princiepe misschien? ik verkoop toch ook niets met een foto met jouw spullen eropquote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat maken die foto's van je meubels nou uit?
Misschien was mijn vraag niet helemaal duidelijk, dat kan. Ik vraag niet of ik er gelijk in heb dat het mij iets uitmaakt, dat doet het namelijk gewoon, of jij dat nou terecht vindt of niet. Ik vraag me af of ik bezwaar kan maken tegen deze schending van mijn privacy: de makelaar zegt van wel, maar ik ben benieuwd of hij daar gelijk in heeft.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
Het is toch het huis dat wordt verkocht en niet je meubels?
Ik zou niet weten waarom niet, koop breekt geen huur en ik ben niet van plan te vertrekken. Geen idee of er hordes kijkers komen, maar ik heb al geen behoefte aan de makelaar, laat staan kijkers. Ik denk overigens dat het voor particulieren niet aantrekkelijk is, het is een huis in bewoonde staat.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:56 schreef avonne het volgende:
Blijf jij er wonen?
Komen er hordes kijkers over de vloer?
Zou jij het leuk vinden als elke inbreker op Funda kon bekijken welke spulletjes er bij jou allemaal te jatten zijn?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
lijkt me veel ergerquote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:05 schreef Merel het volgende:
[..]
Zou jij het leuk vinden als elke inbreker Fokker op Funda kon bekijken welke spulletjes er bij jou allemaal te jatten te bekritiseren zijn?
Dat dus, het is een object voor voornamelijk vastgoedbeheerders, die maakt het echt niet zoveel uit of het er een beetje leuk uitziet, die hebben meer aan vaste gegevens als huuropbrengst, m², gegevens van het huurcontract enz. waarschijnlijk hebben ze ook meer dan voldoende aan een plattegrond van het object.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:02 schreef merle_ het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet, koop breekt geen huur en ik ben niet van plan te vertrekken. Geen idee of er hordes kijkers komen, maar ik heb al geen behoefte aan de makelaar, laat staan kijkers. Ik denk overigens dat het voor particulieren niet aantrekkelijk is, het is een huis in bewoonde staat.
In het huurcontract staat hier niets over. En ik ben benieuwd op basis waarvan ik kijkers moet toelaten? Ik wil niet verhuizen en ik wil ook niet met mijn spullen op Funda (of in dat topic hier... jee, wat een foto's!). Daarnaast vraag ik me af of de makelaar dan kan eisen dat ik wegga of zo. Ik wil namelijk geen vreemden in mijn spullen en kastjes en mensen zijn meestal vrij brutaal.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:05 schreef avonne het volgende:
ik denk dat je wel kijkers moet toelaten. Uiteraard op een tijdstip dat jou uitkomt. (staat het niet in het huurcontract?)
Ik ben de enige huurder. Ik had de makelaar al gezegd dat het hem natuurlijk vrij staat een foto van de buitenkant te maken, maar ze moeten echt binnen zijn voor taxatie en foto's.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:05 schreef Xcalibur het volgende:
Ben jij de enige huurder, of is het een studentenhuis oid?
In het laatste geval kan je natuurlijk zorgen dat je eigen kamer op slot zit, zodat ze daar niet kunnen komen. In het eerste geval hoef je helemaal niemand binnen te laten lijkt me, dan maken ze maar een foto van de buitenkant
Ja, maar ik heb niet even zoveel duizend euro liggen om een huis te kopen. Vandaar dat ik huur. En een hypotheek is even iets te lastig nog, volgend jaar zou dat heel anders liggen, maar nu niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:11 schreef avonne het volgende:
Koop het zelf.
Verhuurde staat is altijd goedkoper dan vrij.
En dan zeg je jezelf de huur op, en verkoop je met winst.
Maar dat strookt niet met de visie van de makelaar, die mij direct gelijk gaf en duidelijk maakte dat je niet verplicht bent toegang te verschaffen voor deze doeleinden.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:23 schreef avonne het volgende:
Ik denk dat elke eigenaar het recht heeft om op nette wijze zijn eigendom te laten inspecteren en taxeren e.d.
(geldt ook voor onderhoud, cv ketel en zo)
Nette wijze = van tevoren een afspraak met jou maken en en jij mag hem op zijn vingers kijken dat ie nergens aan komt.
Het zou onredelijk zijn als hij niet dergelijke eigenaarstaken kan vervullen. Als je hem pertinent weigert wordt hij financieel benadeeld.
Dat ze binnen moeten zijn voor de taxatie lijkt me logisch, ze moeten toch weten wat de staat van het huis is. Maar het lijkt me wel dat je kunt vragen om geen foto's van het interieur op Funda te plaatsen (die plaatsen ze dan maar alleen in de brochure). Voor een investeerder is het uiteraard belangrijk om te weten in welke staat het huis verkeert, maar niet wat erin staat.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:17 schreef merle_ het volgende:
Ik ben de enige huurder. Ik had de makelaar al gezegd dat het hem natuurlijk vrij staat een foto van de buitenkant te maken, maar ze moeten echt binnen zijn voor taxatie en foto's.
Ja, maar ik heb niet even zoveel duizend euro liggen om een huis te kopen. Vandaar dat ik huur. En een hypotheek is even iets te lastig nog, volgend jaar zou dat heel anders liggen, maar nu niet.
Ik zou het ECHT overwegen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:17 schreef merle_ het volgende:
Ja, maar ik heb niet even zoveel duizend euro liggen om een huis te kopen. Vandaar dat ik huur. En een hypotheek is even iets te lastig nog, volgend jaar zou dat heel anders liggen, maar nu niet.
Dat maakt voor mij geen enkel verschil, dat wil ik ook niet hebben, het zijn mijn spullen die ik graag privé houd.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:31 schreef Rewimo het volgende:
Maar het lijkt me wel dat je kunt vragen om geen foto's van het interieur op Funda te plaatsen (die plaatsen ze dan maar alleen in de brochure).
Ik wil dat soort afspraken gewoon voorlopig nog niet maken, dus dat zou niet eerlijk zijn.quote:Kun je trouwens niet met de verhuurder om de tafel, als je volgend jaar wèl een hypotheek kunt krijgen? Wie weet is hij bereid om een half jaar te wachten.
Niet alle ouders hebben een bulk geld liggen, die van mij niet. En ik kan nu eenmaal niet aan het geld komen, dus dan houdt dat toch gewoon op?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:38 schreef avonne het volgende:
[..]
Ik zou het ECHT overwegen.
Of je ouders vragen het te kopen.
Waarom moet je kijkers toelaten zolang je niet voornemens bent te vertrekken?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:05 schreef avonne het volgende:
ik denk dat je wel kijkers moet toelaten. Uiteraard op een tijdstip dat jou uitkomt. (staat het niet in het huurcontract?)
Foto's zou ik ronduit weigeren.
Dit ook. Zijn maar een paar mensen, en die hebben daar dan officiele documenten voor bij zich.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:13 schreef wijsneus het volgende:
Sinds wanneer moet jij uberhaupt iemand toelaten tot je woning?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |