abonnement Unibet Coolblue
pi_61423417
Uiteraard, kan niet anders
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:30:13 #202
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_61426323
tvp, en bij me stats moet ff me bindingen veranderd worden. kheb al een tijdje de ride beta's.

@komakie, heb jij vooraden of doe je het op bestelling?
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  zaterdag 6 september 2008 @ 16:05:44 #203
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_61427989
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:30 schreef KneusTeun het volgende:
tvp, en bij me stats moet ff me bindingen veranderd worden. kheb al een tijdje de ride beta's.

@komakie, heb jij vooraden of doe je het op bestelling?
Afhankelijk van het merk.
Bijna alles moet je op voorraad hebben omdat het seizoens gebonden is en er dus maar een beperkt aantal van gemaakt wordt (ook nog afhankelijk van de vraag die er naar is)
Sommige dingen zijn wat minder seizoensafhankelijk en kunnen we gewoon bij de importeur bestellen op het moment dat we iets verkopen. Dan gaan we gelijk langs om het artikel op te halen en versturen we het daarna.

Maar bijna alles werkt met op voorraad. Je kunt niet eenvoudig weg ff naar de importeur bellen "ik heb nog ff 5 SKATEbanana's nodig want die van mij zijn op"
Er wordt geproduceerd naar de vraag van de winkels en niet naar wat zij denken dat de vraag wordt.
Voor Lib-Tech/Gnu is dat sowieso een prijzige bezigheid aangezien alle boards handmatig gemaakt worden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:42:32 #204
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_61496185
Ja ik ken het principe maar je hebt wel internet shops die het zo geregeld hebben dat ze zelf geen vooraad hebben.
Wat wij zelf ook wel is deden is gewoon shops onderling dingen doorgeven.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  dinsdag 9 september 2008 @ 14:49:38 #205
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_61499400
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:42 schreef KneusTeun het volgende:
Ja ik ken het principe maar je hebt wel internet shops die het zo geregeld hebben dat ze zelf geen vooraad hebben.
Wat wij zelf ook wel is deden is gewoon shops onderling dingen doorgeven.
Maar zijn dat seizoens gebonden producten? Zeker bij iets als snowboards werkt het gewoon slecht.`
we kunnen sommige dingen die wat minder seizoensgebonden zijn wel op aanvraag inkopen. Als dat kan is dat natuurlijk perfect want je blijft nooit met overbodige spullen zitten, maar ja dat kan nou eenmaal vaak niet.

btw komend weekend staan we op de open dag van Snowvillage.
Kunnen we een beetje reclame maken en hopelijk wat spulletjes verkopen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 september 2008 @ 15:45:13 #206
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_61500805
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 14:49 schreef Komakie het volgende:
btw komend weekend staan we op de open dag van Snowvillage.
Kunnen we een beetje reclame maken en hopelijk wat spulletjes verkopen
Dat kun je nog niet eens een indoorbaan noemen
Age of fruity enlightenment!
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:11:32 #207
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_61501491
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 15:45 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Dat kun je nog niet eens een indoorbaan noemen
Heb ik gezegd dat het een indoor baan is dan
Zo ja, dan neem ik dat per direct terug want het is 20m naar beneden en dan ben je er alweer. Niet langer dan de gemiddelde tapijtbaan (kan ff niet op de normale naar komen)
Dus op zich wel grappig dat je daar met 2 bochten beneden bent

Maar goed, het is een open dag en er komen de nodige mensen dus... altijd positief lijkt me toch?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 september 2008 @ 16:11:59 #208
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_61501506
ondertussen is snowvillage natuurlijk alleen voor de hardcore gaasten he
je kunt er wel leuk met van die grote autobanden naar beneden glijden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 september 2008 @ 18:19:55 #209
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_61504795
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:11 schreef Komakie het volgende:

[..]

Heb ik gezegd dat het een indoor baan is dan
Zo ja, dan neem ik dat per direct terug want het is 20m naar beneden en dan ben je er alweer. Niet langer dan de gemiddelde tapijtbaan (kan ff niet op de normale naar komen)
Dus op zich wel grappig dat je daar met 2 bochten beneden bent

Maar goed, het is een open dag en er komen de nodige mensen dus... altijd positief lijkt me toch?
Nee dat zij jij niet... was gewoon in het algemeen.
Tis meer dat ik denk van, tis niet eens de moeite waard om dat ding open te houden zo klein

Jammer dat het voor mij wat ver rijden is, anders was ik wel ff naar de nieuwe plankjes komen kijken. Of heb je die dan nog niet binnen?

P.S.
Borstelbaan?
Age of fruity enlightenment!
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:59:05 #210
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_61512476
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 18:19 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Nee dat zij jij niet... was gewoon in het algemeen.
Tis meer dat ik denk van, tis niet eens de moeite waard om dat ding open te houden zo klein

Jammer dat het voor mij wat ver rijden is, anders was ik wel ff naar de nieuwe plankjes komen kijken. Of heb je die dan nog niet binnen?

P.S.
Borstelbaan?
Hij kost ook niet zo veel om open te houden denk ik en er zit een vakantieparkje aan vast met een zwembad enzo waar het wel druk is.
Daarnaast is het wel aardig voor absolute beginners. Zeker skiers kunnen er mooi hun eerste ploeg maken enzo
Maar het stelt niet veel voor nee

We hebben alleen de Bataleon boards al binnen. Gnu en Lib Tech komen pas eind deze maand of begin volgende

PS: nee zo'n rollerband
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_61526731
Hallo heren snowboarders. Wie kan mij helpen met een goed advies?

Ik ben van plan om mijn eigen snowboard gear te kopen. D.w.z. snowboard+bindingen+schoenen. Dit na 3 jaar huren. Dit wil ik natuurlijk met een zo'n goed mogelijke prijs/kwaliteit doen. Zit ik daarvoor nu in de juiste periode? Want nu wordt het spul van het vorige seizoen opgeruimd lijkt me, of ben ik daar eigenlijk al weer te laat voor?

Board: Ik ben zelf een snowboarder, die het leukt vind om wat tricks te doen terwijl ik de piste af ga. Ik zoek een board dat daar bij past. Stabiliteit bij hoge snelheid is niet van groot belang, symmetrie (dat fakey rijden nagenoeg even makkelijk is) wel. Ook een board waarop je relatief makkelijk kanten kunt wisselen en kunt tail- of noseriden (of hoe heet dat 'wheelien' of 'stoppies' maken met je snowboard, ben niet zo thuis in die termen). Off-piste snowboarden vind ik leuk voor een keer, maar is niet belangrijk.
Ik ben 1.91 lang en ongeveer 78-81 kilo. Waar kan ik dan een mooi koopje scoren, dat aan bovenstaande (misschien hier en daar tegenstrijdige?) wensen? Max. 400 euro inc. bindingen.
Is een hoes trouwens standaard inbegrepen voor vervoer?

Bindingen: Ik heb altijd bindingen gehad waarbij je 2 plastic 'repen' vastzet/aantrekt. Dat beviel wel, voelt goed stug aan, waardoor ik de feeling met het board wel behoud. Welke merken/typen zijn wat dit type binding betreft aanraders?

Schoenen: Wat is er zoal belangrijk bij schoenen, (behalve dat ze lekker zitten)? deze wil ik niet via internet kopen. Dus ook de vraag waar ik hier in de buurt (regio Tilburg-Den Bosch- Eindhoven) een goede zaak kan vinden met (goedkoop) spul van vorig seizoen). Max. zo'n 150 euro wil ik er aan uitgeven.

Ik ben alleen wel een beetje huiverig om het zelf te onderhouden of stelt dat waxen niet zoveel voor? Kantenslijpen moet je sowieso laten doen lijkt me. Dat is toch ook maar 1x per week nodig denk ik (i.t.t. waxen)?!

Ps. Heb dus 3 jaar snowboard ervaring en was wel een snelle leerling al zeg ik het zelf. Dus je kunt me als 'gevorderd' beschouwen. Na een kleine week waren pirouettes en 180's al mogelijk (wel met vallen en opstaan )

Ps2. Zijn helmen aankomend wintersportseizoen verplicht in Oostenrijk? en in Frankrijk?

[ Bericht 12% gewijzigd door VerrekteZakHooi op 10-09-2008 16:38:38 ]
pi_61529877
ok als jij jezelf gevorderd noemt,wil je dan alstjeblieft geen pirouettes zeggen! anders koop je gvd maar een paar schaatsen!


sorry nie persoonlijk,maar kword beetje moe van de: ik ben een hippe snowboarder maar snap er eigenlijk geen snars van mensen. die komen de laatste tijd overal vandaan gekropen.
Die mij gaan uitlachen als ik ze vertel dat ik geen burton rijd maar capita of bataleon.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  woensdag 10 september 2008 @ 18:55:25 #213
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_61530345
ik noem mezelf pas ervaren als ik volledig switch door de poeder en de pistes af kan

Maar 550 is niet veel voor een hele set. Ik had een vrij goedkope en daar was ik al 750 aan kwijt. Goedkoop is ook duurkoop, dus misschien kan je beter wachten tot volgend jaar zomer. Dan is het seizoen weer afgelopen en weer opruiming tijd.
pi_61530805
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:34 schreef KneusTeun het volgende:
ok als jij jezelf gevorderd noemt,wil je dan alstjeblieft geen pirouettes zeggen! anders koop je gvd maar een paar schaatsen!


sorry nie persoonlijk,maar kword beetje moe van de: ik ben een hippe snowboarder maar snap er eigenlijk geen snars van mensen. die komen de laatste tijd overal vandaan gekropen.
Die mij gaan uitlachen als ik ze vertel dat ik geen burton rijd maar capita of bataleon.
Als ik hip zou willen wezen dan zou ik wel mee 't duurste van 't duurste aanschaffen. Ben een simpele student die 1x per jaar de piste af wil raggen. Tsja, weet ik 't dat die pirouettes eigenlijk 'butters' heten. Heb geen zin om al die termen op te zoeken. Merk interesseert me ook niet. Liever een onbekend goed prijs/kwaliteit merk dan een bekend merk als Nitro of Burton.
Maar weet niet iemand dus een goede zaak in de buurt van Tilburg-Eindhoven-Den Bosch waar nog spullen van vorig seizoen liggen tegen een schappelijke prijs (naast downtown in den bosch?)
Met bovenstaande beschrijving hoort een freestyle board meer bij me dan een freeride board of heb ik dat mis?

Concreter. Wat zou een mooie 'budget' aankoop zijn voor mij bij www.downtown.nl? Pak en beet 600 a 700 euro voor board-bindingen-schoenen?

[ Bericht 2% gewijzigd door VerrekteZakHooi op 10-09-2008 19:23:36 ]
  woensdag 10 september 2008 @ 19:56:40 #215
71115 Rnej
I walk the line
pi_61532101
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:14 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Als ik hip zou willen wezen dan zou ik wel mee 't duurste van 't duurste aanschaffen. Ben een simpele student die 1x per jaar de piste af wil raggen. Tsja, weet ik 't dat die pirouettes eigenlijk 'butters' heten. Heb geen zin om al die termen op te zoeken. Merk interesseert me ook niet. Liever een onbekend goed prijs/kwaliteit merk dan een bekend merk als Nitro of Burton.
Maar weet niet iemand dus een goede zaak in de buurt van Tilburg-Eindhoven-Den Bosch waar nog spullen van vorig seizoen liggen tegen een schappelijke prijs (naast downtown in den bosch?)
Met bovenstaande beschrijving hoort een freestyle board meer bij me dan een freeride board of heb ik dat mis?

Concreter. Wat zou een mooie 'budget' aankoop zijn voor mij bij www.downtown.nl? Pak en beet 600 a 700 euro voor board-bindingen-schoenen?
no offense, maar een rondje draaien of een 180 springen kunnen mijn meeste leerlingen na 3 dagen wel...

ik wil weten wat je kan qua basis, dat is veel belangrijker... en voor 400 eu heb je inclusief bindingen een leuk boardje van vorig jaar

ga naar de winkel en laat je adviseren, kan wel hele lijsten snowboards voor je opnoemen, maar dan weet je nog niet wat je eraan hebt....
  woensdag 10 september 2008 @ 19:58:25 #216
71115 Rnej
I walk the line
pi_61532147
maarreh, omzomaar een gooi te doen:

burton mission bindingen
burton ruler schoenen (mits ze lekker zitten... HOP naar de winkel en ff passen)
en een :

Burton Custom
Nitro Team
Ride Decade
Rome anthem
Rome Agent
Burton Twin
Burton Dominant (wat slapper, wel)
Burton Love (ook wel aan de slappe kant)


leef je uit chef
pi_61534271
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:56 schreef Rnej het volgende:

[..]

no offense, maar een rondje draaien of een 180 springen kunnen mijn meeste leerlingen na 3 dagen wel...

ik wil weten wat je kan qua basis, dat is veel belangrijker... en voor 400 eu heb je inclusief bindingen een leuk boardje van vorig jaar

ga naar de winkel en laat je adviseren, kan wel hele lijsten snowboards voor je opnoemen, maar dan weet je nog niet wat je eraan hebt....
Wat bedoel je, qua basis? Zwarte pistes oid.? dat is geen probleem. Off-piste ook niet. Switch rijden soms nog wel lastig (zeker niet op zwarte piste en op een rode zal ik ook zeker wel een enkele keer onderuitgaan). Bochten en carven (met 1 hand onder 1 kant) na 1 week onder de knie.

Heb je lijstje even doorgekeken. Ik vind alleen die schoenen wat duur (220,- euro). Wat heeft de Burton Ruler bijvoorbeeld voor op de Burton Emerald/Boxer/Mint, die allen ongeveer 150,- euro of minder kosten?

Bindingen: is een Rome Arsenal ook wat bijv.? Heb gewone schoenmaat 44. Maat L qua bindingen is dan standaard?
http://www.boardfun.nl/shop/product_info.php?products_id=746

Ik denk, mezelf inlezend, dat ik een board wil dat tussen freestyle en all mountain inzit. Iets meer all-mountain dan freestyle.

Alvast bedankt voor uw mening!

Is deze combo wat, of zit hier een afrader tussen?
Board: ??? 300,-
Bindingen: Rome Arsenal 119,- bij boardfun.nl
Schoenen: Burton ?? +-150,- bij downtown in de winkel
Ongeveer 550-600,-

En zoiets als dit. Is dat nou goedkoop=duurkoop? http://www.boardfun.nl/shop/product_info.php?products_id=817 (ik weet niet wat dat testboard inhoudt..)
http://www.downtown.nl/on(...)rail-159-(2008).html
http://www.boardfun.nl/shop/product_info.php?products_id=569
http://www.boardfun.nl/shop/product_info.php?products_id=801

M.a.w. zit er echt veel verschil in de merken? Denk wel dat met name die Mondo bindingen niet veel voorstellen..

Wat is ook de minimale lengte die ik moet hebben met 1m91, 79 kilo, en schoenmaat 44. 158 cm ongeveer?

[ Bericht 3% gewijzigd door VerrekteZakHooi op 10-09-2008 22:11:17 ]
pi_61535078
dubbel
pi_61539775
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:56 schreef Rnej het volgende:

[..]

no offense, maar een rondje draaien of een 180 springen kunnen mijn meeste leerlingen na 3 dagen wel...

ik wil weten wat je kan qua basis, dat is veel belangrijker... en voor 400 eu heb je inclusief bindingen een leuk boardje van vorig jaar

ga naar de winkel en laat je adviseren, kan wel hele lijsten snowboards voor je opnoemen, maar dan weet je nog niet wat je eraan hebt....
Dan ben je óf 1 van de beste leraren ooit óf je geeft les aan talenten only

ZakHooi, hoe lang ben je, hoeveel weeg je en ben je meer freeride of freestyle of all mountain? Ik wil m'n eerste board namelijk nog verkopen voor een mooi prijsje... aangezien je maar 1x per jaar gaat snowboarden is een 2e handsje ook altijd een optie. M'n board is van vorig seizoen dus 07/08.
  woensdag 10 september 2008 @ 23:46:52 #220
71115 Rnej
I walk the line
pi_61540284
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:01 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Wat bedoel je, qua basis? Zwarte pistes oid.? dat is geen probleem. Off-piste ook niet. Switch rijden soms nog wel lastig (zeker niet op zwarte piste en op een rode zal ik ook zeker wel een enkele keer onderuitgaan). Bochten en carven (met 1 hand onder 1 kant) na 1 week onder de knie.

Heb je lijstje even doorgekeken. Ik vind alleen die schoenen wat duur (220,- euro). Wat heeft de Burton Ruler bijvoorbeeld voor op de Burton Emerald/Boxer/Mint, die allen ongeveer 150,- euro of minder kosten?

Bindingen: is een Rome Arsenal ook wat bijv.? Heb gewone schoenmaat 44. Maat L qua bindingen is dan standaard?
http://www.boardfun.nl/shop/product_info.php?products_id=746

Ik denk, mezelf inlezend, dat ik een board wil dat tussen freestyle en all mountain inzit. Iets meer all-mountain dan freestyle.

Alvast bedankt voor uw mening!

Is deze combo wat, of zit hier een afrader tussen?
Board: ??? 300,-
Bindingen: Rome Arsenal 119,- bij boardfun.nl
Schoenen: Burton ?? +-150,- bij downtown in de winkel
Ongeveer 550-600,-

En zoiets als dit. Is dat nou goedkoop=duurkoop? http://www.boardfun.nl/shop/product_info.php?products_id=817 (ik weet niet wat dat testboard inhoudt..)
http://www.downtown.nl/on(...)rail-159-(2008).html
http://www.boardfun.nl/shop/product_info.php?products_id=569
http://www.boardfun.nl/shop/product_info.php?products_id=801

M.a.w. zit er echt veel verschil in de merken? Denk wel dat met name die Mondo bindingen niet veel voorstellen..

Wat is ook de minimale lengte die ik moet hebben met 1m91, 79 kilo, en schoenmaat 44. 158 cm ongeveer?
je hecht weinig waarde aan stabiliteit op snelheid en je wil een twin boardje...

dan is een all mountain plank dus NIET wat je wil en wil je een freestyle plank...

enne, na 3 dagen kan de gemiddelde kneus bochtjes draaien en een 180 springen hoor... daar is echt geen reet aan op t kinderheuveltje....

en ik meet niet wat iemand kan aan de hand van pistes, elke idioot kan een rode piste strepen alstie maar durft... en qua carven.. hand onder een kant? .. wat? ....

heb je les gehad? zo ja, hoeveel? ... zo nee, neem les... als je wat techniek beheerst heeft t zin om een boardje te kopen wat erbij past ...


qua lijstje:
de mint is (volgens mij, te lui om te checken) een damesschoen.

daarnaast is de ruler een schoen die wat beter is dan de gemiddelde huurschoen, de rest is nog niet echt van niveau... daarnaast is de ruler algemeen gezien een van de meest verkochte schoenen die nog hoog qua kwaliteit is maar relatief laag van prijs....

plankje:
bateleon evil twin is ook nog wel te betalen en ook nog erg leuk om op te staan
pi_61542952
Misschien dat ik mijn burton king nog wel wil inruilen op een skate banana
pi_61545429
Evil twin
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_61548018
Ok. Ik denk dat ik mijn vraagstelling iets moet wijzigen.
Wat is het nadeel van een lage flex waarde van een board. Voordeel is toch dat je een minder goede landing makkelijker kan corrigeren, toch?
Wat is het verschil tussen een board dat wordt aangeduidt als geschikt voor de gevorderden en eentje die voor beginners wordt aangeduidt? Verschil in stabiliteit? makkelijker van kant wisselen? Wat is het voordeel van de een t.o.v. de ander.

Een All-mountain plank is dus eigenlijk per definitie een asymetrisch board voor meer stabiliteit als je 'regular' de berg af gaat?
  donderdag 11 september 2008 @ 13:34:55 #224
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_61549177
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:25 schreef Fiama het volgende:

[..]

Dan ben je óf 1 van de beste leraren ooit óf je geeft les aan talenten only

ZakHooi, hoe lang ben je, hoeveel weeg je en ben je meer freeride of freestyle of all mountain? Ik wil m'n eerste board namelijk nog verkopen voor een mooi prijsje... aangezien je maar 1x per jaar gaat snowboarden is een 2e handsje ook altijd een optie. M'n board is van vorig seizoen dus 07/08.
Zo moeilijk is het niet om een 180 te springen.
Het ligt er gewoon aan hoe je het laat doen en wat je idee bij een 180 is. 180 springen is gewoon een kwestie van springen en je lichaam draaien. Met een beetje kracht in je benen lukt dat nog wel. Zelfs als je er verder niets van kunt.

Zowel de emerald als de mint zijn trouwens damesschoenen.

btw ZakHooi, je hebt het over "3 jaar" moet ik daaruit opmaken dat je meer dan 1 week per jaar board (ook indoor, of meerdere weken) of heb je het eigenlijk gewoon over 3 weken.
Hier zit namelijk nogal een groot verschil tussen. 3 weken is niet zo heel veel. Wat je wel goed doet is dat je een beetje hebt uitgezocht wat je nou precies wilt. Dat is voor het kopen van een board heel belangrijk. Je moet je alleen nog wat beter inlezen in de materie. Een All Mountain board heb jij helemaal niet nodig. Ze zijn over het algemeen stijver waardoor het lastiger wordt om te pressen (butteren, zoals je wilt. Rondjes draaien is geen butter ) en als freestyler wil je dat natuurlijk niet. Je hebt wel meer controle op hogere snelheid, maar je hebt al aangegeven dat je dat niet per se nodig vindt. Dus een freestyle board doet het prima.

Voor het geld dat je uit wilt/kunt geven kom je eigenlijk al gauw uit bij een boardje van vorig jaar. Een beetje fatsoenlijk spul van dit jaar begint over het algemeen pas bij de 400 euro. (uitzonderingen daar gelaten). Bindingen en schoenen voor een eurotje of 400 (bij elkaar) ben je ook al vrij snel kwijt.
Spul van vorig jaar zal natuurlijk een stuk goedkoper zijn waarbij je met een beetje mazzel nog wel een mooi setje voor 500/600 euro kan krijgen.

Tip: Begin met het uitzoeken van schoenen. Schoenen die niet lekker zitten zijn gewoon kut. Geef er desnoods iets meer aan uit, want boven op een berg staan en pijn in je poten hebben verknalt gewoon je dag.
Aan de hand daarvan kies je voor bindingen die bij je schoenen passen. Kortom, Burton schoenen passen het beste in Burton bindingen. Dat geeft gewoon voordelen bij de "fit" en de overbrenging op het board. Misschien kun je wat je meer uit geeft aan je schoenen dan weer compenseren met je bindingen.
Pas als laatste zoek je een board uit. Uiteraard een board dat goed bij je past. in jouw geval dus een freestyleplankje.

Je kunt ook nog een jaartje huren, wat meer geld apart leggen en volgend jaar een echt goed setje kopen. Voordeel is dat je dan wat meer keuze hebt. Maar goed, huren kost ook geld dus ik kan me voorstellen dat als je denkt dat je er aan toe bent je wel graag je eigen setje wilt. daarnaast is het ook handig als je een keer naar snowworld wilt ofzo. Scheelt toch weer geld.

Maar serieus, leer echt ff wat meer termen want het komt niet zo serieus over op deze manier en het snowboardwereldje is in dat opzicht misschien een beetje bekrompen maar we irriteren ons aan onhandige manieren van praten.
En zeg helemaal niet op dit forum dat je een snelle leerling bent en het goed kunt, want daar wordt je snel op afgestraft door de leraren hier
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 11 september 2008 @ 13:39:39 #225
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_61549282
quote:
Op donderdag 11 september 2008 08:05 schreef Fugie het volgende:
Misschien dat ik mijn burton king nog wel wil inruilen op een skate banana
Hmmm Burton King is redelijk breed dacht ik toch? Skatebanana een stuk smaller. Moet je wel ff kijken of dat past met je schoenen enzo. Je kunt natuurlijk ook een andere banana nemen die wat breder is. De skate gaat maar tot 159cm. Bij LibTech worden boards ook echt breed als ze wat langer zijn. Of je moet een Wide version nemen, maar dan heb je gelijk een olietanker onder je voeten

Daar zou je wel ff op moeten letten
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')