Ik ga niet terug. Ik ga alleen vooruit. Tot ik weer ben waar ik begon.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe wil je terug? Ook overland?
Afghanistan wil ik inderdaad graag mijden maar het is vrij moeilijk om dan overland naar India te gaan zonder door Pakistan te reizen. Dan moet je echt heel erg ver om, via China...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:29 schreef Blik het volgende:
Geniaal mooi plan. Ik zou wel landen als Afghanistan en Pakistan overslaan.
Dank, die uitzending ga ik opzoeken en bekijken!quote:Kijk verder eens op uitzendinggemist.nl naar de uitzendingen van 3opreis, Floortje heeft ongeveer hetzelfde gedaan. Misschien dat je ze kunt mailen/bellen voor wat meer informatie
Dat moet je doen in groepsverband zeker?quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:40 schreef k_man het volgende:
Bhutan is nou ook niet echt makkelijk te bereizen voor de individuele toerist. Wel zeer de moeite waard overigens.
Ja, dat pakistan gedeelte is wel het moeilijkste en ook de achilleshiel van de hele onderneming. Maar ik heb bijv op het thorn tree forum wel gehoord van mensen dat het te doen was. Je moet soms wachten. Al waren er niet heel veel ervaringen over deze tocht te vinden.quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:15 schreef k_man het volgende:
Overigens, van Pakistan naar India? Zijn die grensovergangen open, gezien alle spanningen? En zijn ze dat ook nog als jij die grens over wilt?
Nee, het kan ook individueel, maar wel altijd begeleid door een lokale gids en volgens een vooraf bepaald programma.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat moet je doen in groepsverband zeker?
gefeliciteerd!quote:Op maandag 25 januari 2010 23:08 schreef Farenji het volgende:
*kick*
We zijn anderhalf jaar verder inmiddels, maar heb het idee al die tijd niet uit mijn hoofd kunnen krijgen, bleef erover denken. Op een gegeven moment moet je dan maar knopen doorhakken en het doen, of het vergeten. Dat laatste lukt echt niet dus ik heb vorige week mijn werkgever ingelicht dat hij niog maar een half jaar van mijn diensten gebruik zal kunnen maken. Ik zeg dan ook mijn huur op, dump mijn spullen ergens, en vertrek fijn met de trein in de richting van India.
Nu alleen nog even visa voor Iran en Pakistan zien te bemachtigen.
Da's wel een goeie tip.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:08 schreef boeiuh2 het volgende:
Ik ben afgelopen jaar over land van Nederland naar Singapore gereisd. In totaal ben ik tijdens die reis in 20 landen geweest, waaronder Iran, Pakistan, Kirgizie en Kazachstan. Mijn plan was eerst om van Pakistan naar India te reizen, maar ik kon geen visum krijgen voor India!
Mijn visumaanvraag voor India werd tot twee keer toe kei hard geweigerd omdat ze niet wilden dat ik via Pakistan naar India zou gaan. Achteraf had ik beter eerst het visum voor India kunnen regelen, en dan pas voor Pakistan (tip voor TS).
je hebt ook coaches die je kunnen beleiden bij dit soort dingen, tenminste de planning dan. die zitten vol met dit soort tips.ik zal eens kijken of ik nog iemand ken.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:04 schreef Farenji het volgende:
[..]
Da's wel een goeie tip.
Had je veel moeite om een visum voor Pakistan te krijgen? Hoe heb je dat geregeld?
Heb gehoord dat het moeilijk kan zijn als je overland gaat. Men wil namelijk graag een kopie van een vliegticket (incl retour) zien zodat ze wat zekerheid hebben dat je er niet achterblijft ofzo.
Nu kun je daarvoor natuurlijk een refundable ticket voor kopen en dan weer retourneren als je je visa hebt maar die tickets zijn volgens mij stervensduur en je krijgt nooit het hele bedrag terug, lijkt me.
Maar goed ik ga ook maar eens met het visumbureau hier in NL babbelen, kijken wat zij me kunnen adviseren.
Mocht Pakistan echt niet lukken kan ik overigens altijd nog een boot naar India vinden vanaf Dubai. Dat heeft oa Charley Boorman gedaan in zijn reis voor het programma "by any means" op NGC. Gaaf programma is dat btw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |