eet dus ik denk dat t redelijk moet lukken om mn gewicht binnen de perken te houden (net weer lekker onder de 83).

even een weekje proberen zo min mogelijk aan vriendj te denken (t gaat al steeds beter hoor...al hoop ik nog steeds dat t straks wel goedkomt)

nu moet alleen de was van gisteren nog even op tijd droog worden om nog in de kofer te kunnen
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 09:55:20 #141
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_60035969
maak t uit, niet zeuren, als hij je echt wil komt hij wel smeken om je liefde als niet, dan is hij je niet waard. Kommop zeg, je wil toch iemand die je aandacht geeft, ook een klein beetje als hij het druk heeft.. al is het maar een klein sms-je/mailtje/telefoontje met alleen 'ik vind je leuk' of 'ik denk aan je' kleine moeite

ga met die gedachte vol zelfvertrouwen op vakantie (maak het dus daarVOOR uit) en heb plezier
Doei.
pi_60036540
Kim mag weer eten
  vrijdag 11 juli 2008 @ 10:32:10 #143
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_60036640
eten
Doei.
pi_60036745
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 07:59 schreef Fruity het volgende:
Mogge!
Fruity, heb je een lijstje van wat je die 5 dagen hebt gegeten? Dan gaan we eens kijken of we wat kunnen schrappen

(ben je soms ongesteld? Dan zijn de meesten wel een kilootje zwaarder)

BJ: indrukwekkend verhaal! Het lijkt me het moeilijkst als het nog heel jonge mensen zijn die overlijden, of kinderen!
pi_60038076
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:50 schreef k_i_m het volgende:
Yay, ik mag eten! . . .

2kg eraf en mijn vetpercentage maar liefst 3% gezakt. Ze was erg trots op de broek-move .
Nu maar eens bedenken wat ik kan maken van vis, groente, kip en vegetarische burgers .
Woei Wat zul je ervan genieten
Vispakketjes en papillotte met tomaat, olijven en basilicum?

Ik ben bijna 4 kilo kwijt en ik zit nu aan mijn smoothie van magere yoghurt met diepvriesbosbessen. Beetje lam natuurlijk dat ik nu pas ontbijt maar het is vandaag een of andere Vlaamse feestdag dus ik heb vrij, woei. Lekker het huis opruimen!

Oh, SHE had gister naar SoL van CUL ge-sms't dat de operatie goed was gegaan en de gaten in de knie meevielen. Ofzo. Maar het deed wel heel zeer.

[ Bericht 0% gewijzigd door ColdFeet op 11-07-2008 11:58:35 ]
pi_60038089
Ieh, wat veel smileys. Ik lijk MoBlo wel
  vrijdag 11 juli 2008 @ 11:53:51 #147
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_60038177
Doei.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:14:19 #148
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60038501
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 09:55 schreef Faithy het volgende:
maak t uit, niet zeuren, als hij je echt wil komt hij wel smeken om je liefde als niet, dan is hij je niet waard. Kommop zeg, je wil toch iemand die je aandacht geeft, ook een klein beetje als hij het druk heeft.. al is het maar een klein sms-je/mailtje/telefoontje met alleen 'ik vind je leuk' of 'ik denk aan je' kleine moeite

ga met die gedachte vol zelfvertrouwen op vakantie (maak het dus daarVOOR uit) en heb plezier
ik wil t helemaal niet uit maken. ik wil hem nl. ook nog een kans geven. ik ben niet zo onvergeeflijk...

je hebt wel gelijk, maar ik wil t daar eerst met m over gehad hebben. alle leuke dingen die we samen hebben gehad heb ik hier namelijk níet opgeschreven dus ik maak voor mezelf een iets andere afweging dan jullie kunnen doen...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:16:53 #149
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_60038536
stel hem dan een ultimatum voor je weggaat..

als je hier NIET de leuke maar alleen de kutdingen vertelt kunnen we natuurlijk moeilijk 'waarheidsgetrouw' op de je reageren. We zijn niet een zeurclubje, je mag ook best 's zeggen dat je wat leuks gedaan hebt hoor
Doei.
pi_60038553
Brood met kaas en komkommer. Saai maar lekker.
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:14 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ik wil t helemaal niet uit maken. ik wil hem nl. ook nog een kans geven. ik ben niet zo onvergeeflijk...

je hebt wel gelijk, maar ik wil t daar eerst met m over gehad hebben. alle leuke dingen die we samen hebben gehad heb ik hier namelijk níet opgeschreven dus ik maak voor mezelf een iets andere afweging dan jullie kunnen doen...
Dat snap ik wel, dat je nu zo'n beslissing niet wil maken, maar laat iig niet over jezelf heenlopen! En bedenk ook dat het nooit altijd alleen maar leuk en gezellig kan zijn en juist hoe je met elkaar omgaat als het niet leuk en gezellig is, bepaalt vaak hoe het zal verlopen.
Het mooi kotsende meisje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')