abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59940877
Vriendlief heeft 10 jaar in loondienst gewerkt. Daar was een collectieve ziektenkostenregeling van ONVZ wat van zijn salaris afgehaald werd.
Hij nam ontslag en is voor zichzelf begonnen.

De premie voor ONVZ werd nog wel steeds betaald. Een paar keer gebeld met ONVZ met de vraag of hij nog voor ziektenkosten verzekerd was en het antwoord was elke keer: ja hoor, de premie wordt gewoon door je werkgever betaald.

Wij vonden het natuurlijk alleen maar prima zo.

Maar na anderhalf jaar kwam zijn ex werkgever erachter en nu mogen we dus de premie terugbetalen van de afgelopen anderhalf jaar.

Dit is een groot bedrag en wij hebben zoiets: de exwerkgever heeft zitten slapen, zij hebben een fout gemaakt, wij hoeven dit niet te betalen.

Maar als deze herinnering niet betaald wordt, wordt het overgedragen naar een incassobureau, zodat de rekening alleen maar hoger wordt.

Wie staat er in zijn recht?
Kunnen wij een jurist inschakelen?
Of heeft de exwerkgever gewoon recht op zijn geld en zijn wij veel te naïef geweest?
  maandag 7 juli 2008 @ 07:28:04 #2
92279 N.icka
Windforce 11
pi_59940922
Waarom hebben jullie de ex werkgever niet gemeld dat jullie onterecht verzekerd waren?

Ik word hier altijd zo naar van , wel lekker profiteren maar als men er achter komt gaan lopen klagen

Bah
  maandag 7 juli 2008 @ 07:32:48 #3
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_59940936
Ze kunnen niet van je verwachten dat je in 1x anderhalf jaar premie kunt ophoesten, maar uiteindelijk zal je waarschijnlijk toch moeten dokken. En dat had je kunnen weten natuurlijk, ze zijn daar ook niet achterlijk.
Ook geen sig dus
pi_59940948
Een afbetalingsregeling lijkt me de beste oplossing.
En ja, ze kunnen het terugeisen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 7 juli 2008 @ 07:37:17 #5
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_59940949
Iets met blaren en billen, zou gewoon proberen een betalingsregeling te treffen met die ex-werkgever.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_59940985
Voor zover ik weet had je moeten weten dat je geen recht had op dat geld, en het dus ook niet uit mogen geven. De werkgever kan dus wel degelijk eisen dat je dat geld meteen terugbetaald.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_59940990
quote:
Op maandag 7 juli 2008 07:28 schreef N.icka het volgende:
Waarom hebben jullie de ex werkgever niet gemeld dat jullie onterecht verzekerd waren?

Ik word hier altijd zo naar van , wel lekker profiteren maar als men er achter komt gaan lopen klagen

Bah
Dat dus

Daarnaast: Ik vermoed dat wg het geld niet bij wn kan halen. Tenslotte, zij hebben het niet aan wn overgemaakt maar aan de zkv, en dat alles niet op verzoek van wn. Logischer is dat wg het terughaalt bij zkv en dat zkv het vordert bij wn. Het eindresultaat is natuurlijk wel hetzelfde
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Moderator maandag 7 juli 2008 @ 07:56:24 #8
5428 crew  miss_sly
pi_59941018
quote:
Op maandag 7 juli 2008 07:13 schreef Shaienne het volgende:
De premie voor ONVZ werd nog wel steeds betaald. Een paar keer gebeld met ONVZ met de vraag of hij nog voor ziektenkosten verzekerd was en het antwoord was elke keer: ja hoor, de premie wordt gewoon door je werkgever betaald.
En in reactie op hun antwoord zeiden jullie natuurlijk iedere keer: maar dat is zijn werkgever niet meer, dus klopt het wel?

Leuk geprobeerd, maar geheel onterecht en natuurlijk moet je dit terugbetalen. Dat het niet in 1 keer lukt, kan ik me voorstellen, dus dan tref je een betalingsregeling.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_59941033
Heerlijk, wat een naïve mensen zijn er toch
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59941389
Dat word idd een betalingsregeling.
Sorry maar profiteren van een fout is in dit geval niet echt goed te praten.

Je had het meteen moeten aangeven en zelf de verzekeringskosten overnemen.
Zo werkt het nou eenmaal.
  maandag 7 juli 2008 @ 08:52:06 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_59941399
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:00 schreef DroogDok het volgende:
Heerlijk, wat een naïve mensen zijn er toch
De volgende stap is bellen naar Radar
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_59941406
okee, duidelijk!

Ja, JumpingJacky, het geld is aan de ziektekostenverzekering betaald en niet aan ons ofzo. Dus het leek ons ook iets tussen onvz en werkgever.

Maar dat we de l*l zijn, is dus wel duidelijk. Inderdaad, eigen schuld, dikke bult.
pi_59941548
Zijn ze nou, achteraf, ook nog onverzekerd geweest, en dus aansprakelijk voor alle rekeningen?
  maandag 7 juli 2008 @ 09:07:36 #14
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_59941602
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:53 schreef Shaienne het volgende:
okee, duidelijk!

Ja, JumpingJacky, het geld is aan de ziektekostenverzekering betaald en niet aan ons ofzo. Dus het leek ons ook iets tussen onvz en werkgever.

Maar dat we de l*l zijn, is dus wel duidelijk. Inderdaad, eigen schuld, dikke bult.
Ach ja, als je een goede regeling treft over alleen het bedrag dat de wg heeft betaald heb je in ieder geval nog rentewinst
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_59941745
quote:

Bah
pi_59941970
ik zou het terugbetalen rechstreeks met de werkgever regelen. Als je het aan de ONVZ terug moet betalen heb je best kans dat je ook nog een boete krijgt vanwege het onterecht verzekerd zijn en dan ben je veel verder van huis.
Verder inderdaad een kwestie van blaren en erop zitten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 7 juli 2008 @ 10:35:19 #17
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59942891
quote:
Op maandag 7 juli 2008 07:13 schreef Shaienne het volgende:

En het kwam gewoon niet in jullie even op om je werkgever te waarschuwen? Tuurlijk niet...gewoon lekker profiteren van iemands vergissing...dat heeft namelijk zoveel meer klasse.
quote:
Wie staat er in zijn recht?
Je werkgever
quote:
Kunnen wij een jurist inschakelen?
Zou ik sowieso doen, ja. Die ga je wel nodig hebben, na zo ongelovelijk stomzinnig te zijn. Wellicht dat die er een afbetalingregeling uit kan slepen, want zou ik de ex-werkgever zijn, dan zou ik niet bepaald de behoefte meer hebben om gezellig even rond te tafel te gaan zitten met jullie.
quote:
Of heeft de exwerkgever gewoon recht op zijn geld en zijn wij veel te naïef geweest?
Ja en JA!
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 7 juli 2008 @ 10:36:20 #18
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59942909
quote:

Bah
Eens.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 7 juli 2008 @ 11:20:43 #19
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59943814
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:53 schreef Shaienne het volgende:
...
Leg eens uit waarom je vindt dat jullie de lul zijn dan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59946088
Nou Droogdok, omdat wij even dachten dat dit de schuld van de werkgever is en niet onze. Maar blijkbaar is het wel onze schuld en moeten we het bedrag hoe dan ook betalen.
pi_59946338
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:04 schreef Shaienne het volgende:
Nou Droogdok, omdat wij even dachten dat dit de schuld van de werkgever is en niet onze. Maar blijkbaar is het wel onze schuld en moeten we het bedrag hoe dan ook betalen.
tjonge jonge zeg... stop jij ook maar snel met ademen denken als je dergelijke onzin produceert.

pi_59950885
quote:
Als jij per ongeluk 1.000.000 euro overmaakt naar de verkeerde rekening, dan ga je er toch hopelijk ook niet van uit dat diegene dat geld zomaar mag houden?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  Moderator maandag 7 juli 2008 @ 16:51:05 #23
5428 crew  miss_sly
pi_59951166
quote:
Het zal best een foutje zijn geweest van de werkgever, maar toen de verzekering het over "werkgever" had, hadden jullie natuurlijk meteen moeten zeggen dat hij er niet meer in dienst is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')