Dat kan toch niet? Officieel is ze dan toch -1 week oud?quote:Onze dochter is 5 weken te vroeg geboren en is nu 4 weken oud.
Hahaha, ik vind je opmerkin geweldig!quote:Op zondag 6 juli 2008 10:08 schreef NED het volgende:
[..]
Dat kan toch niet? Officieel is ze dan toch -1 week oud?
quote:Op zondag 6 juli 2008 10:46 schreef Troel het volgende:
Ook een premature baby geeft toch wel aan als het niet genoeg heeft aan de voeding die het krijgt?
Je zou de vraag denk ik beter of in het flesvoedingstopic of in het kleine babytjestopic kunnen stellen... Misschien is het sowieso eens een idee om daar je vragen te stellen in plaats van telkens een nieuw topic te openen
dat maakt toch niets uit, alsof altijd alles maar centraal moet, dan bestaat OUD straks uit een stuk of 10 topicsquote:Op zondag 6 juli 2008 10:46 schreef Troel het volgende:
Ook een premature baby geeft toch wel aan als het niet genoeg heeft aan de voeding die het krijgt?
Je zou de vraag denk ik beter of in het flesvoedingstopic of in het kleine babytjestopic kunnen stellen... Misschien is het sowieso eens een idee om daar je vragen te stellen in plaats van telkens een nieuw topic te openen
Er is geen richtlijn omdat veel prematuurtjes de eerste weken, tot hun uitgerekende datum, meestal véél slapen, weinig eten en soms helemaal niet huilen. Zo heb ik Cas pas echt horen huilen toen hij een week of 3 oud was. Veel mensen vergeten dat prematuurtjes echt heel anders zijn dan op tijd geboren kindertjes. En als ik het zo lees hadden ze jou ook wel wat voorlichting er over mogen geven in het ziekenhuis.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:49 schreef Utrecht het volgende:
We gaan het morgen ook even overleggen bij het weeguurtje.
Onze andere dochter was echt een hongerlapje en daar mochten we de voeding vrij snel opvoeren (veel meer dan ze nodig had voor haar gewicht).
Ons kaboutertjelijkt ook wel een hongerlapje te zijn, alhoewel het consultatiebureau daar meer een slag om de arm houden en bang zijn dat te veel voeding slecht is voor de nieren.
Ik vind het wel raar dat er nergens richtlijnen te vinden zijn voor "lichte" babies qua voeding.
Hier herken ik Kendahl ook wel in.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:59 schreef moussy het volgende:
[..]
Er is geen richtlijn omdat veel prematuurtjes de eerste weken, tot hun uitgerekende datum, meestal véél slapen, weinig eten en soms helemaal niet huilen. Zo heb ik Cas pas echt horen huilen toen hij een week of 3 oud was. Veel mensen vergeten dat prematuurtjes echt heel anders zijn dan op tijd geboren kindertjes. En als ik het zo lees hadden ze jou ook wel wat voorlichting er over mogen geven in het ziekenhuis.
Er is overigens ook flessenvoeding speciaal voor prematuren.
Nou... zo stom is zijn opmerking anders nog niet. Bij prematuren kijken ze wat betreft ontwikkeling naar de leeftijd minus het aantal weken te vroeg geboren.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:36 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Hahaha, ik vind je opmerkin geweldig!
Maar hoe had je dat voor je gezien? Dat het kindje ook niet jarig ois op de dag dat ze geboren is, maar dat ze botweg de uitgerekende datum aanhouden voor de verjaardagen?
Anders is ze dus jarig op 1jr -5wk of 1 jr+5 weken?hij is leuk!
Niet echt eigenlijk, ze kijken veel al naar het gewicht, hoe het kind zich ontwikkelt en als het niet goed gaat dan pas naar de leeftijd minus het aantal weken te vroeg. Ze kijken naar een combinatie van factoren en babies die om en nabij 5 weken te vroeg zijn hebben de schade binnen 6 maanden ingehaald. Van 28 weken tot 35 weken binnen een jaar.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nou... zo stom is zijn opmerking anders nog niet. Bij prematuren kijken ze wat betreft ontwikkeling naar de leeftijd minus het aantal weken te vroeg geboren.
Ik doelde niet op gewicht maar op ontwikkeling van motoriek etc... Te vroeg geboren kinderen kunnen ook niet met 6 weken lachen bijvoorbeeld, omdat zoiets pas een x aantal weken (44/46?) na conceptie kan.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:51 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Niet echt eigenlijk, ze kijken veel al naar het gewicht, hoe het kind zich ontwikkelt en als het niet goed gaat dan pas naar de leeftijd minus het aantal weken te vroeg. Ze kijken naar een combinatie van factoren en babies die om en nabij 5 weken te vroeg zijn hebben de schade binnen 6 maanden ingehaald. Van 28 weken tot 35 weken binnen een jaar.
Das ook niet altijd waar. Yade kan al lachen en is nu 7 weken -5 dus 2 weken. Ze kon ook haar hoofdje al optillen bij de geboorte enzovoorts. Her verschilt heel erg per kindje, net als bij niet vroeg geboren kindjes.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik doelde niet op gewicht maar op ontwikkeling van motoriek etc... Te vroeg geboren kinderen kunnen ook niet met 6 weken lachen bijvoorbeeld, omdat zoiets pas een x aantal weken (44/46?) na conceptie kan.
Dit was het eerste wat ook door mijn hoofd spookte. TS geeft aan dat de kleine het goed doet met 7 voedingen van 100. Lekker drinkt en goed slaapt. Nou, dan dus niets veranderen tot de kleine het zelf aangeeft. Een voeding gaat overslaan of om meer gaat vragen. Maar, goed ik ben ook een bv-moeder in de basis. En heb ook fv op dezelfde wijze gegeven.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:48 schreef Jelief het volgende:
Waarom zou jezo snel naar 6 keer voeden willen? Dan moet ze alleen maar meer in een fles en zo'n propje heeft zooo'n klein maagje.
Ik zou dus vooral kijken naar je meisje, doet ze het goed op wat ze nu krijgt? Dan vooral niet te snel veranderen, je merkt vanzelf wel als ze behoefte heeft aan meer.
Maar goed dat is het advies van een borstvoedingsmama die niet zoveel kaas heeft gegeten van flesvoeding.
iig succes ermee!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |