abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59925514
Ik ben al een aantal jaren zeer geinteresseerd in de genootschap van het Lectorium Rosicrucianum, oftewel de Rozenkruis. Ik heb geen concrete plannen, nog, om de organisatie te benaderen, maar toch trekt het mij aan. Vooral ook omdat ik het gevoel heb dat ze mij iets kunnen geven dat ik momenteel mis in mijn leven: invulling.

Zijn er hier mensen met ervaringen?

Bij voorkeur dit topic liever niet verplaatsen naar TRU. Het gaat hier niet om een complettheorietopic, over de waarheid van hun leer of iets dergelijks. Het behoort tot het gebied van de levensbeschouwing, vind ik.
pi_59925575
TVP.

Een van de dingen die ik heb begrepen is dat zij erg moralistisch ingesteld zijn. Maar hun idealen spreken mij ook erg aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maotrien84 op 07-07-2008 01:09:51 ]
pi_59925594
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:38 schreef floris.exe het volgende:
Ik ben al een aantal jaren zeer geinteresseerd in de genootschap van het Lectorium Rosicrucianum, oftewel de Rozenkruis. Ik heb geen concrete plannen, nog, om de organisatie te benaderen, maar toch trekt het mij aan. Vooral ook omdat ik het gevoel heb dat ze mij iets kunnen geven dat ik momenteel mis in mijn leven: invulling.
Je kunt ook gewoon een vriendin zoeken

Ontopic:

Ik heb me een tijdje verdiept in de vrijmetselaars. Een vriend van me is vrijmetselaar, zodoende. Toch heb ik altijd een beetje een ons-kent-ons-gevoel bij dit soort gemeenschappen. Het paradoxale is -vind ik althans- dat door het 'verder' kijken dan het dagelijks leven, dát juist de waarheid wordt en je je eigenlijk enggeestiger
gaat opstellen.
I feel kinda Locrian today
  zondag 6 juli 2008 @ 22:46:56 #4
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59937331
Voor de Vrijmetselaars moet je in God geloven, toch?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zondag 6 juli 2008 @ 22:52:21 #5
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59937481
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:46 schreef Scaurus het volgende:
Voor de Vrijmetselaars moet je in God geloven, toch?
Volgens mij is een vorm van deïsme, of zelfs pantheïsme, of in ieder geval een zeker leidend beginsel, een levenskracht die het universum leidt, het minimum. Dit kan natuurlijk God zijn, maar dit hoeft niet per se.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 6 juli 2008 @ 22:55:16 #6
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59937563
Gesloten voor verstokte atheïsten, dus? Jammer.
pi_59939191
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:55 schreef Scaurus het volgende:
Het is een esoterische club. Lijkt mij wel.
pi_59939377
Voor zover ik weet is Rosicrucianisme een voorloper van vrijmetselarij met een andere structuur maar dezelfde doctrine. Deze clubs zijn de voortzetters van de oude occulte religies waarvan de kerndoctrine, de esoterische doctrine de kabbalah is. Die esoterische doctrine komt neer op vruchtbaarheidsreligie, aanbidding van de Phallus, de moedergodin, etc. Het symbool van de vrijmetselarij stelt de 2 aspecten van de androgene god voor, het mannelijke en het vrouwelijke. Symbolen van de rozenkruisers kom je ook in de vrijmetselarij tegen, bijvoorbeeld de cornucopia welke al veel ouder is dan beide bewegingen. De hoorn is het mannelijke, de holle binnenkant het vrouwelijke en de vruchten stellen vruchtbaarheid voor. Zo heb je allerlei symbolen die naar dit principe verwijzen.

Naar de buitenwereld zijn deze clubs liefdadigheidsinstellingen en praatgroepen zonder duidelijke religie. Bij initiatie in de vrijmetselarij word je echter geblinddoekt bij een altaar met een koran, een torah en een king james bijbel met de winkelhaak en passer erop, plus 3 kaarsen. De blinddoek wordt verwijderd en door wat men dan ziet, moet er een bewustzijnsverruiming plaatsvinden en wordt je 'verlicht'. Men dient de eenheid van alle religies te erkennen en te geloven in een 'Supreme Being'. Volgens mijn bronnen is dat Lucifer maar dat wordt alleen aan de hogere graden verteld, de lagere graden worden bewust onwetend gehouden om de geheimen niet prijs te geven. Ik weet niet hoe dit zit met rosicrucianisme, maar het zal wel op dezelfde manier werken.

Vrijmetselarij en ik vermoed dus heel sterk ook rosicrucianisme geloven dat we zelf 'goden in de maak' zijn. Ons ware ik is goddelijk en wij zijn allemaal 1, verbonden door het goddelijke bewustzijn. Door ons ego of eigenlijk individualisme te verliezen worden we 1 met het universum en worden we goddelijk. Op die manier bereiken we ons ware potentieel als mensen en zijn we als goden op aarde. Verder zijn we onsterfelijk en evolueren onze zielen steeds verder naar goddelijkheid. Het is dus pantheïstisch of panentheïstisch met een een vleug boeddhisme, hindoeisme en eigenlijk ook humanisme, maar dan met religie. Je kan het samenvatten met Luciferianisme waarbij het bereiken van je goddelijke status gelijk is aan 'verlichting', waarbij Lucifer uiteraard het Licht zelf is. Mijn voornaamste bronnen zijn Albert Pike, Albert Macky, Eliphas Levi, en HP Blavatsky.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ali_Kannibali op 07-07-2008 00:50:45 ]
pi_59939531
quote:
Op maandag 7 juli 2008 00:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Voor zover ik weet is Rosicrucianisme een voorloper van vrijmetselarij met een andere structuur maar dezelfde doctrine. Deze clubs zijn de voortzetters van de oude occulte religies waarvan de kerndoctrine, de esoterische doctrine de kabbalah is. Die esoterische doctrine komt neer op vruchtbaarheidsreligie, aanbidding van de Phallus, de moedergodin, etc. Het symbool van de vrijmetselarij stelt de 2 aspecten van de androgene god voor, het mannelijke en het vrouwelijke. Symbolen van de rozenkruisers kom je ook in de vrijmetselarij tegen, bijvoorbeeld de cornucopia welke al veel ouder is dan beide bewegingen. De hoorn is het mannelijke, de holle binnenkant het vrouwelijke en de vruchten stellen vruchtbaarheid voor. Zo heb je allerlei symbolen die naar dit principe verwijzen.

Naar de buitenwereld zijn deze clubs liefdadigheidsinstellingen en praatgroepjs zonder duidelijke religie. Bij initiatie in de vrijmetselarij word je echter geblinddoekt bij een altaar met een koran, een torah en een king james bijbel. Men dient de eenheid van alle religies te erkennen en te geloven in een 'Supreme Being'. Volgens mijn bronnen is dat Lucifer maar dat wordt alleen aan de hogere graden verteld, de lagere graden worden bewust onwetend gehouden om de geheimen niet prijs te geven. Mijn voornaamste bronnen zijn Albert Pike en HP Blavatsky.

Blavatsky... Hater van de christelijke religie. Niet gek dat zij spreekt over satan, lucifer, weet ik het.
pi_59939555
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:55 schreef Scaurus het volgende:
Waarom jammer? Wat heeft een goddeloze/materialist daar te zoeken?
  maandag 7 juli 2008 @ 00:52:51 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_59939707
nja beter een rozenkruis dan kruisroos lijkt me.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_59939753
quote:
Op maandag 7 juli 2008 00:52 schreef SpecialK het volgende:
nja beter een rozenkruis dan kruisroos lijkt me.
Zo, verkapte TVP of een echte poging tot humor?
  maandag 7 juli 2008 @ 00:59:56 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_59939785
quote:
Op maandag 7 juli 2008 00:57 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:

[..]

Zo, verkapte TVP
Ja.
quote:
een echte poging tot humor?
Ja.
pi_59941311
Om even kort in te haken op de Vrijmetselarij. Het is toch zo dat de Rotary en de Loges ook weer daaruit zijn voortgekomen? Wat ik dan niet begrijp is hoe die twee dan zo zijn ontworteld. Als je bijvoorbeeld bij de Loge kijkt op plaatselijk niveau dan is dat vaak niet meer dan een eenvoudige ondernemersclub die het alleen maar te doen is om winstmaximalisatie door één team te vormen als het ware. Wat heeft dat nog te maken met de esoterie en de onthechting? Volgens mij niets.
  maandag 7 juli 2008 @ 09:21:35 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_59941761
Dit soort bewegingen komen op mij vooral over als zichzelf op de schouder kloppende elitaire praatclubjes waar (vooral mannen) zich in een oude bibliotheek-kamer verzamelen en in een leren stoel gaan zitten, pijp in de bek, en dan met je baard spelen terwijl ze half kloppende doch diep klinkende opmerkingen naar elkaar slingeren en elkaar feliciteren dat ze niet deel uitmaken van het domme gewone volk.

Ik snap dat er voor veel mensen een soort van ziekelijke behoefte aan exclusieviteit is maar deze wereld heeft niet nog meer ontransparante oncontroleerbare "wij weten wat goed voor jullie is" clubjes nodig. Doe eens gek en blijf gewoon eerlijk, open en toegankelijk in je leven.
  maandag 7 juli 2008 @ 09:31:20 #16
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59941885
Wat is er mis met baardige mannen in de middelbare leeftijd die bij elkaar komen om pijp te roken en de stand der wereld te bespreken? Het is een groot genoegen om tot een vereniging te behoren die door haar exclusiviteit en tradities een esprit d'corps heeft.
  maandag 7 juli 2008 @ 09:34:14 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_59941912
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:31 schreef Scaurus het volgende:
Wat is er mis met baardige mannen in de middelbare leeftijd die bij elkaar komen om pijp te roken en de stand der wereld te bespreken? Het is een groot genoegen om tot een vereniging te behoren die door haar exclusiviteit en tradities een esprit d'corps heeft.
Niks mis met mensen die een pijp roken. Als deze mannen doch wel nog wat macht i nde wereld hebben en binnenin hun elitaire zeepbel elkaar allemaal rare dingen gaan aanpraten zonder dat dit gecorrigieert kan worden door het publieke debat dan wordt het wel wat zorgelijker.

In zichzelf gekeerde clubjes is precies waarom wij op dit moment zo'n kloterige kutwereld hebben.
pi_59942213
Ik snap op zich wel wat je bedoelt SpecialK en ben het met je eens dat transparantie een voorwaarde moet zijn voor het bekleden van een machtige positie. Macht klinkt in de oren van de meesten vaak wat negatief, terwijl het dat in principe natuurlijk niet is. Zolang macht wordt gebruikt voor de goede zaak en transparant wordt gepraktiseerd zodat het kan worden bekritiseerd en gecorrigeerd, heb ik er geen bezwaar tegen dat een bepaalde club (bestuurders) een bepaalde macht heeft.

Maar ik denk dat je iets te complottheoretisch denkt in dit geval. Ik denk niet dat het Lectorium Rosicrucianum of de Vrijmetselarij uit is op wereldmacht ofzo, of op het domineren van de buitenwereld. Ik denk dat het vooral gaat om de ontwikkeling van het individu die zich er bij heeft aangesloten. Ze distantiëren zich juist van de buitenwereld.
pi_59943004
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:39 schreef floris.exe het volgende:
Om even kort in te haken op de Vrijmetselarij. Het is toch zo dat de Rotary en de Loges ook weer daaruit zijn voortgekomen? Wat ik dan niet begrijp is hoe die twee dan zo zijn ontworteld. Als je bijvoorbeeld bij de Loge kijkt op plaatselijk niveau dan is dat vaak niet meer dan een eenvoudige ondernemersclub die het alleen maar te doen is om winstmaximalisatie door één team te vormen als het ware. Wat heeft dat nog te maken met de esoterie en de onthechting? Volgens mij niets.
Dat komt omdat alleen de hogere graden, en dan ook alleen degenen die geselecteerd worden, ingewijd worden in de mysteriën. De lagere graden dienen voornamelijk om het geld binnen te brengen, en zoals SpecialK al aangeeft om een beetje deftig te doen en eventueel voor zakelijke voordelen, aangezien vrijmetselaars trouw zweren aan de loge en aan elkaar. Als je de symboliek kan lezen zie je dat al dit soort bewegingen overladen zijn met occulte, mystieke symbolen, maar als lagere graads krijg je daar een andere uitleg van zodat je niet weet waar je bij zit. Albert Pike zegt het volgende erover:

'The Blue Degrees (dit zijn de eerste 3 graden van de vrijmetselarij, veel verder zul je in de gemiddelde locale club niet komen denk ik) are but the outer court of the portico of the Temple. Part of the symbols are displayed there to the Initiate, but he is intentionally misled by false interpretations. It is not intended that he shall understand them; but it is intended that he shall imagine he understands them. Their true explication is reserved for the Adepts, the Princes of Masonry. The whole body of the Royal and Sacerdotal Art was hidden so carefully, centuries since, in the High Degress. Moral & Dogma p819

Masonry, like all the religions, all the Mysteries, Hermeticism and Alchemy (en daar hoort Rosicrucianisme dus ook bij), conceals its secrets from all except the Adepts and Sages, or the elect, and uses false explanations and misinterpretations of its symbols to mislead those who deserve only to be misled; to conceal the Truth, which it calls Light, from them and to draw them away from it. Truth is not for those who are unworthy or unable to receive it, or would pervert it. So masonry jealously conceals its secrets, and intentionally leads conceited interpreters astray. Morals & Dogma, 104-105.

Verder is er bij dit soort clubs een esoterische en een exoterische leer. De esoterische leer is wederom slechts voor de ingewijden, de exoterische leer is voor de gewone man die eigenlijk niet weet waar ie zich bij aansluit, maar wel mag betalen. Maar van die exoterische leer word je dus niet wijzer omdat vrijmetselaars hun eigen lagere leden met opzet onwetend houden.
pi_59943500
Zo he Ali_Kannibali, dat is interessante materie. Dat boek, Morals & Dogma, lijkt me het lezen wel waard. De verklaring voor de enorme distantie tussen het spirituele fundament van de organisatie en de huis tuin en keuken praktijken (beetje borrelen, beetje BBQen, beetje kaarten, beetje interessant praten met elkaar, elkaar zakelijke opdrachten toespelen, elkaar financieel ondersteunen bij faillissement) van de loge om de hoek die je (met Pike) geeft lijkt me aannemelijk. Dus als ik het goed begrijp zijn de lagere graden over het algemeen gewoon lid met het doel ergens bij te horen dat elitair is met praktische doestellingen, terwijl die personen eigenlijk geen idee hebben van de spritiuele basis en daar eigenlijk ook helemaal niet geinteresseerd in zijn?

Het lijkt mij dat je dan nooit binnen de organisatie zult opklimmen.
pi_59944080
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:06 schreef floris.exe het volgende:
Zo he Ali_Kannibali, dat is interessante materie. Dat boek, Morals & Dogma, lijkt me het lezen wel waard. De verklaring voor de enorme distantie tussen het spirituele fundament van de organisatie en de huis tuin en keuken praktijken (beetje borrelen, beetje BBQen, beetje kaarten, beetje interessant praten met elkaar, elkaar zakelijke opdrachten toespelen, elkaar financieel ondersteunen bij faillissement) van de loge om de hoek die je (met Pike) geeft lijkt me aannemelijk. Dus als ik het goed begrijp zijn de lagere graden over het algemeen gewoon lid met het doel ergens bij te horen dat elitair is met praktische doestellingen, terwijl die personen eigenlijk geen idee hebben van de spritiuele basis en daar eigenlijk ook helemaal niet geinteresseerd in zijn?
Inderdaad. Of sommigen zijn op zoek naar zingeving en denken dat in zo'n filosofische praatgroep te vinden. Sommigen zijn misschien wel op de hoogte van de spirituele kant maar doen er verder niets mee. Anderen weten wat het is en kunnen dan ook snel opklimmen mits ze bij de juiste loges zitten. Al vraag ik me af of er in Nederland loges bestaan waar je echt ingewijd kan worden in de mysteriën. Daarvoor moet je denk ik toch in de significantere loges zijn waar de grote mannen zitten, Parijs, Londen, Washington etc. Er zijn wel zusterorganisaties die mischien wat meer gericht zijn op de mysteriën.
quote:
Het lijkt mij dat je dan nooit binnen de organisatie zult opklimmen.
Dan niet nee, maar dat is dus ook niet de bedoeling. Je bent dan gewoon een melkkoe.

Het is een Luciferiaanse organisatie, ookal zal dat overal stellig ontkend worden. Luciferianen zijn volgens mij geen fris volkje die je met liefde tegemoet zullen treden, behalve als je tot nut bent voor hen, als ik Pike moet geloven. Je kan je dus ook wel aansluiten bij zo'n organisatie maar daar heb je vrij weinig aan als je niet waardig geacht wordt door de hogere leden. Voor de lagere leden werkt het volgens mij alleen maar op het ego, mensen voelen zich speciaal met hun tenue en hun rituelen en hun connecties etc. Wat mij betreft is het dikdoenerij zoals hierboven al eerder is beschreven maar die mensen weten dus niet dat ze - spiritueel gezien - gelinked zijn aan Lucifer via beloftes die ze doen, eeds (? meervoud van eed) moeten zweren, etc.

Hier is een hoofdstuk uit Morals & Dogma over de graad van de rozenkruisers:
http://www.sacred-texts.com/mas/md/md19.htm

Ik vermoed echter dat deze versie niet de versie is die de hoge vrijmetselaars krijgen, maar de gestripte versie die je ook op internet kan bestellen. De échte kan je alleen vinden bij mensen die hem in zijn bezit hebben en mijn bron heeft hem omdat zijn overleden schoonvader hem had, evenals de geheime leer van Blavatsky (ook voor hogere graden) en andere boeken zoals encyclopedia of freemasonry etc.

Je ziet in het hoofdstuk wel de verwijzingen naar de kaballah, de gnostici, de religies van de Grieken, de Egyptenaren etc. Ook word er frequent verwezen naar de godheid die het 'Licht' is etc. Je kan het allemaal lezen met in je achterhoofd dat het over Lucifer gaat. Daar kan ik je ook wel wat citaten van geven. Verder kloppen zijn verwijzingen naar het christelijk geloof niet altijd, hij geeft de occulte uitleg daarvan en niet de gewone bijbelse uitleg.

Edit: misschien is dit wél de originele versie, aangezien de verwijzing naar Lucifer er ook in voorkomt. Zie p.321:

The Apocalypse is, to those who receive the nineteenth Degree, the Apotheosis of that Sublime Faith which aspires to God alone, and despises all the pomps and works of Lucifer. LUCIFER, the Light-bearer! Strange and mysterious name to give to the Spirit of Darkness! Lucifer, the Son of the Morning! Is it he who bears the Light, and with its splendors intolerable blinds feeble, sensual, or selfish Souls? Doubt it not! for traditions are full of Divine Revelations and Inspirations: and Inspiration is not of one Age nor of one Creed. Plato and Philo, also, were inspired.

En 324:
It is WISDOM that, in the Kabalistic Books of the Proverbs and Ecclesiasticus, is the Creative Agent of God. Elsewhere in the Hebrew writings it is דבר יהוה, Debar Iahavah, the Word of God.

p. 324
It is WISDOM that, in the Kabalistic Books of the Proverbs and Ecclesiasticus, is the Creative Agent of God. Elsewhere in the Hebrew writings it is דבר יהוה, Debar Iahavah, the Word of God.
[paragraph continues] It is by His uttered Word that God reveals Himself to us; not alone in the visible and invisible but intellectual creation, but also in our convictions, consciousness, and instincts. Hence it is that certain beliefs are universal. The conviction of all men that God is good led to a belief in a Devil, the fallen Lucifer or Light-bearer, Shaitan the Adversary, Ahriman and Tuphōn, as an attempt to explain the existence of Evil, and make it consistent with the Infinite Power, Wisdom, and Benevolence of God.

Als je dus meer wil weten van esoterie kan je beter gewoon dit boek lezen dan lid worden van een organisatie waar je toch niks bij te horen krijgt! Ik vind het wel erg komisch dat dit nu gewoon online staat, misschien kan ik nog meer betrouwbare bronnen vinden als dit zelfs online staat.

[ Bericht 17% gewijzigd door Ali_Kannibali op 07-07-2008 14:44:02 ]
pi_59945710
Hier de esoterische doctrine van Rosicrucianisme:
http://www.sacred-texts.com/sro/sdr/index.htm

En de Geheime Leer deel 1 en 2 van Blavatsky. Ik noem die graag het oude en nieuwe testament van de occulte wereld aangezien hier zo'n beetje al het occulte bij elkaar geraapt is, gechanneld door 'hogere wezens', ik geloof zelf dat dat demonen zijn of Lucifer zelf. Blavatsky's theosofische genootschap is verantwoordelijk voor de New Age beweging waar we in het westen nu mee overspoeld worden.

http://www.sacred-texts.com/the/sd/index.htm

Zo, dan hoef je geen honderden euro's te betalen voor een beetje esoterie. Mijn advies is om niets van wat deze mensen zeggen over hoe, wie en wat God zou zijn aan te nemen en gewoon de bijbel te lezen als je zin aan je leven wil geven, aangezien ik zowel 'verlicht' (verduisterd) ben geweest en nu christen ben en in mijn eigen leven ervaar dat het eerste niet werkte maar het tweede wel, maarja wie ben ik. Ik denk echter dat die paar quotes over hoe ze met lagere graden omgaan illustrerend is voor het karakter van hun god, een leugenaar en misleider.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ali_Kannibali op 07-07-2008 12:59:44 ]
  maandag 7 juli 2008 @ 13:14:59 #23
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59946332
tvp
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_59946335
Zeer bedankt, Ali_Kannibali, voor je informatie. Ik ga de linkjes ook lezen. Maar om alvast een vraag te stellen: in deze tijd van moderne wetenschap en ratio, wat stelt het uiteindelijk allemaal voor. Binnen de organisatie zal er uiteraard, net zoals bij de katholieke kerk, nog een enorme overtuiging bestaan, maar hoe verhoudt zich de club tot de buitenwereld? Er wordt vaak gesproken over de geheime leer, mystieke raadselen waarvan de oplossing bij hooggeplaatsten binnen zo'n club bekend is enzovoort. Maar welke autoriteit en aanzien hebben ze nog in deze tijd waarin vrijwel niemand er nog in gelooft?
pi_59947518
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:15 schreef floris.exe het volgende:
Zeer bedankt, Ali_Kannibali, voor je informatie. Ik ga de linkjes ook lezen. Maar om alvast een vraag te stellen: in deze tijd van moderne wetenschap en ratio, wat stelt het uiteindelijk allemaal voor. Binnen de organisatie zal er uiteraard, net zoals bij de katholieke kerk, nog een enorme overtuiging bestaan, maar hoe verhoudt zich de club tot de buitenwereld? Er wordt vaak gesproken over de geheime leer, mystieke raadselen waarvan de oplossing bij hooggeplaatsten binnen zo'n club bekend is enzovoort. Maar welke autoriteit en aanzien hebben ze nog in deze tijd waarin vrijwel niemand er nog in gelooft?
Wat ze doen is mystiek met wetenschap mengen. Zo geeft de geheime leer een hele uitleg van het ontstaan van de Kosmos, sterk lijkend op de big bang, of Brahma die in en uitademt waarbij de kosmos zich uitbreidt en daarna weer inkrimpt tot de kern. Ik vermoed dat metafysica en occultisme zich spoedig zullen mengen in de new age om wetenschap met de te aanbidden godheid te verenigen. Een voorbeeld hiervan zie je bij de film 'what the bleep do we know', van JZ Knight. Die barst van de fouten en de onzin (zoals al die mystieke leer wat mij betreft) maar zolang mensen het maar geloven maakt dat niet uit.

http://www.whatthebleep.com/
quote:
What the BLEEP Do We Know — First released in theaters in 2004, WTBDWK!? went on to become one of the most successful documentaries of all time. Now distributed in over 30 countries, it has stunned audiences with its revolutionary cinematic blend of dramatic film, documentary, animation and comedy, while serving up a mind-jarring blend of Quantum Physics, spirituality, neurology and evolutionary thought.
De evolutietheorie past uiteraard perfect bij het idee van een naar het goddelijke plan evoluerend mensenras. Dit zou dan zowel op fysiek als spiritueel niveau plaatsvinden.

De club verhoudt zich tot de buitenwereld in de zin dat zij de verantwoordelijken zijn voor de verlichting en praktisch alles wat er daarna is gebeurd, de revoluties, de oorlogen, socialisme, communisme, fascisme, en volledig in controle zijn van zo'n beetje alles wat er nu gebeurt in de wereld. Ik geloof dat we spoedig in de wereld zullen leven die zij voor ogen hebben, het masonieke, Luciferiaanse koninkrijk op aarde gevestigd zal worden, globaal heidendom met een superverlichte elite met Lucifer als God en de rest misleide schapen.

De sporen van de vrijmetselaars en jacobijnen (illuminaten) zie je op de verklaring van de mensenrechten opgesteld tijdens de Franse Revolutie:

http://upload.wikimedia.o(...)_of_Human_Rights.jpg

Ik ben zelf in de loge van Parijs geweest en die is overladen met Franse Revolutie. Ze maken er geen geheim van dat zij het brein waren achter die revolutie. Verder zie je dat de mensenrechten op 2 stenen tafelen gezet zijn. De christelijke principes uit de bijbel waavan de bron naar eigen zeggen God is worden dus vervangen door verlichte principes waarvan de bron Lucifer is.

Je ziet het alziend oog in de driehoek met de zon erachter, symbool van de 'Luminary', het grote Licht, Lucifer, ook wel The Supreme Being, Great Architect of the Universe, Morning Star, Light Bearer, The One, etc. genoemd. Daaronder zie je een slang met staart in zijn bek, symbool voor de cyclus van leven en dood, dit is een belangrijk symbool in de Theosofie van Blavatsky. Daaronder de fasces met de hoed van Mythras erop, Mythras is de zonnegod van de Perzen, zie morals & dogma. De verlichting (illuminati) is dus een product van deze lmensen en sinds de Franse Revolutie is hun macht alleen maar uitgebreid. De filosofie van de VN is trouwens ook volledig occult, gebaseerd op de werken van Alice Bailey, een opvolger van Blavatsky. Haar boeken gaan voornamelijk over de komst van de Kosmische Christus, dit is een hoog geëvolueerde entiteit, de 'wereldleraar', en hij heet Maitreya. Hij is de hoop van de 'new age' en presenteert zich als de messias van alle religies, de Imam Mahdi, Boddhisatva, Jezus Christus etc. Ik zie hem als de occulte versie van Jezus Christus, Lucifer zelf. De VN is de organisatie die de grootste rol speelt in het implementeren van de Luciferiaanse filosofie, waarbij de gehele wereld verenigd wordt me 1 regering en 1 new age religie met Maitreya als spiritueel leider.

Hier vind je de kosmische christus waar Bailey het over heeft:
http://www.shareintl.org/

De boeken van Alice Bailey kan je niet online lezen, zijn overal verwijderd wegens copyright maar hier kan je ze wel vinden:
http://www.mininova.org/tor/635741

Ik geloof dus wel in een complot door al deze dingen, je ziet hun sporen overal terug in symboliek, filosofie, religies, etc. Die clubjes werken allemaal achter lagen van geheimhouding en wijden alleen de verkozenen in. Vervolgens plaatsen ze die op de juiste posities om hun filosofie wereldwijd te kunnen implementeren. Volgens henzelf is hun spirituele leider Lucifer, volgens de bijbel de gevallen engel die door God uit de hemel gezet werd omdat hij als God wilde heersen. Het lijkt erop dat hem dat aan het lukken is op planeet aarde. Begint het al te tollen?

Ik wil je topic niet verpesten met conspiracy theory maar dit zijn gewoon de feiten, ik kan er ook niets aan doen. Je kan zelf alles nachecken, als je wil geef ik je nog wel meer bronnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 07-07-2008 14:55:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')