abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:52:15 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59971140
http://www.volkskrant.nl/(...)gt_totaal_rookverbod
quote:
WELLINGTON - Niue, een eilandje in de Grote Oceaan, gaat mogelijk als eerste land ter wereld een totaalverbod invoeren op roken en de verkoop van tabak. Een voorstel hiertoe is voorgelegd aan het parlement.

‘Kleine landen mogen ambitieus zijn. Als dit een klein land lukt zullen grote landen ook gaan nadenken. Stel je eens voor wat dat betekent’, zei Sitaleki Finau, het hoofd van de gezondheidsdienst van Niue, dinsdag.

Het 260 vierkante kilometer grote Niue telt dertienhonderd inwoners, van wie er volgens Finau ongeveer 250 roken. Net als in veel andere landen is het roken in openbare gebouwen er al verboden en één dorp, Tuapa, heeft zichzelf rookvrij verklaard. Er wordt geen tabak verkocht en in het openbaar wordt niet gerookt.

Het plan voor een totaal rookverbod, dat ook binnenshuis zou moeten gelden, stuit op verzet van tabaksproducenten en anderen die aan roken verdienen. Het kan volgens Finau nog wel twee jaar duren voor het parlement over het voorstel stemt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:19:50 #127
198231 Nikmans
Hee daar
pi_59971797
quote:
Ik ben volwassen, ik heb geen kinderen, maar ik word ook getroffen door verboden die bedacht zijn door mislukte managers die stemmen proberen te kopen van bange huismoeders die hun kinderen niet alleen kunnen opvoeden. En dat is niet de manier. Als je geen kinderen kan opvoeden moet je ze niet krijgen en geen zaken gaan verbieden voor anderen om jouw problemen op te lossen.
En vervolgens 'off topic' onder dat andere ding.
Helemaal niet off topic Dit is on-topic, omdat jij vindt dat je wordt " getroffen door verboden die bedacht zijn door mislukte managers die stemmen proberen te kopen van bange huismoeders die hun kinderen niet alleen kunnen opvoeden."

Die bange huismoeders zijn er nu eenmaal en hun kinderen zijn er ook, er zijn GENOEG mensen die wat mij betreft nu meteen ontoerekeningsvatbaar verklaard zouden mogen worden. Gelukkig hebben we een kabinet dat voor deze mensen kan bepalen wat wel en niet door de beugel kan. Ik heb nog altijd meer vertrouwen in JP Balkenende dan in een jongen van 16 jaar met een kind van 2.
quote:
Dat geld voor heel veel minderheden. Wil je de Islam ook verbieden omdat ze in de minderheid zijn?
Nee. Maar, islamieten hebben wel hun eigen theehuizen, moskeeën etc dus wat dat betreft is het nog niet eens zo'n slechte vergelijking
Waar gaat dat heen als de rokende (10%? 15%?) minderheid de niet-rokende meerderheid hun wil op ging leggen zeg

En nog eens voor de goede orde: Ik heb echt niets tegen rokers op zich hoor, behalve dat ze een gore verslaving hebben Ik heb vrienden die roken en wat mij betreft roken ze lekker door, ik vind het alleen zo kort door de bocht allemaal. Iedereen die een opmerking maakt over rokers is een huilie volgens Fok! en elke maatregel om die smerige lucht de kop in te drukken wordt als 'betutteling' gezien.

Sowieso wat voor kutwoord is dat, betutteling. Sinds Mark Rutte het een keer geroepen heeft is alles betutteling, het is het nieuwe mantra naast vrijheid van meningsuiting
Ga weg
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:30:22 #128
pi_59972080
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:19 schreef Nikmans het volgende:

[..]

En vervolgens 'off topic' onder dat andere ding.
Helemaal niet off topic Dit is on-topic, omdat jij vindt dat je wordt " getroffen door verboden die bedacht zijn door mislukte managers die stemmen proberen te kopen van bange huismoeders die hun kinderen niet alleen kunnen opvoeden."
Dat is een feit. Ik heb geen kinderen dus ik hoef ook niet als zodanig behandelt te worden. Argumenten als “Ja maar mijn kinderen…” zijn dus slechte argumenten om mij iets te verbieden.
quote:
Die bange huismoeders zijn er nu eenmaal en hun kinderen zijn er ook, er zijn GENOEG mensen die wat mij betreft nu meteen ontoerekeningsvatbaar verklaard zouden mogen worden. Gelukkig hebben we een kabinet dat voor deze mensen kan bepalen wat wel en niet door de beugel kan. Ik heb nog altijd meer vertrouwen in JP Balkenende dan in een jongen van 16 jaar met een kind van 2.
Ik heb daar niet zo veel vertrouwen in maar stel dat dat wel gerechtvaardigd is, dat is nog steeds geen argument om MIJ iets te verbieden.
quote:

Nee. Maar, islamieten hebben wel hun eigen theehuizen, moskeeën etc dus wat dat betreft is het nog niet eens zo'n slechte vergelijking
Waar gaat dat heen als de rokende (10%? 15%?) minderheid de niet-rokende meerderheid hun wil op ging leggen zeg
De niet rokers kunnen gewoon naar niet-rook horeca. De rokers hebben helemaal niet de behoefte om de niet-rokers hun wil op te leggen. Andersom helaas wel. Het rook verbod is idd uitstekend te vergelijken met een verbod op de Islam.
quote:

En nog eens voor de goede orde: Ik heb echt niets tegen rokers op zich hoor, behalve dat ze een gore verslaving hebben Ik heb vrienden die roken en wat mij betreft roken ze lekker door, ik vind het alleen zo kort door de bocht allemaal. Iedereen die een opmerking maakt over rokers is een huilie volgens Fok! en elke maatregel om die smerige lucht de kop in te drukken wordt als 'betutteling' gezien.
Maar dat is het ook. Ik maak zelf wel uit wat ik doen. Maar dat snap jij pas als er iets verboden word waar jij zin in hebt. En die dag komt.
quote:

Sowieso wat voor kutwoord is dat, betutteling. Sinds Mark Rutte het een keer geroepen heeft is alles betutteling, het is het nieuwe mantra naast vrijheid van meningsuiting
Off topic!
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:32:50 #129
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_59972146
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:49 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Onterechte klacht, TS is een rasechte zeikhoer. Optiefen dus.
Dit dus...

Overigens kwam ik erachter dat er zelfs in de coffeeshop een rookverbod heerst? Hoe bizar is dit dan? Net zoiets als dat je een eetverbod krijgt in een restaurant

Nederland is te ver door aan t slaan met zijn belachelijke regeltjes
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:43:03 #130
28033 Pek
je moet wat
pi_59972441
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:32 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Overigens kwam ik erachter dat er zelfs in de coffeeshop een rookverbod heerst? Hoe bizar is dit dan? Net zoiets als dat je een eetverbod krijgt in een restaurant
Men rookt nu uitsluitend puur binnen, of gebruikt een vaporizer

Maar in Engeland gaan al stemmen op om plaatjes van droge levers op flessen drank te zetten, dus het blijft hier niet bij, het is slechts een begin.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_59991920
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is een feit. Ik heb geen kinderen dus ik hoef ook niet als zodanig behandelt te worden. Argumenten als “Ja maar mijn kinderen…” zijn dus slechte argumenten om mij iets te verbieden.
[..]

Ik heb daar niet zo veel vertrouwen in maar stel dat dat wel gerechtvaardigd is, dat is nog steeds geen argument om MIJ iets te verbieden.
[..]

De niet rokers kunnen gewoon naar niet-rook horeca. De rokers hebben helemaal niet de behoefte om de niet-rokers hun wil op te leggen. Andersom helaas wel. Het rook verbod is idd uitstekend te vergelijken met een verbod op de Islam.
[..]

Maar dat is het ook. Ik maak zelf wel uit wat ik doen. Maar dat snap jij pas als er iets verboden word waar jij zin in hebt. En die dag komt.
[..]

Off topic!
Dit is weer typisch jouw manier van redeneren: niet rokers ervan proberen te overtuigen dat zij hun wil aan jou opleggen, jíj als roker bent degene met een gewoonte die anderen stoort, níet andersom. Wat jij zelf zegt: of stoor jij je aan de persoon naast je die niet rookt in de kroeg?

'Heb de beleefdheid maar even om in de rook te zitten', las ik ergens anders Lachwekkend hoever die verslaving tot de botte hersens is doorgedrongen, de meest krankzinnige argumenten komen boven.

Leuk is wel dat het discussieren erover geen zin heeft, het 'rookverbod' (ook zo'n overtrokken woord, thuis mag gewoon nog alles, jij wilde toch religie privaat houden PV? Wees dan consequent graag, roken ook privé) is al ingegaan en ik als geboren egoist gun niemand zijn sigaret (omdat het ranzig is) dus ik geniet van de rokers die naar een hok ergens achter in een restaurant worden gewezen, het is zo'n triest gezicht..
pi_59992079
Laatst ook zoiets meegemaakt , ja ook buiten .. zit je lekker te eten in een restaurant nota bene waait die gore walm in je gezicht. was afgelopen zaterdag.

Kijk als iemand zonodig zijn of haar longen wil asfalteren dan moet ie dat helemaal zelf weten .. maar niet zo dat ik er last van heb !!!
It's not the position you stand, It's the direction in wich you look !
  woensdag 9 juli 2008 @ 12:07:42 #133
pi_59992330
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:56 schreef De_Fotograaf het volgende:
Laatst ook zoiets meegemaakt , ja ook buiten .. zit je lekker te eten in een restaurant nota bene waait die gore walm in je gezicht. was afgelopen zaterdag.

Kijk als iemand zonodig zijn of haar longen wil asfalteren dan moet ie dat helemaal zelf weten .. maar niet zo dat ik er last van heb !!!
Om maar te zwijgen over uitlaatgassen op terrassen.
  woensdag 9 juli 2008 @ 12:10:22 #134
pi_59992391
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:48 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dit is weer typisch jouw manier van redeneren: niet rokers ervan proberen te overtuigen dat zij hun wil aan jou opleggen, jíj als roker bent degene met een gewoonte die anderen stoort, níet andersom. Wat jij zelf zegt: of stoor jij je aan de persoon naast je die niet rookt in de kroeg?
Je bent niet verplicht in een kroeg te gaan zitten waar mensen roken, net als je niet verplicht bent om wegwerker te worden zodat je kan genieten van uitlaatgassen tijdens werktijd.
quote:

'Heb de beleefdheid maar even om in de rook te zitten', las ik ergens anders Lachwekkend hoever die verslaving tot de botte hersens is doorgedrongen, de meest krankzinnige argumenten komen boven.
Ik gebruik dezelfde argumenten als niet rokers, maar dan zijn ze plotseling belachelijk
quote:

Leuk is wel dat het discussieren erover geen zin heeft, het 'rookverbod' (ook zo'n overtrokken woord, thuis mag gewoon nog alles, jij wilde toch religie privaat houden PV? Wees dan consequent graag, roken ook privé) is al ingegaan en ik als geboren egoist gun niemand zijn sigaret (omdat het ranzig is) dus ik geniet van de rokers die naar een hok ergens achter in een restaurant worden gewezen, het is zo'n triest gezicht..
Je "geniet" terwijl je in je eentje aan de bar zit en het in het rokershok wel gezellig is?
  woensdag 9 juli 2008 @ 12:19:26 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59992573
Je geeft ze één vinger en het liefst grijpen ze je hele hand.

Logische reactie natuurlijk. Het begin is er en nu kunnen de antirook-ayatollahs langzaam hun territorium uit gaan breiden.
Niet meer binnen? "Ja maar op terrassen heb ik er ook last van."
Niet meer op terrassen? "Ja maar de straat is toch ook publieke ruimte?"
Niet meer op straat? "Ik wil, als ik bij iemand op bezoek kom, óók niet lastiggevallen worden door sigarettenrook."

En zo gaat het steeds verder, onder aanhoudende gebeden van het al-aanvaarde gezondheidsmantra waarmee mensen op zijn minst waakzaam, zo niet doodsbang worden gemaakt: Roken Is Slecht, Roken Is Dodelijk, En Meeroken Ook.

Elke relativering is weg, het is de kwaadaardige revanche van een meute schreeuwers die nog even wraak wil nemen op honderd jaar rokershegemonie.

En zo leren we de mens weer kennen. Egoïstische, intolerante kuddedieren, al dan niet behept met een "verslaving".
Als ik god was, had ik ruim negentig procent van deze verwerpelijke diersoort al op jonge leeftijd aan een dodelijke ziekte laten bezwijken. Hoeven we dat volwassen gemeut tenminste niet aan te horen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_59992575
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Om maar te zwijgen over uitlaatgassen op terrassen.
Dat restaurant lag in het bos , je kan daar nauwelijks komen met een auto.
Overigens heb je wel een punt maar dan moet iedereen fietsen ... LIGfietsen wel te verstaan
  woensdag 9 juli 2008 @ 12:35:04 #137
185631 Guncta
En un momento dado
pi_59992909
Waar ik vorige weekend uit was gegaan hebben ze gewoon met zn allen een pot gelapt.
Eerst krijg je nog een waarschuwing, later pas een boete, die dus al bij elkaar was gespaard.
Dan heb je meteen een leuke buffer qua tijd.

Horecabaas ook super blij natuurlijk. Nog nooit zoveel mensen daar gezien, tot laat in de nacht/ochtend.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_59993150
quote:

Als jij buiten op een terras zit en het waait een beetje krijgt je echt maar zo'n enorm kleine hoeveelheid rook binnen, dat moet je echt 30 jaar lang dag in dag uit doen voor je een heel pakje binnen hebt.

Zeur niet.
  woensdag 9 juli 2008 @ 12:51:42 #139
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_59993291
quote:

had dan lekker binnen gaan zitten, de antirook fariezeeers hebben dat helemaal rookvrij gekregen voor sociaalkontaktgestoorde mensen zoals jij
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_59993560
wie rookt er nu onder het eten .. gatvergatvergatver
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:04:11 #141
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_59993683
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:00 schreef De_Fotograaf het volgende:
wie rookt er nu onder het eten .. gatvergatvergatver
dan gaan we wel boven jou eten roken als je dat liever hebt.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:04:27 #142
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59993691
Kan niet wachten tot het voetbalseizoen weer gaat beginnen. Wat nou niet roken bij ADO? hahahaha!!!
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:05:52 #143
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59993737
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:35 schreef Guncta het volgende:
Waar ik vorige weekend uit was gegaan hebben ze gewoon met zn allen een pot gelapt.
Eerst krijg je nog een waarschuwing, later pas een boete, die dus al bij elkaar was gespaard.
Dan heb je meteen een leuke buffer qua tijd.

Horecabaas ook super blij natuurlijk. Nog nooit zoveel mensen daar gezien, tot laat in de nacht/ochtend.
Zo moet je dat gewoon doen ja. Laat ze lekker de tering krijgen allemaal met hun VERBOTEN.
pi_59994264
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 12:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent niet verplicht in een kroeg te gaan zitten waar mensen roken, net als je niet verplicht bent om wegwerker te worden zodat je kan genieten van uitlaatgassen tijdens werktijd.
[..]
Maar in iedere kroeg mocht tot voor kort gerookt worden, dus als ik niet in een rokershok wilde zitten moest ik thuis zitten. Nou ben ik geen jankerd hoor, ik steek er zelf af en toe een op, maar ik kan me voorstellen dat het een verademing is voor niet-rokers. Het is jouw slechte gewoonte, doe dat maar lekker thuis.
quote:
Ik gebruik dezelfde argumenten als niet rokers, maar dan zijn ze plotseling belachelijk
[..]
Well duh, nogmaals, het is jouw slechte gewoonte waar je een ander schade mee berokkend, niet-roken is dat niet. Het is niet gelijkwaardig, feit.
quote:
Je "geniet" terwijl je in je eentje aan de bar zit en het in het rokershok wel gezellig is?
Ik was gisteren in dat rokershok en dat is niet gezellig. Wat een bullshit zeg, in welke kroegen kom jij in godsnaam? In alle kroegen is het voornaamste gedeelte waar iedereen zit nu rookvrij, en gelukkig zijn er echt minder kneuzen dan jij denkt, het kroeggedeelte zit nog steeds stampvol en is gezellig. Dat rokershok stelde niets voor, was werkelijk beschamend om daar te staan. Als zielige, afhankelijke honden, afgedankt in 'n hok. Hopelijk pakt die schaamte iedere roker die daar komt, en helpt het hen te stoppen met die ranzige gewoonte. En in veel kroegen (ik kom er veel) is uberhaupt geen rokershok. Nee heel gezellig, in de stromende regen onder een afdakje. Dikke onzin, weer zo'n rokersargument van iemand die geen poot heeft om op te staan. Hou toch op met die stuiptrekkingen.
pi_59995258
quote:

Misschien moeten we zand ook wel verbieden. Stel dat dat in je gezicht waait tijdens het eten.. en het restaurant staat in een bos zeg je? Misschien ook wel al die bomen verbieden (die zijn vast allemaal om dat restaurant gaan groeien) want wie weet wat voor rotzooi en ongedierte daar allemaal van afkomt.

Dat je binnen klaagt: okee, maar buiten heb je gewoon ff lekker dikke vette pech en dan moet je maar lekker binnen gaan zitten, daar word op jullie verzoek nu niet meer gerookt. Janksmoel.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_59995775
Binnen wordt niet gerookt, buiten, eventueel op het terras, wordt soms gerookt, maar dit wordt voor 99% weg gevoerd door de wind. Als je wel last hebt van die andere 1% kun je gewoon naar binnen.

KLAAR!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')