Mijn partner en ik gaan regelmatig naar de sauna. Zo ook gisteren. Nooit problemen gehad verder, altijd gewoon een leuk dagje. Nou stond er gisteren ineens een medewerker die ik nog nooit eerder had gezien. Ik vond dat ze ons de hele tijd al vreemd aankeek, wat chagerijnig. Ze kwam iedere keer ook 'toevallig'even kijken of zogenaamd iets doen, bv een deur openzetten...Maar we schonken er verder geen aandacht aan. Op een gegeven moment zijn mijn partner en ik in gesprek, en ik heb een arm om hem heen. Niks aan de hand zou je denken.
Komt die trol ineens weer onder een steen vandaan gekropen en staat ze vanaf een afstandje op haar gemak te kijken, armen over elkaar. Zegt ze: 'Willen jullie weleens even ophouden met dat kleffe gedoe!'
'Pardon?'
Herhaald ze het. Ik haar gewoon rustig uitgelegd dat we gewoon in gesprek zijn- zoals ze kan zien- en ik alleen maar mijn arm om mijn partner heb. Ja maar we moesten er toch maar mee ophouden. Prima. Handdoek gepakt, gevraagd naar de bedrijfsleider. Halfuur later komt hij aankakken. Voorval uitgelegd, dat we vaste bezoeker zijn en nog nooit problemen hebben gehad, en dat er absoluut geen sprake was van ongewenste intimiteiten. Miss piggy staat ernaast te luisteren.
'Ja ja...En ik kan begrijpen dat de toon u niet aanstond maar ik moet toch achter mijn medewerkers staan.'
Daarna zei hij ook dat ongewenste intimiteiten voor de vrije interpretatie van iedere afzonderlijke medewerker zijn, een hand geven kan letterlijk al teveel zijn als de medewerker dat een probleem vind
Nu was ze toevallig van Turkse afkomst, ben absoluut niet bevooroordeeld maar kan me voorstellen dat zij heel andere andere normen en waarden heeft dan ik, en dat elkaar een hand geven inderdaad teveel is...
Maar dat dit ondersteund wordt door het management?? Achterlijk ga er nooit meer heen.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_