abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59966966
quote:
Het stripblad Donald Duck is het meest gelezen blad onder Nederlandse studenten. Dat blijkt vandaag uit het Nationaal Studentenonderzoek onder 1775 hbo'ers en WO'ers.

Een op de tien studenten leest het vrolijke weekblad. Daarnaast kijkt een student ongeveer drie uur per dag televisie en brengt dagelijks 5,5 uur door op internet.

Marketingbureau StudentServices vroeg de studenten ook naar hun financiële situatie. Ruim 71 procent van de ondervraagden zei nooit rood te staan, 64 procent studeert zonder lening en 29 procent heeft een lening bij de Informatie Beheergroep. Slechts 3 procent leent bij zijn of haar ouders.
Donald Duck meestgelezen onder studenten
quote:
Daarnaast kijkt een student ongeveer drie uur per dag televisie en brengt dagelijks 5,5 uur door op internet.
Ik ga er gewoon vanuit dat die 5,5 uur per dag studie is via de PC En uiteraard is er nog tijd vrij voor het nuttigen van de nodige drankjes en feestvieren en uiteraard niet te vergeten.... de broodnodige slaap.

Maar nu de belangrijkste vraag; hoeveel uur per dag heeft een student college...oftewel...is aanwezig op college. Is het misschien een idee om daar een studentenonderzoek voor op poten te zetten?

En de Donald Duck is gewoon leuk .
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_59967053
Donald Duck
* Jesse_ is ook lid
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 8 juli 2008 @ 11:08:57 #3
82589 S-Two
barba macacu
pi_59967119
* S-Two is geen lid, maar las hem vroeger wel altijd!
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  dinsdag 8 juli 2008 @ 11:11:27 #4
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59967169
DD owned!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 8 juli 2008 @ 11:14:40 #5
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59967232
De Donald Duck. Twee klokken in een envelop-humor. Wat een niveautje weer zeg.
Ik ga naar huis.
pi_59967253
Donald Duck
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 juli 2008 @ 11:16:10 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59967258
DOnald Duck
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 8 juli 2008 @ 11:33:37 #8
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_59967647
Voorspelbare reacties.

Studenten zitten gemiddeld dus meer dan 8 uur tv te kijken en te internetten.
Dat verbaast me
And all the things you do with it
pi_59967681
Donald Duck blijft leuk!

Ik lees m altijd tijdens het poepen
pi_59967711
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:33 schreef Houtspeer het volgende:
Voorspelbare reacties.

Studenten zitten gemiddeld dus meer dan 8 uur tv te kijken of te internetten.
Dat verbaast me
8 uur internet, en een half uurtje tv per dag
pi_59967760
Donald Duck was leuk, maar na tientallen jaren dat 'em nooit iets goed overkomt heb ik er dan toch echt genoeg van. Dat die arme eend nog niet compleet manisch depressief is joh.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  Eindredactie Games dinsdag 8 juli 2008 @ 11:41:04 #12
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_59967816
verkapt naam topic
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_59967826
Donald Duck .
pi_59967996
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:38 schreef Koploperkopper het volgende:
Donald Duck was leuk, maar na tientallen jaren dat 'em nooit iets goed overkomt heb ik er dan toch echt genoeg van. Dat die arme eend nog niet compleet manisch depressief is joh.
Of hartklachten heeft en aan de kalmeringstabletten zit

Maar een aanwezigheid van studenten op college lijkt mij ook wel een nuttig onderzoek toch? Of hoeveel tijd en aandacht een student überhaupt voor college en studie overheeft.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_59968054
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:33 schreef Houtspeer het volgende:
Voorspelbare reacties.

Studenten zitten gemiddeld dus meer dan 8 uur tv te kijken en te internetten.
Dat verbaast me
Ik heb mijn verwachtingspatroon jaren geleden al bijgesteld hoor
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_59968282
Tegenwoordig kan je duckies ook online lezen. Is dit dan meegenomen?
pi_59968633
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:01 schreef paddy het volgende:
Ik ga er gewoon vanuit dat die 5,5 uur per dag studie is via de PC En uiteraard is er nog tijd vrij voor het nuttigen van de nodige drankjes en feestvieren en uiteraard niet te vergeten.... de broodnodige slaap.

Maar nu de belangrijkste vraag; hoeveel uur per dag heeft een student college...oftewel...is aanwezig op college. Is het misschien een idee om daar een studentenonderzoek voor op poten te zetten?
waarom ga jij daarvan uit .. is de verdeling van pakweg 8 uur werken, 8 uur leven en 8 uur slapen alleen maar weg gelegd voor mensen die een CAO hebben afgesloten ? Een student mag gerust 8 uur op school zitten, daarnaast moet die nog 5,5 uur blokken op de PC en als die dan ook nog 3 uur TV wil kijken gaat dat maar af van de tijd waarin die eigenlijk zou moeten slapen omdat dat beter is voor de gezondheid en het concentratievermogen ?
pleased to meet you
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:33:28 #18
213097 GBA
FINALE.
pi_59969156
In dat onderzoek zijn HBO-scholieren ook onder 'studenten' gerekend. Logisch dat je dan een vertekend beeld krijgt.
Wer kämpft für das Recht der hat immer Recht gegen Lüge und Ausbeuterei.
pi_59969275
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:12 schreef moussie het volgende:

[..]

waarom ga jij daarvan uit .. is de verdeling van pakweg 8 uur werken, 8 uur leven en 8 uur slapen alleen maar weg gelegd voor mensen die een CAO hebben afgesloten ? Een student mag gerust 8 uur op school zitten, daarnaast moet die nog 5,5 uur blokken op de PC en als die dan ook nog 3 uur TV wil kijken gaat dat maar af van de tijd waarin die eigenlijk zou moeten slapen omdat dat beter is voor de gezondheid en het concentratievermogen ?
Joh! zie de IP van het bericht (de smiley's enz)

Ik stak eigenlijk de draak met mijn lieve kennissen hier...studenten die....veel slapen ...veel feesten en heeeel weinig op college zitten en toch doorgaan.... Waarvan er één zelfs bijna nooit op college's komt en maar een management opleiding gaat volgen omdat hij zichzelf te jong vond om al voor rechter te spelen. 22-jarige. enz.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of hoeveel uren studenten werkelijk op college zitten (gemiddeld) per dag. Hoeveel ze werken en hoeveel uur ze per week besteden aan uitgaan. Die groep studenten die ik ken...zitten niet zoveel op college, maar hebben ook geen moppers nodig, want die halen hun studie slapend ..zeg maar

Het was niet zo slecht bedoeld als dat jij dacht dat ik het bedoelde hoor Dit nieuwsbericht kon ik niet laten liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 08-07-2008 12:39:49 (foutje) ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_59969314
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:33 schreef GBA het volgende:
In dat onderzoek zijn HBO-scholieren ook onder 'studenten' gerekend. Logisch dat je dan een vertekend beeld krijgt.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:47:38 #21
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59969454
Dit is een zeer zorgwekkende ontwikkeling. Studenten lezen steeds minder, hebben daarom ook minder kennis van de wereld om hun heen. M.i. is dit niet zozeer te wijten aan de opkomst van internet, eerder ligt de schuld bij het onderwijs, die leerlingen van gedegen kennis afhoudt omdat 'zelfontplooiing' en 'persoonlijke ontwikkeling' de boventoon voert.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59969767
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:38 schreef paddy het volgende:

[..]

Joh! zie de IP van het bericht (de smiley's enz)

Ik stak eigenlijk de draak met mijn lieve kennissen hier...studenten die....veel slapen ...veel feesten en heeeel weinig op college zitten en toch doorgaan.... Waarvan er één zelfs bijna nooit op college's komt en maar een management opleiding gaat volgen omdat hij zichzelf te jong vond om al voor rechter te spelen. 22-jarige. enz.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of hoeveel uren studenten werkelijk op college zitten (gemiddeld) per dag. Hoeveel ze werken en hoeveel uur ze per week besteden aan uitgaan. Die groep studenten die ik ken...zitten niet zoveel op college, maar hebben ook geen moppers nodig, want die halen hun studie slapend ..zeg maar

Het was niet zo slecht bedoeld als dat jij dacht dat ik het bedoelde hoor Dit nieuwsbericht kon ik niet laten liggen.
Tja, je hebt ze er tussen zitten die er bij wijze van spreken slapende doorheen rollen, maar dat is niet iets wat iedereen zich kan veroorloven ..
en bij sommigen staat feesten hoger op de agenda dan de studie volgen, terwijl die eigenlijk wel die volle 8 uur college en die 5,5 uur achter de PC zouden moeten gebruiken om te leren .. maar als gemiddelde is er toch niets mis met die 8 uurs verdeling, pakweg hetzelfde als bij een werkende ?

Voor de rest mag ik toch hopen dat ze nog meer lezen dan de DD
pleased to meet you
pi_59970326
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:00 schreef moussie het volgende:

[..]

maar als gemiddelde is er toch niets mis met die 8 uurs verdeling, pakweg hetzelfde als bij een werkende ?
Uiteraard is daar niets mis mee wanneer ze er genoeg aan hebben. Je mag tegenwoordig toch niet meer eindeloos over je studie doen
quote:
Voor de rest mag ik toch hopen dat ze nog meer lezen dan de DD
Waardoor bent u cum-laude geslaagd...welke leerstof heeft u het beste geabsorbeerd?......Antwoord afgestudeerde; door het lezen van de DD
Nah, denk het ook niet hoor
pi_59970583
Zo zie je maar weer, "hoogopgeleid" komt heel interessant over, maar over het algemeen zijn het dus gewoon paupers van het Donald Duck niveau
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:36:45 #25
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59970672
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:33 schreef JohnDope het volgende:
Zo zie je maar weer, "hoogopgeleid" komt heel interessant over, maar over het algemeen zijn het dus gewoon paupers van het Donald Duck niveau
Moet je voorstellen wat lageropgeleiden als jij dan lezen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')