abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72163999
Ja het verouderingsproces blijft is wat ze mij vertelden en ook dat ze die laser ook aan het ontwikkelen zijn zodat je geen leesbril meer hoeft.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72185874
Ok, op die informatieavond is mij verteld dat bij iedereen het accommoderend vermogen van het oog achteruit gaat naarmate je ouder wordt en dat je daardoor een leesbril moet. Een oplossing hiervoor zou kunnen zijn dat je een lensimplantaat inbrengt die heen en weer beweegt in je oog om te helpen met accommoderen. Dat was dan weer het nieuwste van het nieuwste waarmee ze bezig zijn in die wereld. Maar of ze dat ooit kunnen ontwikkelen is maar de vraag en dan gaat het nog vele jaren duren voordat het helemaal uitontwikkeld en getest is. Over laseren om een leesbril te voorkomen heb ik niet wat gehoord.
pi_72196400
Maar voor veraf zien is het dus wel permanent?
pi_72196811
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:14 schreef Ontopic het volgende:
Maar voor veraf zien is het dus wel permanent?
Nee, het kan zijn dat je je laat laseren en dat je op dat moment goed zicht hebt. Naarmate de maanden verstrijken kan het zo zijn dat je ogen alsnog weer achteruit gaan en dat je opnieuw lenzen/bril moet gaan dragen. Dat is het nadeel, gebeurd niet heel vaak geloof ik maar ik ken wel iemand die dit ook heeft gehad. Dan laat je een dure behandeling doen en uiteindelijk heeft het niet het gewenste. Ken ook genoeg mensen waarbij het wel goed is gegaan hoor Maar gaat het fout dan heb je geloof ik soms nog de mogelijkheid om voor de 2e keer te laten laseren en als dat ook niet werkt is je geld gewoon weg en heb je in feite niets.
pi_72208026
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:29 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Nee, het kan zijn dat je je laat laseren en dat je op dat moment goed zicht hebt. Naarmate de maanden verstrijken kan het zo zijn dat je ogen alsnog weer achteruit gaan en dat je opnieuw lenzen/bril moet gaan dragen. Dat is het nadeel, gebeurd niet heel vaak geloof ik maar ik ken wel iemand die dit ook heeft gehad. Dan laat je een dure behandeling doen en uiteindelijk heeft het niet het gewenste. Ken ook genoeg mensen waarbij het wel goed is gegaan hoor Maar gaat het fout dan heb je geloof ik soms nog de mogelijkheid om voor de 2e keer te laten laseren en als dat ook niet werkt is je geld gewoon weg en heb je in feite niets.
Wat een onzinverhaal zeg. Ik heb ooit ook mn ogen laten laseren en ging van iets van -4.5 tot bijna 0. Nu zit ik jaren later met -1 en dat is stabiel. Dus mijn geld is niet weg want ik kan nu normaal zonder bril goed uit de voeten en zet enkel met autorijden een licht brilletje op. Ik zou het zo weer laten doen hoor.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_72208599
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:30 schreef Samson het volgende:

[..]

Wat een onzinverhaal zeg. Ik heb ooit ook mn ogen laten laseren en ging van iets van -4.5 tot bijna 0. Nu zit ik jaren later met -1 en dat is stabiel. Dus mijn geld is niet weg want ik kan nu normaal zonder bril goed uit de voeten en zet enkel met autorijden een licht brilletje op. Ik zou het zo weer laten doen hoor.
Ik heb het over diegene die ik ken niet over jou. Die man zat op iets van -4,5, die liet zich laseren en 3 maand later zat die opnieuw weer op -4,5. Is geen onzinverhaal, wat heb ik daaraan om dat hier te vertellen dan?
Staat ook dat het volgens mij niet vaak gebeurd, maar het kan zijn dat je geld wel weggegooid is.
pi_73152234
Ik zal ook even mijn ervaring posten. Heb dinsdag een LASEK-behandeling ondergaan bij Het Ooglasercentrum in Hengelo. Mocht 2 weken voor de tijd geen lenzen meer dragen. De behandeling zelf verliep goed. De behandeling is niet pijnlijk ofzo - je krijgt ook verdovende druppels in - maar wel een vreemde gewaarwording. Gelukkig was het zo voorbij. Mijn eerste reactie toen ik mijn ogen open deed was 'wow ik zie al best wel scherp nu', maar ik kreeg direct al het antwoord dat ik daar nog maar even van moest genieten want binnen 10 minuten zou ik mijn ogen nog moeilijk open kunnen houden en zou ik wazig gaan zien. En dat was ook zo. Zodra de verdoving uitgewerkt was kon ik het licht al bijna niet meer verdragen. Ik kon op mijn gemak even bijkomen. Ze plannen alle behandelingen ook ruim, zodat je niet het gevoel hebt dat je zo snel mogelijk weg moet, omdat er alweer een nieuwe patiënt aankomt.

Eerste drie dagen waren wel lastig. Licht was moeilijk te verdragen en ik heb dan ook hele dag op de bank of in bed gelegen met muziek voor wat afleiding. Vrijdag ging het al wat beter en toen moest ik ook terug naar Hengelo voor controle en het verwijderen van de bandagelens. Het zag er allemaal goed uit. Hoewel het overdag best goed ging met mijn ogen sloeg de vermoeidheid 's avonds echt wel toe. Zaterdag was echt de eerste dag dat ik me weer helemaal prima voelde. Licht was weer normaal te verdragen en het gevoel van zand in de ogen was verdwenen. Vermoeidheid van de ogen was ook verdwenen, alleen merk ik dat 's avonds mijn zicht toch wel weer iets minder en waziger wordt.

Het is nu dus zondag en ik heb gewoon goed zicht, maar nog niet 100% perfect. Daar moet ik gewoon geduld voor hebben want dat zou de komende tijd vanzelf komen.

Even terugkijken naar de vragen in de OP.. Alleen de vraag over de kosten heb ik nog niet beantwoord. Die zijn in Hengelo 1590 per oog. Ben je verzekerd bij Menzis of een verzekeraar gelieerd aan Menzis (ik zit bv. bij Anderzorg), dan krijg je 10% korting. Voor dat geld zit alles inbegrepen: intake, behandeling, controles, evt. correctiebehandeling etc. Op de informatieavond werd trouwens nog gezegd dat 96% van alle behandelingen een goed resultaat hadden. Bij de overige 4% moest nog een correctiebehandeling uitgevoerd worden. En ze hadden ooit 1 persoon gehad bij wie de ogen na verloop van tijd steeds weer terugvielen naar de oude afwijking en die hebben ze het geld teruggegeven.
pi_73215360
Oke
nu ben ik aan het twijfelen
heb lenzen (zachten) maar ik zie hier dat mensen zeggen dat je hoornvlies naar de &#(@ gaat door lenzen door ingroei (ik ken het, mocht ook een tijd geen lenzen dragen heb nu extra zuurstofdoorlatende lenzen)

Als ik laser wil ik wel lasek (tros radar heeft me overtuigd)
wat is slimmer
lenzen of laseren?
pi_73215933
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:14 schreef FiletAmerican het volgende:
Oke
nu ben ik aan het twijfelen
heb lenzen (zachten) maar ik zie hier dat mensen zeggen dat je hoornvlies naar de &#(@ gaat door lenzen door ingroei (ik ken het, mocht ook een tijd geen lenzen dragen heb nu extra zuurstofdoorlatende lenzen)

Als ik laser wil ik wel lasek (tros radar heeft me overtuigd)
wat is slimmer
lenzen of laseren?
Nachtlenzen .

Ideaal en harde lenzen dus veel minder schadelijk mits ze goed worden aangemeten.

Heb eerst ook zachte lenzen gehad maar ik heb daar binnen 2 jaar een allergie tegen gekregen, dus die zijn niet meer mogelijk. Zit nu in mijn 2e week nachtlenzen en het is ideaal.
Geen referral hier.
pi_73222559
Trouwens, krijg je ook nog wat van de zorgverzekering vergoed?
pi_73222691
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:12 schreef FiletAmerican het volgende:
Trouwens, krijg je ook nog wat van de zorgverzekering vergoed?
Niet meer
pi_73223368
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet meer
hoezo niet? Anders betalen ze nog me hele leven kosten voor lenzen
pi_73223497
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:33 schreef FiletAmerican het volgende:

[..]

hoezo niet? Anders betalen ze nog me hele leven kosten voor lenzen
Lang verhaal, vorig jaar zat het nog in het pakket mits je onder een bepaalde grens kwam met inkomens, nu hebben ze het eruit gehaald, of iig bijna onmogelijk gemaakt om iets terug te krijgen.
pi_73280869
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:09:16 #165
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_73280967
Toch dit topic eens volgen.. zit op beide ogen op -4,25 en het lijkt me zooo relaxed om dat gezeur met vloeistof en schoonhouden en op tijd bestellen enzo niet meer te hebben.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_73314328
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:37 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Nachtlenzen .

Ideaal en harde lenzen dus veel minder schadelijk mits ze goed worden aangemeten.

Heb eerst ook zachte lenzen gehad maar ik heb daar binnen 2 jaar een allergie tegen gekregen, dus die zijn niet meer mogelijk. Zit nu in mijn 2e week nachtlenzen en het is ideaal.
Ik heb deze lenzen ook. Ik dacht eerst over lasik maar ik heb deze lenzen nu een jaar of 4.
Het effect is omkeerbaar(gewoon de lenzen snachts nie meer in) en mochten je ogen achteruit gaan dan is het alleen de aanpassing van de lens. Niet nog een laserbehandeling
pi_73316871
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:55 schreef OnsvirjouSA het volgende:

[..]

Ik heb deze lenzen ook. Ik dacht eerst over lasik maar ik heb deze lenzen nu een jaar of 4.
Het effect is omkeerbaar(gewoon de lenzen snachts nie meer in) en mochten je ogen achteruit gaan dan is het alleen de aanpassing van de lens. Niet nog een laserbehandeling
Lijkt me ook wel wat!
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:13:57 #168
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_73334168
Een laserbehandeling lijkt mij ook wel wat, ik heb nu een bril met aan 1 kant -2,75 en -2,60.
Het enige waar ik tegenop zie is de behandeling opzich. Een mogelijkheid is een volledige narcose. Is zoiets ook mogelijk?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_73348608
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 15:13 schreef cvboer het volgende:
Een laserbehandeling lijkt mij ook wel wat, ik heb nu een bril met aan 1 kant -2,75 en -2,60.
Het enige waar ik tegenop zie is de behandeling opzich. Een mogelijkheid is een volledige narcose. Is zoiets ook mogelijk?
Volledige narcose? Zo'n pijn doet het ook weer niet, en daarbij moet je naar een bepaald punt kijken, denk niet dat het mogelijk is.

(Je krijgt toch al druppels in die de boel verdoven en als je echt angstig bent neem je gewoon een valeriaanpilletje).
pi_73351579
Je krijgt rustgevenende tabletten en het is echt zo voorbij.
Je voelt er niets van dus ook niets om bang voor te zijn.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_73352843
Volledige narcose is nergens voor nodig, je voelt er vrij weinig van.
pi_73502852
Vanaf welke leeftijd wordt pas aangeraden om te laseren? (of heeft het helemaal niets met leeftijd te maken en gaat het er gewoon om of je ogen een jaar lang constant dezelfde afwijking hebben?). Kga iig zo snel mogelijk laten laseren Lijkt me ook een investering omdat mijn lenzen (+vloeistof) 200 per jaar kosten ofzo
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:13:35 #173
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_73503545
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:37 schreef TitaToven het volgende:
Iemand ervaring met het laseren van ogen?

• Hoe is dit gegaan?

• Viel het mee/tegen?

• Waar ben je geweest/Hoe was het daar?

• Wanneer ben je geweest?

• Hoeveel koste het?

• Zou je het weer doen?

• Heb je nog tips?

Ben misschien van plan om dit ook te laten doen maar ik twijfel nog erg.
    Hopelijk kan ik nu een beslissing maken
  • Het is goed gegaan. Nu een jaar geleden gedaan. Moet nog 1 oog bijlaseren, daarvoor heb ikmorgen de laatste controle voor de operatie.

Het viel erg tegen. Als zijnde, ik had me ingesteld op wat ik dacht vergelijkbaar iets als met een prikje. Maar had die avond super branderige ogen. En na een kleine week kon ik net genoeg zien om auto te rijden. Maar ik vind het nosg steeds super de moeite waard. En het valt allemaal wel best mee!

Vision clinics in velp/utrecht. Goede kliniek naar het schijnt, daarom er ook voor gekozen. Maar ik kwam aan het einde van het jaar dat het nog aftrekbaar was, dus mega drukte, dat was ook te merken aan het wachten. Een keer voor een controle van een kwartiertje, 2 uur bezig geweest.
    Maar daarnaast zijn ze wel heel klantvriendelijk. (ben in totaal een afspraak of 4 vergeten, nooit een opmerking over gekregen.)

Nu een jaar geleden laten doen

2998 euro, een hoop geld, maar nogmaals: Ik vind het meer dan waard!

Zonder er over na te moeten denken. JA!

Kijk goed naar welke kliniek je gaat, naar de apparatuur die ze voor handen hebben (goedkope klinieken gebruiken verouderde technieken/apparatuur)
    Lees je goed in welke mogelijkheden/methoden er zijn.
    Lees je ook in wat de complicaties zijn. (Ik heb een maand rode ogen gehad. En kan nu wat moeilijker zien in de supermarkt (door het schemerige kunstlicht) Daarnaast ben ik wat licht gevoeliger geworden, dwz dat zon voor mij een zonnebril dragen betekend. Allemaal wel dingen die ook licht voor de opperatie al aanwezig waren, werden versterkt door de operatie en die nu weer wat afzwakken. Daarnaast heb ik last gekregen van uitstraling rond lichtbronnen als het donker is en er een hoog contrast is...)

Overigens mijn verslag:
    ooglaseren
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
      donderdag 8 oktober 2009 @ 22:18:33 #174
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_73503796
    quote:
    Op dinsdag 25 augustus 2009 17:23 schreef CG het volgende:
    Bepaalde lensimplantaten (Artiflex ofzo?) doen ze nog niet aan, omdat er berichten uit de wetenschappelijke wereld waren gekomen dat er complicaties op konden treden op langere termijn. Ze wilden eerst afwachten hoe dat zich zou ontwikkelen voordat ze daarmee begonnen.
    Beetje bull, aangezien implantaat lenzen al meer dan 25 jaar wordt toegepast, een volwassen technologie, het is juist het laseren wat nog aan het begin van een carrière staat...
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_73504068
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 22:13 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Het viel erg tegen. Als zijnde, ik had me ingesteld op wat ik dacht vergelijkbaar iets als met een prikje. Maar had die avond super branderige ogen. En na een kleine week kon ik net genoeg zien om auto te rijden. Maar ik vind het nosg steeds super de moeite waard. En het valt allemaal wel best mee!
    Jezelf tegenspreken is ook een vak -.-
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')