Dat geloof ik graag en zo zijn er nog wel meer plekken; ik kan overal wel een paar dagen blijven. Wenen ben ik ook nog nooit geweest, ook leuk. Maar je moet toch keuzes maken, je kan niet alles zien en ik wil ook niet al te laat door Turkije reizen, ivm de invallende winter daar. In Iran en verder ga ik wel ruim de tijd nemen. Iran lijkt me heel fascinerend en mooi.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Waarom de haast om naar Iran te gaan?
Sofia is bijvoorbeeld best een leuke stad om een paar dagen door te brengen.
Er is wel een mentale voorbereiding van jaren aan vooraf gegaan.quote:Verder wel een uitermate tof idee hoor! Leuk ook dat je het ook echt gaat doen. Er zijn zoveel mensen die dromen van dergelijke epische reizen, maar die het uiteindelijk nooit doen. Ik heb ontzettend veel respect voor mensen die het ook gewoon doen!

Ben je van plan om daar iets van bij te houden?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 01:58 schreef senior58 het volgende:
Thanks voor je reisschema, handig....Ik ben een stuk ouder dan jij, maar ook ik zeg mijn huurhuis en baan op en ga mijn reis maken....Met 1 verschil tov jou: ik verwacht / hoop niet meer terug te komen in Nederland, ...Overigens start ik het reizen per trein pas in Sofia, daar naar toe neem ik de bus.

Neem je dan wel warme kleding en je bontmuts mee? Het kan rond die tijd best frisjes zijn, zeker in Oost-Turkije.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:23 schreef senior58 het volgende:
Zo, enige voorbereidingen zijn getroffen...wel met vertraging allemaal, maar je het leven gaat niet over rozen of zoiets,
Aanvang reis is definitief gepland op 1 december as: Eeerst naar Sofia waar ik 2 of 3 weken blijf, daarna op de bonnefooi verder naar Turkije, waar ik < als alles goed geregeld is > op 25 dec. op de trein richting Iran stap.

Over de terugreis heb ik nog niet nagedacht, dat zie ik nog wel. Weet nog niet eens waar ik precies naartoe ga, ook dat beslis ik ter plekke pas echt.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:40 schreef polariteit het volgende:
fascinerende reis zeg! Veel plezier, moet denk ik wel lukken als ik het zo zie.
Hoe ben je van plan terug te keren, ook over land of kies je dan liever de makkelijke route?
ik ga iig je blog in de gaten houden

Het is gelukkig allemaal goedgekomen. Heb drie mooie visa in mijn paspoort dus wat dat betreft geen obstakels meer. De reis is begonnen, eerste nacht zit erop, ik zit nu in Wenen. Vanavond met de nachttrein door naar Sofia.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:05 schreef Farenji het volgende:
[..]
Maar momenteel zijn er nog wat obstakels... zoals het visum voor Iran. Is al lang geleden aangevraagd maar die gasten in Teheran nemen er ruim de tijd voor. Over een week en 1 dag vertrek ik al, dus dat wordt spannend... want om Iran kun je niet zo makkelijk heen. Eventueel kan ik in Istanbul nog een poging wagen, maar ik hoop het voor mijn vertrek allemaal rond te hebben.

Ja, link staat al heel erg lang achter homepage icoon maar dat komt blijkbaar niet door... dus:quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:54 schreef junkiexp het volgende:
Tof hoor TS !
Ga je nog een blog bijhouden ?

Tof ga ik volgenquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, link staat al heel erg lang achter homepage icoon maar dat komt blijkbaar niet door... dus:
Het spoor naar India

Heb deze reis afgelopen jaar gemaakt, hier de prijzen voor zover m'n geheugen me niet in de steek laat.quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:32 schreef Bombshell het volgende:
Wat ben je daar ongeveer aan kwijt qua treinkaartjes visa enz om met de trein naar india te gaan??

Leuke verhalen, ik heb 'm in mn bookmarks staanquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, link staat al heel erg lang achter homepage icoon maar dat komt blijkbaar niet door... dus:
Het spoor naar India

Leuke blog!quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het spoor naar India

Wat leuk! Veel plezier!quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het spoor naar India
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |