abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:28:11 #176
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_73504233
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:24 schreef Irving het volgende:

[..]

Jezelf tegenspreken is ook een vak -.-
Ja, ik bedoel te zeggen dat ik het zelf onderschatte. Maar dat het ondanks dat het meer was dan ik dacht. Nog altijd niet heel ernstig is.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_73504297
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:28 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel te zeggen dat ik het zelf onderschatte. Maar dat het ondanks dat het meer was dan ik dacht. Nog altijd niet heel ernstig is.
Oh oke Waarom moet je na 1 jaar eigenlijk al een oog bijlaseren?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:35:44 #178
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_73504577
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 22:29 schreef Irving het volgende:

[..]

Oh oke Waarom moet je na 1 jaar eigenlijk al een oog bijlaseren?
Omdat dat oog nooit goed is geweest, zeg maar. Lees mijn verslag maar. Maar heb daar nu +2 en zou daar ook graag 0 willen. :p Maar links was dus nog niet goed. en aangezien ik een planologisch wonder ben heeft het 9 maanden langer geduurd dan dat het kon
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zaterdag 19 december 2009 @ 15:12:40 #179
283806 SupDog
Nu was toen later
pi_75804725
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 20:32 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Zachte lenzen, ja. Bij harde lenzen is dat een stuk minder.
Natuurlijk moet je ze allebei goed verzorgen en hygienisch werken etc.
Nee dat is niet waar, van dat zachte lenzen daarvoor zorgen.
De nieuwere zachte lenzen dan.
Tijd manipulatie zou het einde zijn voor de fouten die gemaakt worden.
  dinsdag 20 september 2011 @ 21:48:16 #180
3185 Adelante
To let it go now
pi_102198225
Voor de ervaringsdeskundigen: alle artsen (heb er twee gesproken) adviseren me Lasik behandeling, omdat mijn hoornvlies daar prima geschikt voor is. Ik lees in dit topic dat bijna iedereen Lasek heeft laten doen, Is dat ook op aanraden van artsen of hebben jullie zelf die overweging gemaakt?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_102237432
Lasek was bij mij geen bewuste keus, Lasik was bij mij niet mogelijk omdat mijn hoornvlies daarvoor te dun was.

Bij Lasik schijnt de boel na afloop minder lang pijnlijk en/ of geïrriteerd te zijn dus als het bij mij allebei mogelijk was, had ik Lasik gedaan.
Overigens heb ik geen klachten over Lasek hoor, qua napijn viel het echt heel erg mee, het was wat geïrriteerd en overgevoelig voor licht, maar lang niet zo erg als ik had verwacht en ook niet zo lang. En het is als ik me niet vergis alweer bijna 3 jaar gelezen en ik zie nog als een tierelier!
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
  woensdag 21 september 2011 @ 22:06:00 #182
3185 Adelante
To let it go now
pi_102240265
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:19 schreef Catwoman1986 het volgende:
Lasek was bij mij geen bewuste keus, Lasik was bij mij niet mogelijk omdat mijn hoornvlies daarvoor te dun was.

Bij Lasik schijnt de boel na afloop minder lang pijnlijk en/ of geïrriteerd te zijn dus als het bij mij allebei mogelijk was, had ik Lasik gedaan.
Overigens heb ik geen klachten over Lasek hoor, qua napijn viel het echt heel erg mee, het was wat geïrriteerd en overgevoelig voor licht, maar lang niet zo erg als ik had verwacht en ook niet zo lang. En het is als ik me niet vergis alweer bijna 3 jaar gelezen en ik zie nog als een tierelier!
Ja, ik twijfel als een malle: verlost van lenzen lijkt me een zegen, maar het risico van foutjes bij laseren :X Je hebt maar twee ogen gekregen en ik ken iemand die nog maar voor 10% ziet (overigens niet door laseren), maar dat soort beelden spoken toch door je hoofd.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_102245010
Het is inderdaad altijd spannend, maar ik dacht bij mezelf maar zo: de kans dat er door iets anders iets met mijn ogen gebeurt is nog altijd groter. De kans op complicaties is echt heel erg klein en als er al een complicatie optreed is deze vaak niet van heel ernstige aard en ook prima te behandelen.
Hierbij dus ook vooral veel klinieken/ artsen met elkaar vergelijken en liever wat meer betalen met zekerheid van een ervaren arts, dan goedkoop bij een onbekende arts of kliniek :)

Maargoed, ik begrijp je twijfels zeker, je zult maar net die persoon zijn waarbij het wel mis gaat... Heel menselijk natuurlijk, je laat toch een 'operatie' uitvoeren terwijl je niet ziek bent.
Feauteaux
  Moderator donderdag 22 september 2011 @ 18:47:15 #184
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_102268439
Ik zelf zit op slechts -0.75 aan beide kanten. Maar kenteken platen lezen op 10 meter afstand, auto rijden en ondertiteling lezen vergt gewoon extra inspanning, ik heb een bril die ik eigenlijk alleen maar met autorijden opzet. Maar ik merk wel dat ik vaak moe ben en/of een beetje hoofdpijn heb.

Lenzen heb ik nooit geprobeerd maar ik weet niet of 3000 euro het waard is voor mijn schamele 0.75 hoewel het me geweldig lijkt om 's avonds in het donker ook weer wat beter te kunnen zien :')

Ik zag een vraag waar ik geen antwoord op vond in dit topic, heeft iemand het antwoord op de volgende vraag :

quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2008 13:57 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik heb gehoord dat wanneer ik nu m'n ogen laat laseren, en over 5 jaar m'n ogen achteruit zijn gegaan, dat ik dan voor altijd pech heb? ;(
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 28 september 2011 @ 12:26:17 #185
3185 Adelante
To let it go now
pi_102473357
Volgens mij heb je niet voor altijd pech, maar is het afhankelijk van hoeveel hoornvlies je hebt :? Als er nu al een maximum wordt weggelaserd, is er later geen mogelijkheid meer te corrigeren. Als ze nu een kleine correctie maken en je houdt genoeg hoorvlies over, dan lijkt me een latere correctie prima te doen.

Ik heb besloten de behandeling ook te ondergaan. :7
pi_102482880
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:26 schreef Adelante het volgende:
Volgens mij heb je niet voor altijd pech, maar is het afhankelijk van hoeveel hoornvlies je hebt :? Als er nu al een maximum wordt weggelaserd, is er later geen mogelijkheid meer te corrigeren. Als ze nu een kleine correctie maken en je houdt genoeg hoorvlies over, dan lijkt me een latere correctie prima te doen.

Ik heb besloten de behandeling ook te ondergaan. :7
Ik weet niet precies hoe dat zit met corrigeren. Ik weet wel dat toen ik ging, er een man in de wachtkamer zat voor de 2e keer, de eerste keer hadden ze te goed gelaserd, hij ging van - een boel naar +0,75 :') Maar dat kon gewoon bijgelaserd worden.

Anyway, tof dat je het ook gaat laten doen, ben benieuwd wat je ervan vindt! Wanneer ben je aan de beurt?
Feauteaux
  woensdag 28 september 2011 @ 21:48:54 #187
3185 Adelante
To let it go now
pi_102492809
Morgen :X
  Moderator woensdag 28 september 2011 @ 21:49:51 #188
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_102492859
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:48 schreef Adelante het volgende:
Morgen :X
Wat kost het je? En over welke sterktes hebben we het?
4045
onlogisch
  woensdag 28 september 2011 @ 21:53:00 #189
3185 Adelante
To let it go now
pi_102492997
quote:
5s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:49 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat kost het je? En over welke sterktes hebben we het?
Na vergoeding verzekeringsmij. betaal ik ongeveer 2.000 euro voor twee ogen LASIK behandeling met gemiddeld -3.0 dioptrie. Is misschien niet de prijs als in Turkije of zoals die nu op Groupon staat, maar het zijn m'n ogen en bij deze kliniek heb ik een goed gevoel.
  Moderator woensdag 28 september 2011 @ 21:54:17 #190
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_102493055
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:53 schreef Adelante het volgende:

[..]

Na vergoeding verzekeringsmij. betaal ik ongeveer 2.000 euro voor twee ogen LASIK behandeling met gemiddeld -3.0 dioptrie. Is misschien niet de prijs als in Turkije of zoals die nu op Groupon staat, maar het zijn m'n ogen en bij deze kliniek heb ik een goed gevoel.
Succes morgen! :)
4045
onlogisch
  Moderator zaterdag 1 oktober 2011 @ 21:14:59 #191
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_102591843
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:53 schreef Adelante het volgende:

[..]

En hoe is het gegaan?
4045
onlogisch
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 21:32:11 #192
3185 Adelante
To let it go now
pi_102592436
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 21:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]

En hoe is het gegaan?
Kan niet anders zeggen dat het 100% is meegevallen 8-)

Ingreep stelt niet veel voor: spreider in de ogen is even vervelend maar voel je niet, dan de 'flapjesmaker': deze voel je wel als druk op je oog en je hoort het snijden. Dan wordt het even totaal zwart (best scary, maar arts zei dit netjes bij iedere stap). Vervolgens laseren zelf. Voel je niets van, ruikt alleen 'verbrand'. Dan spoelen met water en flapje hecht zich weer vast door waterdruk.

Dit proces duurt voor twee ogen nog geen 10 minuten. Eventjes liggen in een donkere kamer en daarna doet de arts een eerste check. Alles was in orde en zicht al erg goed. Thuisgekomen wil je even liggen in het donker en dit dan ook gedaan. 's Avonds na het eten al tv kunnen kijken en ondertitels gelezen. De volgende dag nacontrole: zicht 170% *) en alles goed.

Nu even een weekje druppelen met druppels tegen ontsteking en kunsttranen en dan weer op controle.

Ik zou het direct weer doen. En het zicht 's ochtends bij opstaan is heerlijk: niet eerst een bril pakken of geklooi met lenzen, maar direct *pats* helderheid.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 21:56:11 #193
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_102593225
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 21:45 schreef Adelante het volgende:

[..]

2 weken :)
Das kort maar goed da's per geval anders.

Mijn vrouw moest een paar maanden wachten ivm lenzen. Het is de best bestede $4000 ooit zegt ze. Mag ook wel als je -6 of meer had. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:00:32 #194
3185 Adelante
To let it go now
pi_102593355
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 21:56 schreef popolon het volgende:

[..]

Das kort maar goed da's per geval anders.

Mijn vrouw moest een paar maanden wachten ivm lenzen. Het is de best bestede $4000 ooit zegt ze. Mag ook wel als je -6 of meer had. ;)
Tijdframe vond ik wel prettig, verkort de twijfelperiode :+
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:04:46 #195
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_102593509
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 22:00 schreef Adelante het volgende:

[..]

Tijdframe vond ik wel prettig, verkort de twijfelperiode :+
Maar jij droeg geen lenzen? Want als lensdrager met je lenzen constant uit kunnen er veranderingen optreden en de arts wou die veranderingen eerst even afwachten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:09:23 #196
3185 Adelante
To let it go now
pi_102593693
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 22:04 schreef popolon het volgende:

[..]

Maar jij droeg geen lenzen? Want als lensdrager met je lenzen constant uit kunnen er veranderingen optreden en de arts wou die veranderingen eerst even afwachten.
Ik droeg wel lenzen, maar moest deze voor het vooronderzoek al een aantal weken uit doen. Na het vooronderzoek heb ik de definitieve keuze gemaakt om te behandelen, toen was het dus nog maar 1,5 week geen lenzen :)
pi_102594003
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 21:32 schreef Adelante het volgende:

[..]

Kan niet anders zeggen dat het 100% is meegevallen 8-)

Ingreep stelt niet veel voor: spreider in de ogen is even vervelend maar voel je niet, dan de 'flapjesmaker': deze voel je wel als druk op je oog en je hoort het snijden. Dan wordt het even totaal zwart (best scary, maar arts zei dit netjes bij iedere stap). Vervolgens laseren zelf. Voel je niets van, ruikt alleen 'verbrand'. Dan spoelen met water en flapje hecht zich weer vast door waterdruk.

Dit proces duurt voor twee ogen nog geen 10 minuten. Eventjes liggen in een donkere kamer en daarna doet de arts een eerste check. Alles was in orde en zicht al erg goed. Thuisgekomen wil je even liggen in het donker en dit dan ook gedaan. 's Avonds na het eten al tv kunnen kijken en ondertitels gelezen. De volgende dag nacontrole: zicht 170% *) en alles goed.

Nu even een weekje druppelen met druppels tegen ontsteking en kunsttranen en dan weer op controle.

Ik zou het direct weer doen. En het zicht 's ochtends bij opstaan is heerlijk: niet eerst een bril pakken of geklooi met lenzen, maar direct *pats* helderheid.
Hoe kun je een zicht hebben van 170%?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:23:14 #198
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_102598499
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 22:09 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ik droeg wel lenzen, maar moest deze voor het vooronderzoek al een aantal weken uit doen. Na het vooronderzoek heb ik de definitieve keuze gemaakt om te behandelen, toen was het dus nog maar 1,5 week geen lenzen :)
Aha ok.

Mijn vrouw was echt er aan toe, die zag heel erg slecht zonder bril/lenzen. 's Nachts naar het toilet gaan bijv. zonder bril was een groot avontuur voor haar. Liep tegen alles aan. :') :D

Nu heeft ze 20/20 zoals ze dat noemen in het Engels: Perfect.

Dus ja voor de twijfelaars: Je zult er geen spijt van hebben, integendeel.
pi_102603470
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:23 schreef popolon het volgende:

[..]

Aha ok.

Mijn vrouw was echt er aan toe, die zag heel erg slecht zonder bril/lenzen. 's Nachts naar het toilet gaan bijv. zonder bril was een groot avontuur voor haar. Liep tegen alles aan. :') :D

Nu heeft ze 20/20 zoals ze dat noemen in het Engels: Perfect.

Dus ja voor de twijfelaars: Je zult er geen spijt van hebben, integendeel.
Tja, mijn ogen zijn verschillende keren gelaserd en terwijl het op een gegeven moment ook perfect zicht was is het toch weer minder geworden. Kennissen die het ook hebben laten doen merken ook weer een achteruitgang. Het wil dus echt niet zeggen dat het altijd zo zal blijven (helaas). Vind ik op zich wel raar want ze zeggen te laseren als je ogen stabiel zijn (wat bij mij zo was) en dan zou je dit niet verwachten.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:40:47 #200
3185 Adelante
To let it go now
pi_102666898
Mensen met ervaring die kunnen aangeven hoe lang het voelt alsof er iets in je ogen zit? :P

Heb donderdag weer controle en wil niet meteen zeiken, maar het is wel wat irritant als het voelt alsof er wat zand in je ogen zit :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')