In ieder geval een kookgek hierquote:Op maandag 7 juli 2008 23:31 schreef MinderMutsig het volgende:
Basilicum wil prima hoor, als je het op een zonnig plekje zet.![]()
Wat ik (bijna) altijd vers of uit de vriezer in huis heb en in de zomermaanden uit eigen tuin:
bla bla bla....
Gedroogd:
oregano EEN tip: ga voor de verse (of vers gedroogd in de koelkast![]()
Andere smaakmakers:
honing yess, maar dan ook gewoon suiker in z'n algemeen (en rietsuiker)
ketjap
soyasaus
Waarom niet zelf ketjap maken van je soyasaus![]()
wasabi (Was da??)
Zelf ketjap maken? Enlighten me please.quote:
Herkenbaar, is hier ook zoquote:Op donderdag 10 juli 2008 10:13 schreef Isegrim het volgende:
Wordt een beetje en lange post.Ik heb een behoorlijk grote kruidenverzameling. En elke keer dat ik iets tegenkom dat ik nog niet heb, koop ik het. Ook als ik niet weet wat ik ermee moet.
Verder nog een rozemarijnplantje, een bieslook en een basilicum.
Oh, zo'n post is handiger dan mijn lijst.quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:13 schreef Isegrim het volgende:
Wordt een beetje en lange post.Ik heb een behoorlijk grote kruidenverzameling. En elke keer dat ik iets tegenkom dat ik nog niet heb, koop ik het. Ook als ik niet weet wat ik ermee moet.
Google eens lekker op een recept met dat specifieke kruid en als het recept je wat lijkt, gewoon doenquote:Op donderdag 10 juli 2008 10:13 schreef Isegrim het volgende:
Er is niks mis met gedroogde kruiden! Je moet ze alleen wel goed gebruiken. Gedroogd geeft een heel andere smaak dan vers en daar moet je rekening mee houden. Dat is net als met uienpoeder of gemberpoeder; dat kan je niet vervangen door verse uien of gember zonder de smaak drastisch te veranderen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:27 schreef ColdFeet het volgende:
I'm with Ise & MinderMutsig
MiMu, ik gebruik verse oregano wel voor in salades (griekse style), daarin is het erg lekker. Maar gedroogde heeft veel meer smaakDit itt bijvoorbeeld basilicum.
Als je basilicumplantjes de winter niet overleven: diepvriesbasilicum van daregal. Beetje papperige textuur, maar goede, verse smaak
Over de aardappels(patatkruiden en tabasco en cajun) , door roerei heen(tabasco of cajun of patat. peper en zout over de groentes etc, kerrie voor de kip kerrie etcquote:Op donderdag 10 juli 2008 12:48 schreef ColdFeet het volgende:
Grappig, dat zei mijn broertje ook, iddIk vind het wel lekker
Sommige kruiden zijn gedroogd echt een prima vervanger voor vers. Ik denk aan dille, tijm, oregano, zelfs munt.
Maar gedroogde peterselie en basilicum en bieslook kunnen me gestolen worden![]()
Patries, waarvoor gebruik je die kruiden zoal?
Ja, ik ben ook fan. in een mengseltje met munt, peterselie en lente-uiquote:
Citroenijs met basilicumquote:Op donderdag 10 juli 2008 13:17 schreef Isegrim het volgende:
Dille is heerlijk ja.
Ik vind basilicum wel geweldig, ook in grote hoeveelheden.Een échte insalata caprese...
En wat ook lekker is: water met citroen en basilicum.
Same here, en als ik weer eens wat tegenkom dat ik nog niet heb, neem ik het ook gewoon mee, ook al weet ik op dat moment nog niet wat ik er mee moet.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb trouwens ook een kruidenpotjesfetish. Als ik goeie potjes tegenkom moet ik ze hebben.
Way to go.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Same here, en als ik weer eens wat tegenkom dat ik nog niet heb, neem ik het ook gewoon mee, ook al weet ik op dat moment nog niet wat ik er mee moet.
Echt koken ben ik een tijdje geleden mee begonnen, eerst at ik altijd van die Knorr/Honig/Conimex maaltijden, maar nou wissel ik die regelmatig af met "echte" recepten en experimenteer ik met kruiden enzo
Tja, je bent student en wilt makkelijk en snel eten hebben, maar na 3 jaar ken je die pakketten ook wel en ga je toch eens verder kijkenquote:Op donderdag 10 juli 2008 13:45 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Way to go.Dood aan Knorr en Honig.
Conimex is nog wel te doen.
Ik heb dat dus met kookboeken.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:23 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb trouwens ook een kruidenpotjesfetish. Als ik goeie potjes tegenkom moet ik ze hebben.
Water met plakjes verse gember, een paar kleine stukjes rode peper en verse munt.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:17 schreef Isegrim het volgende:
Dille is heerlijk ja.
Ik vind basilicum wel geweldig, ook in grote hoeveelheden.Een échte insalata caprese...
En wat ook lekker is: water met citroen en basilicum.
Kruidenpotjes zijn goedkoper hoor.quote:
Daar heb ik er inmiddels ook al een heleboel van, maar maak ook gewoon regelmatig gerechten uit het Fok! kookboek, staan ook erg veel lekkere dingen inquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |