Ik zou zeggen; koop eens een goede bril...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:38 schreef Devlinsect het volgende:
Je OP is goed dus waarom de vrees om niet te solliciteren bij de redactie?
Doen dus!
Dit is 1999 niet mijn jong, iedereen kan nu verassend goed Engels dankzij o.a. internetgebruik.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:12 schreef Broekpaling het volgende:
Verkapt-kijk-mij-engels-kunnen-spreken-topic.
Het gaat erom dat ik gewoon prettiger voel met Engels dan met Nederlands. Dat klopt toch niet!? Ik kan me makkelijker uitdrukken in het Engels. Ik moet er dus wat aan doen. Maar hoe.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:38 schreef Devlinsect het volgende:
Je OP is goed dus waarom de vrees om niet te solliciteren bij de redactie?
Doen dus!
Ja, maar dat doet er niet toe.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:19 schreef Billy_Talent het volgende:
Al eens gedacht aan carriere maken in het buitenland?
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:24 schreef Ruzbeh het volgende:
Mensen, raad mij eensch serieus een goede boek aan om mijn Nederlandsch op te krikken.
Dat jij nou oninteressante mensen prefereert.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:27 schreef Vidacz het volgende:
Doe in godsnaam niet zo interessant. Malloot.
Ah, je geeft toe dat je jezelf interessant wil laten voorkomen. Dat is goed van je.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:28 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat jij nou oninteressante mensen prefereert.
Nu je het zegt... misschien heb je wel gelijk. Ik denk dat mijn Nederlands wel redelijk is, maar ik denk dat ik gewoon niet tevreden ben en dat ik gewoon beter Nederlands wil leren. Ik wil me gewoon op zoveel mogelijk manieren me kunnen uitdrukken met verschillende woorden.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:31 schreef Beauregard het volgende:
Ventje, doe niet zo gruwelijk interessant alsjeblieft.![]()
![]()
Ik heb nergens gelezen dat je in een Engelstalig land woont en ook de hele dag voornamelijk Engels spreekt, dus lul toch niet zo uit de hoogte, gek. Al zit je de hele dag op louter Engelstalige sites en typ je dagelijks 5000 woorden op Engelstalige fora, nog zal je Nederlands niet verslechteren. Tenzij je echt een kluizenaar bent, wat ik overigens niet onwaarschijnlijk acht aangezien we hier op FOK! zitten.
Vooralsnog: DIKKE FAIL!
Hihi, TS is een n00b.quote:
Omg, wat een post, wat een taalgebruik.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:51 schreef Iblis het volgende:
Aangezien je blijkbaar gekluisterd bent aan je computer, lijkt me het voor jou het eenvoudigst om eens een blik te werpen op de digitale bibliotheek voor de Nederlandse letteren. Deze website biedt veel bekende Nederlandse boeken aan, het merendeel – doch zeker niet alle – wel vrij oud. Deze ouderdom heeft als plezierige bijkomstigheid dat de zinnen in de boeken niet zo afschuwelijk kort zijn, en de woordkeuze soms wat onalledaags is, de ingrediënten bij uitstek om je ingedutte taalgevoel weer iets te activeren.
Dat je voornamelijk op Engelstalige fora rondgezworven hebt lijkt me namelijk niet het grootste probleem; dat je zodoende zelden in aanraking komt met teksten die ettelijke malen herschreven zijn, totdat de auteur geheel tevreden was, en precies die woorden in zijn vocabulaire gevonden had die het pregnanst verwoordden wat hij op zijn hart had, lijkt me veel problematischer. Fora zijn bedoeld om elkander snel van repliek te dienen, niet om je teksten te polijsten: jij ziet het ook als een nadeel dat je soms even moet pauzeren om het juiste woord te zoeken, ik zie zoiets als een voordeel, waren er maar meer lieden die eens een pas op de plaats maakten eer ze hun woordenbrij de wereld inslingerden.
Maar, om kort te gaan:
Max Havelaar,
De Stille Kracht,
Homo Ludens.
Dit zou je de eerste dagen toch wel zoet moeten houden en je woordenschat moeten kunnen opvijzelen, alsmede je stijlgevoel. En dan kun je dit alles aanwenden om fraaie game-recensies te schrijven!
Dit is geen modern Nederlands... lyk? Tallooze? Zooals?quote:
Dat is spelling, dat is ondergeschikt aan het vermogen woorden tot zinnen aaneen te kunnen rijgen. Natuurlijk schrijven we tegenwoordig geen ‘zooals’ meer, maar dat doet niet ter zake. Ook de spelling met ‘y’ komt onwennig over, maar dit is iets waar je na enkele bladzijden al geen hinder meer van hebt. Dan is de stijl – die moet je direct treffen als je Multatuli leest – hetgeen dat beklijft. Over Multatuli gesproken, Karel van het Reve heeft dit in zijn Literatuurwetenschap: het raadsel der onleesbaarheid als volgt verwoord:quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:11 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dit is geen modern Nederlands... lyk? Tallooze? Zooals?
quote:Als de gerechtsdienaar tegen de rechter zegt dat daar de man is die Barbertje vermoord heeft, zegt de rechter niet alleen ‘die man moet hangen’, maar hij vraagt ook met perfecte timing en volmaakt evenwicht tussen het geheel onverwachte en het volstrekt redelijke: ‘Hoe heeft hij dat aangelegd?’ En als de gerechtsdienaar verteld heeft dat hij haar in kleine stukjes gesneden en ingezouten heeft, spreekt de rechter de onsterfelijke woorden: ‘Daaraan heeft hij zeer verkeerd gedaan.’ Het is onder meer die regel die de lezer meteen al aan het begin doet beseffen dat hij met een zeer goede schrijver te doen heeft, zoals ook in de tweede zin van het boek: ‘Het is mijn gewoonte niet romans te schrijven of zulke dingen’ het die drie woorden ‘of zulke dingen’ zijn die dat merkwaardige Multatuli-effect bij de lezer teweegbrengen. Of neem die passus verderop waarin u, lezer, wordt toegevoegd dat gij dit boek moet lezen als gij makelaar in koffie zijt ‘of als ge iets anders zijt’ – een zinsnede waarin alle last die Nederland met Eduard Douwes Dekker zou krijgen al wordt aangekondigd.
Links naar mijn vorige forum post ik niet.quote:
Dit deed je expres, ja tochquote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:55 schreef Rossdale het volgende:
Ik maakt nog steeds regelmatig d en t foutjes en een kromme zin hier en daar, maar toch
Want?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:01 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Links naar mijn vorige forum post ik niet.
Allang.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:01 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Links naar mijn vorige forum post ik niet.
Waar blijft de fucking moderator trouwens? Dit topic had alang dicht moeten zijn.
Ja, goed. Het gaat erom dat ik me lekker voel met het Nederlands... ik ben niet bang om te falen ofzo als ik me solliciteer. Ik wil gewoon beter zijn dan nu. Heeft met me eigen standaarden te maken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:14 schreef lizardtattoo het volgende:
We hebben achter de schermen natuurlijk allerlei topics om het Nederlands van de crewleden op te frissen (lees: de Eindredactie kan goed) dus als "dat mijn Nederlands zo slecht is" werkelijk zo'n groot struikelblok is kan ik je geruststellen, dat hebben we zo weer op peil.
Omdat het er niet toe doet.quote:
Dat mag in KLB zo ver ik weet, als de user het zelf wilt. Heb 't al in FB gepost. Een uur geleden. Ik heb dus een ander topic ergens anders geopend. Dit topic was dus eigelijk een foutje. Ik wilde klagen maar ik wilde vooral hulp en commentaar over hoe ik m'n Nederlands kan opkrikken. Ik klaag niet, ik zoek hulp. En om het topic over te kicken lijkt me onhandig als ik kijk naar de OP. Gewoon even een slotje erop dus.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:17 schreef Stali het volgende:
Hoezo? Jij bent hier klaar en dus moet een "verdomde" moderator dit topic maar dicht gooien?.
in het Nederlandsquote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:08 schreef Ruzbeh het volgende:
ik kan me soms moeilijk uiten onder het Nederlands.
Ik zat al te twijfelen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:20 schreef Litso het volgende:
[..]
in het Nederlands
(leerzaam bedoeld, niet om flauw te doen)
mijn (of: m'n) eigen standaardenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:17 schreef Ruzbeh het volgende:
Heeft met me eigen standaarden te maken.
Maar dan hoeft er toch niet even een slotje op? Dit wordt in KLB echt geen reeks hoor.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:20 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat mag in KLB zo ver ik weet, als de user het zelf wilt. Heb 't al in FB gepost. Een uur geleden. Ik heb dus een ander topic ergens anders geopend. Dit topic was dus eigelijk een foutje. Ik wilde klagen maar ik wilde vooral hulp en commentaar over hoe ik m'n Nederlands kan opkrikken. Ik klaag niet, ik zoek hulp. En om het topic over te kicken lijkt me onhandig als ik kijk naar de OP. Gewoon even een slotje erop dus.
Verdomd. Ik denk dat ik toch ga solliciteren.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:24 schreef petre86 het volgende:
Ik heb zelf 2 jaar FP-redactie gedaan, als dyslecticus zijnde. Moet zeggen dat mijn grammatica en spelling er met sprongen op vooruit zijn gegaan. Waarom? omdat er gecorrigeerd wordt en users fouten ook aanstippen. Zo dwing je jezelf om foutloos te gaan typen. Zeker een aanrader dus!
Ok, hoeft nu eigelijk niet. Beide topics die ik heb geopend zijn best verschillend van elkaar.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:26 schreef Buitendam het volgende:
Wat zit je nu ontzettend te kermen naar een slotje? Moet je per se vandaag je Nederlands op peil hebben, of kun je ook morgen en volgende week nog een blikje in je topic werpen?
Precies. In een gesloten topic krijg je helemaal geen titels van bruikbare boeken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:30 schreef Ruzbeh het volgende:
Ok, hoeft nu eigelijk niet. Beide topics die ik heb geopend zijn best verschillend van elkaar.
Jawel, want ik ben op zoek naar een leuk Engels forumquote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:17 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ja, goed. Het gaat erom dat ik me lekker voel met het Nederlands... ik ben niet bang om te falen ofzo als ik me solliciteer. Ik wil gewoon beter zijn dan nu. Heeft met me eigen standaarden te maken.
[..]
Omdat het er niet toe doet.
Waar blijft die fucking moderator!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |