Je kunt ook gewoon een vriendin zoekenquote:Op zondag 6 juli 2008 14:38 schreef floris.exe het volgende:
Ik ben al een aantal jaren zeer geinteresseerd in de genootschap van het Lectorium Rosicrucianum, oftewel de Rozenkruis. Ik heb geen concrete plannen, nog, om de organisatie te benaderen, maar toch trekt het mij aan. Vooral ook omdat ik het gevoel heb dat ze mij iets kunnen geven dat ik momenteel mis in mijn leven: invulling.
Volgens mij is een vorm van deďsme, of zelfs pantheďsme, of in ieder geval een zeker leidend beginsel, een levenskracht die het universum leidt, het minimum. Dit kan natuurlijk God zijn, maar dit hoeft niet per se.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:46 schreef Scaurus het volgende:
Voor de Vrijmetselaars moet je in God geloven, toch?
Het is een esoterische club. Lijkt mij wel.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:55 schreef Scaurus het volgende:
Gesloten voor verstokte atheďsten, dus? Jammer.
Blavatsky... Hater van de christelijke religie. Niet gek dat zij spreekt over satan, lucifer, weet ik het.quote:Op maandag 7 juli 2008 00:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Voor zover ik weet is Rosicrucianisme een voorloper van vrijmetselarij met een andere structuur maar dezelfde doctrine. Deze clubs zijn de voortzetters van de oude occulte religies waarvan de kerndoctrine, de esoterische doctrine de kabbalah is. Die esoterische doctrine komt neer op vruchtbaarheidsreligie, aanbidding van de Phallus, de moedergodin, etc. Het symbool van de vrijmetselarij stelt de 2 aspecten van de androgene god voor, het mannelijke en het vrouwelijke. Symbolen van de rozenkruisers kom je ook in de vrijmetselarij tegen, bijvoorbeeld de cornucopia welke al veel ouder is dan beide bewegingen. De hoorn is het mannelijke, de holle binnenkant het vrouwelijke en de vruchten stellen vruchtbaarheid voor. Zo heb je allerlei symbolen die naar dit principe verwijzen.
Naar de buitenwereld zijn deze clubs liefdadigheidsinstellingen en praatgroepjs zonder duidelijke religie. Bij initiatie in de vrijmetselarij word je echter geblinddoekt bij een altaar met een koran, een torah en een king james bijbel. Men dient de eenheid van alle religies te erkennen en te geloven in een 'Supreme Being'. Volgens mijn bronnen is dat Lucifer maar dat wordt alleen aan de hogere graden verteld, de lagere graden worden bewust onwetend gehouden om de geheimen niet prijs te geven. Mijn voornaamste bronnen zijn Albert Pike en HP Blavatsky.
Waarom jammer? Wat heeft een goddeloze/materialist daar te zoeken?quote:Op zondag 6 juli 2008 22:55 schreef Scaurus het volgende:
Gesloten voor verstokte atheďsten, dus? Jammer.
Zo, verkapte TVP of een echte poging tot humor?quote:Op maandag 7 juli 2008 00:52 schreef SpecialK het volgende:
nja beter een rozenkruis dan kruisroos lijkt me.
Ja.quote:
Ja.quote:een echte poging tot humor?
Niks mis met mensen die een pijp roken. Als deze mannen doch wel nog wat macht i nde wereld hebben en binnenin hun elitaire zeepbel elkaar allemaal rare dingen gaan aanpraten zonder dat dit gecorrigieert kan worden door het publieke debat dan wordt het wel wat zorgelijker.quote:Op maandag 7 juli 2008 09:31 schreef Scaurus het volgende:
Wat is er mis met baardige mannen in de middelbare leeftijd die bij elkaar komen om pijp te roken en de stand der wereld te bespreken? Het is een groot genoegen om tot een vereniging te behoren die door haar exclusiviteit en tradities een esprit d'corps heeft.
Dat komt omdat alleen de hogere graden, en dan ook alleen degenen die geselecteerd worden, ingewijd worden in de mysteriën. De lagere graden dienen voornamelijk om het geld binnen te brengen, en zoals SpecialK al aangeeft om een beetje deftig te doen en eventueel voor zakelijke voordelen, aangezien vrijmetselaars trouw zweren aan de loge en aan elkaar. Als je de symboliek kan lezen zie je dat al dit soort bewegingen overladen zijn met occulte, mystieke symbolen, maar als lagere graads krijg je daar een andere uitleg van zodat je niet weet waar je bij zit. Albert Pike zegt het volgende erover:quote:Op maandag 7 juli 2008 08:39 schreef floris.exe het volgende:
Om even kort in te haken op de Vrijmetselarij. Het is toch zo dat de Rotary en de Loges ook weer daaruit zijn voortgekomen? Wat ik dan niet begrijp is hoe die twee dan zo zijn ontworteld. Als je bijvoorbeeld bij de Loge kijkt op plaatselijk niveau dan is dat vaak niet meer dan een eenvoudige ondernemersclub die het alleen maar te doen is om winstmaximalisatie door één team te vormen als het ware. Wat heeft dat nog te maken met de esoterie en de onthechting? Volgens mij niets.
Inderdaad. Of sommigen zijn op zoek naar zingeving en denken dat in zo'n filosofische praatgroep te vinden. Sommigen zijn misschien wel op de hoogte van de spirituele kant maar doen er verder niets mee. Anderen weten wat het is en kunnen dan ook snel opklimmen mits ze bij de juiste loges zitten. Al vraag ik me af of er in Nederland loges bestaan waar je echt ingewijd kan worden in de mysteriën. Daarvoor moet je denk ik toch in de significantere loges zijn waar de grote mannen zitten, Parijs, Londen, Washington etc. Er zijn wel zusterorganisaties die mischien wat meer gericht zijn op de mysteriën.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:06 schreef floris.exe het volgende:
Zo he Ali_Kannibali, dat is interessante materie. Dat boek, Morals & Dogma, lijkt me het lezen wel waard. De verklaring voor de enorme distantie tussen het spirituele fundament van de organisatie en de huis tuin en keuken praktijken (beetje borrelen, beetje BBQen, beetje kaarten, beetje interessant praten met elkaar, elkaar zakelijke opdrachten toespelen, elkaar financieel ondersteunen bij faillissement) van de loge om de hoek die je (met Pike) geeft lijkt me aannemelijk. Dus als ik het goed begrijp zijn de lagere graden over het algemeen gewoon lid met het doel ergens bij te horen dat elitair is met praktische doestellingen, terwijl die personen eigenlijk geen idee hebben van de spritiuele basis en daar eigenlijk ook helemaal niet geinteresseerd in zijn?
Dan niet nee, maar dat is dus ook niet de bedoeling. Je bent dan gewoon een melkkoe.quote:Het lijkt mij dat je dan nooit binnen de organisatie zult opklimmen.
Wat ze doen is mystiek met wetenschap mengen. Zo geeft de geheime leer een hele uitleg van het ontstaan van de Kosmos, sterk lijkend op de big bang, of Brahma die in en uitademt waarbij de kosmos zich uitbreidt en daarna weer inkrimpt tot de kern. Ik vermoed dat metafysica en occultisme zich spoedig zullen mengen in de new age om wetenschap met de te aanbidden godheid te verenigen. Een voorbeeld hiervan zie je bij de film 'what the bleep do we know', van JZ Knight. Die barst van de fouten en de onzin (zoals al die mystieke leer wat mij betreft) maar zolang mensen het maar geloven maakt dat niet uit.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:15 schreef floris.exe het volgende:
Zeer bedankt, Ali_Kannibali, voor je informatie. Ik ga de linkjes ook lezen. Maar om alvast een vraag te stellen: in deze tijd van moderne wetenschap en ratio, wat stelt het uiteindelijk allemaal voor. Binnen de organisatie zal er uiteraard, net zoals bij de katholieke kerk, nog een enorme overtuiging bestaan, maar hoe verhoudt zich de club tot de buitenwereld? Er wordt vaak gesproken over de geheime leer, mystieke raadselen waarvan de oplossing bij hooggeplaatsten binnen zo'n club bekend is enzovoort. Maar welke autoriteit en aanzien hebben ze nog in deze tijd waarin vrijwel niemand er nog in gelooft?
De evolutietheorie past uiteraard perfect bij het idee van een naar het goddelijke plan evoluerend mensenras. Dit zou dan zowel op fysiek als spiritueel niveau plaatsvinden.quote:What the BLEEP Do We Know — First released in theaters in 2004, WTBDWK!? went on to become one of the most successful documentaries of all time. Now distributed in over 30 countries, it has stunned audiences with its revolutionary cinematic blend of dramatic film, documentary, animation and comedy, while serving up a mind-jarring blend of Quantum Physics, spirituality, neurology and evolutionary thought.
Ik geloof echt dat hij bestaat ja, en ik geloof ook in het bestaan van de God van de bijbel.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:19 schreef floris.exe het volgende:
Maar Ali, de manier waarop jij erover praat en dan vooral over het element van Lucifer ("Het lijkt erop dat hem dat aan het lukken is op planeet aarde.). Is het zo dat jij zelf gelooft in Lucifer en dat je de manifestatie van de macht van dergelijke clubs ziet als een bevestiging daarvan en van het voltrekken van een metafysisch plan? Of redeneer je puur vanuit hoe zij het zien? Want dat die clubs op zulke snode plannen broeden en een eeuwenproject aan het uitvoeren zijn sta ik niet afwijzend tegenover. Maar dat er daadwerkelijk een plan van Lucifer zou bestaan of welk ander theologisch idee dan ook, dat lijkt mij niet meer dan een geloof.
http://www.sacred-texts.com/the/iu/iu013.htmquote:Seth, Adam's third son, and the forefather of all Israel, the ancestor of Noah, and the progenitor of the "chosen people," is but Hermes, the god of wisdom, called also Thoth, Tat, Seth, Set, and Sat-an; and that he was, furthermore, when viewed under his bad aspect, Typhon, the Egyptian Satan, who was also Set.
Hun enige plan is mensen uiteindelijk van God af te keren zoals dat ook gebeurde met Adam en Eva.quote:De clubs zijn de 'agencies' van Lucifer om zijn plan te voltrekken. De mensen aan de top weten wie ze aanbidden en werken actief mee aan het realiseren van zijn plan.
Nee het zijn doctrines die tot verwarring en uiteindelijk de dood leiden. Ik ben zelf blij dat ik er vanaf ben en de bijbel heb gevonden. Je kan echter het gros van de leden van dit soort clubs niet veel kwalijk nemen, die weten zelf niet waar ze in zitten, allemaal misleid.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:15 schreef STORMSEEKER het volgende:
Waarom zou dit wel invulling geven aan je leven en bv. de bijbel niet?
Vrijmetselaars en al dat soort clubjes zijn mijns inziens erg onfris allemaal.
[..]
Hun enige plan is mensen uiteindelijk van God af te keren zoals dat ook gebeurde met Adam en Eva.
Alle valse lieden en hun respectievelijke geloven en clubjes en dergelijke zullen zich uiteindelijk als 1 blok samen tegen God scharen culminerend in Gods oorlog, Armageddon.
Naar mijn mening is er bij zulke clubs geen zinnige invulling te verkrijgen, ze leiden allemaal niet naar een beter leven nu of zelfs in de toekomst.
Maar goed, onderzoekt alle dingen en behoud het goede.
Ach, even zoveel mensen denken zo over christenen. 't Is maar vanuit welk oogpunt je het bekijktquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee het zijn doctrines die tot verwarring en uiteindelijk de dood leiden. Ik ben zelf blij dat ik er vanaf ben en de bijbel heb gevonden. Je kan echter het gros van de leden van dit soort clubs niet veel kwalijk nemen, die weten zelf niet waar ze in zitten, allemaal misleid.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:57 schreef Viking84 het volgende:
TVP.
(TS: toen ik de TT zag dacht ik al dat jij de TS zou zijn).
Het staat toch in hun eigen boekjes?quote:Op woensdag 9 juli 2008 04:45 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Jaja, de mensen die niet lid zijn van de vrijmetselaars en Rozenkruis weten heel goed dat de leden gemanipuleerd worden, en dat zij eigenlijk satan/lucifer/duivel/whatever aanbidden.
Ja, en de gevallen engel staat zeker centraal in hun leer?quote:Op woensdag 9 juli 2008 09:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het staat toch in hun eigen boekjes?
Ik heb ooit een vrijmetselaar gekend en die deed er eerst heel geheimzinnig over allemaal, maar uiteindelijl na veel tijd heeft hij toch wel toegegevn dat het vooral bij elkaar zitten was en een beetje geheimzinnig doen.quote:Op maandag 7 juli 2008 09:21 schreef SpecialK het volgende:
Dit soort bewegingen komen op mij vooral over als zichzelf op de schouder kloppende elitaire praatclubjes waar (vooral mannen) zich in een oude bibliotheek-kamer verzamelen en in een leren stoel gaan zitten, pijp in de bek, en dan met je baard spelen terwijl ze half kloppende doch diep klinkende opmerkingen naar elkaar slingeren en elkaar feliciteren dat ze niet deel uitmaken van het domme gewone volk.
Ik snap dat er voor veel mensen een soort van ziekelijke behoefte aan exclusieviteit is maar deze wereld heeft niet nog meer ontransparante oncontroleerbare "wij weten wat goed voor jullie is" clubjes nodig. Doe eens gek en blijf gewoon eerlijk, open en toegankelijk in je leven.
Zover ik weet is deze orde ouder dan het idee van de slechte lucifer, de ":magie" die ze zouden bedrijven is zeer zeker vele malen ouder, heeft geen ene reet met welke duivel dan ook te maken.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Inderdaad. Of sommigen zijn op zoek naar zingeving en denken dat in zo'n filosofische praatgroep te vinden. Sommigen zijn misschien wel op de hoogte van de spirituele kant maar doen er verder niets mee. Anderen weten wat het is en kunnen dan ook snel opklimmen mits ze bij de juiste loges zitten. Al vraag ik me af of er in Nederland loges bestaan waar je echt ingewijd kan worden in de mysteriën. Daarvoor moet je denk ik toch in de significantere loges zijn waar de grote mannen zitten, Parijs, Londen, Washington etc. Er zijn wel zusterorganisaties die mischien wat meer gericht zijn op de mysteriën.
[..]
Dan niet nee, maar dat is dus ook niet de bedoeling. Je bent dan gewoon een melkkoe.
Het is een Luciferiaanse organisatie, ookal zal dat overal stellig ontkend worden. Luciferianen zijn volgens mij geen fris volkje die je met liefde tegemoet zullen treden, behalve als je tot nut bent voor hen, als ik Pike moet geloven. Je kan je dus ook wel aansluiten bij zo'n organisatie maar daar heb je vrij weinig aan als je niet waardig geacht wordt door de hogere leden. Voor de lagere leden werkt het volgens mij alleen maar op het ego, mensen voelen zich speciaal met hun tenue en hun rituelen en hun connecties etc. Wat mij betreft is het dikdoenerij zoals hierboven al eerder is beschreven maar die mensen weten dus niet dat ze - spiritueel gezien - gelinked zijn aan Lucifer via beloftes die ze doen, eeds (? meervoud van eed) moeten zweren, etc.
Hier is een hoofdstuk uit Morals & Dogma over de graad van de rozenkruisers:
http://www.sacred-texts.com/mas/md/md19.htm
Ik vermoed echter dat deze versie niet de versie is die de hoge vrijmetselaars krijgen, maar de gestripte versie die je ook op internet kan bestellen. De échte kan je alleen vinden bij mensen die hem in zijn bezit hebben en mijn bron heeft hem omdat zijn overleden schoonvader hem had, evenals de geheime leer van Blavatsky (ook voor hogere graden) en andere boeken zoals encyclopedia of freemasonry etc.
Je ziet in het hoofdstuk wel de verwijzingen naar de kaballah, de gnostici, de religies van de Grieken, de Egyptenaren etc. Ook word er frequent verwezen naar de godheid die het 'Licht' is etc. Je kan het allemaal lezen met in je achterhoofd dat het over Lucifer gaat. Daar kan ik je ook wel wat citaten van geven. Verder kloppen zijn verwijzingen naar het christelijk geloof niet altijd, hij geeft de occulte uitleg daarvan en niet de gewone bijbelse uitleg.
Edit: misschien is dit wél de originele versie, aangezien de verwijzing naar Lucifer er ook in voorkomt. Zie p.321:
The Apocalypse is, to those who receive the nineteenth Degree, the Apotheosis of that Sublime Faith which aspires to God alone, and despises all the pomps and works of Lucifer. LUCIFER, the Light-bearer! Strange and mysterious name to give to the Spirit of Darkness! Lucifer, the Son of the Morning! Is it he who bears the Light, and with its splendors intolerable blinds feeble, sensual, or selfish Souls? Doubt it not! for traditions are full of Divine Revelations and Inspirations: and Inspiration is not of one Age nor of one Creed. Plato and Philo, also, were inspired.
En 324:
It is WISDOM that, in the Kabalistic Books of the Proverbs and Ecclesiasticus, is the Creative Agent of God. Elsewhere in the Hebrew writings it is דבר יהוה, Debar Iahavah, the Word of God.
p. 324
It is WISDOM that, in the Kabalistic Books of the Proverbs and Ecclesiasticus, is the Creative Agent of God. Elsewhere in the Hebrew writings it is דבר יהוה, Debar Iahavah, the Word of God.
[paragraph continues] It is by His uttered Word that God reveals Himself to us; not alone in the visible and invisible but intellectual creation, but also in our convictions, consciousness, and instincts. Hence it is that certain beliefs are universal. The conviction of all men that God is good led to a belief in a Devil, the fallen Lucifer or Light-bearer, Shaitan the Adversary, Ahriman and Tuphōn, as an attempt to explain the existence of Evil, and make it consistent with the Infinite Power, Wisdom, and Benevolence of God.
Als je dus meer wil weten van esoterie kan je beter gewoon dit boek lezen dan lid worden van een organisatie waar je toch niks bij te horen krijgt! Ik vind het wel erg komisch dat dit nu gewoon online staat, misschien kan ik nog meer betrouwbare bronnen vinden als dit zelfs online staat.
De neiging van het christendom om alles binnen haar visie te trekken is schokkend groot.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:15 schreef STORMSEEKER het volgende:
Waarom zou dit wel invulling geven aan je leven en bv. de bijbel niet?
Vrijmetselaars en al dat soort clubjes zijn mijns inziens erg onfris allemaal.
[..]
Hun enige plan is mensen uiteindelijk van God af te keren zoals dat ook gebeurde met Adam en Eva.
Alle valse lieden en hun respectievelijke geloven en clubjes en dergelijke zullen zich uiteindelijk als 1 blok samen tegen God scharen culminerend in Gods oorlog, Armageddon.
Naar mijn mening is er bij zulke clubs geen zinnige invulling te verkrijgen, ze leiden allemaal niet naar een beter leven nu of zelfs in de toekomst.
Maar goed, onderzoekt alle dingen en behoud het goede.
Ja.quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:23 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
[..]
Ja, en de gevallen engel staat zeker centraal in hun leer?
Die arme slang toch.quote:The appellation Sa'tan, in Hebrew satan, "an adversary" (from the verb shatana, "to be adverse," to persecute) belongs by right to the first and cruelest "adversary of all the other gods" -- Jehovah, not to the Serpent, which spoke only words of sympathy and wisdom, and is at the worst, even in the dogma, "the adversary of men." This dogma, based as it is on chapter iii. of Genesis, is as illogical and unjust as it is paradoxical. For who was the first to create that original and hence-forward universal tempter of man -- the woman? Not the serpent surely, but the "Lord God" himself, who, saying: -- "It is not good that the man should be alone" -- made woman, and "brought her unto the man" (18-22). If the unpleasant little incident that followed was and is still to be regarded as the "original sin," then it exhibits the Creator's divine foresight in a poor light indeed. It would have been far better for the first Adam (of chap. 1.) to have been left either "male and female," or "alone." It is the Lord God, evidently, who was the real cause of all the mischief, the "agent provocateur," and the Serpent -- only a prototype of Azazel, "the scapegoat for the sin of (the God of) Israel," the poor Tragos having to pay the penalty for his Master's and Creator's blunder. This, of course, is addressed only to those who accept the opening events of the drama of humanity in Genesis in their dead-letter sense. Those who read them esoterically, are not reduced to fanciful speculations and hypothesis; they know how to read the symbolism therein contained, and cannot err.
[[Vol. 2, Page]] 388 THE SECRET DOCTRINE.
quote:The devil is now called Darkness by the Church, whereas, in the Bible he is called the "Son of God" (see Job), the bright star of the early morning, Lucifer (see Isaiah). There is a whole philosophy of dogmatic craft in the reason why the first Archangel, who sprang from the depths of Chaos, was called Lux (Lucifer), the "Luminous Son of the Morning," or man-
[[Vol. 1, Page]] 71 LIGHT EMERGES FROM DARKNESS.
vantaric Dawn. He was transformed by the Church into Lucifer or Satan, because he is higher and older than Jehovah, and had to be sacrificed to the new dogma. (See Book II.)
Dus ja, Lucifer/Satan is de held van de geheime leer, en daarmee alle occulte, esoterische en mystieke leer.quote:Between the alternative allurements, wise will be that philosopher who will be able to decide where God disappears to make room for the Devil! Therefore when we read that "the Devil is a liar and the father of it," i.e., INCARNATE LIE, and are told in the same breath that Satan -- the Devil -- was a son of God and the most beautiful of his archangels, rather than believe that Father and Son are a gigantic, personified and eternal LIE, we prefer to turn to Pantheism and to Pagan philosophy for information.
Once that the key to Genesis is in our hands, it is the scientific and symbolical Kabala which unveils the secret. The great Serpent of the Garden of Eden and the "Lord God" are identical, and so are Jehovah and Cain ONE -- that Cain who is referred to in theology as the "murderer" and the LIAR to God! Jehovah tempts the King of Israel to number the people, and Satan tempts him to do the same in another place. Jehovah turns into the fiery serpents to bite those he is displeased with; and Jehovah informs the brazen serpent that heals them.
These short, and seemingly contradictory, statements in the Old Testament (contradictory because the two Powers are separated instead of being regarded as the two faces of one and the same thing) are the
--------------------------------------------------------------------------------
[[Vol. 1, Page]] 415 THEOLOGICAL ETYMOLOGIES.
echoes -- distorted out of recognition by exotericism and theology -- of the universal and philosophical dogmas in nature, so well understood by the primitive Sages. We find the same groundwork in several personifications in the Puranas, only far more ample and philosophically suggestive.
Ik ben het met je eens dat ze tot verwarring en dood leiden, maar wat ik zei was wel op de bijbel gebaseerd.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee het zijn doctrines die tot verwarring en uiteindelijk de dood leiden.
quote:2 petrus 2
2 Er stonden echter ook valse profeten onder het volk op, zoals er ook onder U valse leraren zullen zijn. Dezen zullen heimelijk verderfelijke sekten invoeren en zullen zelfs de eigenaar, die hen heeft gekocht, verloochenen, waardoor zij een spoedige vernietiging over zichzelf brengen. 2 Bovendien zullen velen hun daden van losbandig gedrag navolgen, en door hun toedoen zal er schimpend over de weg der waarheid worden gesproken. 3 En uit hebzucht zullen zij U met vervalste woorden uitbuiten. Maar wat hen betreft, het oordeel van oudsher beweegt zich niet traag en hun vernietiging sluimert niet.
quote:Psalm 1
2 Waarom zijn de natiën in tumult geweest
En zijn ook de nationale groepen over iets ijdels blijven mompelen?
2 De koningen der aarde stellen zich op
En de hoogwaardigheidsbekleders zelf hebben zich als één [blok] aaneengesloten
Tegen Jehovah en tegen zijn gezalfde,
De bijbel beschrijft deze zaken letterlijk.quote:Openb 16
14 In werkelijkheid zijn het door demonen geďnspireerde uitingen, en ze verrichten tekenen en gaan uit tot de koningen van de gehele bewoonde aarde, om hen te vergaderen tot de oorlog van de grote dag van God de Almachtige.
16 En ze vergaderden hen tot de plaats die in het Hebreeuws Har–Magedon wordt genoemd.
Dat weet ik, en zoals je het nu brengt klinkt het ook onschuldig. Toen ik er echter achter kwam wat de mensen doen die deze leer écht volledig kennen (dus niet jij en ik of de reiki master op de paranormaalbeurs van zondagmiddag, maar de hoge mensen binnen de geheime genootschappen, de ware illuminaten van deze planeet), wat voor rol zij in de wereld spelen, hoe zij letterlijk miljoenen over de kling jagen voor eigen gewin, waarbij het doel de middelen heiligt, wist ik dat deze leer wel degelijk zwaar evil is, verpakt in een hoop mystiek, geheimen, vaagheid, leugens en misleiding. Ik zie het als een oorlog tegen Christus en tegen de mensheid zelf, en die is al vanaf het begin aan de gang. Je kan me veel wijsmaken, maar niet dat dit een onschuldige levensbeschouwing is zonder destructieve spirituele bron, mede omdat ik er zelf slachtoffer van ben geworden. Genesis beschrijft dit conflict spot on, whatever madame Blavatsky er ook van probeert te maken.quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Zover ik weet is deze orde ouder dan het idee van de slechte lucifer, de ":magie" die ze zouden bedrijven is zeer zeker vele malen ouder, heeft geen ene reet met welke duivel dan ook te maken.
Dat is echt een kerkmythe, dat oude magie, kabbalah e.d. wordt gebruikt binnen christelijke kaders, zwarte missen, lucifer als slechte duivel, dat is allemaal christelijk, de oude traditie's hebben daar werkelijk niets mee te maken, zijn vooral zwart gemaakt door het oude instituut kerk.
Die oude traditie's kennen geen echte slechte duivel e.d., die kennen die scheiding tussen goed en kwaad niet zo zwaar, het komt uit de oude geloven en die geloven in balans, het goede en kwade overal in, niet apart van elkaar, de oude goden waren ook zo, niet zoals de christelijke god die een archetype voor het goede is met daar tegenover de duivel die archetype staat voor het slechte.
??quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:51 schreef erodome het volgende:
De neiging van het christendom om alles binnen haar visie te trekken is schokkend groot.
Deze oudere geloven hebben NIETS met het christendom, NIETS met dat hele godsbeeld, NIETS met de absolute scheiding tussen goed en kwaad.
Dat lijkt me wat te generaliserend.quote:Dit gaat niet om de christelijke god, in het geheel niet, ze zijn er niet voor, ze zijn er niet tegen, ze hebben er gewoon niets mee, helemaal NIETS.
Integendeel, het is een constant gevecht, elke dag.quote:Het is geen gevecht tussen het heilige christendom en de slechte anderen, de middeleeuwen met hun propaganda tegen andersdenkende zijn al eventjes voorbij hoor....
quote:Ef 6
12 want onze strijd is niet tegen bloed en vlees, maar tegen de regeringen, tegen de autoriteiten, tegen de wereldheersers van deze duisternis, tegen de goddeloze geestenkrachten in de hemelse gewesten.
Volgens Lectorium Rosicrucianum of volgens jou? En dat weet jij omdat...?quote:Het is een totaal andere manier van geloven, geen macht buiten aarde die zich vooral situeert in kerken e.d., maar een macht die overal is, in iedereen, voor iedereen te gebruiken en te voelen, geen scheiding tussen goed en kwaad, maar balans in alles, de grote eenheid.
Probeer dat niet binnen die christelijke kaders te passen, want het past gewoonweg niet.
Maar jij kent dat wel van binnen dan?quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat weet ik, en zoals je het nu brengt klinkt het ook onschuldig. Toen ik er echter achter kwam wat de mensen doen die deze leer écht volledig kennen (dus niet jij en ik of de reiki master op de paranormaalbeurs van zondagmiddag, maar de hoge mensen binnen de geheime genootschappen, de ware illuminaten van deze planeet), wat voor rol zij in de wereld spelen, hoe zij letterlijk miljoenen over de kling jagen voor eigen gewin, waarbij het doel de middelen heiligt, wist ik dat deze leer wel degelijk zwaar evil is, verpakt in een hoop mystiek, geheimen, vaagheid, leugens en misleiding. Ik zie het als een oorlog tegen Christus en tegen de mensheid zelf, en die is al vanaf het begin aan de gang. Je kan me veel wijsmaken, maar niet dat dit een onschuldige levensbeschouwing is zonder destructieve spirituele bron, mede omdat ik er zelf slachtoffer van ben geworden. Genesis beschrijft dit conflict spot on, whatever madame Blavatsky er ook van probeert te maken.
- Bibliotheek kamerquote:Op maandag 7 juli 2008 09:21 schreef SpecialK het volgende:
Dit soort bewegingen komen op mij vooral over als zichzelf op de schouder kloppende elitaire praatclubjes waar (vooral mannen) zich in een oude bibliotheek-kamer verzamelen en in een leren stoel gaan zitten, pijp in de bek, en dan met je baard spelen terwijl ze half kloppende doch diep klinkende opmerkingen naar elkaar slingeren en elkaar feliciteren dat ze niet deel uitmaken van het domme gewone volk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |