abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2008 @ 19:52:20 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59980033
Ik dacht, ik open er maar een topic over.

Het gaat over de software bijgeleverd op de mobiele telefoon, voor op de PC. Niet de software op het mobieltje zelf.

Mijn contract bij provider X was al een tijdje afgelopen, en het oude mobieltje (Nokia) begon het op te geven. Tijd voor een verlenging+nieuwe telefoon, dacht ik.

-- Technische info, niet geheel noodzakelijk voor vraag, verderop --

Na overwegen besloot ik, dat ik voor een redelijk bedrag per maand wel een telefoon met een camera zou willen. Handig, zo'n camera, leek me. Als er een camera bij zit, mag ik op z'n minst wel verwachten dat ik de naar verwachting slechte kwaliteit foto's op kon leuken, kleuren corrigeren etc.

Uiteindelijk werd het een Samsung G600 met 5MP camera, al doet dat er niet al teveel toe.
Dit is ondertussen alweer 2 maanden geleden.

Na een aantal weken leuk wat foto's geschoten te hebben, vond ik het tijd om ze op de PC te gooien en aan te passen. Er zat een SD-kaart in, ik sloeg ze al op naar SD kaart, dus leek het me logisch ze als iedere andere SD-kaart van een camera uit te lezen, om ze te bewerken. Via de windows verkenner dus.
Na het bewerken van de eerste foto, wilde ik het opslaan. En dat ging niet.
Vreemd, maar, dat schijnt -weet ik nu- volgens Samsung zo te horen. Al vind ik het nog steeds erg vreemd.

Vervolgens ging ik met het toestel terug. Ik had niet alleen net dat toestel pas, ik had ook nog eens een service-contract, dus ik zou goed moeten zitten. Ik legde het probleem voor, stelde voor dat hij een foto maakte, om deze onder een andere naam op te slaan. Dit lukte het service-gedeelte van de mobiele provider niet, dus ik kreeg een nieuwe mee, zelfde merk en type.

Maar, hoe voorspelbaar, hetzelfde probleem.

Gisteren ben ik er weer naartoe gegaan, en had ik het voorgelegd. Ook daar wist men niet hoe het kon, en zou ik de dag erna eens terug moeten komen. Dat deed ik, rond de middag. Het servicekantoor had contact gehad met samsung, en zei het volgende:

Je moet gebruik maken van 'Samsung Multimedia Manager', om ze te openen en op te slaan. Het werkt, zei hij. Ik keek hem ongeloofwaardig aan waarop hij zei dat hij het ook wel kon laten zien.
Hij klikte het programma op de PC van het servicekantoor aan, en de PC startte opnieuw op.
Niet al te stabiele software, dacht ik zo.
Na een reboot werkte het echter wel.
Bij mij werkt het brakke stukje software, ook na updates, niet.
Een herinstallatie heb ik zojuist geprobeerd, maar hij kan zelfs de software niet verwijderen...

--- De eigenlijke vraag ---
En eigenlijk ben ik het ook goed zat. Kan ik het nog ruilen wegens geweldig brakke software?

Zelf denk ik: ik wil een mobiele telefoon die kan bellen en foto's kan maken zoals een lage-kwaliteit camera. Echter, zelfs lage-kwaliteit camera's slaan foto's op SD kaart aan die ik zonder brakke software aan kan passen. Deze niet, waardoor er niet aan de verwachting voldaan wordt. Het product wordt niet geleverd, om het zo te zeggen. Het is echter een beetje een grijs gebied, realiseer ik.

Wat zijn goede argumenten om maar helemaal van Samsung af te kunnen stappen, en een ander merk mee te kunnen krijgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Yildiz op 08-07-2008 19:58:30 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:02:09 #2
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_59980288
ik werk zelf ook met samsung media software , heb zelf een U600 en het programma doet het prima bij mij
Openen met de media software, en dan gewoon slepen en eventueel bewerken op je pc
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:06:46 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59980390
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:02 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik werk zelf ook met samsung media software , heb zelf een U600 en het programma doet het prima bij mij
Openen met de media software, en dan gewoon slepen en eventueel bewerken op je pc
Ja, dat is dus het punt. Elke camera, van low budget tot high-end, welke gebruik maakt van SD-kaart of wat voor kaart dan ook, heeft geen extra software nodig. Gewoon SD-kaart erin en gaan.
Hier moet ik, wil ik het bewerken, echter die brakke software gebruiken. Wie dat bedacht heeft en waarom ontgaat me volkomen, maar die software werkt dus niet. Bij mij niet en bij het servicepunt is het ook erg brak.

Mijn vraag is dus, kan het daarom geruild worden?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:14:36 #4
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_59980560
je kan toch gewoon zeggen dat je niet tevreden bent met de gsm? en deze ruilen voor een andere
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:28:25 #5
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_59980859
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:14 schreef Deacon_Tigra het volgende:
je kan toch gewoon zeggen dat je niet tevreden bent met de gsm? en deze ruilen voor een andere
Ja, maar ik zit nu ondertussen al over de maand..

En het herinstalleren van die software is ook een fiasco. Verwijderen kon ie niet helemaal, zegt 'ie op het laatst, en bij herinstallatie wordt keer op keer gevraagd of ik het wil verwijderen. . Wat voor bagger is dat....
  woensdag 9 juli 2008 @ 16:40:35 #6
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_59999331
Settings-Phone Settings-Optie9: USB settings- Mass Storage

En tadaa! Je pc ziet de telefoon als memory stickie. Brakke samsung-software kan in de prullenbak.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  woensdag 9 juli 2008 @ 19:21:17 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60002805
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 16:40 schreef ToMaSZ het volgende:
Settings-Phone Settings-Optie9: USB settings- Mass Storage

En tadaa! Je pc ziet de telefoon als memory stickie. Brakke samsung-software kan in de prullenbak.
Ja, dat had ik natuurlijk wel geprobeerd. Maar dan kan ik het alsnog niet bewerken...
pi_60005165
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, dat is dus het punt. Elke camera, van low budget tot high-end, welke gebruik maakt van SD-kaart of wat voor kaart dan ook, heeft geen extra software nodig. Gewoon SD-kaart erin en gaan.
Hier moet ik, wil ik het bewerken, echter die brakke software gebruiken. Wie dat bedacht heeft en waarom ontgaat me volkomen, maar die software werkt dus niet. Bij mij niet en bij het servicepunt is het ook erg brak.

Mijn vraag is dus, kan het daarom geruild worden?
Nee. Er is nooit de belofte gedaan dat het werkt met de windows-verkenner. Dat die software bij jou niet werkt is een kwestie van jammer maar helaas. Bij het service-gedoe+ enkele users hier werkt het wel, dus ligt het aan jouw computer.
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:53:40 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60008026
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 20:58 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Nee. Er is nooit de belofte gedaan dat het werkt met de windows-verkenner. Dat die software bij jou niet werkt is een kwestie van jammer maar helaas. Bij het service-gedoe+ enkele users hier werkt het wel, dus ligt het aan jouw computer.
Ja, daar lijkt het op. Ik ga er maar eens een format tegenaan gooien dan...
pi_60024162
Er wel eens over gedacht om de foto's eerst in de computer te zetten en ze dan te bewerken?

Trouwens heb je wel eens geprobeert of je de foto's met andere software kan bewerken? Over het algemeen zijn er op internet genoeg freeware programma's te vinden.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  donderdag 10 juli 2008 @ 19:56:33 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60026581
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 17:38 schreef geevee het volgende:
Er wel eens over gedacht om de foto's eerst in de computer te zetten en ze dan te bewerken?
Eh, natuurlijk. Ik doe niet anders.
quote:
Trouwens heb je wel eens geprobeert of je de foto's met andere software kan bewerken? Over het algemeen zijn er op internet genoeg freeware programma's te vinden.
Paint.NET, GIMP, Paint, Microsoft Picture Editor, allemaal nada. Volgens Samsung klopt dat ook... heel vaag, vond ik dat. Maar misschien ligt het inderdaad aan m'n PC, ik heb het idee dat ie stiekem een beetje vervuild is..

[ Bericht 6% gewijzigd door Yildiz op 10-07-2008 20:02:46 ]
pi_60119923
Je kunt door middel van het meegeleverde programma de foto's op je pc zetten. Na ze te hebben gekopieerd naar je PC kun je de foto's bewerken. Dat het programma bij jouw niet werkt is eerder een fout van jouw kant dan van Samsung en al helemaal van de winkel waar je de mobiel hebt gekocht.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:03:58 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_60123003
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:00 schreef arj1o1 het volgende:
Je kunt door middel van het meegeleverde programma de foto's op je pc zetten. Na ze te hebben gekopieerd naar je PC kun je de foto's bewerken. Dat het programma bij jouw niet werkt is eerder een fout van jouw kant dan van Samsung en al helemaal van de winkel waar je de mobiel hebt gekocht.
Ik zal het maar even updaten:
Ik heb de PC geformatteerd, en nu doet die software het.
Ik ga het dus ook niet meer ruilen, maar mijn vraag was gebaseerd op:
- het werkt, maar brak (niet direct bij de provider, niet direct bij mij)
- het is eigenlijk nutteloos om die software te gebruiken, allerlei fototoestellen werken zonder enige software, alleen met deze samsung moet het

Maar goed, wat mij betreft mag er een slotje op , software en garantie is altijd een vaag verhaal volgens mij.
pi_77676027
spam

[ Bericht 98% gewijzigd door Five_Horizons op 05-02-2010 17:22:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')