Wij gingen vanavond even boodschappen en frietjes halen en zagen buiten bij de snackbar een heel lief scharminkel van een katje zitten. Schildpad, maar in een verwaaide grijze variant. We voelden bij het aanhalen wat korsten in haar vachtje en ze leek ook vrij mager. In de snackbar nagevraagd, bleek ze sinds anderhalve week daar gedurende openingstijden rond te hangen. Haar baasje was volgens het personeel onlangs 'geflipt' en wilde niet meer voor haar zorgen.
Wij wilden haar daarop wel meenemen naar huis. Voorgoed, of desnoods voor even, als het met onze katten niet zou klikken. In dat laatste geval kijken we wel of we andere opvang kunnen vinden.
We begrepen van het snackbar-personeel al dat mevroi zich liever niet liet oppakken (geprobeerd en inderdaad: auw!

). We hebben toen een kattenmand en wat voer gehaald. Ze was zeer hongerig en liep een heel end met ons mee richting huis, toen we haar een kuipje voer voorhielden. Een onverwachte siamees onderweg deed haar weer heel hard richting snackbar toerennen. Terug bij af.
Toen we haar daar weer probeerden te benaderen, was ze doodsbang en wilde ze niets van ons weten. Ik ben even geleden (uren later is dat inmiddels) terug gelopen, maar ze zit er niet meer. Morgen gaan we overdag weer een nieuwe poging doen haar te 'vangen'.
Hebben jullie nog tips? Wij gaan over minder dan twee weken op vakantie en dat baart me ook zorgen. Ik weet niet of ik haar in die korte tijd wel kan opnemen in huis én haar zich thuis kan laten voelen. Ik weet ook niet hoe onze twee andere katten (oude besjes) gaan reageren. Dit nog afgezien van de vraag of het me überhaupt lukt haar mee naar huis te nemen.
Help help!