...dat klinkt eigenlijk best logisch, thanx . Heeft het nog meer voordelen in pop bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 23:52 schreef Rnej het volgende:
[..]
zodra je edge de sneeuw niet meer raakt heb je m niet meer nodig voor carven / sturen in t algemeen
ga je butteren (tail/nosepress) en dan ronddraaien, dan is geen staalkant op die plek hebben een groot voordeel.. dan pakt die kant minder gauw en zal je minder gauw op je plaat gaan...
have fun in l2a
denk t niet.... denk eigenlijk eerder dat t meer nadelen met zich meebrengt als je t over duurzaamheid hebt...quote:Op zaterdag 12 juli 2008 00:09 schreef Fiama het volgende:
[..]
...dat klinkt eigenlijk best logisch, thanx . Heeft het nog meer voordelen in pop bijvoorbeeld?
Uit luiheid laat ik het altijd doen door de lokale boardshopquote:Op vrijdag 11 juli 2008 22:51 schreef Rnej het volgende:
[..]
de oostenrijkse intersport kan niet slijpen.. zeker niet in t hoogseizoen, dan rammen ze 100 plankjes per dag door de machine... dan voelt je kant scherp aan maar na 2 dagen glij je weer alle kanten op
t scherpst kan je altijd nog zelf slijpen, en bijslijpen (braampjes eraf halen e.d.) kan je ook beter zelf doen, als je board door de machine gehaald wordt halen ze veel van je staalkant en je belag weg.
daarom dus.
Carven in poeder...quote:Op zaterdag 12 juli 2008 11:34 schreef Rnej het volgende:
[..]
denk t niet.... denk eigenlijk eerder dat t meer nadelen met zich meebrengt als je t over duurzaamheid hebt...
als je een flinke steen pakt bij t punt waar je kant insnijdt dan neemt die steen je staalkant mee....
aan de andere kant, ik carve niet in poeder.. dus dat zal dan wel meevallen
kleine kans, maar als het gebeurt is je boardje sneller rot dan een boardje waarbij de kant helemaal rond loopt...
voor de rest is pop echt afhankelijk van de houtsoorten/ laminering en flex van je boardje....
ik denk dat het niet een groot verschil maakt. wat rails betreft zie ik meer brood in het systeem van bataleon als ik eerlijk ben. op die manier heb je daarbij wat meer speelruimte.quote:Op maandag 14 juli 2008 18:42 schreef Fiama het volgende:
Ja, ik kan écht niet wachten tot zondag...lekker beetje in les deux in het park mn rail skills wat beter maken, want ik ben daar geen held in. Ook mn banana voor het eerst testen op rails, ben daar nog niet echt aan toe gekomen, ik ben benieuwd hoe anders het is op rails.
Op de Hyves site van Gnarly staat een filmpje met wat info over Bananatech. Daar hebben ze het er vooral over dat het lekker in de warme condities rijdt. Mede ook omdat het filmpje geschoten is in het voorjaar, toen de sneeuw natuurlijk erg zacht was.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:08 schreef Fiama het volgende:
Ja, ik zal het wel merken... of niet
Ik zal het in ieder geval laten weten en ook wat betreft de ijzige omstandigheden op een gletsjer met magne traction. Alhoewel ik dat al wel een paar keer heb ondervonden, wordt het vooral ook in de middag wat zachtere sneeuw (alhoewel les deux alpes om 13.00 dicht gaat). Ik ben benieuwd.
Ja, dat is gewoon het Lib Tech Banana uitleg filmpje? Klopt inderdaad dat ze het over "slushy snow" hebben . Door dat filmpje ben ik me er verder in gaan verdiepen en toen besloten om er eentje te kopen. Geen spijt van gehad!quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:23 schreef Komakie het volgende:
[..]
Op de Hyves site van Gnarly staat een filmpje met wat info over Bananatech. Daar hebben ze het er vooral over dat het lekker in de warme condities rijdt. Mede ook omdat het filmpje geschoten is in het voorjaar, toen de sneeuw natuurlijk erg zacht was.
Ik ben benieuwd. Ik wil ook echt snel naar Oostenrijk om het allemaal te proberen
Goeie! Ik zou zelf nog een keer graag in Alaska willen boarden maar er naar toe verhuizen is wat anders, zit je gelijk zo afgelegen.quote:
Mja maar dat is toch een iets grotere stap. Oostenrijk kun je af en toe nog een keertje thuis (nederland) gaan kijken. Canada is dat toch net iets lastiger.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:08 schreef Fugie het volgende:
ik zou eerder naar canada gaan dan
Een superpipe is gewoon een grotere halfpipequote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:16 schreef Fiama het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon het Lib Tech Banana uitleg filmpje? Klopt inderdaad dat ze het over "slushy snow" hebben . Door dat filmpje ben ik me er verder in gaan verdiepen en toen besloten om er eentje te kopen. Geen spijt van gehad!
Nog maar 5 dagen en ik kan ook mijn video documentatie doen over slushy snow zondag om 7 uur sta ik op de piste, dat is 1 ding wat zeker is. Heb er ook nog geen half pipe mee gereden en ik heb alleen maar ervaring met een normal pipe. Rijd er hier iemand vaak superpipe? Is het veel anders dan een normal size half pipe? Het lijkt me in ieder geval wel makkelijker door de magne traction, maar dat zal ik ook wel merken.
Hoeft niet per se.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:20 schreef Fiama het volgende:
[..]
Goeie! Ik zou zelf nog een keer graag in Alaska willen boarden maar er naar toe verhuizen is wat anders, zit je gelijk zo afgelegen.
als jij een superpipe kan airen wil ik foto's zienquote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:26 schreef Fiama het volgende:
Superpipe wordt volgens mij ook bij de Olympische Spelen gebruikt, maar het is inderdaad een hogere en wijdere pipe!
Als ik terug ben zal ik wel een klein reviewtje schrijven over de banana en les deux alpes
Met een banana kun je alles aan!quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:37 schreef Rnej het volgende:
[..]
als jij een superpipe kan airen wil ik foto's zien
weet je hoe fokking eng het is om op zo'n ding in te droppen?
Ik weet wel wat over Alaska ja, ook al gezocht waar je het beste kan boarden maar het is vooral het mekka van back country natuurlijk, moet me er nog duidelijk eens in verdiepen als ik echt die kant op wil.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:30 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hoeft niet per se.
Je hebt best een paar redelijke steden in Alaska.
Zoals de hoofdstad Juneau met zijn 30.711 inwoners
Alaska kent ook gewoon maar 626.932 inwoners (in 2000)
Ok 1 grote stad. Anchorage met ca. 270.000 inwoners.
interessant land trouwens. Wist je dat de hoofdstad alleen maar per boot of per vliegtuig bereikbaar is? Vrij lastig dus om er uit te komen... Sowieso apart allemaal. Niet voor te stellen hoe het daar allemaal werkt. Lees dit maar eens door: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alaska
Ja, ik wil in 2010 ook weer die kant op, ook voor de olympische spelen. Financieel is het natuurlijk erg goed te doen nu met die dollar koers (en bovendien is toch alles daar goedkoper), behalve dan in 2010 waar de prijzen waarschijnlijk vooral in Vancouver veel hoger gaan liggen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:40 schreef Fugie het volgende:
ik ben juist pro engels en anti duits, bovendien is canada financieel erg gunstig. hopelijk in dewinter van 2010 die kant op
Het is geen duitsland maar oostenrijk he. Zit een hoop verschil tussen Zelfs de taal is soms bijna niet te vergelijken. Een beetje zoals Limburgers en normale mensen. Dan zijn dat ook rare lui. Net als de duitsersquote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:40 schreef Fugie het volgende:
ik ben juist pro engels en anti duits, bovendien is canada financieel erg gunstig. hopelijk in dewinter van 2010 die kant op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |