abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:08:47 #1
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_59980440
Ik was een tijdje actief op een Engelstalige forum en ben eigelijk de laatste jaren meer actief geweest op Engelstalige fora dan Nederlandstalige (eigelijk alleen Fok!). Hierdoor ben ik dus vaker bezig geweest met het Engels dan met Nederlands, en daardoor is denk ik mijn Nederlands slechter geworden. Ik voel me er gewoon niet prettig bij. Het helpt ook niet dat ik totaal geen Nederlandse boeken lees of nauwelijks kranten lees.

Ik ben dus gekapt bij dat ene Engelstalige forum waar ik zo actief was (omdat het gewoon niet uit kwam) en ik wil hier meer posten. Nu loop ik heel vaak tegen dingen aan en het irriteert me mateloos... ik google of ik sommige dingen wel of niet goed spel, ik heb moeite met het gebruik van een gezegde, ik kan me soms moeilijk uiten onder het Nederlands. Onlangs is Fok!games op zoek naar nieuwe redactieleden en dat mijn Nederlands zo slecht is is eigelijk de voornaamste reden dat ik niet solliciteer... anders had ik er graag gesolliciteerd (en iemand van mijn kwaliteiten en bovennatuurlijke begrip van de gamesindustrie zou natuurlijk per direct aangenomen worden).

Klacht: Mijn Nederlands zuigt en ik heb geen zin om er wat aan te doen!! ! Tenzij iemand hier zo vriendelijk is om mij een goede boek aan te raden om mijn taal te verbeteren.

P.S. tijdens het neertypen van dit bericht heb ik soms moeten pauzeren om na te denken wat voor woord ik nou zoek.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:12:44 #2
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_59980523
Verkapt-kijk-mij-engels-kunnen-spreken-topic.
0 topics op naam. 14.gif
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:13:45 #3
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_59980541

Weer bij het begin beginnen.
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:26:03 #5
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_59980804
Inburgeringscursus of het land raus!!
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_59980896
Huilie.

Ik zie weleens OP's met meer fouten en minder interpunctie.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59980941
och al doende leer je.
pi_59980964
en van mij leer je beslist geen abn ben limburger.en typen boeit me niet zo
pi_59980966
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:32 schreef daniellaheerlen het volgende:
och al doende leer je.
Google is your friend, abuse your friends
pi_59981096
Je OP is goed dus waarom de vrees om niet te solliciteren bij de redactie?

Doen dus!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:43:11 #11
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_59981187
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:38 schreef Devlinsect het volgende:

Doen dus!
Ik zou zeggen; koop eens een goede bril...
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:18:23 #12
65330 Ruzbeh
pi_59981970
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:12 schreef Broekpaling het volgende:
Verkapt-kijk-mij-engels-kunnen-spreken-topic.
Dit is 1999 niet mijn jong, iedereen kan nu verassend goed Engels dankzij o.a. internetgebruik.
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:38 schreef Devlinsect het volgende:

Doen dus!
Het gaat erom dat ik gewoon prettiger voel met Engels dan met Nederlands. Dat klopt toch niet!? Ik kan me makkelijker uitdrukken in het Engels. Ik moet er dus wat aan doen. Maar hoe.

Wie of wie weet de oplossing.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:19:26 #13
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_59981994
Al eens gedacht aan carriere maken in het buitenland?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:24:01 #14
65330 Ruzbeh
pi_59982104
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 21:19 schreef Billy_Talent het volgende:
Al eens gedacht aan carriere maken in het buitenland?
Ja, maar dat doet er niet toe.

Mensen, raad mij eensch serieus een goede boek aan om mijn Nederlandsch op te krikken.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:25:50 #15
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_59982149
?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:27:01 #16
65330 Ruzbeh
pi_59982175
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 21:24 schreef Ruzbeh het volgende:
Mensen, raad mij eensch serieus een goede boek aan om mijn Nederlandsch op te krikken.
pi_59982178
Doe in godsnaam niet zo interessant. Malloot.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:28:20 #18
65330 Ruzbeh
pi_59982208
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 21:27 schreef Vidacz het volgende:
Doe in godsnaam niet zo interessant. Malloot.
Dat jij nou oninteressante mensen prefereert.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:28:35 #19
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59982214
TS: haal jezelf niet omlaag.

Dat betekent gewoon dat je meertalig bent. Wees er trots op!
pi_59982251
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 21:28 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dat jij nou oninteressante mensen prefereert.
Ah, je geeft toe dat je jezelf interessant wil laten voorkomen. Dat is goed van je.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:31:17 #21
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_59982294
Ventje, doe niet zo gruwelijk interessant alsjeblieft.

Ik heb nergens gelezen dat je in een Engelstalig land woont en ook de hele dag voornamelijk Engels spreekt, dus lul toch niet zo uit de hoogte, gek. Al zit je de hele dag op louter Engelstalige sites en typ je dagelijks 5000 woorden op Engelstalige fora, nog zal je Nederlands niet verslechteren. Tenzij je echt een kluizenaar bent, wat ik overigens niet onwaarschijnlijk acht aangezien we hier op FOK! zitten.

Vooralsnog: DIKKE FAIL!
pi_59982304
Sorry hoor, maar alleen maar omdat je vaak naar engelstalige fora gaat ben je nederlands aan het verleren?

Kom je nooit buiten of zo...
Cool story, Hansel.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:35:12 #23
65330 Ruzbeh
pi_59982397
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 21:31 schreef Beauregard het volgende:
Ventje, doe niet zo gruwelijk interessant alsjeblieft.

Ik heb nergens gelezen dat je in een Engelstalig land woont en ook de hele dag voornamelijk Engels spreekt, dus lul toch niet zo uit de hoogte, gek. Al zit je de hele dag op louter Engelstalige sites en typ je dagelijks 5000 woorden op Engelstalige fora, nog zal je Nederlands niet verslechteren. Tenzij je echt een kluizenaar bent, wat ik overigens niet onwaarschijnlijk acht aangezien we hier op FOK! zitten.

Vooralsnog: DIKKE FAIL!
Nu je het zegt... misschien heb je wel gelijk. Ik denk dat mijn Nederlands wel redelijk is, maar ik denk dat ik gewoon niet tevreden ben en dat ik gewoon beter Nederlands wil leren. Ik wil me gewoon op zoveel mogelijk manieren me kunnen uitdrukken met verschillende woorden.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:36:18 #24
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_59982428
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 21:31 schreef wikwakka2 het volgende:

Kom je nooit buiten of zo...

Hihi, TS is een n00b.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:51:22 #25
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59982739
Aangezien je blijkbaar gekluisterd bent aan je computer, lijkt me het voor jou het eenvoudigst om eens een blik te werpen op de digitale bibliotheek voor de Nederlandse letteren. Deze website biedt veel bekende Nederlandse boeken aan, het merendeel – doch zeker niet alle – wel vrij oud. Deze ouderdom heeft als plezierige bijkomstigheid dat de zinnen in de boeken niet zo afschuwelijk kort zijn, en de woordkeuze soms wat onalledaags is, de ingrediënten bij uitstek om je ingedutte taalgevoel weer iets te activeren.

Dat je voornamelijk op Engelstalige fora rondgezworven hebt lijkt me namelijk niet het grootste probleem; dat je zodoende zelden in aanraking komt met teksten die ettelijke malen herschreven zijn, totdat de auteur geheel tevreden was, en precies die woorden in zijn vocabulaire gevonden had die het pregnanst verwoordden wat hij op zijn hart had, lijkt me veel problematischer. Fora zijn bedoeld om elkander snel van repliek te dienen, niet om je teksten te polijsten: jij ziet het ook als een nadeel dat je soms even moet pauzeren om het juiste woord te zoeken, ik zie zoiets als een voordeel, waren er maar meer lieden die eens een pas op de plaats maakten eer ze hun woordenbrij de wereld inslingerden.

Maar, om kort te gaan:
Max Havelaar,
De Stille Kracht,
Homo Ludens.

Dit zou je de eerste dagen toch wel zoet moeten houden en je woordenschat moeten kunnen opvijzelen, alsmede je stijlgevoel. En dan kun je dit alles aanwenden om fraaie game-recensies te schrijven!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_59982795
Ik vind het eigenlijk wel normaal toch.
Je bent meertalig. Erger is wanneer een mens teveel gaat leunen op de spellings- en grammaticacontrole omdat je deze dan gewoon hebt, zoals ik bv. doe en ondanks dat ik regelmatig boeken lees toch veel fouten maak.

De taal die men in emails op mijn werk voert zitten en stikvol fouten en vol onbegrijpelijke afkortingen dus het kan altijd nog erger. .

[ Bericht 0% gewijzigd door Stali op 08-07-2008 21:55:49 (Typo. :D... :')) ]
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:09:05 #27
65330 Ruzbeh
pi_59983152
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 21:51 schreef Iblis het volgende:
Aangezien je blijkbaar gekluisterd bent aan je computer, lijkt me het voor jou het eenvoudigst om eens een blik te werpen op de digitale bibliotheek voor de Nederlandse letteren. Deze website biedt veel bekende Nederlandse boeken aan, het merendeel – doch zeker niet alle – wel vrij oud. Deze ouderdom heeft als plezierige bijkomstigheid dat de zinnen in de boeken niet zo afschuwelijk kort zijn, en de woordkeuze soms wat onalledaags is, de ingrediënten bij uitstek om je ingedutte taalgevoel weer iets te activeren.

Dat je voornamelijk op Engelstalige fora rondgezworven hebt lijkt me namelijk niet het grootste probleem; dat je zodoende zelden in aanraking komt met teksten die ettelijke malen herschreven zijn, totdat de auteur geheel tevreden was, en precies die woorden in zijn vocabulaire gevonden had die het pregnanst verwoordden wat hij op zijn hart had, lijkt me veel problematischer. Fora zijn bedoeld om elkander snel van repliek te dienen, niet om je teksten te polijsten: jij ziet het ook als een nadeel dat je soms even moet pauzeren om het juiste woord te zoeken, ik zie zoiets als een voordeel, waren er maar meer lieden die eens een pas op de plaats maakten eer ze hun woordenbrij de wereld inslingerden.

Maar, om kort te gaan:
Max Havelaar,
De Stille Kracht,
Homo Ludens.

Dit zou je de eerste dagen toch wel zoet moeten houden en je woordenschat moeten kunnen opvijzelen, alsmede je stijlgevoel. En dan kun je dit alles aanwenden om fraaie game-recensies te schrijven!
Omg, wat een post, wat een taalgebruik. Kijk, dit wil ik dus ook kunnen. Nu kan ik dat niet. Maar met jouw hulp misschien wel. Bedankt voor je links!!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:11:41 #28
65330 Ruzbeh
pi_59983221
quote:
Dit is geen modern Nederlands... lyk? Tallooze? Zooals?
pi_59983307
Proat je oock with zoon kruwelijk cool eksent mén?
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:26:36 #30
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59983641
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 22:11 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dit is geen modern Nederlands... lyk? Tallooze? Zooals?
Dat is spelling, dat is ondergeschikt aan het vermogen woorden tot zinnen aaneen te kunnen rijgen. Natuurlijk schrijven we tegenwoordig geen ‘zooals’ meer, maar dat doet niet ter zake. Ook de spelling met ‘y’ komt onwennig over, maar dit is iets waar je na enkele bladzijden al geen hinder meer van hebt. Dan is de stijl – die moet je direct treffen als je Multatuli leest – hetgeen dat beklijft. Over Multatuli gesproken, Karel van het Reve heeft dit in zijn Literatuurwetenschap: het raadsel der onleesbaarheid als volgt verwoord:
quote:
Als de gerechtsdienaar tegen de rechter zegt dat daar de man is die Barbertje vermoord heeft, zegt de rechter niet alleen ‘die man moet hangen’, maar hij vraagt ook met perfecte timing en volmaakt evenwicht tussen het geheel onverwachte en het volstrekt redelijke: ‘Hoe heeft hij dat aangelegd?’ En als de gerechtsdienaar verteld heeft dat hij haar in kleine stukjes gesneden en ingezouten heeft, spreekt de rechter de onsterfelijke woorden: ‘Daaraan heeft hij zeer verkeerd gedaan.’ Het is onder meer die regel die de lezer meteen al aan het begin doet beseffen dat hij met een zeer goede schrijver te doen heeft, zoals ook in de tweede zin van het boek: ‘Het is mijn gewoonte niet romans te schrijven of zulke dingen’ het die drie woorden ‘of zulke dingen’ zijn die dat merkwaardige Multatuli-effect bij de lezer teweegbrengen. Of neem die passus verderop waarin u, lezer, wordt toegevoegd dat gij dit boek moet lezen als gij makelaar in koffie zijt ‘of als ge iets anders zijt’ – een zinsnede waarin alle last die Nederland met Eduard Douwes Dekker zou krijgen al wordt aangekondigd.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:37:12 #31
65330 Ruzbeh
pi_59983921
Topic kan hier verder trouwens: Boeken om het Nederlands te verbeteren

Dit mag op slot (niet echt handig, maar goed).
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:48:14 #32
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_59984211
Welke engelse fora zat je?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:51:54 #33
65330 Ruzbeh
pi_59984310
Een redelijk kleine forum, voornamelijk Amerikanen maar ook veel niet-Amerikanen. Amerikaanse forum was het. Dan kan je je ook wel voorstellen dat het niet handig is aangezien zij het meest actief zijn als het hier nacht is. Dat is ook de voornaamste reden dat ik ben gekapt, het was zeer verslavend en ik bleef lang wakker.
pi_59984396
Op welke forums zat je?
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:55:18 #35
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_59984397
Ik ken het, mijn nederlands was ook ontzettend droevig toen ik solliciteerde hoor. Alleen omdat je ineens vaak stukjes gaat schrijven verbetert je taalgebruik echt heel snel. Ik maakt nog steeds regelmatig d en t foutjes en een kromme zin hier en daar, maar toch

Ik zie geen reden om niet te solliciteren iig
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:01:50 #36
65330 Ruzbeh
pi_59984595
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 22:55 schreef jordeeeh het volgende:
Op welke forums zat je?
Links naar mijn vorige forum post ik niet.

Waar blijft de fucking moderator trouwens? Dit topic had alang dicht moeten zijn.
pi_59984747
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 22:55 schreef Rossdale het volgende:
Ik maakt nog steeds regelmatig d en t foutjes en een kromme zin hier en daar, maar toch
Dit deed je expres, ja toch
Say goodnight, mr. Diaz.
Laat je moeder maar een live getten.
pi_59984892
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:01 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Want?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:14:55 #39
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_59984968
We hebben achter de schermen natuurlijk allerlei topics om het Nederlands van de crewleden op te frissen (lees: de Eindredactie kan goed ) dus als "dat mijn Nederlands zo slecht is" werkelijk zo'n groot struikelblok is kan ik je geruststellen, dat hebben we zo weer op peil.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_59985042
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:01 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Waar blijft de fucking moderator trouwens? Dit topic had alang dicht moeten zijn.
Allang.

Hoezo? Jij bent hier klaar en dus moet een "verdomde" moderator dit topic maar dicht gooien? .
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:17:42 #41
65330 Ruzbeh
pi_59985044
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:14 schreef lizardtattoo het volgende:
We hebben achter de schermen natuurlijk allerlei topics om het Nederlands van de crewleden op te frissen (lees: de Eindredactie kan goed ) dus als "dat mijn Nederlands zo slecht is" werkelijk zo'n groot struikelblok is kan ik je geruststellen, dat hebben we zo weer op peil.
Ja, goed. Het gaat erom dat ik me lekker voel met het Nederlands... ik ben niet bang om te falen ofzo als ik me solliciteer. Ik wil gewoon beter zijn dan nu. Heeft met me eigen standaarden te maken.
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:12 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Want?
Omdat het er niet toe doet.

Waar blijft die fucking moderator!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:20:10 #42
65330 Ruzbeh
pi_59985135
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:17 schreef Stali het volgende:
Hoezo? Jij bent hier klaar en dus moet een "verdomde" moderator dit topic maar dicht gooien? .
Dat mag in KLB zo ver ik weet, als de user het zelf wilt. Heb 't al in FB gepost. Een uur geleden. Ik heb dus een ander topic ergens anders geopend. Dit topic was dus eigelijk een foutje. Ik wilde klagen maar ik wilde vooral hulp en commentaar over hoe ik m'n Nederlands kan opkrikken. Ik klaag niet, ik zoek hulp. En om het topic over te kicken lijkt me onhandig als ik kijk naar de OP. Gewoon even een slotje erop dus.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:20:29 #43
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59985152
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:08 schreef Ruzbeh het volgende:
ik kan me soms moeilijk uiten onder het Nederlands.
in het Nederlands
(leerzaam bedoeld, niet om flauw te doen)
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:21:50 #44
65330 Ruzbeh
pi_59985187
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:20 schreef Litso het volgende:

[..]

in het Nederlands
(leerzaam bedoeld, niet om flauw te doen)
Ik zat al te twijfelen.
pi_59985238
Ik heb zelf 2 jaar FP-redactie gedaan, als dyslecticus zijnde. Moet zeggen dat mijn grammatica en spelling er met sprongen op vooruit zijn gegaan. Waarom? omdat er gecorrigeerd wordt en users fouten ook aanstippen. Zo dwing je jezelf om foutloos te gaan typen . Zeker een aanrader dus!
dag
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:26:50 #46
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_59985295
Wat zit je nu ontzettend te kermen naar een slotje? Moet je per se vandaag je Nederlands op peil hebben, of kun je ook morgen en volgende week nog een blikje in je topic werpen?
Dit, dus.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:26:51 #47
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_59985296
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:17 schreef Ruzbeh het volgende:
Heeft met me eigen standaarden te maken.
mijn (of: m'n) eigen standaarden

Dat heeft overigens niks met 'meer op je gemak in het Engels' te maken want daar zeg je ook niet 'me own standards'
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_59985360
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:20 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Dat mag in KLB zo ver ik weet, als de user het zelf wilt. Heb 't al in FB gepost. Een uur geleden. Ik heb dus een ander topic ergens anders geopend. Dit topic was dus eigelijk een foutje. Ik wilde klagen maar ik wilde vooral hulp en commentaar over hoe ik m'n Nederlands kan opkrikken. Ik klaag niet, ik zoek hulp. En om het topic over te kicken lijkt me onhandig als ik kijk naar de OP. Gewoon even een slotje erop dus.
Maar dan hoeft er toch niet even een slotje op? Dit wordt in KLB echt geen reeks hoor. .

Succes in ieder geval en geniet van de boeken. .
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:30:23 #49
65330 Ruzbeh
pi_59985390
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:24 schreef petre86 het volgende:
Ik heb zelf 2 jaar FP-redactie gedaan, als dyslecticus zijnde. Moet zeggen dat mijn grammatica en spelling er met sprongen op vooruit zijn gegaan. Waarom? omdat er gecorrigeerd wordt en users fouten ook aanstippen. Zo dwing je jezelf om foutloos te gaan typen . Zeker een aanrader dus!
Verdomd. Ik denk dat ik toch ga solliciteren.
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:26 schreef Buitendam het volgende:
Wat zit je nu ontzettend te kermen naar een slotje? Moet je per se vandaag je Nederlands op peil hebben, of kun je ook morgen en volgende week nog een blikje in je topic werpen?
Ok, hoeft nu eigelijk niet. Beide topics die ik heb geopend zijn best verschillend van elkaar.
pi_59985452
Welk Engelstalige forum zat jij op?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:34:44 #51
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_59985498
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:30 schreef Ruzbeh het volgende:

Ok, hoeft nu eigelijk niet. Beide topics die ik heb geopend zijn best verschillend van elkaar.
Precies. In een gesloten topic krijg je helemaal geen titels van bruikbare boeken.
Dit, dus.
pi_59985569
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 23:17 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ja, goed. Het gaat erom dat ik me lekker voel met het Nederlands... ik ben niet bang om te falen ofzo als ik me solliciteer. Ik wil gewoon beter zijn dan nu. Heeft met me eigen standaarden te maken.
[..]

Omdat het er niet toe doet.

Waar blijft die fucking moderator!
Jawel, want ik ben op zoek naar een leuk Engels forum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')