FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Volkswagen Touran 2.0 TDI Start niet na Motor swap..??
Turquaz52maandag 7 juli 2008 @ 19:40
Hey Fokkers,
Ik kom er niet uit.. mijn baas komt er niet uit.. Auto Arena komt er niet uit.. wat doen we verkeerd??

Betreft:
Volkswagen Touran 2.0 TDI uit 2005.
Probleem:
Motor in de soep gelopen.
Oplossing:
Motorswap doen met een Audi A4 2.0 TDI uit 2005 die niet wou starten ivm Startonderbreker.

Zo gezegt zo gedaan,
Baas en ik lepelen de blok uit de A4 en halen alle sensoren, buizen, leidingen, pompen en alles mikmeuk dr af en en wisselen die met die van de Touran. Alle sensoren incl. de kruk as sensor zijn vervangen.

Nieuwe distributie riem op gezet en alle pompen, leidingen en sensoren overgezet na de A4 blok en de ophanging omgezet. (A4 verticaal, Touran dwarsgeplaatst)

Versnellingsbak opgeschroefd en in de touran gehangen, hierna de kabelboom aangesloten (die in de touran hing) hier kwam alleen 1 kabel net 10 cm te kort en is verlengt (de sensor in de carterpan).

En toen kwam de moment v.d. waarheid. Baas zet de auto op contact, zet hem in zn vrij, alle lampjes branden zoals normaal. Auto proberen te starten maar hij wilt niet starten!!
Hij spuit geen brandstof in. VagCom aangesloten en er stond op: Nokkenasstandsensor buiten tollerantie (G40).
Dus ja, wij dachten: meteen de nokkenas en de poulie en zo ook vervangen, zo gezegd zo gedaan..
Maar hij start nog niet.
En nogsteeds de zelfde foutcode.

Veel monteurs @ de VAG dealer gebeld en allemaal zeggen dat het wel moet lukken.
Hij start wel ff met Starting Fluid. Dan gaat ie tot 2000RPM/2500RPM en stopt meteen weer..

Auto naar Arena gebracht (VW Dealer). En zij wisten ook geen raad.. en toen we vroegen of hun het wouden fixxen zeiden ze dat ze geen tijd hadden (yeah rigt.. geen verstand zeker )

Al met al hebben we hier dus een Full Options VW Touran 2.0TDI uit 2005 met een 170PK A4 blok met 129d km Die niet wilt starten

Als er iemand is die denkt dat hij weet wat het is, aub meld het hier dan..
Dagen lang zijn we hier mee bezig, alles is perfect aangesloten.. maar start nog niet... damn..

Het betreft iig deze model Touran:

Met de blok van dit model A4:


[ Bericht 0% gewijzigd door Turquaz52 op 07-07-2008 20:00:37 ]
DroogDokmaandag 7 juli 2008 @ 19:45
En je verwacht hier een antwoord te krijgen?
HPoimaandag 7 juli 2008 @ 19:53
quote:
Motorswap doen met een Audi A4 2.0 TDI uit 2005 die niet wou starten ivm Startonderbreker.
Er al aan gedacht dat de startonderbreker er geen bal mee te maken heeft maar de motor het gewoon niet goed doet?
Turquaz52maandag 7 juli 2008 @ 19:53
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:45 schreef DroogDok het volgende:
En je verwacht hier een antwoord te krijgen?
Ik heb 10 dagen de tijd.. vakantie.. Dus proberen waard
Turquaz52maandag 7 juli 2008 @ 19:54
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:53 schreef HPoi het volgende:

[..]

Er al aan gedacht dat de startonderbreker er geen bal mee te maken heeft maar de motor het gewoon niet goed doet?
nope, startonderbreker, 100%.
Is nagelopen en is ook uitgelezen en vastgesteld.
HPoimaandag 7 juli 2008 @ 20:01
Als het nou een kevermotor was had ik je wellicht kunnen helpen. Maar helaas. Plaats je vraag eens op een VW-forum.
ThaFreakmaandag 7 juli 2008 @ 20:02
welke ecu gebruik je nu dan???
CasBmaandag 7 juli 2008 @ 20:05
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:54 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

nope, startonderbreker, 100%.
Is nagelopen en is ook uitgelezen en vastgesteld.
Dat uitlezen werkt ook niet altijd goed. M'n vader had een Touran waarbij de airco problemen had. Tig keer naar de dealer geweest, uitgelezen, weinig resultaat. Toen naar iemand anders gegaan, uitgelezen met een iets duurder uitleesgeval, toen was het in 1 keer duidelijk wat er fout was.
rihagomaandag 7 juli 2008 @ 20:13
Dus je hebt nu een kelly onder de autos...
duckesmaandag 7 juli 2008 @ 20:20
Is de motor niet gewoon van tijd af? Nokkenasstandsensor buiten tollerantie (G40), en spuit geen brandstof in
gatewaymaandag 7 juli 2008 @ 20:22
wel een hoge verwachting van de kennis op fok: Dealers die er niet uit komen, maar Fokkers wel

Zou wel een mooie actie wezen

Verder heb ik ook geen idee wat er aan de hand kan zijn.......
Alexxxxxmaandag 7 juli 2008 @ 20:28
Prachtige mental image nu van een VW dealer die er niet uit komt en daarom Turquaz52 belt
Turquaz52maandag 7 juli 2008 @ 20:31
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:02 schreef ThaFreak het volgende:
welke ecu gebruik je nu dan???
Die van de Touran..
fathankmaandag 7 juli 2008 @ 21:11
Misschien een idee om die van de A4 te gebruiken, of ben ik nou zo simpel
GizartFRLmaandag 7 juli 2008 @ 21:14
DB riem wel op tijd gezet?
ThaFreakmaandag 7 juli 2008 @ 21:23
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:31 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Die van de Touran..
trouwens 170pk is die niet pas halverwege 2006 in de audi geplaatst???
dus weet je 100% zeker dat het wel een 170pk model is???
Turquaz52maandag 7 juli 2008 @ 21:29
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:23 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

trouwens 170pk is die niet pas halverwege 2006 in de audi geplaatst???
dus weet je 100% zeker dat het wel een 170pk model is???
yup, 100% zeker, dat zei mijn baas me.. + de eigenaar van de touran.

Maar ik weet toch dat het geen 170PK is als je nogsteeds met de orginele ECU rijdt.

En ja, de DB staat op tijd.
Want anders zou hij ook niet draaien met startingfluid..
ThaFreakmaandag 7 juli 2008 @ 21:37
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:29 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

yup, 100% zeker, dat zei mijn baas me.. + de eigenaar van de touran.

Maar ik weet toch dat het geen 170PK is als je nogsteeds met de orginele ECU rijdt.

En ja, de DB staat op tijd.
Want anders zou hij ook niet draaien met startingfluid..
snap de dikgedrukte zin niet echt helemaal

de touran kan wel een 170pk tdi hebben gehad maar de audi niet volgens mij, en als je dan de ecu uit de touran gaat gebruiken ga je inderdaad problemen krijgen
Lord_Vetinarimaandag 7 juli 2008 @ 22:07
Best kans idd dat de ecu van de Touran niet met de Audi motor overweg kan. Dat die foutmelding helemaal niet correct hoeft te zijn, maar gewoon een impuls van een bepaald soort die bij de Touran 'nokkenas' betekent, maar bij de Audi iets heel anders.

Ik weet nog wel van het Seat-forum dat VAG-ecu's lang niet altijd met elkaar en elkaar's motoren overweg kunnen.
Turquaz52maandag 7 juli 2008 @ 22:17
quote:
Op maandag 7 juli 2008 21:37 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

snap de dikgedrukte zin niet echt helemaal

de touran kan wel een 170pk tdi hebben gehad maar de audi niet volgens mij, en als je dan de ecu uit de touran gaat gebruiken ga je inderdaad problemen krijgen
Hoezo snap je het niet?
De Audi Blok is 170PK, de Touran 140. Maar als je met de ECU van de Touran gaat rijden weet ik toch dat je geen 170PK hebt.. inspuiting enzo is toch anders net zoals de boost e.d.
Turquaz52maandag 7 juli 2008 @ 22:18
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Best kans idd dat de ecu van de Touran niet met de Audi motor overweg kan. Dat die foutmelding helemaal niet correct hoeft te zijn, maar gewoon een impuls van een bepaald soort die bij de Touran 'nokkenas' betekent, maar bij de Audi iets heel anders.

Ik weet nog wel van het Seat-forum dat VAG-ecu's lang niet altijd met elkaar en elkaar's motoren overweg kunnen.
Ja okee, maar de nokkenas en de de Nokkenaspoelies zijn ook vervangen samen met de sensor door die van de VW. En ook is de kabelboom van de VW intact gebleven, daar is niks aan gedaan.
Lord_Vetinarimaandag 7 juli 2008 @ 22:21
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:18 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ja okee, maar de nokkenas en de de Nokkenaspoelies zijn ook vervangen samen met de sensor door die van de VW. En ook is de kabelboom van de VW intact gebleven, daar is niks aan gedaan.
Nog even goed lezen wat ik zeg. Best kans dat er met de nokkenas en zo niks aan de hand is, maar dat je ecu het signaal wat hij krijgt als zodanig uitleest. Terwijl het in werkelijkheid de brandstofpomp is, of zo, maar dat dat signaal bij Audi-ecu's ergens anders binnenkomt. Je zegt zelf al dat hij bij het starten geen brandstof krijgt. Lijkt me sterk dat dan je nokkenas de schuldige is. Eerder je pomp of je relais.
Turquaz52maandag 7 juli 2008 @ 22:26
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nog even goed lezen wat ik zeg. Best kans dat er met de nokkenas en zo niks aan de hand is, maar dat je ecu het signaal wat hij krijgt als zodanig uitleest. Terwijl het in werkelijkheid de brandstofpomp is, of zo, maar dat dat signaal bij Audi-ecu's ergens anders binnenkomt. Je zegt zelf al dat hij bij het starten geen brandstof krijgt. Lijkt me sterk dat dan je nokkenas de schuldige is. Eerder je pomp of je relais.
Ja okee, maar wat heeft dat er mee te makenn??
Ik denk dat ie omdat hij een verkeerde waarde krijgt geen brandstof toedient..
Maar waarom AUDI Ecu's? Het is nu in feite een VW Touran blok met intern andere onderdelen (zuiger, turbo etc..)
Want de kabelboom is ook van VW..
Herr.Flickmaandag 7 juli 2008 @ 23:18
Dieselservice Pennings in Handel.

Zet hem daar maar neer, dan komt het wel goed.
Den_Haagmaandag 7 juli 2008 @ 23:53
Dus je hebt een combinatie gemaakt van de Audi motor met VW-elektronica en aansturing. Denk dat de ECU en aansturing van de motor toch echt loopt te hikken van het andere type motor. Al geprobeerd de Audi ECU erin te zetten?
blupdinsdag 8 juli 2008 @ 00:20
En de ECU van de A4???
Turquaz52dinsdag 8 juli 2008 @ 01:15
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:53 schreef Den_Haag het volgende:
Dus je hebt een combinatie gemaakt van de Audi motor met VW-elektronica en aansturing. Denk dat de ECU en aansturing van de motor toch echt loopt te hikken van het andere type motor. Al geprobeerd de Audi ECU erin te zetten?
Is om en om zelfde type motor, en ja de ECU moet het aansturen want enige wat veranderd is, is intern.. Want Kabelboom is van VW, ECU van VW, Sensoren van VW, Nokkenas van VW, Krukassensor en Nokkenassensor is van VW...

en ECU van Audi kan je niet proberen, want dan doet ie het 100% niet, sleutel en startonderbreker komen niet overeen..
osmodinsdag 8 juli 2008 @ 12:32
Sleutel en startonderbreker komen niet overeen? Je baas heeft die motor op straat gevonden ofzo?
Den_Haagdinsdag 8 juli 2008 @ 12:40
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 01:15 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Is om en om zelfde type motor, en ja de ECU moet het aansturen want enige wat veranderd is, is intern.. Want Kabelboom is van VW, ECU van VW, Sensoren van VW, Nokkenas van VW, Krukassensor en Nokkenassensor is van VW...

en ECU van Audi kan je niet proberen, want dan doet ie het 100% niet, sleutel en startonderbreker komen niet overeen..
Om en om misschien wel maar zoals jezelf als zegt, er lag niet exact hetzelfde blok in de Touran als er nu inzit. Misschien eens een goede VW/Audi-tuner zoeken en de aansturingssoftware uitlezen?
Den_Haagdinsdag 8 juli 2008 @ 12:43
Was trouwens het oude blok niet een 8v 140pk? De 170pk is namelijk 16v.
Turquaz52dinsdag 8 juli 2008 @ 13:05
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:32 schreef osmo het volgende:
Sleutel en startonderbreker komen niet overeen? Je baas heeft die motor op straat gevonden ofzo?
nope, Hij had een Audi (nogsteeds) die start problems had ivm. start onderbreker..
Tja, toen heeft ie besloten om in onderdelen te verkopen, en het eerste wat er uit ging was de Motor.
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 12:43 schreef Den_Haag het volgende:
Was trouwens het oude blok niet een 8v 140pk? De 170pk is namelijk 16v.
Zijn allebei 16 kleppers, Zowel de Audi als de VW, ook allebei DOHC.
Bertjeeedinsdag 8 juli 2008 @ 13:07
Zit er wel diesel in de tank?
dronkeykongdinsdag 8 juli 2008 @ 14:57
Had je niet beter een auto swap kunnen doen? Die A4

Oh lees net dat die ook probs heeft.

Wat doet die baas in godsnaam met die auto's!?!
Den_Haagdinsdag 8 juli 2008 @ 16:03
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:05 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Zijn allebei 16 kleppers, Zowel de Audi als de VW, ook allebei DOHC.
Knap. in de touran is volgens mij alleen de 2.0 8v geleverd met 140pk.
JohnnyKnoxvilledinsdag 8 juli 2008 @ 16:11
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:07 schreef Bertjeee het volgende:
Zit er wel diesel in de tank?
Dat wilde ik nét tijpen. .
Geqxondinsdag 8 juli 2008 @ 16:16
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:57 schreef dronkeykong het volgende:
Had je niet beter een auto swap kunnen doen? Die A4

Oh lees net dat die ook probs heeft.

Wat doet die baas in godsnaam met die auto's!?!
Volgens mij is zijn "baas" gewoon zijn vader, en is het net zo'n prutser als Turq zelf.
JohnnyKnoxvilledinsdag 8 juli 2008 @ 16:25
Even resumerend:

- Er is een Touran met kapotte motor.
- Er is een A4 met startproblemen.

Motor uit A4 gaat in Touran.
En dan verwacht jij dat-ie gelijk goed gaat starten?
retuow82dinsdag 8 juli 2008 @ 16:27
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:03 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Knap. in de touran is volgens mij alleen de 2.0 8v geleverd met 140pk.
Nee hoor:

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=34361&cache=no

Edit: ik zie net dat bovenstaande motoruitvoering een OHC is en geen DOHC.... Dat is dan wel weer vreemd...

[ Bericht 10% gewijzigd door retuow82 op 08-07-2008 16:32:25 ]
retuow82dinsdag 8 juli 2008 @ 16:29
Volkswagen. Wie anders?


Maar even zonder gekkigheid.... Nee TS verwachtte niet dat hij gelijk ging starten, vandaar ook al die aanpassingen. Het vreemde is dat hij wel start wanneer je hem helpt (valt daarna weer uit) en gewoon starten is uberhaupt niet te doen....

Edit:

Oke, nu kan autoweek het mis hebben maar TS kan het ook verkeerd hebben. In 2005 was het 170 PK model bij de Audi A4 niet leverbaar, die kwamen pas in 2006.... Daarentegen was er wel een 140 pk DOHC aan te komen.

De motor van de VW staat op autoweek.nl beschreven als een OHC motor terwijl TS het over een DOHC motor heeft...

TS kom er maar in en geef ons duidelijkheid

[ Bericht 26% gewijzigd door retuow82 op 08-07-2008 16:38:02 ]
GizartFRLdinsdag 8 juli 2008 @ 16:33
De motor uit de Audi was niet toevallig een benzinemotor toch?
Yoda87dinsdag 8 juli 2008 @ 16:37
Stekker van de themostaat?
Daarom wilde die van mij ook niet starten, te weinig benzine bij koude start.
JohnnyKnoxvilledinsdag 8 juli 2008 @ 16:45
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:29 schreef retuow82 het volgende:
[knip]
TS kom er maar in en geef ons duidelijkheid
Ik denk dat Turqie-dinges onder de motorkap van de Touran nokkenassen aan het tellen is.
retuow82dinsdag 8 juli 2008 @ 16:48
En zich nu kapot schrikt van de 4 bougies in het blok van de Audi
SPOILER
voor de niet autokenners: diesels hebben geen bougies, benzinemotoren wel....
Den_Haagdinsdag 8 juli 2008 @ 17:30
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:29 schreef retuow82 het volgende:

Edit:

Oke, nu kan autoweek het mis hebben maar TS kan het ook verkeerd hebben. In 2005 was het 170 PK model bij de Audi A4 niet leverbaar, die kwamen pas in 2006.... Daarentegen was er wel een 140 pk DOHC aan te komen.

De motor van de VW staat op autoweek.nl beschreven als een OHC motor terwijl TS het over een DOHC motor heeft...

TS kom er maar in en geef ons duidelijkheid
nu snap je ook mijn verwarring. Maar zoals ik al zei, het beste is om een goede tuner te vinden en hem eens naar de software te laten kijken. Mogelijk snapt de aansturende software de motor niet.
Lord_Vetinaridinsdag 8 juli 2008 @ 17:47
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:30 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

nu snap je ook mijn verwarring. Maar zoals ik al zei, het beste is om een goede tuner te vinden en hem eens naar de software te laten kijken. Mogelijk snapt de aansturende software de motor niet.
Ja, dat zei ik ook al. Maar TS is lichtelijk eigenwijs.
beefcakedinsdag 8 juli 2008 @ 17:50
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:30 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

nu snap je ook mijn verwarring. Maar zoals ik al zei, het beste is om een goede tuner te vinden en hem eens naar de software te laten kijken. Mogelijk snapt de aansturende software de motor niet.
Zeer waarschijnlijk. Ook het verlengen van een kabelboom richting sensor is geen garantie voor succes. Met die electronische rommel moet je niet teveel prutsen. Kan gewoon te veel mis gaan.
gatewaydinsdag 8 juli 2008 @ 17:57
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:48 schreef retuow82 het volgende:

En zich nu kapot schrikt van de 4 bougies in het blok van de Audi
SPOILER
voor de niet autokenners: diesels hebben geen bougies, benzinemotoren wel....
naja een diesel heeft wel bougies, GLOEIbougies.....

Vindt het trouwens wel een apart verhaal.... Zou toch maar eens andere uitlees apparatuur gebruiken, misschien...........
kevin20vtdinsdag 8 juli 2008 @ 18:08
welke tellerunit en sleutel gebruik je, als deze niet overeenkomen met de ecu heb je een probleem!!

Als je de ecu van de Audi gebruikt met de tellerklok en de sleutels van de Touran krijg je dat ding zo van z'n levensdagen niet aan de gang!
Ik heb hetzelfde gehad met m'n golf met 1.8 20vt blok, die wilde namelijk de 2 startonderbrekers in de sleutel en tellerunit hebben van de cupra terwijl ik die niet had...

Dan krijg je dit:



Zodra je of de sleutel en tellerunit aansluit of de startonderbreker uit de ecu laat programmeren lukt het dan wel.



Tevens heb je te maken met CAN-bus dus het kan goed zijn dat je ecu verkeerde/afwijkende signalen krijgt van de kabelboom/sensoren van de touran!

Dit is zeker geen klus voor beginnende klussers en ik ben er zeker van dat je dit zonder professionele hulp niet aan de praat krijgt!
Ik wil je tegen een vergoeding wel helpen, of weet anders nog wel iemand die hier nog meer vanaf weet! Ook kan ik je aan iemand helpen die waarschijnlijk de startblokkering uit de ecu kan programmeren, houdt er wel rekening mee dat het absoluut niet goedkoop is!

Graag wil ik sowieso ook van je weten wat de motorcodes zijn en welke onderdeelnr's de ecu's hebben!

Tevens waagt Auto Arena zich hier zeker niet aan omdat ze daar teveel uren in moeten steken en dat ze van voren af aan zullen moeten uitzoeken waar het mis is gegaan, en daar waagt een dealer zich vanzelfsprekend niet aan!
kevin20vtdinsdag 8 juli 2008 @ 18:21
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 01:15 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Is om en om zelfde type motor, en ja de ECU moet het aansturen want enige wat veranderd is, is intern.. Want Kabelboom is van VW, ECU van VW, Sensoren van VW, Nokkenas van VW, Krukassensor en Nokkenassensor is van VW...

en ECU van Audi kan je niet proberen, want dan doet ie het 100% niet, sleutel en startonderbreker komen niet overeen..
lol dit lees ik nu pas, hmm kun je me dan de precieze foutmelding geven met de meldcode erbij??? Dan kan ik eens in elsa kijken wat er voor omschrijving bij hoort..... en wat eventueel de oplossing kan zijn!

Ik ben echter nog steeds geïnteresseerd in de motorcodes van de blokken!

Wat ik heb kunnen vinden zonder verdere info is het volgende:

Mits de foutmelding in jouw VAG-COM de volgende is:

17748/P1340/004928 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
Possible Causes

* Timing Belt/Chain incorrectly installed
o Timing Chain probably lengthened
* Camshaft Position Sensor (G40) faulty
* Engine Speed Sensor (G28) faulty

Possible Solutions

* Check Timing Belt/Chain installation
o Use Measuring Value Blocks (MVB) to Check Timing Chain
* Check/Replace Camshaft Position Sensor (G40)
* Check/Replace Engine Speed Sensor (G28)

Dus het kunnen 2 sensoren zijn die gaar zijn, of je hebt het distri-gedeelte gewoonweg niet op tijd staan!
Het hoeft echt maar 1 tandje te zijn om deze foutmelding te krijgen!!!

Succes alvast en ik hoor het wel

[ Bericht 20% gewijzigd door kevin20vt op 08-07-2008 19:03:05 ]
Turquaz52woensdag 9 juli 2008 @ 01:03
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:29 schreef retuow82 het volgende:
<INGEKORT>
Oke, nu kan autoweek het mis hebben maar TS kan het ook verkeerd hebben. In 2005 was het 170 PK model bij de Audi A4 niet leverbaar, die kwamen pas in 2006.... Daarentegen was er wel een 140 pk DOHC aan te komen.

De motor van de VW staat op autoweek.nl beschreven als een OHC motor terwijl TS het over een DOHC motor heeft...
<INGEKORT>
De TOURAN heeft dubbele nokkenassen met 16 kleppen, heb de kop er zelf afgehaald, en meerdere malen bekeken, dus weet het echt 100% zeker, volgens mijn baas heeft de touran 140PK.
De Audi motor daarentegen heeft ook Dubbele nokkenassen en ook 16 kleppen. Dit weet ik ook 100% zeker, de Audi motor en de VW motor heeft op de Inlaat of uitlaat as nog een rij extra nokken (denk aan VTEC nokkenas) deze bedienen de inspuiting. Als iemand er een foto van kan vinden zou ik het op prijs stellen.

de Touran en de A4 komen allebei uit 2005. Het zou goed kunnen dat de bouwjaren +1/-1 kunnen verschillen. Misschien vertelde hij me welk model het was. Dat zou ook goed kunnen. Want mij is verteld meerdere malen (ik vraag dingen het liefst 3x om er zeker van te zijn) en de antwoord daarop was steeds het zelfde, allebei uit 2005.
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 18:08 schreef kevin20vt het volgende:
<INGEKORT>
welke tellerunit en sleutel gebruik je, als deze niet overeenkomen met de ecu heb je een probleem!!

Als je de ecu van de Audi gebruikt met de tellerklok en de sleutels van de Touran krijg je dat ding zo van z'n levensdagen niet aan de gang!
Ik heb hetzelfde gehad met m'n golf met 1.8 20vt blok, die wilde namelijk de 2 startonderbrekers in de sleutel en tellerunit hebben van de cupra terwijl ik die niet had...
<INGEKORT>
Zoals eerder gezegt: De Touran gebruikt nogsteeds zijn eigen ECU, met zijn EIGEN kabelboom en EIGEN Sensoren. Allemaal van zich zelf dus. Enige wat hier dus in feite veranderd is, is inwendig (alleen blok) de pompen (airco, stuurbekrachtiging etc..) zijn ook allemaal van de Touran zelf.
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 18:21 schreef kevin20vt het volgende:
<INGEKORT>

17748/P1340/004928 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
Possible Causes

* Timing Belt/Chain incorrectly installed
o Timing Chain probably lengthened
* Camshaft Position Sensor (G40) faulty
* Engine Speed Sensor (G28) faulty

Possible Solutions
<INGEKORT>
Distributie is op tijd. Daar ben ik zeker van, alhoewel ik toch langzaamaan begin te twijfelen
De Nokkenassen en de Poelies + de Sensor is nogsteeds van de Touran, deze is ook overgezet.

Ik krijg de foutcode: Nokkenasstandsensor buiten tolleranties. G40.


PM me aub. Als je vraagprijs mn baas aanstaat, zou hij je hulp wel kunnen gebruiken.


Ik zet dit ff op een rijtje, zodat mensen een samenvatting hebben:
SAMENVATTING
A4 Blok (gestript) in een Touran gelepeld,
ALLE POMPEN Zijn overgezet.
Kabelboom van de Touran is intact gebleven, en kwam 99% overeen (behalve de sensor in de carterpan, die kabel is verlengd)
ECU IS VAN DE TOURAN ZELF.
DE AUDI is een 170PK versie en de VW is een 140PK versie
BEIDEN HEBBEN DUBBELE NOKKENASSEN EN 16 kleppen.

Motorcodes kan ik pas volgend week doorgeven, want dan moet ik weer werken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Turquaz52 op 09-07-2008 01:09:39 ]
retuow82vrijdag 11 juli 2008 @ 17:12
Gewoon langs de kant van de weg zetten en de ANWB bellen
gatewayvrijdag 11 juli 2008 @ 19:09
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 17:12 schreef retuow82 het volgende:
Gewoon langs de kant van de weg zetten en de ANWB bellen
Turquaz52vrijdag 11 juli 2008 @ 19:12
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 17:12 schreef retuow82 het volgende:
Gewoon langs de kant van de weg zetten en de ANWB bellen

oh, dus zo ''repareer'' jij je wagens als ie kapot gaat
gatewayvrijdag 11 juli 2008 @ 19:51
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:12 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


oh, dus zo ''repareer'' jij je wagens als ie kapot gaat
gaat ws wel snel

alhoewel de ANWB hem ook wel zal laten afslepen in zo'n geval als het te ingewikkeld wordt?
Ou-Tannudinsdag 15 juli 2008 @ 19:57
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:51 schreef gateway het volgende:

[..]

gaat ws wel snel

alhoewel de ANWB hem ook wel zal laten afslepen in zo'n geval als het te ingewikkeld wordt?
ja en dan klopt de motor niet met t chassis.. en gaan ze een papierwinkel starten
Turquaz52dinsdag 15 juli 2008 @ 21:05
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:51 schreef gateway het volgende:

[..]

gaat ws wel snel

alhoewel de ANWB hem ook wel zal laten afslepen in zo'n geval als het te ingewikkeld wordt?
En hoe denk je dat de auto hier bij ons is terecht gekomen..?
Juistem. Via de ANWB (of de RouteMobiel )
retuow82donderdag 17 juli 2008 @ 01:49
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 19:12 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


oh, dus zo ''repareer'' jij je wagens als ie kapot gaat
Leasebakken hoef je zelf niet te repareren
PNGdonderdag 17 juli 2008 @ 02:26
Daar komt Turquaz zijn oom/neef/nicht dus niet uit, en dat was al halverwege pagina 1 duidelijk.
Dinges hebben hun eigen ID. Wordt uitlezen. En dan wordt het nog niks. Je moet de rest meenemen.
Turquaz52donderdag 17 juli 2008 @ 14:05
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 02:26 schreef PNG het volgende:
Daar komt Turquaz zijn oom/neef/nicht dus niet uit, en dat was al halverwege pagina 1 duidelijk.
Dinges hebben hun eigen ID. Wordt uitlezen. En dan wordt het nog niks. Je moet de rest meenemen.
baas
retuow82vrijdag 18 juli 2008 @ 15:02
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:05 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

baas
kan hij nog wel een nicht zijn hoor....

on topic: al iets verder gekomen?
mighty_mytevrijdag 18 juli 2008 @ 15:12
massastrip tussen motor en chassis.
Turquaz52vrijdag 18 juli 2008 @ 15:58
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:02 schreef retuow82 het volgende:

[..]

kan hij nog wel een nicht zijn hoor....

on topic: al iets verder gekomen?
Denk niet dat hij een nicht is als ie een vrouw + 2 kinderen heeft, en toch nog sjanst met dames

En nee, ik kreeg een week extra vakantie Ik ga eens bellen of ik morgen moet werken, of maandag

Zoals belooft, hou ik jullie op de hoogte
Turquaz52vrijdag 18 juli 2008 @ 16:00
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:12 schreef mighty_myte het volgende:
massastrip tussen motor en chassis.
mighty_mytevrijdag 18 juli 2008 @ 16:35
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


dan zoek het lekker zelf uit!
Turquaz52vrijdag 18 juli 2008 @ 17:27
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 16:35 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

dan zoek het lekker zelf uit!
Ja man,
Loop jij ff een paar deuren verder.. ALS je logisch had nagedacht voordat je wat zei, dan zou je hebben gedacht dat ALS de massakabel er niet was, dat de startmotor niet eens zou draaien
GT3vrijdag 18 juli 2008 @ 19:45
Ik zou het knap vinden als je hem ooit aan de praat krijgt in de huidige ECU / motor combinatie. De 170 PK 2.0 TDI's hebben hele andere pompverstuivers dan 140 PK 2.0 TDI's. Als hij aan slaat loopt het waarschijnlijk voor geen meter. Plus dat alle waarden in de ECU verkeerd zijn. Zo zijn er nog veel meer verschillen tussen beide motoren.

Ik zou dat 170 pk blok er uit halen en vervangen door een 2.0 TDI met de zelfde motorcode als er origineel in de Touran zat.
Turquaz52vrijdag 18 juli 2008 @ 20:24
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:45 schreef GT3 het volgende:
Ik zou het knap vinden als je hem ooit aan de praat krijgt in de huidige ECU / motor combinatie. De 170 PK 2.0 TDI's hebben hele andere pompverstuivers dan 140 PK 2.0 TDI's. Als hij aan slaat loopt het waarschijnlijk voor geen meter. Plus dat alle waarden in de ECU verkeerd zijn. Zo zijn er nog veel meer verschillen tussen beide motoren.

Ik zou dat 170 pk blok er uit halen en vervangen door een 2.0 TDI met de zelfde motorcode als er origineel in de Touran zat.
Zeker weten..??
De stekker (zo'n rond opschroef ding stekker wat je ook soms tussen deuren vind) paste er zonder problemen op, en de VAGCOM gaf geen foutcodes..??
GT3vrijdag 18 juli 2008 @ 21:46
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 20:24 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Zeker weten..??
De stekker (zo'n rond opschroef ding stekker wat je ook soms tussen deuren vind) paste er zonder problemen op, en de VAGCOM gaf geen foutcodes..??
Je bedoelt de stekker van de kabel boom die naar de pompverstuivers gaat? Zou kunnen dat die het zelfde is, maar de pompverstuivers zelf zijn wat betreft werking (magneet ventiel / piëzo ventiel) en aansturing compleet verschillend. En een ECU die magneet-ventielen aanstuurd kan zonder aanpassing zeker geen piëzo-ventielen aansturen.

Het is sowieso handig om eerst eens te checken welke motoren je nu voor je hebt door even naar de motorcode's te kijken. Daarnaast is de 170 pk TDI pas vanaf 06-2006 in de A4 geleverd, dus een A4 uit 2005 kan nooit een 170 PK TDI hebben. Daarom, check de motor codes. Als die A4 echt uit 2005 is, ben ik er vrij zeker van dat je met twee 140 pk motoren te maken hebt.
(Om er heel snel zeker van te zijn, moet je even kijken of het blok uit de A4 een partikel-filter heeft. Als die er op zit en het is een 16 klepper dan heb een 170 PK TDI voor je. Zit er een partikel filter op maar heeft het blok 8 kleppen en 1 nokkenas dan is het een 140 PK TDI met partikel filter.)

Daarnaast kan de G40 (nokkenas positie sensor) nooit reden zijn dat een motor niet start. Zelfs zonder signaal of een foutief signaal zou de motor moeten starten (Kan wat langer duren dan normaal) Overigens gaat hij dan wel direct in noodloop.
Ik zou wel de timing nog een keer goed checken, ook dat is belangrijk voor het correct werken van de pompverstuivers.
z80vrijdag 18 juli 2008 @ 22:41
even voor het gemak ga ik er van uit dat je 2 de zelfde motoren hebt. (zo niet stop maar)
het is een diesel, wat dus betekend dat je de boel goed moet ontluchten, en de brandstof pomp moet op tijd staan.
heb je al geprobeerd de motor te starten met de hogedruk leiding van de brandstof pomp los?
krijg je hier brandstof uit?
vervolgens de leidingen op de verstuivers los halen, en controleren of hier brandstof uit komt tijdens het starten.
indien dit het geval is, ga je meten of de verstuivers wel worden aangestuurd (spanning krijgen)
indien dit ook het geval is zijn of de verstuivers stuk/verstopt of van het verkeerde soort (de oude van het defecte blok kun je voor test gebruiken, maar zodra alles werk kun je deze beter vervangen door nieuwe)
Turquaz52zaterdag 19 juli 2008 @ 01:48
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:46 schreef GT3 het volgende:

[..]

Je bedoelt de stekker van de kabel boom die naar de pompverstuivers gaat? Zou kunnen dat die het zelfde is, maar de pompverstuivers zelf zijn wat betreft werking (magneet ventiel / piëzo ventiel) en aansturing compleet verschillend. En een ECU die magneet-ventielen aanstuurd kan zonder aanpassing zeker geen piëzo-ventielen aansturen.

Het is sowieso handig om eerst eens te checken welke motoren je nu voor je hebt door even naar de motorcode's te kijken. Daarnaast is de 170 pk TDI pas vanaf 06-2006 in de A4 geleverd, dus een A4 uit 2005 kan nooit een 170 PK TDI hebben. Daarom, check de motor codes. Als die A4 echt uit 2005 is, ben ik er vrij zeker van dat je met twee 140 pk motoren te maken hebt.
(Om er heel snel zeker van te zijn, moet je even kijken of het blok uit de A4 een partikel-filter heeft. Als die er op zit en het is een 16 klepper dan heb een 170 PK TDI voor je. Zit er een partikel filter op maar heeft het blok 8 kleppen en 1 nokkenas dan is het een 140 PK TDI met partikel filter.)

Daarnaast kan de G40 (nokkenas positie sensor) nooit reden zijn dat een motor niet start. Zelfs zonder signaal of een foutief signaal zou de motor moeten starten (Kan wat langer duren dan normaal) Overigens gaat hij dan wel direct in noodloop.
Ik zou wel de timing nog een keer goed checken, ook dat is belangrijk voor het correct werken van de pompverstuivers.
De A4 en de Touran hebben allebei 16 Kleppen.
De enige foutmelding die we dus krijgen is G40. Nokkenasstandsensor buiten tollerantie.
Beide motoren hebben ook dubbele nokkenassen en natuurlijk ook dubbele nokkenaspoelies.
Ben iknet zo zeker van als mijn naam.

Mij is ook gezegt dat de A4 uit 2005 kwam en 170PK had. Hmm... na hier lezen begin ik echt te twijfelen.

En ja, ikdacht en heb ook opschool geleerd dat als de nokkenassensor uitvalt, dat ie dan nog op de krukas sensor verder zou gaan (en dus in noodloop gaat).

En starten lukt alleen maar met Startingfluid en dan (afhankelijk van dosasge) loopt de toerental op tot 2200 RPM

En ja brandstof leiding is ontlucht, en er komt ook brandstof uit de leiding als er op contact word gezet en nog hogere druk als je probeert door te starten

Motorcodes volgen nog..
z80zaterdag 19 juli 2008 @ 20:13
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 01:48 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]
En ja brandstof leiding is ontlucht, en er komt ook brandstof uit de leiding als er op contact word gezet en nog hogere druk als je probeert door te starten

Motorcodes volgen nog..
dan wordt het tijd om de verstuivers te vervangen.
grote kans dat deze of defect zijn (andere wagen wou ook niet lopen)
of van een ander type zijn, en dus niet door de boordcomputer kunnen worden aangestuurd.
Breaker.Fakerzaterdag 19 juli 2008 @ 23:45
Meet alle kabels is door kan daar misschien een kabelbreuk in zitten.

Wat doet hij als de stekker van de kruk as er uit trekt?

Leuke dingen die elektronica.
Turquaz52zondag 20 juli 2008 @ 03:11
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:45 schreef Breaker.Faker het volgende:
Meet alle kabels is door kan daar misschien een kabelbreuk in zitten.

Wat doet hij als de stekker van de kruk as er uit trekt?

Leuke dingen die elektronica.
Dan staat er heel leuk @ foutcodes dat de Krukassensor geen waardes doorgeeft
Turquaz52woensdag 23 juli 2008 @ 20:41
Vandaag weer gewerkt. Heb nagevraagd. Maar Verstuivers zijn OOK vervangen. Dit wist ik niet, maar deze waren al vervangen.. ff ter informatie..

Ik ga morgen ff wat foto's voor jullie maken, en Kevin20VT, check je PM
Turquaz52woensdag 23 juli 2008 @ 20:44
Kevin20VT, zet ff je PB aan..!!
Salatreldonderdag 24 juli 2008 @ 12:18
gewoon bij kwikfit even nieuwe bougievonkjes kopen. dat zou het probleem op moeten lossen
Turquaz52donderdag 24 juli 2008 @ 22:19
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:18 schreef Salatrel het volgende:
gewoon bij kwikfit even nieuwe bougievonkjes kopen. dat zou het probleem op moeten lossen
1. Diesel heeft geen bougies,
2. diesel vonkt niet
3. rot op
Herr.Flickvrijdag 25 juli 2008 @ 00:06
Ik begrijp niet wat je met dit topic bereiken wilt, niemand hier kan dat ding on-line uitlezen, de oplossing aandragen is een speld in een hooiberg zoeken. Breng dat ding gewoon naar een Boschdienst (zoals pennings), en je weet binnen een dag tijd wat er(allemaal) niet klopt.

Ik neem aan dat je baas dat ding toch ook weer lopend wil verkopen, want zo lukt het schijnbaar niet hard.

renkievrijdag 25 juli 2008 @ 16:55
Dit soort topics kun je beter op tdiclub.nl plaatsen

- De 2.0 TDI werkt met een opvoerpomp in de tank, werkt deze wel ? Ze gaan vaak stuk.

- Je zegt de ECU van de Touran te gebruiken, dit zal nooit goed werken omdat je een andere motor eraan hebt. Als je navraagt bij de dealer zul je ook horen dat de onderdeelnummers van deze ECUs anders zijn.

- Zit er wel brandstof in het brandstoffilter ? Als deze droog staat ben je ook wel even aan het starten. (filter moet je ook eerst vullen bij vervanging)

- Die nokkenas sensor is een trucje voor, is recent nog voorbij geweest @ tdiclub , daar even kijken.

Succes ermee
renkievrijdag 25 juli 2008 @ 17:00
Nou kijk hier eens
En kan er zelfs voor zorgen dat de auto niet aanslaat

http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=42969&highlight=g40
Turquaz52vrijdag 25 juli 2008 @ 22:32
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:00 schreef renkie het volgende:
Nou kijk hier eens
En kan er zelfs voor zorgen dat de auto niet aanslaat

http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=42969&highlight=g40
Waar was jij al die tijd

Maar ja, hier de foto's:
De motor uit deze (zoals jullie zeiden en gelijk hadden 140PK 2.0 TDI Audi):



In de Touran lepelen:

Oude touran blok





Nieuwe dr in:

Turquaz52vrijdag 25 juli 2008 @ 22:33
Stomme resize programma.. T42 (kun je me ff jouwn resizer sturen ff die je me laatst ook had geadviseerd)?:)
rollator_GSIvrijdag 25 juli 2008 @ 22:36
is er al eens een VAS kast aangehangen om de storingscodes uit te lezen????

dmv interactief storing zoeken???
Turquaz52vrijdag 25 juli 2008 @ 23:12
dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Turquaz52 op 25-07-2008 23:20:02 ]
Turquaz52vrijdag 25 juli 2008 @ 23:13
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 22:36 schreef rollator_GSI het volgende:
is er al eens een VAS kast aangehangen om de storingscodes uit te lezen????

dmv interactief storing zoeken???
nope alleen vagcom
rollator_GSIvrijdag 25 juli 2008 @ 23:35
is die ecu ook gecodeerd???
Turquaz52zaterdag 26 juli 2008 @ 20:47
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 23:35 schreef rollator_GSI het volgende:
is die ecu ook gecodeerd???
?? Gecodeerdd
rollator_GSIzaterdag 26 juli 2008 @ 22:23
ja gecodeerd ja

je kan wel wat inbouwen of vervangen bij een audi of vw,maar dat wil niet zeggen dat het gelijk werkt.
je moet het coderen via de testkast.
Herr.Flickzaterdag 26 juli 2008 @ 22:34
Ik weet niet of deze auto's voorzien zijn van SWS/Canbus systemen, maar mocht dat zo zijn dan moet je altijd alles opnieuw laten "inlezen", anders doet ie het nooit.

Voor de 3e keer maar weer:

Breng dat ding naar een boschdienst.
rollator_GSIzaterdag 26 juli 2008 @ 23:15
{Touran (1T)} Im VW Touran (1T) werden 2 Kommunikations-Möglichkeiten zur Eigendiagnose genutzt, zum einen ist eine Diagnose über die gewohnte K-Leitung auch weiterhin möglich, allerdings beschränkt auf die Motorelektronik und die Getriebeelektronik. Zum anderen sind alle Steuergeräte über den CAN-Bus Diagnose ansprechbar.
Die Eigendiagnose sollte mit einem CAN-fähigen Testgerät erfolgen, damit können alle Steuergeräte angesprochen werden.

[ Bericht 95% gewijzigd door rollator_GSI op 26-07-2008 23:47:00 ]
Turquaz52zondag 27 juli 2008 @ 13:24
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 23:15 schreef rollator_GSI het volgende:
{Touran (1T)} Im VW Touran (1T) werden 2 Kommunikations-Möglichkeiten zur Eigendiagnose genutzt, zum einen ist eine Diagnose über die gewohnte K-Leitung auch weiterhin möglich, allerdings beschränkt auf die Motorelektronik und die Getriebeelektronik. Zum anderen sind alle Steuergeräte über den CAN-Bus Diagnose ansprechbar.
Die Eigendiagnose sollte mit einem CAN-fähigen Testgerät erfolgen, damit können alle Steuergeräte angesprochen werden.

ich spreichen keine deutsche
Lord_Vetinarizondag 27 juli 2008 @ 13:26
quote:
Op zondag 27 juli 2008 13:24 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ich spreichen keine deutsche
Het komt erop neer dat je niet zomaar alle ECU's aan alle motoren kan hangen en verwachten dat het spul werkt. Je moet alles laten uitlezen hen hercoderen door een specialist.

Wat overigens volgens mij al 3 pagina's lang in dit topic wordt geroepen...
HPoizondag 27 juli 2008 @ 15:00
ik zou hem weggooien
Turquaz52dinsdag 18 november 2008 @ 14:38
Weer terug @ de garage waar ik heb gewerkt als stagaire.. dus hier komt ie:

En weer met een update..

De Touran is weer onder handen genomen..

We hebben de blok er weer uitgelepeld en toen ik de bak er af haalde zag ik dat de vliegwiel speling had.. Is dit normaal????

En ik heb de krukas positie sensor er al af gehaald, maar weet niet precies wat jullie bedoelen met de krukas keering..? Ik heb een foto genomen, maar ik denk dat ik al weet wat het is.:

Volgens mij is het de ring waar de sensor in komt toch?
En als ik hem er op zet, hoe moet ik dit doen dan? Ze zeggen speciaal gereedschap? Maar dat is toch niet nodig?

Ehm... tja,
ff ter info:
Beide zijn 140PK 2.0 16V TDI blokken uit 2005 (A4 blok in een Touran).
Alles overgezet en blablabla.. (lees het hele topic maar door als je niet weet waar het over gaat )

Kevin20VT, pm me aub..
Renkie, jij ook als je dit leest
fathankdinsdag 18 november 2008 @ 15:22
Heeft dat ding al die tijd stil gestaan? ALs hij dat ding naar een specialist had gebracht had het minder gekost dan 3 maanden ongebruikt en onverkoopbaar laten staan.
rollator_GSIdinsdag 18 november 2008 @ 17:09
ja maar dat kost geld,dat is er blijkbaar niet of zo
Turquaz52dinsdag 18 november 2008 @ 21:21
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:22 schreef fathank het volgende:
Heeft dat ding al die tijd stil gestaan? ALs hij dat ding naar een specialist had gebracht had het minder gekost dan 3 maanden ongebruikt en onverkoopbaar laten staan.
mwa.. zat in een hoekje te wachten totdat ik terug kwam

(en ja, dat meen ik serieus )
Herr.Flickwoensdag 19 november 2008 @ 01:38
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:38 schreef Turquaz52 het volgende:
Weer terug @ de garage waar ik heb gewerkt als stagaire.. dus hier komt ie:

En weer met een update..

De Touran is weer onder handen genomen..

We hebben de blok er weer uitgelepeld en toen ik de bak er af haalde zag ik dat de vliegwiel speling had.. Is dit normaal????

En ik heb de krukas positie sensor er al af gehaald, maar weet niet precies wat jullie bedoelen met de krukas keering..? Ik heb een foto genomen, maar ik denk dat ik al weet wat het is.:
[ afbeelding ]
Volgens mij is het de ring waar de sensor in komt toch?
En als ik hem er op zet, hoe moet ik dit doen dan? Ze zeggen speciaal gereedschap? Maar dat is toch niet nodig?

Ehm... tja,
ff ter info:
Beide zijn 140PK 2.0 16V TDI blokken uit 2005 (A4 blok in een Touran).
Alles overgezet en blablabla.. (lees het hele topic maar door als je niet weet waar het over gaat )

Kevin20VT, pm me aub..
Renkie, jij ook als je dit leest
Een vliegwiel mag NOOIT speling hebben, ook dien je de bouten ALTIJD te vervangen, althans.. dat is mij geleerd!

En je gaat me nu toch niet vertellen dat je niet weet wat een krukaskeerring is, mocht dat wel zo zijn dan ga je maar eens HEEL erg diep schamen!!!
At-EZwoensdag 19 november 2008 @ 02:33
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Prachtige mental image nu van een VW dealer die er niet uit komt en daarom Turquaz52 belt
kevin20vtwoensdag 19 november 2008 @ 11:26
Ik ben het met Herr.Flick eens LOL, een vliegwiel mag inderdaad GEEN speling hebben NOOIT.

en inderdaad voor de zekerheid altijd die bouten vervangen!
Turquaz52woensdag 19 november 2008 @ 14:59
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:26 schreef kevin20vt het volgende:
Ik ben het met Herr.Flick eens LOL, een vliegwiel mag inderdaad GEEN speling hebben NOOIT.

en inderdaad voor de zekerheid altijd die bouten vervangen!
Die van de A4 speelt ook

En ehm.. het is een zogenaamde 2massavliegwiel, dus eentje bij de starterkrans en eentje die er wat uitsteekt? Die heeft dus speling!
Herr.Flickwoensdag 19 november 2008 @ 15:08
Jonge.. ga asjeblieft eerst eens een opleiding afronden voordat je je uitgeeft als "kundig".

een 2 massa vliegwiel is al zo oud als methusalem, en op iedere (beetje) opleiding krijg je het wel en wee van zo'n ding te horen.

Ik weet niet wat je nu hier probeert te bereiken, maar vragen wat een krukas keerring is en de speling op een vliegwiel zijn basiskennis van het monteursschap, schijnbaar heb je het (nog) niet onder de knie.

Nu kun je wel andere mensen te kakken zetten omdat ze niet hun lampje kunnen vervangen in hun auto, maar zelf bak je er ook verdomd weinig van.

Verneder jezelf niet meer, het gaat nergens over, steek je overgebleven tijd in nuttige dingen zoals het leren van je theorie, als je die goed beheerst dan is de praktijk al heel wat helderder voor je.

Sterkte, en veel succes met je opleiding, je kunt het immers wel gebruiken!
mighty_mytewoensdag 19 november 2008 @ 15:10
Doet die wagen het nou al?
Turquaz52woensdag 19 november 2008 @ 15:22
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:08 schreef Herr.Flick het volgende:
Jonge.. ga asjeblieft eerst eens een opleiding afronden voordat je je uitgeeft als "kundig".

een 2 massa vliegwiel is al zo oud als methusalem, en op iedere (beetje) opleiding krijg je het wel en wee van zo'n ding te horen.

Ik weet niet wat je nu hier probeert te bereiken, maar vragen wat een krukas keerring is en de speling op een vliegwiel zijn basiskennis van het monteursschap, schijnbaar heb je het (nog) niet onder de knie.

Nu kun je wel andere mensen te kakken zetten omdat ze niet hun lampje kunnen vervangen in hun auto, maar zelf bak je er ook verdomd weinig van.

Verneder jezelf niet meer, het gaat nergens over, steek je overgebleven tijd in nuttige dingen zoals het leren van je theorie, als je die goed beheerst dan is de praktijk al heel wat helderder voor je.

Sterkte, en veel succes met je opleiding, je kunt het immers wel gebruiken!
ik ben ook elkedag bezig met een auto met vliegwiellen en krukaskeeringen te wisselen of niet..?

Ik verneder me zeker niet..
Ik verdien hier wel relax geld mee.. maar weet ik veel hoe en waar die keering zit Ik was gewoon in de war met un ander keering

En ehm.. ik heb zometeen rijles, dus ga ff op bezoek @ de garage..
Herr.Flickwoensdag 19 november 2008 @ 16:20
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:22 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ik ben ook elkedag bezig met een auto met vliegwiellen en krukaskeeringen te wisselen of niet..?

Ik verneder me zeker niet..
Ik verdien hier wel relax geld mee.. maar weet ik veel hoe en waar die keering zit Ik was gewoon in de war met un ander keering

En ehm.. ik heb zometeen rijles, dus ga ff op bezoek @ de garage..
Heeft er geen drol mee te maken, het is gewoon BASISKENNIS, en daar ontbreekt het bij je nogal aan...

Verder niets persoonlijks oid, ga die theorie nou GVD in je harsens duwen, anders kom je er nooit!

Turquaz52donderdag 20 november 2008 @ 20:34
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:20 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Heeft er geen drol mee te maken, het is gewoon BASISKENNIS, en daar ontbreekt het bij je nogal aan...

Verder niets persoonlijks oid, ga die theorie nou GVD in je harsens duwen, anders kom je er nooit!



De basis beheers ik dan niet, maar weet wel hoe alle andere gevorderde dingen moeten

[ Bericht 0% gewijzigd door Turquaz52 op 20-11-2008 20:43:57 ]
Herr.Flickdonderdag 20 november 2008 @ 20:47
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:34 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]



De basis beheers ik dan niet, maar weet wel hoe alle andere gevorderde dingen moeten
Tja... en aangezien alles afhangt van een goede basis...
Turquaz52donderdag 20 november 2008 @ 21:53
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:47 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Tja... en aangezien alles afhangt van een goede basis...
mwa.. Heb een TDI omgebouwd naar een TD met Intercooler met een Turbo van een Audi
Druk is een stuk hoger, want de intercooler slangen worden steeds met brute kracht er af geblazen en dat was eerst niet zo
Misschien eens wat aan de wastegate doen of een soort van overdruk klep op zetten ..

Maar ja, daar gaat het nu niet om
Hyperdudedonderdag 20 november 2008 @ 22:40
Gewoon een 997 Turbo Dampfrad op je TDI schroeven. Kan je de druk zodanig regelen dat je slangen er niet meer afgeblazen worden en dat je toch als eerste bij het stoplicht weg bent.
Sinds VW door Porsche is overgenomen, werken alle Porsche onderdelen ook in VW´s; dus Zero Problemos.

In potentie is dit het beste PTA topic ooit.
Turquaz52vrijdag 21 november 2008 @ 21:44
quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:40 schreef Hyperdude het volgende:
Gewoon een 997 Turbo Dampfrad op je TDI schroeven. Kan je de druk zodanig regelen dat je slangen er niet meer afgeblazen worden en dat je toch als eerste bij het stoplicht weg bent.
Sinds VW door Porsche is overgenomen, werken alle Porsche onderdelen ook in VW´s; dus Zero Problemos.

In potentie is dit het beste PTA topic ooit.
Bleedvalve..?? Dat had ik ook op de TDI zitten, maar daardoor verhoogde ik juist de druk met 0,2/3 bar.. (+ dit is geen TDI meer, maar een TD+I )

Ik ben van plan een EGR klep die ik nog los heb liggen hier aan de uitlaatzijde van de IC te plaatsen en de vacuum slangetje aan luchtinlaatzijde van de turbo te plaatsen.. zodat het ook nog eens mechanish blijft

Ach ja.. daar gaat dit onderwerp nu ff niet over

De Keering heb ik vervangen en precies op tijd gezet..
Morgen ga ik de motor inbouwen en zal dan mededelen dat ie het dan doet
vannellevrijdag 21 november 2008 @ 23:59
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:44 schreef Turquaz52 het volgende:


De Keering heb ik vervangen en precies op tijd gezet..

Welke merktekens op de keerring heb je als uitgangspunt genomen?
Turquaz52zaterdag 22 november 2008 @ 15:37
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:59 schreef vannelle het volgende:

[..]

Welke merktekens op de keerring heb je als uitgangspunt genomen?
weet ik veel, zo'n gaatje op de punt er boven (heb het met een speciaal gereedschap gedaan )
Vandaag de blok er in gehangen (ben om 12 uur er heen gegaan, en net terug) en maandag ga ik hem aansluiten + starten
vannellezaterdag 22 november 2008 @ 16:25
Draai de motor eerst met de hand rond hè? Niet klakkeloos starten.
Mocht de timing van de keerring toch niet helemaal goed zijn dan draai je iig geen schade.
GizartFRLzaterdag 22 november 2008 @ 17:56
Wel een originele keerring gebruikt?
Imitatie kan soms vervelende storingen opleveren....
Turquaz52zaterdag 22 november 2008 @ 23:17
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 17:56 schreef GizartFRL het volgende:
Wel een originele keerring gebruikt?
Imitatie kan soms vervelende storingen opleveren....
origineel...:)
keesfmaandag 24 november 2008 @ 01:01
ecu contactslot en klokkenwerk van de audi tijdelijk aansluiten op de touramp an kijken of die t dan wel wil doen.

ik heb stiekem het vermoeden dat die het dan wel beter wil doen. als de startonderbreker kan omzeilen
Turquaz52maandag 24 november 2008 @ 17:54
quote:
Op maandag 24 november 2008 01:01 schreef keesf het volgende:
ecu contactslot en klokkenwerk van de audi tijdelijk aansluiten op de touramp an kijken of die t dan wel wil doen.

ik heb stiekem het vermoeden dat die het dan wel beter wil doen. als de startonderbreker kan omzeilen


Vandaag blok er in gehangen, de kabels aangesloten, de IC en Turbo buizen aangesloten en de accu opgeladen..

Morgen is de dag
gatewaymaandag 24 november 2008 @ 21:56
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:54 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]



Vandaag blok er in gehangen, de kabels aangesloten, de IC en Turbo buizen aangesloten en de accu opgeladen..

Morgen is de dag
dan had ik hem ook nog ff gestart, desnoods met andere accu!
rollator_GSImaandag 24 november 2008 @ 22:17
gewoon de foutcodes nalezen en kijken of de coderingen kloppen.

en dat doe je met een VAS kast waar ze bij VW/Audi ook mee werken.

maar ja eigenwijs zijn en geen kosten willen maken......................................................
Turquaz52maandag 24 november 2008 @ 22:49
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:56 schreef gateway het volgende:

[..]

dan had ik hem ook nog ff gestart, desnoods met andere accu!
hehehe
Haast en spoed is zelden goed..

En de tank moet nog ff worden gevuld (staat in het rood..) de brandstofleidingen moeten worden ontlucht en aangesloten.. dus nog ff een uurtje werk in totaal wat er nog moet gebeuren (denk aan: bumper + lampen enzo he? )
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:17 schreef rollator_GSI het volgende:
gewoon de foutcodes nalezen en kijken of de coderingen kloppen.

en dat doe je met een VAS kast waar ze bij VW/Audi ook mee werken.

maar ja eigenwijs zijn en geen kosten willen maken......................................................
Ik heb vagcom
vannellemaandag 24 november 2008 @ 23:25
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:49 schreef Turquaz52 het volgende:


En de tank moet nog ff worden gevuld (staat in het rood..) de brandstofleidingen moeten worden ontlucht en aangesloten.. dus nog ff een uurtje werk in totaal wat er nog moet gebeuren (denk aan: bumper + lampen enzo he? )

Je bent aan het uitstellen, je weet zelf ook wel dat dit niet allemaal in een uurtje lukt.
GizartFRLmaandag 24 november 2008 @ 23:29
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:25 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je bent aan het uitstellen, je weet zelf ook wel dat dit niet allemaal in een uurtje lukt.
Turquaz52dinsdag 25 november 2008 @ 01:19
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:25 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je bent aan het uitstellen, je weet zelf ook wel dat dit niet allemaal in een uurtje lukt.
Bij wijze van spreken dan

Mierenneuker
vannelledinsdag 25 november 2008 @ 16:41
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:19 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Bij wijze van spreken dan

Mierenneuker

Hoe ver ben je?
Turquaz52dinsdag 25 november 2008 @ 21:01
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:41 schreef vannelle het volgende:

[..]


Hoe ver ben je?
Geen tijd gehad..
Moest de motor vervangen van de W126 van mijn baas
Heb hem er tot nu toe alleen maar uitgekregen, en de Touran werd opgebouwd door een collega
j0rritdinsdag 25 november 2008 @ 21:54
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:01 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Moest de motor vervangen van de W126 van mijn baas
Laat me raden, je baas komt uit het Oosten ergens?
Turquaz52donderdag 27 november 2008 @ 00:49
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:54 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Laat me raden, je baas komt uit het Oosten ergens?
net gekocht, en op advies van een domme monteur (niet bij ons iig) plankgas na een koprevisietje (3 kleppen vervangen).

Wat gebeurt er? auto heeft geen toerenteller.. iig die niet werkt, en ik denk ook geen begrenzer??
Kuste de klep een zuiger, waardoor ie afbrak en de andere klep + bougie en de hele zuiger verneukte..

Voor 600 euro een ander blokkie gevonden en vandaag die er ingelepeld.. Ben er niet aan toegekomen om er aan door te werken, de Touran moet nog worden opgebouwd qua front.

Hou jullie nog op de hoogte, maandag ben ik er weer. Tot die tijd ben ik in Eindhoven en Brandevoort
Turquaz52donderdag 27 november 2008 @ 00:50
Maar wat ik niet snapte was dat het een Automaatje is, en die horen dan toch dik voor de begrenzer te schakelen..?
Herr.Flickdonderdag 27 november 2008 @ 08:58
quote:
Op donderdag 27 november 2008 00:50 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar wat ik niet snapte was dat het een Automaatje is, en die horen dan toch dik voor de begrenzer te schakelen..?
Wat ik niet snap is dat er allemaal auto's binnenkomen waarvan de meest vreemde onoplosbare dingen stuk gaan/zijn.

We maken wel eens vaker blokken klaar voor de autocross, en die gaan meteen vanaf de 1e seconde vol gas, nog nooit een gebroken klep gehad omdat deze "niet ingereden" was...

ik zet eerder twijfels bij degene die die klep erin gezet heeft, of bij degene die de motor dicht gebouwd heeft!
Turquaz52donderdag 27 november 2008 @ 10:38
quote:
Op donderdag 27 november 2008 08:58 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is dat er allemaal auto's binnenkomen waarvan de meest vreemde onoplosbare dingen stuk gaan/zijn.

We maken wel eens vaker blokken klaar voor de autocross, en die gaan meteen vanaf de 1e seconde vol gas, nog nooit een gebroken klep gehad omdat deze "niet ingereden" was...

ik zet eerder twijfels bij degene die die klep erin gezet heeft, of bij degene die de motor dicht gebouwd heeft!
Mensen komen pas na een garage als de auto stuk is en niet waneer het verholpen kan worden

Tja, en dan zit jij met de gebakken peren. De Touran had bijv. geen olie waardoor de zuigerveren van Cilinder 2 gesleten waren waardoor ie op maar 3 cilinders liep (Diesel motor heeft compressie nodig voor ontbranding).
Dus andere blokkie ingebouwd, maar de Krukaskeering niet op tijd gezet nu er weer af gehaald en nieuwe opgezet + nieuwe massa vliegwiel.

En tja die W126 Ik snap het nog niet..
van horen zeggen hier en daar heb ik vernomen dat ie al voor de 3e keer nieuwe kleppen heeft gekregen.
Dus tja.. denk denk denk
vannelledonderdag 27 november 2008 @ 14:21
Turqie, wat is volgens jou een krukaskeerring?
Nu lees ik alweer dat je die op tijd wil zetten.....
mighty_mytedonderdag 27 november 2008 @ 16:01
Ik ben een redelijke autotechniek-noob, maar volgens mij is de krukaskeerring gewoon een ring die zorgt dat de olie er niet uit flikkert.
vannelledonderdag 27 november 2008 @ 16:41
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:01 schreef mighty_myte het volgende:
Ik ben een redelijke autotechniek-noob, maar volgens mij is de krukaskeerring gewoon een ring die zorgt dat de olie er niet uit flikkert.
Klopt, je bent qua techniek, ook al noem je jezelf een noob, een stuk beter op de hoogte dan anderen hierzo.
Herr.Flickdonderdag 27 november 2008 @ 18:08
fathankdonderdag 27 november 2008 @ 18:23
quote:
Op donderdag 27 november 2008 16:01 schreef mighty_myte het volgende:
Ik ben een redelijke autotechniek-noob, maar volgens mij is de krukaskeerring gewoon een ring die zorgt dat de olie er niet uit flikkert.
Maar als je de timing niet goed zet dan loopt de olie er dus gewoon weer uit.

Turquaz52donderdag 27 november 2008 @ 19:58
quote:
Op donderdag 27 november 2008 18:23 schreef fathank het volgende:

[..]

Maar als je de timing niet goed zet dan loopt de olie er dus gewoon weer uit.

betwetertje..
In de keering zit een ring als het ware wat dus op tijd dient te worden gezet.

De ECU dacht al die tijd dat de BDP was bereikt, en dacht daarom ook dat de Nokkenaspositie sensoren verkeerd stonden.

Terwijl het juist anders om was, de BDP was niet bereikt, en de Nokkenassensoren waren juist, terwijl de timing v.d. Krukaspositiesensor goed was maar de transponder (de ring wat in de keering zit) niet op tijd was
z80donderdag 27 november 2008 @ 19:58
olie?
moet er dan olie in een motor?
deze loopt toch op benzine.
Turquaz52donderdag 27 november 2008 @ 19:59
quote:
Op donderdag 27 november 2008 19:58 schreef z80 het volgende:
olie?
moet er dan olie in een motor?
deze loopt toch op benzine.
Ben jij grappig of doe je alsof?
z80donderdag 27 november 2008 @ 20:15
quote:
Op donderdag 27 november 2008 19:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ben jij grappig of doe je alsof?
wat denk je?
als jij een ronde rubber ring waar enkel een ronde veer in zit op tijd gaat zetten.
dat ik je nog serieus neem.
Turquaz52donderdag 27 november 2008 @ 20:21
Dus jij denkt dat dit hier voor niks is?
Robin__vrijdag 28 november 2008 @ 18:41
moeten vragen of er speling op een vliegwiel mag zitten en wat een keerring is om vervolgens te roepen "ik heb vagcom"



De nintendo/wegwerp generatie gaat het monteursvak vast goed doen
CasBvrijdag 28 november 2008 @ 18:45
Ik ga iig nooit mijn auto brengen naar de garage waar T52 ook klust.
rollator_GSIvrijdag 28 november 2008 @ 21:14
vervang garage maar voor sloperij of zo
tevebevrijdag 28 november 2008 @ 21:59
Loopt dat ding nu nog niet? TurQ mss heb je meer aan een carrieremove
z80vrijdag 28 november 2008 @ 22:29
deze motor zal ook nooit gaan lopen.
de ts weet niet eens wat en oliekeerring is.
en dit bewijst hij nog een keer met een plaatje van de kopse kant van de krukas met magneet ring
(daar waar de peilen naar wijzen).

ts
de oliekeerring zit achter het zwarte plaatje.
en is vaak oranje van kleur, met alleen een voor en achter kant.
dus geen boven/ onder kant.
vergelijk een oliekeerring met een condoom.
zit een voorkant aan (net tuitje) (bij oliekeerring de kant met de veer)
zit een achterkant aan (opening om de condoom te kunnen gebruiken) (bij oliekeerring de vlakke kant)
maar het maakt niets uit wat je boven, onder, links of rechts houd.
Herr.Flickvrijdag 28 november 2008 @ 22:37
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:29 schreef z80 het volgende:
deze motor zal ook nooit gaan lopen.
de ts weet niet eens wat en oliekeerring is.
en dit bewijst hij nog een keer met een plaatje van de kopse kant van de krukas met magneet ring
(daar waar de peilen naar wijzen).

ts
de oliekeerring zit achter het zwarte plaatje.
en is vaak oranje van kleur, met alleen een voor en achter kant.
dus geen boven/ onder kant.
vergelijk een oliekeerring met een condoom.
zit een voorkant aan (net tuitje) (bij oliekeerring de kant met de veer)
zit een achterkant aan (opening om de condoom te kunnen gebruiken) (bij oliekeerring de vlakke kant)
maar het maakt niets uit wat je boven, onder, links of rechts houd.
Da's volgens mij net de andere kant! (veer naar de binnenkant van de motor)

Turquaz52zaterdag 29 november 2008 @ 10:20
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:41 schreef Robin__ het volgende:
moeten vragen of er speling op een vliegwiel mag zitten en wat een keerring is om vervolgens te roepen "ik heb vagcom"



De nintendo/wegwerp generatie gaat het monteursvak vast goed doen
De nieuwe vliegwiel heeft ook speling
Hoort zo zei auto arena.. wist ik veel.. geef mij een golf 3 tdi ofseuw zonder al die meuk er op

En ik vroeg om de keering omdat ik echt in de war zat.. op problem car enzo zeiden ze allemaal van staat de krukaskeering op tijd..? ik zo van wtf? Net als jullie..

Maar het gaat dus om de complete keering + de ring die er om heen zit wat de Krukasstandsensor leest.

Maare, morgen of maandag ga ik er heen.. dan start ik hem
S1nn3rzzaterdag 29 november 2008 @ 11:03
je zult je auto in hemelsnaam naar zo'n kneuzenkermis brengen.
ik krijg er nu al de rillingen van.
FransDeenszaterdag 29 november 2008 @ 11:33
Maar was er dan niet één collega bij die garage waar je werkt die zich afvroeg wat je in Godsnaam aan het doen was toen je de keerring op tijd probeerde te zetten?

Ik denk dat je de krukas 360 graden moet draaien ten opzichte van de nokkenas, heb je dat wel gecheckt? Anders is die timing verkeerd en wordt de diesel geinjecteerd op het moment dat de uitlaatslag is afgelopen in plaats van aan het eind van de compressieslag.

[ Bericht 2% gewijzigd door FransDeens op 29-11-2008 16:47:13 ]
CasBzaterdag 29 november 2008 @ 12:38
Turdwaas52, wat is er zo moeilijk aan het woord keerring?
Turquaz52zaterdag 29 november 2008 @ 12:58
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:38 schreef CasB het volgende:
Turdwaas52, wat is er zo moeilijk aan het woord keerring?
Jha wat, het was niet de keering maar dat ring dat er om heen zat

wist ik veel Mij zeiden ze van ja krukaskeering op tijd? Ik zo van whut?
Maar nee, de krukaskeering moet met een speciaal gereedschap op gezet worden, en op moment EN de ring wat er dan ook in zit is verzegeld, en moet je dus niet aan draaien of weet ik veel wat.. vandaar dat speciaal dingk
CasBzaterdag 29 november 2008 @ 13:20
Het is met dubbel r. Keer-ring. Niet Keer-ing. Of Kee-ring.
Turquaz52zaterdag 29 november 2008 @ 13:23
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:20 schreef CasB het volgende:
Het is met dubbel r. Keer-ring. Niet Keer-ing. Of Kee-ring.
Ok. Bedankt voor je nuttige bijdrage
bietelboerzaterdag 29 november 2008 @ 21:02
Gaat die wagen ooit nog rijden of hoe zit het?
vannellezondag 30 november 2008 @ 05:09
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:58 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Jha wat, het was niet de keering maar dat ring dat er om heen zat

wist ik veel Mij zeiden ze van ja krukaskeering op tijd? Ik zo van whut?
Maar nee, de krukaskeering moet met een speciaal gereedschap op gezet worden, en op moment EN de ring wat er dan ook in zit is verzegeld, en moet je dus niet aan draaien of weet ik veel wat.. vandaar dat speciaal dingk
Niet alleen op tijd maar ook nog op moment.....

Heb nu al medelijden met de VAG medewerker die de telefoon opneemt......
Marmexzondag 30 november 2008 @ 05:18
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:02 schreef bietelboer het volgende:
Gaat die wagen ooit nog rijden of hoe zit het?
osmozondag 30 november 2008 @ 10:35
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:02 schreef bietelboer het volgende:
Gaat die wagen ooit nog rijden of hoe zit het?
kort antwoord: neen
fathankzondag 30 november 2008 @ 14:34
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:02 schreef bietelboer het volgende:
Gaat die wagen ooit nog rijden of hoe zit het?
Achter op een autoambulance naar de sloop .
Turquaz52zondag 30 november 2008 @ 17:19
quote:
Op zondag 30 november 2008 05:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Niet alleen op tijd maar ook nog op moment.....

Heb nu al medelijden met de VAG medewerker die de telefoon opneemt......
uhm ja? De speciale gereedschap moet je op moment aandraaien En ik heb em er niet opgezet, maar een collega die bij Auto Arena Werkt
j0rritzondag 30 november 2008 @ 17:41
quote:
Op zondag 30 november 2008 17:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Auto Arena


"In goede handen"
Turquaz52zondag 30 november 2008 @ 18:21
quote:
Op zondag 30 november 2008 17:41 schreef j0rrit het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

"In goede handen"
Wist je dat ze de auto hadden terug gestuurd met het smoesje dat er water (of benzine) in de tank moest worden uitgepompt

En de 2e keer dat de filter toe en afvoer moest worden omgewisseld

Nope.. Zelfs teveel voor hun
S1nn3rzzondag 30 november 2008 @ 18:41
quote:
Op zondag 30 november 2008 17:41 schreef j0rrit het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

"In goede handen"
ik heb alle vestigingen eens een mail gestuurd en ze gewezen op deze vorm van " reclame"
ben benieuwd.
Opa_verteltzondag 30 november 2008 @ 18:41
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:21 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wist je dat ze de auto hadden terug gestuurd met het smoesje dat er water (of benzine) in de tank moest worden uitgepompt

En de 2e keer dat de filter toe en afvoer moest worden omgewisseld

Nope.. Zelfs teveel voor hun
Of zouden ze gewoonweg hun handen niet willen branden aan
een wagen waaraan een beun-de-haas heeft zitten rommelen?
Turquaz52zondag 30 november 2008 @ 19:01
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:41 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

ik heb alle vestigingen eens een mail gestuurd en ze gewezen op deze vorm van " reclame"
ben benieuwd.
omg huilie

En op problemcar hebben ze mij dat tank en filter smoes verteld
Dus zij zijn ook op de hoogte

En het interesseert mij echt niet, maar Auto Arena komt aan met smoezen, Ik niet. Ik heb nog eventuele bewijs
fathankmaandag 1 december 2008 @ 12:37
Waarom niet gewoon een zelfde blok aanschaffen als er origineel in zat. Dat lijkt me niet een al te groot probleem om werkend te krijgen. Dan rijdt dat ding uberhaupt nog een keer.

Fijne avatar heb je trouwens. Dat is ongeveer hetzelfde als dat ik een avatar van Nieuw Rechts of de NVU zou nemen
Turquaz52maandag 1 december 2008 @ 12:50
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:37 schreef fathank het volgende:
Waarom niet gewoon een zelfde blok aanschaffen als er origineel in zat. Dat lijkt me niet een al te groot probleem om werkend te krijgen. Dan rijdt dat ding uberhaupt nog een keer.

Fijne avatar heb je trouwens. Dat is ongeveer hetzelfde als dat ik een avatar van Nieuw Rechts of de NVU zou nemen
Ga je gang zou ik zeggen
fathankmaandag 1 december 2008 @ 12:55
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:50 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ga je gang zou ik zeggen
Nee dank je, extreemrechts is niet bepaald mijn ding. Het jouwe wel blijkbaar.
Barcaconiamaandag 1 december 2008 @ 12:58
quote:
Op donderdag 27 november 2008 19:58 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

betwetertje..
In de keering zit een ring als het ware wat dus op tijd dient te worden gezet.

De ECU dacht al die tijd dat de BDP was bereikt, en dacht daarom ook dat de Nokkenaspositie sensoren verkeerd stonden.

Terwijl het juist anders om was, de BDP was niet bereikt, en de Nokkenassensoren waren juist, terwijl de timing v.d. Krukaspositiesensor goed was maar de transponder (de ring wat in de keering zit) niet op tijd was
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 10:20 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]
En ik vroeg om de keering omdat ik echt in de war zat.. op problem car enzo zeiden ze allemaal van staat de krukaskeering op tijd..? ik zo van wtf? Net als jullie..
Je spreekt jezelf tegen gast. Eerst roep je dat iedereen hier dom is omdat zo'n keeRRing op tijd moet staan, en "bewijs" je het nog met foto's ook. Als dan vervolgens keihard het tegendeel bewezen is kom je met een vaag argument dat je dat van iemand anders hebt en je het zelf ook raar vond
Robin__maandag 1 december 2008 @ 17:23
Maargoed, sensortje bij de keerrring op tijd gezet..

Nu loopt ie neem ik aan?
Barcaconiamaandag 1 december 2008 @ 17:46
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:23 schreef Robin__ het volgende:
Nu loopt ie neem ik aan?
tevebemaandag 1 december 2008 @ 18:30
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:23 schreef Robin__ het volgende:
Nu loopt ie neem ik aan?
Optimist
Turquaz52maandag 1 december 2008 @ 19:12
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:23 schreef Robin__ het volgende:
Maargoed, sensortje bij de keerrring op tijd gezet..

Nu loopt ie neem ik aan?
yeperdepep!
Nu nog afbouwen.. maar daar heb ik eerlijkgezegt geen zin in

Moet morgen een Turbo vervangen van een Golf 3 TDI (Welke ik altijd met zorg behandel )
Hij rijd op de powerbox die ik vroegah in onze Golf 3 TDI had


Dus die touran moet maar wachten
Barcaconiamaandag 1 december 2008 @ 20:27
Jij denkt nog steeds dat een powerbox echt verschil maakt?
Opa_verteltmaandag 1 december 2008 @ 20:58
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:27 schreef Barcaconia het volgende:
Jij denkt nog steeds dat een powerbox echt verschil maakt?
Totdat hij dat ding een keer opentrekt en niets meer dan een simpel weerstandje ziet..
Barcaconiamaandag 1 december 2008 @ 21:01
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:58 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Totdat hij dat ding een keer opentrekt en niets meer dan een simpel weerstandje ziet..
Maar wel een weerstandje van 30 euro!!1!
Turquaz52maandag 1 december 2008 @ 21:33
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:01 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Maar wel een weerstandje van 30 euro!!1!
Ehm nee.. Er zitten hier geen 2 weerstandjes in verpakt in schuim

En ja, de Powerbox merk je zeker!
+ Dat ie zijn 330.000km oude Turbo om zeep heeft geholpen ook

Komt een verse op van 165.000km

[ Bericht 0% gewijzigd door Turquaz52 op 01-12-2008 21:46:30 ]
tevebemaandag 1 december 2008 @ 21:37
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:33 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]
En ja, ik de Powerbox merk je zeker!
Das knap
Opa_verteltmaandag 1 december 2008 @ 21:38
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:33 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ehm nee.. Er zitten hier geen 2 weerstandjes in verpakt in schuim

Welke heb je dan?
Merk/model?
Turquaz52maandag 1 december 2008 @ 21:55
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:37 schreef tevebe het volgende:

[..]

Das knap
KUT typfout.
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:38 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Welke heb je dan?
Merk/model?
TuningBox..
Met een stelschroef er in, en na mijn mening dacht ik ook met turbodruk verhoging.

Dit weet ik niet zeker, aangezien ik de turbodruk van onze TDI had verhoogt met 0,3 bar:

http://cgi.ebay.com/ebaym(...)ies#ebayphotohosting

Dusssssssss
Barcaconiamaandag 1 december 2008 @ 22:17
Waar precies kan dat ding de turbodruk verhogen?
z80maandag 1 december 2008 @ 22:24
in plaats van aan de luchtmassa meter waarden te kloten kun je beter je lambda sensor waarden neppen.
heb je veel meer aan.
TheFreshPrincemaandag 1 december 2008 @ 22:26
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:24 schreef z80 het volgende:
in plaats van aan de luchtmassa meter waarden te kloten kun je beter je lambda sensor waarden neppen.
heb je veel meer aan.
Hey Z80!

Ben je ontsnapt uit m'n ZX80's?

TheFreshPrincemaandag 1 december 2008 @ 22:28
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:55 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

KUT typfout.
[..]

TuningBox..
Met een stelschroef er in, en na mijn mening dacht ik ook met turbodruk verhoging.

Dit weet ik niet zeker, aangezien ik de turbodruk van onze TDI had verhoogt met 0,3 bar:
[ afbeelding ]
http://cgi.ebay.com/ebaym(...)ies#ebayphotohosting

Dusssssssss
Jups, dat werkt echt idd.

Op http://www.volvo700vereniging.nl zijn er ook al een aantal gebrukers die er flink meer pk's uit hun blok hebben gehaald.
z80maandag 1 december 2008 @ 22:29
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:17 schreef Barcaconia het volgende:
Waar precies kan dat ding de turbodruk verhogen?
indien er een mechanische wastegate op de turbo zit kun je deze afknijpen.
hierdoor wordt de turbo druk wat hoger (waarbij 0.3 bar niet de moeite waard is)
maar als de wastegate elektronisch geregeld wordt heb je aan een reduceer ventiel niets.
en gezien zijn vakkennis gebeurt er of niets of een mooie motor plof.
z80maandag 1 december 2008 @ 22:35
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hey Z80!

Ben je ontsnapt uit m'n ZX80's?

[ afbeelding ]
bijna
maar mijn naam komt inderdaad van de Zilog 80 cpu
Turquaz52maandag 1 december 2008 @ 23:21
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:29 schreef z80 het volgende:

[..]

indien er een mechanische wastegate op de turbo zit kun je deze afknijpen.
hierdoor wordt de turbo druk wat hoger (waarbij 0.3 bar niet de moeite waard is)
maar als de wastegate elektronisch geregeld wordt heb je aan een reduceer ventiel niets.
en gezien zijn vakkennis gebeurt er of niets of een mooie motor plof.
0,3 is zowat maximaal van een TDI, + het feit dat ik een Powerbox had Die (zo ver ik het weet) ook al 0,1/(0,2?) bar druk verhoogde. Aangezien er een draadje ging naar de Luchtmassameter
FransDeensdinsdag 2 december 2008 @ 12:47
Inderdaad wel een beetje maf, niet? Als je powerbox de turbodruk regelt is het elektronisch geregeld, dan heeft het weinig zin om het ook nog eens mechanisch bij te schroeven.
Turquaz52woensdag 3 december 2008 @ 20:24
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:47 schreef FransDeens het volgende:
Inderdaad wel een beetje maf, niet? Als je powerbox de turbodruk regelt is het elektronisch geregeld, dan heeft het weinig zin om het ook nog eens mechanisch bij te schroeven.
nope.. de Turbodruk word ook elektronisch geregeld, door de ECU.
De ECU meet via een slangetje de druk op van de turbo. Als je daar een bleedvalve tussen pleurt, denkt hij van hey! Hij krijgt maar 0,8 bar (ofzo, heb hem niet zelf in gebouwd) en het moet 1 bar zijn, dus hup! 0,2 bar er bij en dan denkt ie dat ie 1 bar heeft, terwijl het in realiteit 1,2 bar wordt. en door de powerbox denkt hij dat hij te weinig lucht zuigt waardoor ie ook hogere druk levert..
(mijn theorie iig, aangezien er een draadje naar de luchtmassameter gaat vanaf de powerbox )
PNGzondag 7 december 2008 @ 21:02
Blahblah, rijdt het al ? of zoveelste floppert ?
fathankzondag 7 december 2008 @ 21:09
Misschien dat ie 't doet als je er een barbequegasfles op aansluit
bietelboerzondag 7 december 2008 @ 22:06
quote:
Op zondag 7 december 2008 21:09 schreef fathank het volgende:
Misschien dat ie 't doet als je er een barbequegasfles op aansluit
Camco setje er in voor het afstand starten, gegarandeerd feest
Turquaz52maandag 8 december 2008 @ 16:57
quote:
Op zondag 7 december 2008 21:02 schreef PNG het volgende:
Blahblah, rijdt het al ? of zoveelste floppert ?
Hij draait al ja, is al eerder meegedeeld
Alleen moet de front er weer op.. maar daar heb ik nu geen zin in.

Heb een ander auto waar ik me ff op uitleef
osmomaandag 8 december 2008 @ 20:16
Dus die touran blijft nu gewoon een paar maanden staan tot er iemand zin krijgt om er een poot naar uit te steken? ferme garage daar ...
bietelboermaandag 8 december 2008 @ 20:37
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hij draait al ja, is al eerder meegedeeld
Alleen moet de front er weer op.. maar daar heb ik nu geen zin in.

Heb een ander auto waar ik me ff op uitleef
Maak jij ooit eens iets af?
gatewaymaandag 8 december 2008 @ 21:04
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Hij draait al ja, is al eerder meegedeeld
Alleen moet de front er weer op.. maar daar heb ik nu geen zin in.

Heb een ander auto waar ik me ff op uitleef
eerst met een barstend geweld moet en zal dat ding lopen, en nu loopt ie en nu maak je het niet af? tsss
fathankmaandag 8 december 2008 @ 23:07
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:37 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Maak jij ooit eens iets af?
Hoor wie het zegt
quote:
Op maandag 8 december 2008 21:04 schreef gateway het volgende:

[..]

eerst met een barstend geweld moet en zal dat ding lopen, en nu loopt ie en nu maak je het niet af? tsss
Ik vraag me nog steeds af wat het probleem nou precies was. Het was vast alleen de keerring die niet op tijd stond.
bietelboermaandag 8 december 2008 @ 23:19
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:07 schreef fathank het volgende:

Hoor wie het zegt
ED7 is anders voor 95% klaar hoor
bietelboermaandag 8 december 2008 @ 23:19
De Coupé daarin tegen zal idd wel nooit afkomen
Becherovkadinsdag 9 december 2008 @ 02:09
Mijn god, als mijn auto daar stond zou ik gillend en jankend wegrennen.
fathankdinsdag 9 december 2008 @ 08:55
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:19 schreef bietelboer het volgende:
De Coupé daarin tegen zal idd wel nooit afkomen
Tijd voor een topic als je die B18 erin gaat hangen..
Robsterrdinsdag 9 december 2008 @ 11:08
Die A4 is een leasebak

Volgens mij heb je m gewoon gepikt en het blok eruit gehaald.

rollator_GSIdinsdag 9 december 2008 @ 17:49
@turkwats

wat was het "probleem" dan dat je verholpen hebt???

aangezien jij zegt dat die het weer doet.

wil ik wel even weten wat het nou precies was.
Herr.Flickdinsdag 9 december 2008 @ 17:59
Krukaskeerring op tijd gezet en carterpanpakking opnieuw afgesteld!

bietelboerdinsdag 9 december 2008 @ 18:17
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:59 schreef Herr.Flick het volgende:
Krukaskeerring op tijd gezet en carterpanpakking opnieuw afgesteld!

!
menmulderdinsdag 9 december 2008 @ 18:43
lol
Turquaz52dinsdag 9 december 2008 @ 19:32
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 17:59 schreef Herr.Flick het volgende:
Krukaskeerring op tijd gezet en carterpanpakking opnieuw afgesteld!



Wehehhee.. ik beloof dat ik zaterdag/maandag aan de Touran verder zal gaan
fathankdinsdag 9 december 2008 @ 19:33
Wat we willen weten is wat het probleem nou was, niet wanneer je weer verder gaat.
Turquaz52dinsdag 9 december 2008 @ 20:33
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:33 schreef fathank het volgende:
Wat we willen weten is wat het probleem nou was, niet wanneer je weer verder gaat.
Kurkasstandpositie sensor op tijd gezet.. de ring wat IN de krukaskeerring kwam niet overeen met de BDP.
Robin__woensdag 10 december 2008 @ 14:12
nagenoeg ongelooflijk dat dat niet als oorzaak genoemd word in die vagcom dan als ie zn nokkenas controleert ten opzichte van de krukas-positie is het toch vrij logisch dat daar ook iets mis zou kunnen zijn.
Herr.Flickwoensdag 10 december 2008 @ 15:16
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:12 schreef Robin__ het volgende:
nagenoeg ongelooflijk dat dat niet als oorzaak genoemd word in die vagcom dan als ie zn nokkenas controleert ten opzichte van de krukas-positie is het toch vrij logisch dat daar ook iets mis zou kunnen zijn.
Nee, het is juist andersom.

Je krukas moet je zien als de 0, de basis, het begin.

Indien je nokkenas sensor een andere positie aangeeft dan de krukas dan zou eerder de nokkenassensor een fout geven, de elektronica is verder niet in staat wat er nu precies fout staat omdat er wel signaal komt, maar niet op tijd.

De motor denkt dus dat de krukas op een bepaalde positie staat, maar dat is dus niet zo.

Dit is dus aan de monteur in kwestie om erover na te denken, en aangezien deze de theorie niet beheerst...
Robin__woensdag 10 december 2008 @ 18:01
Dat is toch precies wat ik zeg?

het lijkt mij vrij standaard om ook je referentiepunt (in het geval van nokkenas sensor, de krukas) te controleren.

Maarja, is inderdaad ook gewoon theorie kennis natuurlijk. Maarja volgens mij hadden er bij de ts sowieso wel lampjes moeten gaan knipperen toen ie die keerring los haalde. Daar zit dan toch gewoon een stekkertje/kabeltje aan.. zou toch wel wat vragen moeten oproepen.
Hyperdudemaandag 28 december 2009 @ 10:04
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:16 schreef Herr.Flick het volgende:

...
Dit is dus aan de monteur in kwestie om erover na te denken, en aangezien deze de theorie niet beheerst...
Hoe zou het toch met die monteur gaan?
Hopelijk heeft ie in de tussentijd een paar cursusjes gelopen.
Turquaz52maandag 28 december 2009 @ 10:31
iets met oude koeien en sloot.....
Hyperdudemaandag 28 december 2009 @ 11:15
Heb je helemaal gelijk in. Kwam hiero via een ander oude koe.
En had een dejavu mbt. tot je BMW electronica perikelen.
Sorry
Turquaz52maandag 28 december 2009 @ 13:00
Pas259maandag 28 december 2009 @ 13:15
Hoe issut nou afgelopen?
Turquaz52maandag 28 december 2009 @ 14:01
pff die auto rijdt nogsteeds vrolijk rond, en heeft een chipbeurt gekregen..
Barcaconiamaandag 28 december 2009 @ 18:23
Wat doet DIT topic in godsnaam in mijn AT
Turquaz52maandag 28 december 2009 @ 18:55
Ja weet ik het.. mensen gooien het omhoog.. kan hier geen slot op ofzo?
Barcaconiamaandag 28 december 2009 @ 18:58
Ik vind een krukaskeerring die van tijd af is nog steeds wel grappig hoor!
Turquaz52maandag 28 december 2009 @ 19:05
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:58 schreef Barcaconia het volgende:
Ik vind een krukaskeerring die van tijd af is nog steeds wel grappig hoor!
Dat ring in de krukaskeering dan.. of hoe the fuck het wordt genoemd Maar uiteindelijk was dat het
rollator_GSIdinsdag 29 december 2009 @ 17:16
nou om je te bescheuren he