Ik dacht, ik open er maar een topic over.
Het gaat over de software bijgeleverd op de mobiele telefoon, voor op de PC. Niet de software op het mobieltje zelf.
Mijn contract bij provider X was al een tijdje afgelopen, en het oude mobieltje (Nokia) begon het op te geven. Tijd voor een verlenging+nieuwe telefoon, dacht ik.
-- Technische info, niet geheel noodzakelijk voor vraag, verderop --
Na overwegen besloot ik, dat ik voor een redelijk bedrag per maand wel een telefoon met een camera zou willen. Handig, zo'n camera, leek me. Als er een camera bij zit, mag ik op z'n minst wel verwachten dat ik de naar verwachting slechte kwaliteit foto's op kon leuken, kleuren corrigeren etc.
Uiteindelijk werd het een Samsung G600 met 5MP camera, al doet dat er niet al teveel toe.
Dit is ondertussen alweer 2 maanden geleden.
Na een aantal weken leuk wat foto's geschoten te hebben, vond ik het tijd om ze op de PC te gooien en aan te passen. Er zat een SD-kaart in, ik sloeg ze al op naar SD kaart, dus leek het me logisch ze als iedere andere SD-kaart van een camera uit te lezen, om ze te bewerken. Via de windows verkenner dus.
Na het bewerken van de eerste foto, wilde ik het opslaan. En dat ging niet.
Vreemd, maar, dat schijnt -weet ik nu- volgens Samsung zo te horen. Al vind ik het nog steeds erg vreemd.
Vervolgens ging ik met het toestel terug. Ik had niet alleen net dat toestel pas, ik had ook nog eens een service-contract, dus ik zou goed moeten zitten. Ik legde het probleem voor, stelde voor dat hij een foto maakte, om deze onder een andere naam op te slaan. Dit lukte het service-gedeelte van de mobiele provider niet, dus ik kreeg een nieuwe mee, zelfde merk en type.
Maar, hoe voorspelbaar, hetzelfde probleem.
Gisteren ben ik er weer naartoe gegaan, en had ik het voorgelegd. Ook daar wist men niet hoe het kon, en zou ik de dag erna eens terug moeten komen. Dat deed ik, rond de middag. Het servicekantoor had contact gehad met samsung, en zei het volgende:
Je moet gebruik maken van 'Samsung Multimedia Manager', om ze te openen en op te slaan. Het werkt, zei hij. Ik keek hem ongeloofwaardig aan waarop hij zei dat hij het ook wel kon laten zien.
Hij klikte het programma op de PC van het servicekantoor aan, en de PC startte opnieuw op.
Niet al te stabiele software, dacht ik zo.
Na een reboot werkte het echter wel.
Bij mij werkt het brakke stukje software, ook na updates, niet.
Een herinstallatie heb ik zojuist geprobeerd, maar hij kan zelfs de software niet verwijderen...
--- De eigenlijke vraag ---
En eigenlijk ben ik het ook goed zat. Kan ik het nog ruilen wegens geweldig brakke software?
Zelf denk ik: ik wil een mobiele telefoon die kan bellen en foto's kan maken zoals een lage-kwaliteit camera. Echter, zelfs lage-kwaliteit camera's slaan foto's op SD kaart aan die ik zonder brakke software aan kan passen. Deze niet, waardoor er niet aan de verwachting voldaan wordt. Het product wordt niet geleverd, om het zo te zeggen. Het is echter een beetje een grijs gebied, realiseer ik.
Wat zijn goede argumenten om maar helemaal van Samsung af te kunnen stappen, en een ander merk mee te kunnen krijgen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Yildiz op 08-07-2008 19:58:30 ]
Bovenstaande tekst =
C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.