bron/link?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:40 schreef Etcetera het volgende:
het kan welwant dan ben je ook dronken op een openbare weg
je kunt zelfs je rijbewijs kwijtraken als je LOPEND bentmaar dan moet je het wel heel bont maken
dat klopt, maar daarmee is nog geen antwoord op mijn vraag gegeven. want wat zijn de sancties wanneer dergelijk gedrag bestraft wordt?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:45 schreef KutKat het volgende:
Je mag als bestuurder niet dronken zijn.
Lopend ben je geen bestuurder, maar slechts verkeersdeelnemer, en kan je dus ook geen problemen met je rijbewijs krijgen.
Op de (brom)fiets dus wel.
thanx JDude. Daar heb ik wat aan!!!quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:46 schreef JDude het volgende:
Kan mijn rijbewijs ingevorderd worden als ik dronken op de fiets word aangehouden?
Als u dronken op de fiets wordt aangehouden, kan uw rijbewijs niet worden ingevorderd door de politie of worden ingehouden door de officier van justitie. Uw rijbewijs kan alleen worden ingevorderd of ingehouden als u een motorvoertuig bestuurt.
Wel kan een rijverbod worden opgelegd op grond van artikel 162 van de Wegenverkeerswet 1994 (WVW 1994). Gedurende dit rijverbod mag u ook geen motorvoertuig besturen.
Alcohol, drugs en medicijnen
Het is verboden een voertuig te besturen als u onder invloed bent van bijvoorbeeld alcohol, drugs of medicijnen. Deze stoffen verminderen de rijvaardigheid zo dat u niet tot behoorlijk besturen in staat bent. Dat geldt dus ook voor het rijden op een fiets.
Klik
Het beheer van mijn paspoort valt gelukkig niet onder de lamme en slappe Nederlandse regering. Hier krijg je als je iemand doodrijd een taakstraf wijnflessen opruimen op het Leidseplein.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Ze zouden wel je paspoort af moeten pakken.
Dan nog kun je alleen een tijdelijk rijverbod krijgen (dat óók voor motorvoertuigen geldt, dat wel), maar raak je je rijbewijs niet kwijt.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:48 schreef BlueMage het volgende:
't Kan wel maar ze zullen 't niet zo heel gauw doen, je moet 't behoorlijk bont maken op de fiets en heel hard zingen cq lawaai maken en de politie beledigen wil ook nog wel 'ns helpen.
M.
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:30 schreef geevee het volgende:
!0-20 glazen? volgens mij moet je eens een afspraak met de AA maken!
volgens mij moet je maar eens cursus zuipen voor beginners volgen..quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:30 schreef geevee het volgende:
Dude,volgens mij mag je geen motorvoertuig besturen (dus ook geen electrische fiets)
!0-20 glazen? volgens mij moet je eens een afspraak met de AA maken!
Klopt, maar je kan wel op de bon geslingert worden voor openbare dronkenschap, uiteraard zal dat verder geen gevolgen hebben voor je rijbewijs.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:45 schreef KutKat het volgende:
Lopend ben je geen bestuurder, maar slechts verkeersdeelnemer, en kan je dus ook geen problemen met je
Lijkt me meer een geval "rechtsgelijkheid".quote:Op zondag 6 juli 2008 00:51 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Klopt, maar je kan wel op de bon geslingert worden voor openbare dronkenschap, uiteraard zal dat verder geen gevolgen hebben voor je rijbewijs.
Heerlijk die wetten hier in NL.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |