Donald Duck meestgelezen onder studentenquote:Het stripblad Donald Duck is het meest gelezen blad onder Nederlandse studenten. Dat blijkt vandaag uit het Nationaal Studentenonderzoek onder 1775 hbo'ers en WO'ers.
Een op de tien studenten leest het vrolijke weekblad. Daarnaast kijkt een student ongeveer drie uur per dag televisie en brengt dagelijks 5,5 uur door op internet.
Marketingbureau StudentServices vroeg de studenten ook naar hun financiële situatie. Ruim 71 procent van de ondervraagden zei nooit rood te staan, 64 procent studeert zonder lening en 29 procent heeft een lening bij de Informatie Beheergroep. Slechts 3 procent leent bij zijn of haar ouders.
Ik ga er gewoon vanuit dat die 5,5 uur per dag studie is via de PCquote:Daarnaast kijkt een student ongeveer drie uur per dag televisie en brengt dagelijks 5,5 uur door op internet.
8 uur internet, en een half uurtje tv per dagquote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:33 schreef Houtspeer het volgende:
Voorspelbare reacties.
Studenten zitten gemiddeld dus meer dan 8 uur tv te kijken of te internetten.
Dat verbaast me
Of hartklachten heeft en aan de kalmeringstabletten zitquote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:38 schreef Koploperkopper het volgende:
Donald Duck was leuk, maar na tientallen jaren dat 'em nooit iets goed overkomt heb ik er dan toch echt genoeg van. Dat die arme eend nog niet compleet manisch depressief is joh.
Ik heb mijn verwachtingspatroon jaren geleden al bijgesteld hoorquote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:33 schreef Houtspeer het volgende:
Voorspelbare reacties.
Studenten zitten gemiddeld dus meer dan 8 uur tv te kijken en te internetten.
Dat verbaast me
waarom ga jij daarvan uit .. is de verdeling van pakweg 8 uur werken, 8 uur leven en 8 uur slapen alleen maar weg gelegd voor mensen die een CAO hebben afgesloten ? Een student mag gerust 8 uur op school zitten, daarnaast moet die nog 5,5 uur blokken op de PC en als die dan ook nog 3 uur TV wil kijken gaat dat maar af van de tijd waarin die eigenlijk zou moeten slapen omdat dat beter is voor de gezondheid en het concentratievermogen ?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:01 schreef paddy het volgende:
Ik ga er gewoon vanuit dat die 5,5 uur per dag studie is via de PCEn uiteraard is er nog tijd vrij voor het nuttigen van de nodige drankjes en feestvieren en uiteraard niet te vergeten.... de broodnodige slaap.
![]()
Maar nu de belangrijkste vraag; hoeveel uur per dag heeft een student college...oftewel...is aanwezig op college. Is het misschien een idee om daar een studentenonderzoek voor op poten te zetten?![]()
Joh! zie de IP van het berichtquote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:12 schreef moussie het volgende:
[..]
waarom ga jij daarvan uit .. is de verdeling van pakweg 8 uur werken, 8 uur leven en 8 uur slapen alleen maar weg gelegd voor mensen die een CAO hebben afgesloten ? Een student mag gerust 8 uur op school zitten, daarnaast moet die nog 5,5 uur blokken op de PC en als die dan ook nog 3 uur TV wil kijken gaat dat maar af van de tijd waarin die eigenlijk zou moeten slapen omdat dat beter is voor de gezondheid en het concentratievermogen ?
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:33 schreef GBA het volgende:
In dat onderzoek zijn HBO-scholieren ook onder 'studenten' gerekend. Logisch dat je dan een vertekend beeld krijgt.
Tja, je hebt ze er tussen zitten die er bij wijze van spreken slapende doorheen rollen, maar dat is niet iets wat iedereen zich kan veroorloven ..quote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Joh! zie de IP van het bericht(de smiley's enz)
Ik stak eigenlijk de draak met mijn lieve kennissen hier...studenten die....veel slapen ...veel feesten en heeeel weinig op college zitten en toch doorgaan....Waarvan er één zelfs bijna nooit op college's komt en maar een management opleiding gaat volgen omdat hij zichzelf te jong vond om al voor rechter te spelen. 22-jarige. enz.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of hoeveel uren studenten werkelijk op college zitten (gemiddeld) per dag. Hoeveel ze werken en hoeveel uur ze per week besteden aan uitgaan. Die groep studenten die ik ken...zitten niet zoveel op college, maar hebben ook geen moppers nodig, want die halen hun studie slapend ..zeg maar
Het was niet zo slecht bedoeld als dat jij dacht dat ik het bedoelde hoorDit nieuwsbericht kon ik niet laten liggen.
Uiteraard is daar niets mis mee wanneer ze er genoeg aan hebben. Je mag tegenwoordig toch niet meer eindeloos over je studie doenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:00 schreef moussie het volgende:
[..]
maar als gemiddelde is er toch niets mis met die 8 uurs verdeling, pakweg hetzelfde als bij een werkende ?
Waardoor bent u cum-laude geslaagd...welke leerstof heeft u het beste geabsorbeerd?......Antwoord afgestudeerde; door het lezen van de DDquote:Voor de rest mag ik toch hopen dat ze nog meer lezen dan de DD
Moet je voorstellen wat lageropgeleiden als jij dan lezen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:33 schreef JohnDope het volgende:
Zo zie je maar weer, "hoogopgeleid" komt heel interessant over, maar over het algemeen zijn het dus gewoon paupers van het Donald Duck niveau
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |