abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juli 2008 @ 00:24:39 #51
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60010082
@ marz en fruity en BJ: thanks

[nu een lang verhaal sla vooral over, blabla R&P enzo]

@ conleche: Ja dat is t grote punt, ik probeer het echt, maar ik krijg niet echt de kans om het te "leren". Dit is mn eerste vriendje, ik ben altijd alleen geweest (ben 25), dus ik loop ook gewoon een beetje te stuntelen nog en ben erg onzeker. en dat kan hij er nu niet bij hebben.

stomme is dat ik t echt wel snap, en dat t allemaal geen punt was geworden als ie gewoon 1 keertje de tel. had opgenomen en tegen me gezegd had wat er was...of dat ik niet moest bellen omdat ie een tijd had...of gewoon even een sms had gestuurd dat ie niet kon komen...

ik kreeg echter vanavond een sms van hem dat ie geen behoefte heeft aan mijn uitleg, dat ik zelf conclusies had moeten trekken als ie geen tijd voor me heeft en niet reageert. dat t niet alleen zijn probleem is als ik daar onzeker van word. dat ie me ook graag nog even live had gesproken maar dat ie daar geen tijd voor had, sorry. dat ik maar lekker op vakantie moest gaan en dat we daarna wel zien.

tsja. ik was eerst erg verdrietig, maar ik snap wel waar t vandaan komt. ik geef m maar de ruimte. heb nog wel geantwoord op die sms en laat m nu maar een poosje met rust. ik ben stiekem ook wel een beetje boos dat ie doet alsof ik dom ben dat ik "the message" niet doorhad, terwijl híj hij gisteren zelf zei dat ie zou komen, en niet kwam, en mij wegdrukte toen ik belde of hij nog kwam om half tien. en gisteren ook zelf zei dat ie me vandaag zou bellen en t niet deed, waarop ik heb vandaag uiteindelijk 1 berichtje heb gestuurd....

ja, ik moet inderdaad leren meer vertrouwen te hebben, los te laten, minder afhankelijk te zijn. maar ook ík kan geen gedachten lezen en ik vind niet dat ie me kwalijk kan nemen dat ik t niet snap als hij niet doet wat ie uit zichzelf belooft...en dat ik dan dus contact zoek tegen de "hints" in...hij kan ook best leren iets meer te communiceren. maar die strijd laat ik nog maar even zitten...

ik ga proberen van mn vakantie te genieten en ik hoop dat we een keer normaal kunnen kletsen als ik terug ben. misschien zelfs pas weer twee weken later als ik terug ben van tweede vakantie en hij van zijn eerste... ik baal er van, maar ben wel opgelucht dat ik nu tenminste weet hoe t zit. helaas was t wel een van mn pieker-doem scenario's en niet de luchtigheid di vriendinnetjes me influisterden...

kwak is nog wel n beetje sip

[ontopic]

vanavond nog een paar zelfgebakken zandkoekjes gegeten... toch nog een paar calo's erbij op deze rare dag...was maar goed ook, kwam in de eetmeter op 550 uit (zonder de koekjes)
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_60010086
* Sport_Life is deze maand ruim 5 kg aangekomen!!
nu maar hopen dat het niet meer wordt, vind het zo wel fijn !
  Vis een optie? donderdag 10 juli 2008 @ 00:44:40 #53
70532 loveli
N
pi_60010403
@kwak: dikke knuffel! Ga vooral genieten van je vakantie en bedenk niet nog meer pieker-doem scenario's.
crap in = crap out
pi_60010836
ik heb een stevia plantje
pi_60010862
kwak, waarom zou jij hem iets uit moeten leggen?
had je echt een afspraak of meer van: ja misschien kom ik nog wel langs-afspraak?
Het eerste: laat hem maar lekker uitleg geven!! Niet zo met je laten sollen. Hij wil je. Of hij wil je niet. Niet half en wanneer het hem uitkomt. Hij kan best zeggen: deze week heb ik het druk, aub niet storen (ook wel vaag)
maar niet jou wegdrukken etc
  donderdag 10 juli 2008 @ 02:11:32 #56
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_60011274
goedenacht

Ik ben weer an die arbeit en gelukkig stukken rustiger dan gister. Veel overzichtelijker. NU maar hopen dat dat ook zo blijft de rest van de nacht....

@Kwak: wat vervelend allemaal zeg! en wat een onzekerheid zal je dit opleveren. En je gaat niet echt met een lekker gevoel op vakantie zo lijkt mij?
en ik ben het wel met PF eens, je moet wel voor jezelf opkomen hoor. Graag of helemaal niet denk ik dan... vooral niet te afhankelijk worden en duidelijk je grenzen aangeven!

verder heb ik zeeeeer weinig te melden. Beleef ook erg weinig als ik nachtdiensten heb.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_60012296
@ kwak

niet jezelf af laten schepen. Druk is niet leuk, maar hij kan best wat normaler tegen je doen

tsk!

Hier een laatste stress-stuiptrekking: tentamen straks om half 11, en ben als de dood. Wil 't zo graag halen...
Gisteren de hele dag zitten leren, daarnet een uur geleden opgestaan om nog even door te lezen, en nou ja.. dan van half 11 tot half 1 schrijven voor hopelijk vragen die ik WEET

Weegschaal was iig lief vanochtend: 70,2, nog even en ik zit écht onder de 70!
Ja doei.
pi_60012417
Jeuh, kwakveense, fijn vriendje heb jij zeg Ik vind op zich wel dat jij wat over the top reageert en dingen misschien in je hoofd wat groter maakt dan ze in werkelijkheid zijn, maar dan nog... Hij is je vriendje, hij weet dat van jou, en dan sms't ie dat je elkaar na de vakantie wel spreekt???
Hij zou toch moeten snappen dat je je dan op vakantie er ook druk om maakt

Mannen
  donderdag 10 juli 2008 @ 09:51:11 #59
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60013383
Oh Kwak toch!
Ik zit me plaatsvervangend kwaad te maken
Wat een eikel! Ik zou 'm lekker in z'n sop laten gaar koken. Je bent meer waard dan dat. Zijn manier van doen is niet alleen onvolwassen, maar zeker ook ronduit gemeen.
Laat je nooit door iemand wijsmaken dat je je niet kwetsbaar of onzeker op mag stellen. De juiste man zal dit op waarde weten te schatten. Het is een groot goed!

Al dat gelul over los laten en ruimte geven Dat moet natuurlijk ontstaan en niet geforceerd. Als je al niet jezelf kunt zijn bij je lief, wat blijft er dan nog over?
Maar goed; ik kwam ook pas op mijn 28ste mijn lief tegen waarbij ik ongeneerd onzeker en plakkerig kan zijn en de aandachtshoer kan uithangen.
Het komt goed Kwak, echt!
  donderdag 10 juli 2008 @ 09:53:50 #60
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60013419
Oeh en Moblo; supermanyextrabijzonderveelspeciaal succes vandaag. Bijna klaar!!

Ik ben een paar dagen veel afwezig ivm knie-operatie. Maar de laptop gaat mee, dus misschien raak ik zo geinspireerd door het ziekenhuisvoer dat ik op miljoenen recepten kom
pi_60013477
Och hemel ja, SHE, de operatie was vandaag, toch? Sterkte! Vergeet niet om een stevige pijnstiller te slikken, indien nodig!
pi_60013539
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 09:53 schreef SHE het volgende:

Ik ben een paar dagen veel afwezig ivm knie-operatie. Maar de laptop gaat mee, dus misschien raak ik zo geinspireerd door het ziekenhuisvoer dat ik op miljoenen recepten kom
Gisteren mocht ik op macaroni met viezige bolognesesaus trakteren, dus ik gok van wel, tenzij je er te treurig van wordt
En kwak: hij heeft wel erg weinig begrip voor je situatie zeg en stom dat ie je niet eens gerust wil stellen voordat je op vakantie gaat...
Het mooi kotsende meisje.
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:03:25 #63
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60013580
Pijnstiller? Als ik geen morfine krijg gil ik dat hele ziekenhuis bij elkaar
pi_60013645
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:03 schreef SHE het volgende:
Pijnstiller? Als ik geen morfine krijg gil ik dat hele ziekenhuis bij elkaar
Mijn ervaring is iig dat door het uitspoelen van de knie er zoveel wrijving in komt dat je bij de minste beweging verrekt van de pijn

Ik kreeg meloxicam. Na drie dagen dacht ik: pijnstillers zijn slecht voor je, ik ga afbouwen.

Mooi dat ik die dingen twee weken heb geslikt. Fuck je lever
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:21:57 #65
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60013912
ach, lever schmever....doe mij nog maar n ibu denk ik meestal...

succes SHE met je operatie, en moblo met je tentamen!

en bedankt voor de peptalk dames. ja, ik moet inderdaad voor mezef opkomen. en hij komt nu wel heel onlief over. dat issie niet op zich, wel een botte hork van 22...ik laat ons beiden nu maar in ons sopje gaar koken, en porbeer daarna n normaal gesprek met m te hebben. als t nou gewoon uit was kon ik ook ekker voluit kwaad zijn...nu verdedig ik m in mn hoofd omdat ik m zo mis (want ja, ik mis m, want als we samen zijn is t zo'n lieverd... hij was normaal ook veel begripvoller...denk echt dat dit stress met slechte timing suasje erover is...)

ik wil t nog een kans geven, ik hoop hij ook, en dan zien we verder wel...

zo einde van de R&P talk voor dit topic hoop ik! ik hoop heel erg dat ik in mn vakantie niet heel hard ga aankomen...maar ik acht de kans redelijk omdat ik juist de dagen ervoor (gisteren, nu, morgen) door alle stress geen eetlust heben dus weinig eet... kan mn lichaam straks lekker inhalen ik ga gelukkig wel met n weinig etend slank vriendinnetje die normaal 5 kee rin de week fitnesst...

of ik krijg gewoon buikloop net als in griekenland toen was ik 4 kilo afgevallen in 10 dagen
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:24:46 #66
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60013974
Kwak, dat is geen vent, maar een lul. Met zulke acties verdien je geen vertrouwen en begrip. Ik zeg; laat het hem zelf maar lekker uitzoeken, voelt hij ook eens hoe het is. Het klinkt alsof hij op een makkelijke manier van je af wil, maar wel met behoud van eigen ego. Ik zou d'r eens flink op gaan staan met een paar naaldhakken .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60013993
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:21 schreef kwakveense het volgende:
ach, lever schmever....doe mij nog maar n ibu denk ik meestal...

Volgens mij is paracetamol slechter voor je lever... Toch?
pi_60014159
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:25 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Volgens mij is paracetamol slechter voor je lever... Toch?
Zolang je je houdt aan de dagdosering van max 6 ofzo niet? (Maar dat kan anders zijn met dagelijks jarenlang slikken natuurlijk ).
Ibu's zijn echter eigenlijk juist minder onschuldig en veel mensen hebben tegenwoordig het idee dat paracetamol een placebopilletje is en ibu de goeie shit, maar bij langdurig gebruik moet je echt maagbeschermers bij ibuprofen nemen.
pi_60014333
Oh ja, dat was het. Ibu is slecht voor je maag. En meloxicam ook, geloof ik.

Nou ja, als het echt nodig is, zoals na ee kijkoperatie, kunnen mijn lever en maag me tijdelijk aan mijn reet roesten
pi_60014384
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:41 schreef ColdFeet het volgende:
Oh ja, dat was het. Ibu is slecht voor je maag. En meloxicam ook, geloof ik.

Nou ja, als het echt nodig is, zoals na ee kijkoperatie, kunnen mijn lever en maag me tijdelijk aan mijn reet roesten
Dat is de crux ook. Het probleem zit 'm veel meer in drogisterijgebruik als vnl. hoofdpijnpilletjes en kleine kwaaltjes. Dan is het ook ongecontroleerd gebruik.
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:48:12 #71
14746 k_i_m
pi_60014487
Ik ken iemand die verslaafd is aan paracetamol. Jawel, het kan . Een doosje per dag ging erdoorheen . Dat verzin je toch ook niet?
In my life
Why do I smile
pi_60014510
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:48 schreef k_i_m het volgende:
Ik ken iemand die verslaafd is aan paracetamol. Jawel, het kan . Een doosje per dag ging erdoorheen . Dat verzin je toch ook niet?
Huh? Maar dan hou je toch geen lever over, zowat?
  donderdag 10 juli 2008 @ 10:49:58 #73
14746 k_i_m
pi_60014525
Ik weet dan ook niet of hij nog leeft .
In my life
Why do I smile
pi_60014706
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:48 schreef k_i_m het volgende:
Wel sneu hoor. Verslaafd zijn is op zich al sneu, maar verzin dan iets waar je wat meer lol aan hebt
pi_60014742
Wat is het effect van een doosje paracetamol per dag? Je wordt toch op zn minst wel licht in je hoofd ervan?
pi_60014913
Ik weet het niet. In de bijsluiter staat ook niets over de rijvaardigheid en bij overdosering geen bewusteloosheid. Dus dat licht in het hoofd zou weleens tegen kunnen vallen
Ik kan me voorstellen dat ie het dagelijks gebruikte tegen hoofdpijn, in oplopende dosering en dat ie daardoor bleef slikken.
  donderdag 10 juli 2008 @ 11:21:50 #77
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60015173
tsja, ibu kan slecht zijn vor je maag, maar paracetmol dóet gewoon echt niks bij me. wee rgemerkt bij mn verstandskiezen. eerste keer netjes de paracetamol met codene gebruikt. in overdosis van 3 tegelijk merkte ik nog niks...

de tweede keer eigenwijs ibuprofe genomen nadat ik tegen t plafond zat van de pijn met de eerste dosis paracetamol. toen kon ik in elk geval slapen...

zelfde met hoofdpijn en kiespijn (enige keer dat ik pijnstillers neem) ik merk helemaal niks van paracetamol...

k zorg wel altijd dat ik er goed bij eet, ervoor en erna. nooit op lege maag.
pi_60015194
Woei. Nou, dan hou ik het maar bij koffie!
pi_60015259
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:21 schreef kwakveense het volgende:
tsja, ibu kan slecht zijn vor je maag, maar paracetmol dóet gewoon echt niks bij me. wee rgemerkt bij mn verstandskiezen. eerste keer netjes de paracetamol met codene gebruikt. in overdosis van 3 tegelijk merkte ik nog niks...

de tweede keer eigenwijs ibuprofe genomen nadat ik tegen t plafond zat van de pijn met de eerste dosis paracetamol. toen kon ik in elk geval slapen...

zelfde met hoofdpijn en kiespijn (enige keer dat ik pijnstillers neem) ik merk helemaal niks van paracetamol...

Je illustreert mooi mijn voorbeeld van de onhipheid van paracetamol idd. Het kan best zijn dat er een genetische (on)gevoeligheid bestaat voor paracetamol, maar mensen horen dit soort verhalen van elkaar en denken dan dat paracetamol niets doet en grijpen meteen naar de zwaardere middelen.
pi_60015510
Maar VS: paracetemol doet bij mij ook weinig. In mijn jeugd was er bij mijn weten geen Ibuprofen, of iig ik had het nog nooit op, dus toen nam ik weleens een paracetemol, maar dat doet vrij weinig tegen bv menstruatiepijn. Ibu wel. Hoewel het soms wel bijna een uur duurt voordat het werkt en dan zit ik soms echt tegen het plafond van de pijn, dus ik moet eerlijk bekennen dat ik gedurende 24 uur er gewoon voor zorg dat ik gecovered ben; iedere 6 uur mik ik er een pil in.

Kwak: nu ik de details heb gelezen heb ik idd geen goed gevoel bij jouw vriendje! De telefoon wegdrukken en je je daarna niet eens voor verontschuldigen: ridicule! Ik zou het wel weten. Opzouten met zo'n vent. Maar ja, ik heb dan ook makkelijk praten: ik hou niet van jouw vriendje. Sterkte!!
pi_60015552
Ik zeg toch ook dat ik me best kan indenken dat er een genetische predispositie bestaat voor de gevoeligheid ervoor, maar dat 't minder schadelijk is en wel waard om het tenminste te proberen

Oké, het punt is hoop ik wel duidelijk. Als het echt niet werkt, soit, maar er zijn mensen die (blabla)
Om ontopic te gaan: ontbeten met 2 crackers en een gekookt eitje (waar ik deze keer niet eens misselijk van werd) en ik ga zo heel saai maar lekker brood met kaas en plakjes komkommer eten
  donderdag 10 juli 2008 @ 11:41:42 #82
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60015587
@ conleche: ik heb gisteravond nauurlijk wel de slechtst mogelijke versie van hem geinllustreerd he? iedereen die ik spreek snapt t ook niet (vrienden die hem ook kennen van tournee enzo) want hij was juist altijd heel lief. ik wil dus niet denken dat ie echt zo'n lul is. ik wil hem nog wel een kan geven...

@ vs: het gaat niet om onhipheid... ik heb als kind altijd paracetamol gekregen, maar toen ik als 13 jarige huilend op de bank lag met menstruatiepijn en de paracetamol niks deed, was de roze pil die ik van mn moeder toen ineens mocht toch echt wel een geschenk uit de hemel.
ik probeer elke keer weer paracetamol eerst, en het wérkt gewoon niet. echt niet. bij mij.
  donderdag 10 juli 2008 @ 11:59:59 #83
14746 k_i_m
pi_60016006
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 10:59 schreef ColdFeet het volgende:
Wat is het effect van een doosje paracetamol per dag? Je wordt toch op zn minst wel licht in je hoofd ervan?
Ik weet alleen maar dat het effect als je het NIET neemt knallende koppijn is. Dus dan is het natuurlijk makkelijk in stand houden van de verslaving.

Zo, mijn eerste bananenshake zit er weer in! *burp* "Hee, banaan!?"

waarschijnlijk zal ik dat nog lang na het dieet roepen bij elke boer die ik laat, uit soort van gewoonte .
In my life
Why do I smile
  donderdag 10 juli 2008 @ 12:01:37 #84
14746 k_i_m
pi_60016045
Bij mij werkt paracetamol en ibuprofen niet voor waar ik het voor zou kunnen gebruiken (migraine). Ik gebruik beiden dan ook eigenlijk nooit. In geval van hoge koorts zou ik er nog een paracetamol aan willen wagen, maar echt ziek ben ik ook al jaren niet meer geweest.
In my life
Why do I smile
pi_60016096
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:21 schreef kwakveense het volgende:

Ik gebruik nooit pillen.. Per jaar misschien 1 paracetamol als ik al drie dagen spierpijn heb en het gaat niet meer weg
Ook na vrij heftige operatie kreeg ik ladingen ibu mee, geen een geslikt want was wel prima te doen zonder wat dan ook.
Heb 1x omdat ik ergens pijn had ibu genomen - had kreeg opeens hoodpijn en dufheid - dus meer - meer - meer - etc. Waren de pilletjes op. Hoofdpijn weg. Hm.............

Maar als je ze nodig hebt, vooral nemen! Ik ben zo iemand die een geperforeerde blindedarmonsteking met buikvlies ontsteking omschrijf als "buikpijn". Iedereen is daar weer anders in.
pi_60016252
quote:

Succes en sterkte!! Ben benieuwd naar je evt. recepten
pi_60016316
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:59 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik weet alleen maar dat het effect als je het NIET neemt knallende koppijn is. Dus dan is het natuurlijk makkelijk in stand houden van de verslaving.

Zo, mijn eerste bananenshake zit er weer in! *burp* "Hee, banaan!?"

waarschijnlijk zal ik dat nog lang na het dieet roepen bij elke boer die ik laat, uit soort van gewoonte .

Moest je vandaag weer naar de weegdame?
  donderdag 10 juli 2008 @ 12:26:05 #88
14746 k_i_m
pi_60016539
Yup. Jammer dat ik weer ben vergeten mezelf op te meten. Dat zegt deze keer meer dan gewicht vrees ik. Ik ga wel heel dramatisch laten zien dat ik mijn broek over mijn kont kan trekken zonder iets open te maken .
In my life
Why do I smile
pi_60017103
@Kwakveense, dikke knuffel voor het gedoe met je vriendje, ik herken mezelf best wel een beetje in jouw gedrag...

@She: Succes met je operatie

Hier gaat het echt goed Ik vond het alleen teveel moeite om die weblog bij te houden elke dag, dus daar ben ik mee gestopt, maar het sporten gaat wel goed, al doe ik het niet zo strikt als ik eerst bedacht had ( als ik nog erg veel spierpijn heb van de vorige dag ga ik bijvoorbeeld niet gelijk 's ochtends weer, maar pas 's avonds. Maar ik probeer iig elke dag wel 2 uurtjes te gaan en dan 1 uur kracht en 1 uur cardio te doen, en dat is aardig vol te houden. En soms ga ik wel gewoon 's ochtends en 's avonds. Ben deze week 0.8 kg afgevallen en totaal 3.6 kg afgevallen, en zit nou dus ruim onder de 60 kg, dus ik ben echt blij

Toen ik van de week voor het eerst onder de 60 zat ( was toen gelijk 59.7) toen had ik echt wel even een juichmomentje
pi_60017946
quote:

dank je denk dat 't wel wat heeft geholpen.. maar we wachten de resultaten rustig af. Gelukkig waren er maar een stuk of 6 mensen, dus moet 't snel nagekeken zijn

enneh.. sterkte en zulks ze hebben daar toch ook vaak wifi nu? In ziekenhuizen? Kun je ons verslag doen van 't ziekenhuis voer (en in CUL natuurlijk )
Ja doei.
pi_60018897
Goed bezig Sylvana!

Ieuw, d'r gaat weleens een zelfbedacht recept de mist in. Ik had zin in een salade, dus ik op een bord rucola melange gekieperd, sjalotje gesneden, stukje komijnekaas erdoor, zonnebloem pitten met zout in een droge koekenpan geroosterd en een dressing van witte balsamico-azijn en basilicumolijfolie erover. Als ik het daarbij had gelaten had ik waarschijnlijk prima gegeten. Maar nu zag ik ineens dat m'n zelfgemaakte eiersalade opmoest en ik zag ook gerookte paling liggen, waar ik óók al zin in had. En die 2 ingredienten hebben de boel verpest, wat ook wel logisch is, want bij iedere hap kreeg ik nu vet binnen van de paling, van de dressing, van de eiersalade én van de zonnebloempitten. Ik voel meestal wel goed aan wat bij elkaar past, maar vandaag ff niet.
pi_60018943
gadverdamme smeerlap
pi_60019047
paling + eiersalade + balsamic... wow dat klinkt écht slecht
Ja doei.
  donderdag 10 juli 2008 @ 14:22:52 #94
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60019448
Niet een combi van elkaar lief vindende ingredienten lijkt me idd

SHE; sterkte met je knie .

@Kwak; de wegdrukkende mannen heb ik reeds lang geleden gedelete..en nooit spijt van gehad.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60022609
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 12:52 schreef Sylvana het volgende:
@Kwakveense, dikke knuffel voor het gedoe met je vriendje, ik herken mezelf best wel een beetje in jouw gedrag...
een beetje maar?
pi_60022744
Vanavond eet ik rode kool met appel en ik heb begrepen dat het lekker was als je een gehaktbal brouwt met een gekookt ei erin. Nu is het me niet vaak gelukt fatsoenlijk een gehaktbal te maken, want hij verbrandde steeds (heb niet genoeg geduld) dus dan schijnt dat ei ook handig te zijn. Moet ie alleen niet uit elkaar vallen.
Nu is de vraag: is het ook echt goed te doen?
pi_60022917
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:36 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Vanavond eet ik rode kool met appel en ik heb begrepen dat het lekker was als je een gehaktbal brouwt met een gekookt ei erin. Nu is het me niet vaak gelukt fatsoenlijk een gehaktbal te maken, want hij verbrandde steeds (heb niet genoeg geduld) dus dan schijnt dat ei ook handig te zijn. Moet ie alleen niet uit elkaar vallen.
Nu is de vraag: is het ook echt goed te doen?
Ik heb dat nog nooit gemaakt! Ik denk wel dat het goed te doen is. Ik zou eerst een balletje kneden dan met je duimen een gat maken en dat uithollen, je ei erin doen en het weer dicht kleien. Zal het binnenkort eens proberen! Bij ballen gehakt moet je idd geduld hebben én genoeg vet in je pan doen!! En je vuur niet te hoog.
pi_60023358
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 16:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

een beetje maar?

pas op, ze is er net weer
Ja doei.
pi_60023816
Vanaf nu stop ik met posten in dit topic
Ik heb het ZO gehad met jullie

En verwacht me niet terug
pi_60023926