Nee, het kan zijn dat je je laat laseren en dat je op dat moment goed zicht hebt. Naarmate de maanden verstrijken kan het zo zijn dat je ogen alsnog weer achteruit gaan en dat je opnieuw lenzen/bril moet gaan dragen. Dat is het nadeel, gebeurd niet heel vaak geloof ik maar ik ken wel iemand die dit ook heeft gehad. Dan laat je een dure behandeling doen en uiteindelijk heeft het niet het gewenste. Ken ook genoeg mensen waarbij het wel goed is gegaan hoorquote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:14 schreef Ontopic het volgende:
Maar voor veraf zien is het dus wel permanent?
Wat een onzinverhaal zeg. Ik heb ooit ook mn ogen laten laseren en ging van iets van -4.5 tot bijna 0. Nu zit ik jaren later met -1 en dat is stabiel. Dus mijn geld is niet weg want ik kan nu normaal zonder bril goed uit de voeten en zet enkel met autorijden een licht brilletje op. Ik zou het zo weer laten doen hoor.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:29 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Nee, het kan zijn dat je je laat laseren en dat je op dat moment goed zicht hebt. Naarmate de maanden verstrijken kan het zo zijn dat je ogen alsnog weer achteruit gaan en dat je opnieuw lenzen/bril moet gaan dragen. Dat is het nadeel, gebeurd niet heel vaak geloof ik maar ik ken wel iemand die dit ook heeft gehad. Dan laat je een dure behandeling doen en uiteindelijk heeft het niet het gewenste. Ken ook genoeg mensen waarbij het wel goed is gegaan hoorMaar gaat het fout dan heb je geloof ik soms nog de mogelijkheid om voor de 2e keer te laten laseren en als dat ook niet werkt is je geld gewoon weg en heb je in feite niets.
Ik heb het over diegene die ik ken niet over jou. Die man zat op iets van -4,5, die liet zich laseren en 3 maand later zat die opnieuw weer op -4,5. Is geen onzinverhaal, wat heb ik daaraan om dat hier te vertellen dan?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:30 schreef Samson het volgende:
[..]
Wat een onzinverhaal zeg. Ik heb ooit ook mn ogen laten laseren en ging van iets van -4.5 tot bijna 0. Nu zit ik jaren later met -1 en dat is stabiel. Dus mijn geld is niet weg want ik kan nu normaal zonder bril goed uit de voeten en zet enkel met autorijden een licht brilletje op. Ik zou het zo weer laten doen hoor.
Nachtlenzenquote:Op dinsdag 29 september 2009 17:14 schreef FiletAmerican het volgende:
Oke
nu ben ik aan het twijfelen![]()
heb lenzen (zachten) maar ik zie hier dat mensen zeggen dat je hoornvlies naar de (@ gaat door lenzen door ingroei (ik ken het, mocht ook een tijd geen lenzen dragen heb nu extra zuurstofdoorlatende lenzen)
Als ik laser wil ik wel lasek (tros radar heeft me overtuigd)
wat is slimmer
lenzen of laseren?
Niet meerquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:12 schreef FiletAmerican het volgende:
Trouwens, krijg je ook nog wat van de zorgverzekering vergoed?
Lang verhaal, vorig jaar zat het nog in het pakket mits je onder een bepaalde grens kwam met inkomens, nu hebben ze het eruit gehaald, of iig bijna onmogelijk gemaakt om iets terug te krijgen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:33 schreef FiletAmerican het volgende:
[..]
hoezo niet? Anders betalen ze nog me hele leven kosten voor lenzen
Ik heb deze lenzen ook. Ik dacht eerst over lasik maar ik heb deze lenzen nu een jaar of 4.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:37 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Nachtlenzen.
Ideaal en harde lenzen dus veel minder schadelijk mits ze goed worden aangemeten.
Heb eerst ook zachte lenzen gehad maar ik heb daar binnen 2 jaar een allergie tegen gekregen, dus die zijn niet meer mogelijk. Zit nu in mijn 2e week nachtlenzen en het is ideaal.
Lijkt me ook wel wat!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:55 schreef OnsvirjouSA het volgende:
[..]
Ik heb deze lenzen ook. Ik dacht eerst over lasik maar ik heb deze lenzen nu een jaar of 4.
Het effect is omkeerbaar(gewoon de lenzen snachts nie meer in) en mochten je ogen achteruit gaan dan is het alleen de aanpassing van de lens. Niet nog een laserbehandeling
Volledige narcose? Zo'n pijn doet het ook weer niet, en daarbij moet je naar een bepaald punt kijken, denk niet dat het mogelijk is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:13 schreef cvboer het volgende:
Een laserbehandeling lijkt mij ook wel wat, ik heb nu een bril met aan 1 kant -2,75 en -2,60.
Het enige waar ik tegenop zie is de behandeling opzich. Een mogelijkheid is een volledige narcose. Is zoiets ook mogelijk?
Het is goed gegaan. Nu een jaar geleden gedaan. Moet nog 1 oog bijlaseren, daarvoor heb ikmorgen de laatste controle voor de operatie.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:37 schreef TitaToven het volgende:
Iemand ervaring met het laseren van ogen?Hoe is dit gegaan? Viel het mee/tegen? Waar ben je geweest/Hoe was het daar? Wanneer ben je geweest? Hoeveel koste het? Zou je het weer doen? Heb je nog tips?
Ben misschien van plan om dit ook te laten doen maar ik twijfel nog erg.
Hopelijk kan ik nu een beslissing maken
Beetje bull, aangezien implantaat lenzen al meer dan 25 jaar wordt toegepast, een volwassen technologie, het is juist het laseren wat nog aan het begin van een carrière staat...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:23 schreef CG het volgende:
Bepaalde lensimplantaten (Artiflex ofzo?) doen ze nog niet aan, omdat er berichten uit de wetenschappelijke wereld waren gekomen dat er complicaties op konden treden op langere termijn. Ze wilden eerst afwachten hoe dat zich zou ontwikkelen voordat ze daarmee begonnen.
Jezelf tegenspreken is ook een vak -.-quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:13 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Het viel erg tegen. Als zijnde, ik had me ingesteld op wat ik dacht vergelijkbaar iets als met een prikje. Maar had die avond super branderige ogen. En na een kleine week kon ik net genoeg zien om auto te rijden. Maar ik vind het nosg steeds super de moeite waard. En het valt allemaal wel best mee!
Ja, ik bedoel te zeggen dat ik het zelf onderschatte. Maar dat het ondanks dat het meer was dan ik dacht. Nog altijd niet heel ernstig is.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:24 schreef Irving het volgende:
[..]
Jezelf tegenspreken is ook een vak -.-
Oh okequote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:28 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel te zeggen dat ik het zelf onderschatte. Maar dat het ondanks dat het meer was dan ik dacht. Nog altijd niet heel ernstig is.
Omdat dat oog nooit goed is geweest, zeg maar. Lees mijn verslag maar. Maar heb daar nu +2 en zou daar ook graag 0 willen. :p Maar links was dus nog niet goed. en aangezien ik een planologisch wonder ben heeft het 9 maanden langer geduurd dan dat het konquote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:29 schreef Irving het volgende:
[..]
Oh okeWaarom moet je na 1 jaar eigenlijk al een oog bijlaseren?
Nee dat is niet waar, van dat zachte lenzen daarvoor zorgen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:32 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Zachte lenzen, ja. Bij harde lenzen is dat een stuk minder.
Natuurlijk moet je ze allebei goed verzorgen en hygienisch werken etc.
Ja, ik twijfel als een malle: verlost van lenzen lijkt me een zegen, maar het risico van foutjes bij laserenquote:Op woensdag 21 september 2011 21:19 schreef Catwoman1986 het volgende:
Lasek was bij mij geen bewuste keus, Lasik was bij mij niet mogelijk omdat mijn hoornvlies daarvoor te dun was.
Bij Lasik schijnt de boel na afloop minder lang pijnlijk en/ of geïrriteerd te zijn dus als het bij mij allebei mogelijk was, had ik Lasik gedaan.
Overigens heb ik geen klachten over Lasek hoor, qua napijn viel het echt heel erg mee, het was wat geïrriteerd en overgevoelig voor licht, maar lang niet zo erg als ik had verwacht en ook niet zo lang. En het is als ik me niet vergis alweer bijna 3 jaar gelezen en ik zie nog als een tierelier!
quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:57 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik heb gehoord dat wanneer ik nu m'n ogen laat laseren, en over 5 jaar m'n ogen achteruit zijn gegaan, dat ik dan voor altijd pech heb?
Ik weet niet precies hoe dat zit met corrigeren. Ik weet wel dat toen ik ging, er een man in de wachtkamer zat voor de 2e keer, de eerste keer hadden ze te goed gelaserd, hij ging van - een boel naar +0,75quote:Op woensdag 28 september 2011 12:26 schreef Adelante het volgende:
Volgens mij heb je niet voor altijd pech, maar is het afhankelijk van hoeveel hoornvlies je hebtAls er nu al een maximum wordt weggelaserd, is er later geen mogelijkheid meer te corrigeren. Als ze nu een kleine correctie maken en je houdt genoeg hoorvlies over, dan lijkt me een latere correctie prima te doen.
Ik heb besloten de behandeling ook te ondergaan.
Na vergoeding verzekeringsmij. betaal ik ongeveer 2.000 euro voor twee ogen LASIK behandeling met gemiddeld -3.0 dioptrie. Is misschien niet de prijs als in Turkije of zoals die nu op Groupon staat, maar het zijn m'n ogen en bij deze kliniek heb ik een goed gevoel.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:49 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat kost het je? En over welke sterktes hebben we het?
Succes morgen!quote:Op woensdag 28 september 2011 21:53 schreef Adelante het volgende:
[..]
Na vergoeding verzekeringsmij. betaal ik ongeveer 2.000 euro voor twee ogen LASIK behandeling met gemiddeld -3.0 dioptrie. Is misschien niet de prijs als in Turkije of zoals die nu op Groupon staat, maar het zijn m'n ogen en bij deze kliniek heb ik een goed gevoel.
En hoe is het gegaan?quote:Op woensdag 28 september 2011 21:53 schreef Adelante het volgende:
[..]
Na vergoeding verzekeringsmij. betaal ik ongeveer 2.000 euro voor twee ogen LASIK behandeling met gemiddeld -3.0 dioptrie. Is misschien niet de prijs als in Turkije of zoals die nu op Groupon staat, maar het zijn m'n ogen en bij deze kliniek heb ik een goed gevoel.
Kan niet anders zeggen dat het 100% is meegevallenquote:
Das kort maar goed da's per geval anders.quote:
Tijdframe vond ik wel prettig, verkort de twijfelperiodequote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:56 schreef popolon het volgende:
[..]
Das kort maar goed da's per geval anders.
Mijn vrouw moest een paar maanden wachten ivm lenzen. Het is de best bestede $4000 ooit zegt ze. Mag ook wel als je -6 of meer had.
Maar jij droeg geen lenzen? Want als lensdrager met je lenzen constant uit kunnen er veranderingen optreden en de arts wou die veranderingen eerst even afwachten.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:00 schreef Adelante het volgende:
[..]
Tijdframe vond ik wel prettig, verkort de twijfelperiode
Ik droeg wel lenzen, maar moest deze voor het vooronderzoek al een aantal weken uit doen. Na het vooronderzoek heb ik de definitieve keuze gemaakt om te behandelen, toen was het dus nog maar 1,5 week geen lenzenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:04 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar jij droeg geen lenzen? Want als lensdrager met je lenzen constant uit kunnen er veranderingen optreden en de arts wou die veranderingen eerst even afwachten.
Hoe kun je een zicht hebben van 170%?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:32 schreef Adelante het volgende:
[..]
Kan niet anders zeggen dat het 100% is meegevallen
Ingreep stelt niet veel voor: spreider in de ogen is even vervelend maar voel je niet, dan de 'flapjesmaker': deze voel je wel als druk op je oog en je hoort het snijden. Dan wordt het even totaal zwart (best scary, maar arts zei dit netjes bij iedere stap). Vervolgens laseren zelf. Voel je niets van, ruikt alleen 'verbrand'. Dan spoelen met water en flapje hecht zich weer vast door waterdruk.
Dit proces duurt voor twee ogen nog geen 10 minuten. Eventjes liggen in een donkere kamer en daarna doet de arts een eerste check. Alles was in orde en zicht al erg goed. Thuisgekomen wil je even liggen in het donker en dit dan ook gedaan. 's Avonds na het eten al tv kunnen kijken en ondertitels gelezen. De volgende dag nacontrole: zicht 170%en alles goed.
Nu even een weekje druppelen met druppels tegen ontsteking en kunsttranen en dan weer op controle.
Ik zou het direct weer doen. En het zicht 's ochtends bij opstaan is heerlijk: niet eerst een bril pakken of geklooi met lenzen, maar direct *pats* helderheid.
Aha ok.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:09 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik droeg wel lenzen, maar moest deze voor het vooronderzoek al een aantal weken uit doen. Na het vooronderzoek heb ik de definitieve keuze gemaakt om te behandelen, toen was het dus nog maar 1,5 week geen lenzen
Tja, mijn ogen zijn verschillende keren gelaserd en terwijl het op een gegeven moment ook perfect zicht was is het toch weer minder geworden. Kennissen die het ook hebben laten doen merken ook weer een achteruitgang. Het wil dus echt niet zeggen dat het altijd zo zal blijven (helaas). Vind ik op zich wel raar want ze zeggen te laseren als je ogen stabiel zijn (wat bij mij zo was) en dan zou je dit niet verwachten.quote:Op zondag 2 oktober 2011 00:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Aha ok.
Mijn vrouw was echt er aan toe, die zag heel erg slecht zonder bril/lenzen. 's Nachts naar het toilet gaan bijv. zonder bril was een groot avontuur voor haar. Liep tegen alles aan.![]()
Nu heeft ze 20/20 zoals ze dat noemen in het Engels: Perfect.
Dus ja voor de twijfelaars: Je zult er geen spijt van hebben, integendeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |