abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60829351
Ik ga a.s. dinsdag voor 4 dagen naar Londen (toerist uithangen, dus ws. veel met de metro heen en weer binnen het 'centrum'). Is het dan ook aan te raden om zo'n Oyster-kaart te halen? Of is een 1 of 3 day ticket ook voldoende? Ik kan niet precies vinden wat voor voordeel zo'n Oyster-kaart oplevert (en ook niet hoeveel een 1 of 3 day ticket nou kost en voor welke zones die geldig is). Ook zie ik bij losse tickets peak en off-peak staan..

Ben een beetje confused. Dus om een lang verhaal kort te maken: wat is het handigst?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 18:53:22 #102
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_60832013
Een los ticket binnen zone 1 kost 4 pond.. terwijl een enkele reis met de Oyster card 1,50 kost, dus de Oyster card moet je sowieso aanschaffen, zeker als je meerdere dagen gaat.

Tevens is het systeem zo opgezet dat je met een Oyster Card nooit meer betaald als een dagkaart.

Een dagkaart heb je met verschillene zones, hoe meer zones, hoe duurder, in principe heb je aan een dagkaart met zone 1/2 voldoende. Probeer trouwens ook vooral boven de grond in London te zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_60850988
Thnx. Had er van te voren al even over gezocht, maar las op verschillende sites dat je zo'n kaart van te voren moet bestellen vanuit Nederland. Maar zo te lezen in de voorgaande reacties en op de site van Oyster zelf kun je zo'n kaart ook gewoon op stations e.d. kopen, wat het allemaal een stuk makkelijke rmaakt. We komen aan op Victoria Station, ik neem aan dat je daar dan gewoon eenvoudig ergens zo'n kaart kan kopen?

En op de site staat dat je er ook mee met de bus kan (in het kader van 'zoveel mogelijk boven de de grond zijn' ). Kun je in elke stadsbus instappen of alleen speciale?
  Admin vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:40:08 #104
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_60851371
Elke bus. Even inchecken bij het instappen, uitchecken hoeft niet (want vast tarief voor elke rit).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:49:31 #105
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60851603
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 12:40 schreef Breuls het volgende:
Elke bus. Even inchecken bij het instappen, uitchecken hoeft niet (want vast tarief voor elke rit).
Schandalig hoe de tarieven van de bussen omhoog zijn gegaan. In mijn tijd (2004) betaalde je 70p voor een enkeltje, nu 2pond!!!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  Admin vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:51:50 #106
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_60851664
Maar met Oyster is het maar 90p.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_60861148
Tering die Primark op Oxford Street maar ik schaam me niet, 13 items voor 20 pond ofzo (m'n vriendin dan)
Verder 5 boeken, 7 albums en 14 singles voor 28,55 pond!!!
pi_60862064
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 18:39 schreef MCH het volgende:
Tering die Primark op Oxford Street maar ik schaam me niet, 13 items voor 20 pond ofzo (m'n vriendin dan)
Verder 5 boeken, 7 albums en 14 singles voor 28,55 pond!!!
Erg hè? 's Morgens vroeg gaan dan kan je er nog door.

Twee dingen geleerd van London: Starbucks is niet mijn ding. Koffie in een kartonnen beker: nooit meer
Wachten tot je aan de beurt bent bij een kassa (de 1e die vrij komt): onmiddellijk wereldwijd invoeren
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_60862101
Wij hebben ons voor 23 pond en een beetje 7 dagen een slag in de rondte gereisd. Jongste (14) ging na half 10 's ochtends voor 1 pond de hele dag overal in en uit. Super systeem
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_60898334
Waarschijnlijk is het al eens gevraagd,maar wat is nou een leuke buurt om te verblijven in Londen?

Wil graag vlak bij een centraal metrostation en een gezellig buurt met leuke restaurantjes,barretjes en winkels.
Geen sjieke buurt.

Was al aan het kijken rondom Kings Cross,is dat wat? en Camden,maar het lijkt of daar weinig hostels in de buurt zitten (op hostelworld in ieder geval)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  zondag 17 augustus 2008 @ 13:53:02 #111
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_60909222
Ik ga 13 oktober voor de 2e keer naar Londen

Ik ga dit keer met een vriendin die nog nooit in Londen is geweest. Zij wil natuurlijk alle bekende toeristische attracties zien. Nu vind ik dat niet zo'n probleem, maar ikzelf wil ook wel wat andere dingen zien. Iemand een tip hoe we dit gaan combineren?
pi_60920074
Ik vroeg mij af, op de subway map staat ook een station Wimbledon Park. Wij willen misschien het Wimbledon tenniscomplex bezoeken. Kun je hier dan gewoon met de metro heen als je een Oyster kaart hebt? Of zijn dit weer aparte lijnen? (lijkt me haast niet als ik het zo bekijk, maar wil het even zeker weten van te voren ).
pi_60928891
Net een weekendje Londen geboekt op Ryanair. Vriendin was er nog nooit geweest, dus een leuk verjaardagscadeautje. Begin decmber gaan. Ik ben er wel al eens geweest maar dat is zo'n tijd geleden, even alles opnieuw uitzoeken dus. Hostel moet ook nog geregeld worden. Ik ga kijken voor iets in de buurt van Hyde park. Ben je zo bij Oxford street (voor het vrouwtje) en als je even doorloopt sta je ook zo op Piccadilly.

Wel duur overigens, die hostels in Londen. Maargoed, dat weet je als je naar Londen gaat.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_60929152
Donderdag naar het reisbureau
Mijn vriend en ik gaan in december naar Londen (dan zijn we 1 jaar samen en kunnen we lekker kerst samen vieren)
Ook meteen kaartjes voor The Lion King proberen te regelen
pi_60930913
Kan je niet beter zelf een vlucht boeken en een hotel? Is nioet veel werk en ik denk dat dat een hoop geld scheelt.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_60931008
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:06 schreef Dutch_Courage het volgende:
Kan je niet beter zelf een vlucht boeken en een hotel? Is nioet veel werk en ik denk dat dat een hoop geld scheelt.
De vorige keer waren we juist duurder uit door zelf te boeken , maar sowieso gaan we eerst kijken en niet meteen boeken (moet mijn vakantiewerk salaris nog krijgen )
pi_60944858
Ja,ik vind ze ook duur de hostels.
Wil het liefst een double en een leuke buurt haha 35 euro pppn ongeveer!!

Willen trouwens graag naar Spamalot.Zag een mooie aanbieding voor 23 pond een kaartje (balcony) en ervoor of erna eten bij Planet Hollywood.
Kaartje Balcony los is ook 20 pond.

Weet iemand of het slimmer is om het in Londen zelf te halen of alvast nu.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_60954362
Ik wil morgen een dagje een vriend opzoeken in Londen. Hoe kom ik daar het snelst en goedkoopst? Kan ook eventueel vanavond nog weg.
  Admin dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:40:44 #120
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_60955041
Het snelste is een vlucht, maar die kun je volgens mij niet op de dag zelf boeken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_60955710
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:40 schreef Breuls het volgende:
Het snelste is een vlucht, maar die kun je volgens mij niet op de dag zelf boeken.
tot 2 of 3 uur voor vertrek kan je nog boeken bij de meeste maatschappijen
  Admin dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:04:27 #122
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_60955740
Oh. De sites van VLM (Rdam Aiport) en Schiphol laten me voor vandaag niets meer boeken..
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:05:17 #123
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60955773
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:40 schreef Breuls het volgende:
Ja hoor, op easyjet bijvoorbeeld. Wel prijzig. Als je vanavond nog wilt vertrekken (18:40 of 21:55) en morgen terug ben je 271 euro kwijt, zonder bagage...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_60955895
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:55 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Ja,ik vind ze ook duur de hostels.
Wil het liefst een double en een leuke buurt haha 35 euro pppn ongeveer!!

Willen trouwens graag naar Spamalot.Zag een mooie aanbieding voor 23 pond een kaartje (balcony) en ervoor of erna eten bij Planet Hollywood.
Kaartje Balcony los is ook 20 pond.

Weet iemand of het slimmer is om het in Londen zelf te halen of alvast nu.
Ik zou gewoon even op Leicester Square in London op de dag zelf een kaartje halen
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_60955928
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:05 schreef Hik het volgende:

[..]

Ja hoor, op easyjet bijvoorbeeld. Wel prijzig. Als je vanavond nog wilt vertrekken (18:40 of 21:55) en morgen terug ben je 271 euro kwijt, zonder bagage...
Of je reserveert 2 maanden vantevoren en dan kost het je 70 euro
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')