abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85377460
Bizarre reis, ken iemand die hem ook gemaakt heeft maar dat is al 20,25 jaar geleden. Die zat toen 2 maanden vast in pakistan omdat de grenzen dicht waren vanwege conflict met India.
pi_85381462
Waarom de haast om naar Iran te gaan?
Sofia is bijvoorbeeld best een leuke stad om een paar dagen door te brengen. :Y

Verder wel een uitermate tof idee hoor! Leuk ook dat je het ook echt gaat doen. Er zijn zoveel mensen die dromen van dergelijke epische reizen, maar die het uiteindelijk nooit doen. Ik heb ontzettend veel respect voor mensen die het ook gewoon doen!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_85405174
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 08:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Waarom de haast om naar Iran te gaan?
Sofia is bijvoorbeeld best een leuke stad om een paar dagen door te brengen. :Y
Dat geloof ik graag en zo zijn er nog wel meer plekken; ik kan overal wel een paar dagen blijven. Wenen ben ik ook nog nooit geweest, ook leuk. Maar je moet toch keuzes maken, je kan niet alles zien en ik wil ook niet al te laat door Turkije reizen, ivm de invallende winter daar. In Iran en verder ga ik wel ruim de tijd nemen. Iran lijkt me heel fascinerend en mooi.

quote:
Verder wel een uitermate tof idee hoor! Leuk ook dat je het ook echt gaat doen. Er zijn zoveel mensen die dromen van dergelijke epische reizen, maar die het uiteindelijk nooit doen. Ik heb ontzettend veel respect voor mensen die het ook gewoon doen!
Er is wel een mentale voorbereiding van jaren aan vooraf gegaan. ;) Ik was ook zo iemand die droomde, maar ik bleef maar dromen en dan op een gegeven moment ga je denken of het mogelijk is om het echt uit te voeren... en dat blijkt zeer goed mogelijk, als je maar wat offers durft te brengen. Zoals mijn baan en huurhuis opzeggen etc. Nou had ik beide toch wel gezien dus dat komt goed uit. Als ik terug ben vind ik wel weer wat nieuws maar eerst lekker reizen!
pi_85422288
Thanks voor je reisschema, handig....Ik ben een stuk ouder dan jij, maar ook ik zeg mijn huurhuis en baan op en ga mijn reis maken....Met 1 verschil tov jou: ik verwacht / hoop niet meer terug te komen in Nederland, ...Overigens start ik het reizen per trein pas in Sofia, daar naar toe neem ik de bus.

[ Bericht 8% gewijzigd door senior58 op 18-08-2010 02:05:36 ]
pi_85423085
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 01:58 schreef senior58 het volgende:
Thanks voor je reisschema, handig....Ik ben een stuk ouder dan jij, maar ook ik zeg mijn huurhuis en baan op en ga mijn reis maken....Met 1 verschil tov jou: ik verwacht / hoop niet meer terug te komen in Nederland, ...Overigens start ik het reizen per trein pas in Sofia, daar naar toe neem ik de bus.
Ben je van plan om daar iets van bij te houden?
Ik zou het iig graag volgen. :Y .
pi_85428891
Zoiets ben ik ook van plan te doen na mijn studie met als doel een plekje te vinden waar ik me meer thuis voel dan Nederland en elders wat op te bouwen...

Ga ik ook ff volgen. :)
pi_85560405
Zal mijn best doen om wat verslagen te plaatsen..
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:54:28 #58
247244 Dwaalspoor
Vivat, crescat, floreat
pi_85601033
Richting Zahedan (Iran) en grens Pakistan (Taftan) is alleen te doen per taxi. Dit wordt in iedergeval geadviseerd door het Thorn tree forum. Uit tips en reisverslagen komt ook naar voren dat reizen naar Quetta vanaf de Pakistaanse grens tegenwoordig alleen nog per bus mogelijk is, onder begeleiding van gewapende militairen. Lijkt me een in iedergeval een gave reis. Zou het ook wel willen ondernemen!
Had I a million songs, And every song a million words, And every word a milion meanings.
pi_87016362
Zo, enige voorbereidingen zijn getroffen...wel met vertraging allemaal, maar je het leven gaat niet over rozen of zoiets,
Aanvang reis is definitief gepland op 1 december as: Eeerst naar Sofia waar ik 2 of 3 weken blijf, daarna op de bonnefooi verder naar Turkije, waar ik < als alles goed geregeld is > op 25 dec. op de trein richting Iran stap.
pi_87016921
fascinerende reis zeg! Veel plezier, moet denk ik wel lukken als ik het zo zie.

Hoe ben je van plan terug te keren, ook over land of kies je dan liever de makkelijke route?

ik ga iig je blog in de gaten houden :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_87019774
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:23 schreef senior58 het volgende:
Zo, enige voorbereidingen zijn getroffen...wel met vertraging allemaal, maar je het leven gaat niet over rozen of zoiets,
Aanvang reis is definitief gepland op 1 december as: Eeerst naar Sofia waar ik 2 of 3 weken blijf, daarna op de bonnefooi verder naar Turkije, waar ik < als alles goed geregeld is > op 25 dec. op de trein richting Iran stap.
Neem je dan wel warme kleding en je bontmuts mee? Het kan rond die tijd best frisjes zijn, zeker in Oost-Turkije.
pi_87020011
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:40 schreef polariteit het volgende:
fascinerende reis zeg! Veel plezier, moet denk ik wel lukken als ik het zo zie.

Hoe ben je van plan terug te keren, ook over land of kies je dan liever de makkelijke route?

ik ga iig je blog in de gaten houden :)
Over de terugreis heb ik nog niet nagedacht, dat zie ik nog wel. Weet nog niet eens waar ik precies naartoe ga, ook dat beslis ik ter plekke pas echt.

Maar momenteel zijn er nog wat obstakels... zoals het visum voor Iran. Is al lang geleden aangevraagd maar die gasten in Teheran nemen er ruim de tijd voor. Over een week en 1 dag vertrek ik al, dus dat wordt spannend... want om Iran kun je niet zo makkelijk heen. Eventueel kan ik in Istanbul nog een poging wagen, maar ik hoop het voor mijn vertrek allemaal rond te hebben.
pi_87354812
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:05 schreef Farenji het volgende:

[..]

Maar momenteel zijn er nog wat obstakels... zoals het visum voor Iran. Is al lang geleden aangevraagd maar die gasten in Teheran nemen er ruim de tijd voor. Over een week en 1 dag vertrek ik al, dus dat wordt spannend... want om Iran kun je niet zo makkelijk heen. Eventueel kan ik in Istanbul nog een poging wagen, maar ik hoop het voor mijn vertrek allemaal rond te hebben.
Het is gelukkig allemaal goedgekomen. Heb drie mooie visa in mijn paspoort dus wat dat betreft geen obstakels meer. De reis is begonnen, eerste nacht zit erop, ik zit nu in Wenen. Vanavond met de nachttrein door naar Sofia. :)
pi_87355398
Tof hoor TS !
Ga je nog een blog bijhouden ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_87424659
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:54 schreef junkiexp het volgende:
Tof hoor TS !
Ga je nog een blog bijhouden ?
Ja, link staat al heel erg lang achter homepage icoon maar dat komt blijkbaar niet door... dus:

Het spoor naar India
pi_87425827
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:27 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, link staat al heel erg lang achter homepage icoon maar dat komt blijkbaar niet door... dus:

Het spoor naar India
Tof ga ik volgen ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_87426940
Wat ben je daar ongeveer aan kwijt qua treinkaartjes visa enz om met de trein naar india te gaan??
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:45:46 #68
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_87433014
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:32 schreef Bombshell het volgende:
Wat ben je daar ongeveer aan kwijt qua treinkaartjes visa enz om met de trein naar india te gaan??
Heb deze reis afgelopen jaar gemaakt, hier de prijzen voor zover m'n geheugen me niet in de steek laat.
Visum Turkije: 15,-
Visum Iran: 100,-
Visum Pakistan: 80,-
Visum India: 70,-
Prijzen zijn uiteraard afhankelijk van waar je ze haalt..
Trein naar Istanbul: 160,- (interrail, 5 dagen)
Trein Istanbul naar Teheran: 35,- (Trans Asya Expressi, 3 dagen)
Vanaf Teheran is het een combinatie van treinen en/of bussen waarbij je rekening moet houden met zo'n 8 a 10 euro per 12 uur reizen. Doe je er tot aan India zo'n 8 etappes van 12 uur over dan ben je daar circa 80 euro voor kwijt. Maar tel hier nog een flinke som bij op als je eerste klas wilt reizen (voor zover dat mogelijk is).
Opgeteld is dat dus 265 (visa) + 275 (trein/bus tickets) = 540,-
Funk Gezond, Soul een Appel
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:46:19 #69
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_87433031
dubbel
Funk Gezond, Soul een Appel
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:32:55 #70
154052 RobertVH
I am your father
pi_87451239
quote:

[..]

Het spoor naar India
Leuke verhalen, ik heb 'm in mn bookmarks staan ^O^
pi_87560622
En Farenji zit inmiddels in de Trans-Asia Express.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_87579582
Toffe reis zeg :)
pi_87580963
ik ga dit volgen
veel plezier
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_87581016
quote:

[..]

Het spoor naar India
Leuke blog!

*bookmarked
-géén blogabet, bvd-
pi_87591690
quote:

[..]

Het spoor naar India
Wat leuk! Veel plezier! *O*
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')