abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59909117
Na twee geaccidenteerde ritten is dit de laatste rit voordat de tijdrit het klassement overhoop gooit.

De laatste rit in Bretagne, alvorens het peloton later in de week naar het centraal-massief trekt.

Een etappe voor een massasprint, maar ook om ineens verrast te worden door waaiers.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_59909182
hahahaha
maartn drink je nu mijn koffie op?:D
pi_59909202
?
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_59909211
Verkeerde topic
Krijg je ervan als je al een topic opent over de 3e rikt 8P
pi_59929265
Ah, er was er al een.
pi_59929327
Een normale massasprint verwacht ik nu toch wel.
sig verwijderd door FA
pi_59929351
Idd, supervlakke aankomst, dus de eerste normale massasprint.
Cavendish is hier de te kloppen man.
pi_59929355
Saint-Malo . Drie jaar geleden geweest, prachtig stadje. Morgen zeker geen beelden van de start?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_59929376
Zelfs als ze niet van het begin af aan live gaan, doen ze altijd wel wat beelden van de start (die plaatsen willen ook wat waar voor hun geld).
pi_59929416
Dan zal ik de beelden nog wel zien.

Saint-Malo is in Nederland vooral bekend vanwege Bassie en Adriaan .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 6 juli 2008 @ 17:39:53 #11
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_59929476
Ik denk dat hunter hem wint. Zat vandaag een beetje klem.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 6 juli 2008 @ 17:42:25 #12
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_59929527
Cavendish dus.

Als ze die goed tot in de laatste kilometer brengen, dan zie ik niet in wie hem klopt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_59929859
tvp alvast.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zondag 6 juli 2008 @ 18:08:59 #14
194695 franklop
Fran knock
pi_59929981
Ik tip McEwen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_59930062
Hunter en Ciolek.
pi_59930595
McEwen of Cavendish
  zondag 6 juli 2008 @ 18:52:05 #17
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_59930649
Hushovd nog maar een keer
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_59930924
Hopen op wind en waaiers!
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  zondag 6 juli 2008 @ 19:49:00 #19
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_59931856
quote:
Op zondag 6 juli 2008 19:06 schreef Cootz het volgende:
Dan krijg je wel een spectaculaire etappe
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_59931902
quote:
Op zondag 6 juli 2008 19:06 schreef Cootz het volgende:
Als ze nou eindelijk die bomenstreek eens uitgaan dan kan het nog mooi worden. Toen Quickstep er vandaag aan trok tussen de bomen zag je dat de helft van het peloton al in moeilijkheden zat
pi_59932146
Etappe 3: Saint-Malo - Nantes (208km)

In de derde etappe wordt Bretagne verlaten en trekt het peloton zuidwaarts naar de regio Pays de la Loire, de sprinters kunnen hun hart ophalen want de rit naar Nantes kent geen serieuze hellingen.

De laatste Bretonse etappe start in Saint-Malo, met ruim 50.000 inwoners de op één na grootste stad van het departement Ille-et-Vilaine, na Rennes dat ook tevens de hoofdstad van Bretagne is en zo'n 70km naar het zuidoosten ligt. De stad ligt aan de rivier de Rance aan de overkant van het iets kleinere stadje Dinard. Saint-Melo heeft een zeer lange historie en was onder de naam Reginca de hoofdstad van de Coriosolitae, een Gallische stam die in 57 voor Christus verslagen werden door Julius Ceasar, de Romeinen noemden het Adlethum en toen zij vertrokken vestigden Keltische immigranten uit Brittanië zich in de plaats die inmiddels Aleth heette, de leider van deze groep was de latere heilige Maclou en na zijn dood werd de plaats naar hem vernoemd: Saint-Malo. In de 12e eeuw werd de stad verwoest en herbouwd op een eiland iets ten noorden van de oorspronkelijke locatie, hier werden ook het kasteel en de stadsmuren gebouwd die nu een belangrijke toeristische trekpleister zijn, al is het eiland inmiddels vergroeid met het vasteland. In de tijd dat het nog een eiland was had de stad vaak problemen met zowel het Franse als het Bretonse gezag en roepte het in 1590 zelfs een eigen onafhankelijke republiek uit, 4 jaar later werd deze weer de kop ingedrukt door de Fransen waarna de stad berucht werd om de 'Corsairs', een bende piraten die de bescherming van de Franse kroon genoten en tot diep in de 18e eeuw de schrik van het Kanaal waren voor met name Engelse schepen.
Tegenwoordig is de stad de belangrijkste toeristische plaats van Bretagne, naast de stranden en de plezierjacht die populair zijn bij de Bretonnen zelf trekt het vooral toeristen van ver buiten de eigen regio dankzij het al genoemde kasteel en stadsmuren, maar vooral vanwege de eilandjes voor de kust die door het enorme verschil tussen eb en vloed (hier het grootste van heel Europa) per voet bereikbaar zijn bij eb zoals het Ile de Grand Bé (waar de 18e eeuwse schrijver Chateaubriand zijn laatste rustplaats heeft), en een aantal eilanden met verdedigingswerken om de kust te beschermen tegen vijanden van de stad en Frankrijk, de bekendste hiervan is het Fort National. De beroemdste 'Malouin' naast de al genoemde Chateaubriand is Jacques Cartier die in 1534 het gebied rondom het huidige Montreal verkende en omdoopte in Canada.
De veruit bekendste renner uit de streek is Louison Bobet, na Bernhard Hinault de beste Bretonse renner ooit en de eerste man die drie maal op rij de Tour won (1953, 1954, 1955). Verder staan oa. het WK 1954 en zeges in Milano-San Remo, Ronde van Vlaanderen, Paris-Roubaix, Giro di Lombardia, Paris-Nice en Dauphiné Libéré op zijn erelijst. Andere renners uit deze streek zijn oa. Marc Gomez (Frans Kampioen 1983, won Milano-Sanremo 1982 en ritten in oa. Tour, Paris-Nice en Vuelta) en Stéphane Heulot (Frans kampioen 1996, won ritje in Paris-Nice en reed paar keer top 15 reed in de Tour waar hij ooit "a la Voeckler" een week in het geel reed). Minder bekend, maar wel het vernoemen waard: Adolphe Heliere komt ook uit deze streek, hij was de eerste renner die overleed in de Tour de France, hij verdronk op de rustdag voor het stand bij Nice door een kwallenbeet.
Zeven keer kwam er een Tour etappe aan in deze fraaie stad, in 1949 won de Zwitserse Tourwinnaar Ferdi Kubler er als eerste en in 1980 werd één van de vele Nederlandse zeges dat jaar behaald door Bert Oosterbosch die hier de 8e etappe won door solo het sprintende peloton voor te blijven.

De aankomstplaats Nantes ligt aan de monding van de grote rivier de Loire en is met ruim 280.000 inwoners de 6e stad van Frankrijk en de hoofdstad van de regio Pays de la Loire, een samenraapsel van gebieden dat historisch tot andere regio's behoorden maar in 1956 bij elkaar gevoegd werden om deze nieuwe regio te vormen, er wonen ruim 3.2 miljoen mensen. Van oorsprong is Nantes echter Bretons (Naoned in het Brezhoneg) en was het zelfs lange tijd de hoofdstad. De naam is afgeleid van de Gallische stam de Namneti die dit gebied bevolkten voordat ze door de Romeinen overwonnen werden. In de middeleeuwen was Nantes een semi-onafhankelijk graafschap maar het werd voortdurend aangevallen door Vikingen en zelfs compleet verwoest in 843 waarna het enkele jaren een vrijwel onbewoonde spookstad werd voordat de Vikingen het als uitvalsbasis gingen gebruiken voor hun strooptochten langs de Loire richting steden als Tours en Orleans. In 946 werden de Vikingen uit Nantes verdreven door de Bretonnen die het inlijfden in hun Hertogdom en de stad al snel in de oude glorie herstelden. De hierop volgende eeuwen waren eerst Vannes en Rennes en later vooral Nantes afwisselend hoofdstad van Bretagne, tot 1789 toen Bretagne werd opgesplits in vijf provincies en formeel niet meer bestond (cultureel uiteraard wel), toen in de vorige eeuw de provincies werden afgeschaft en Frankrijk werd opgedeeld in regio's besloot men problemen uit de weg te gaan en Rennes hoofdstad te maken van Bretagne en de zuidelijkste van de vijf Bretonse provincies af te scheiden en een geheel nieuwe regio in het leven te roepen waarvan Nantes de hoofdstad zou worden, dit werd in 1956 Pays de la Loire. Overigens bleek bij vijf grote enquete in 2004 dat 62% van het departement Loire-Atlantique weer aansluiting bij Bretagne wilt, maar daarvan 74% enkel wanneer Nantes ook hoofdstad wordt. De belangrijke bezienswaardigheden in de stad zijn het Château des ducs de Bretagne (1207) waar zoals de naam al zegt de Hertogen hun residentie hadden, en de gotische kathedraal van St. Pierre (1434). Nantes is één van de grootste Franse havensteden en heeft een kleine internationale luchthaven, in 2012 wordt deze vervangen door een nieuwe ten noorden van de stad die de grootste luchthaven van west Frankrijk moet gaan worden. De universiteit is de op twee na grootste van Frankrijk met 32.000 studenten. De lokale voetbalclub FC Nantes Atlantique is 8x kampioen geworden van Frankrijk, voor het laatst in 2001 waarna het een seizoen later op 11 september PSV met 4-1 versloeg. Sinsdien is de club echter in verval geraakt, met in 2007 degradatie naar het 2e Franse niveau al zijn ze onlangs weer gepromoveerd door 2e te worden in de Ligue II. Zij spelen in het Stade de La Beaujoire met een capaciteit van 38.285. De veruit bekendste personen uit Nantes zijn de 19e eeuwse science-fiction schrijver Jules Verne en Aristide Briand, voormalig Frans premier en Nobelprijs voor de vrede-winnaar in 1926. Ook de voetballers Jérémy Toulalan (middenvelder van Olympique Lyonnais, 16-voudig international) en Ulrich Ramé (doelman van Girondins de Bordeaux, 12-voudig international) komen uit Nantes.
Al 28 keer kwam er een etappe aan in Nantes, in de allereerste Tour al won de eerste Tourwinnaar Maurice Garin de 5e etappe en in 2003 won David Millar er de laatste tijdrit. Vijf keer mocht een Nederlander met de bloemen zwaaien in Nantes, waarvan 4x tussen 1973 en 1983 toen (net als in de startplaats van deze etappe) Bert Oosterbosch de etappe won. Twee bekende actieve wielrenners komen uit Nantes: Lilian Jegou (Francaise des Jeux) die deze Tour al nadrukkelijk in beeld reed en Anthony Charteau (Caisse d'Epargne) die niet geselecteerd is voor deze Ronde van Frankrijk. Dé wielrenner van de streek is echter Lucien 'Petit-Breton' Mazon, de wielerpionier die in 1907 en 1908 de Tour won en daarmee de eerste tweevoudige winnaar, ook Paris-Tours, Milano-Sanremo en een etappe in de Giro staan op zijn erelijst. Hij werd ook wel "de Argentijn" genoemd omdat hij opgroeide in Buenos Aires en won in een loterij een racefiets, zijn vader verbood hem echter te gaan wielrennen waardoor hij het pseudoniem 'Petit-Breton' aannam, kwam als soldaat tragisch om het leven tijdens de eerste wereldoorlog door een botsing met een auto.

Het parcours is zo goed als vlak, maar het grootste gedeelte van de etappe komt de wind van opzij dus uitkijken voor waaiervorming, zo niet dan kunnen de snelle mannen na twee lastige aankomsten zich klaar maken voor een klassieke massasprint.
  zondag 6 juli 2008 @ 20:19:40 #22
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_59932607
Gezien mijn tourpool hoop ik:
1. Dean
2. Hunter
3. Zabel
4. Hushovd

Voor Hollandse glorie hoop ik op Freire. Een aanval van Tankink of Langeveld, Terpstra en Maaskant juich ik ook toe.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  zondag 6 juli 2008 @ 20:31:09 #23
67640 SaintOfKillers
pi_59932932
Freire Hollandse glorie?

[ Bericht 2% gewijzigd door SaintOfKillers op 06-07-2008 20:37:57 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_59932998
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Freire Hollande glorie?
Rabobank, weet je.
net zoiets als dat op België McEwen als een belgische overwinning wordt gezien, hoewel die dan nog het voordeel heeft van vlaams spreken en een vlaamse vrouw (toch?) heeft.
  zondag 6 juli 2008 @ 20:42:13 #25
67640 SaintOfKillers
pi_59933244
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:33 schreef Wombcat het volgende:
net zoiets als dat op België McEwen als een belgische overwinning wordt gezien, hoewel die dan nog het voordeel heeft van vlaams spreken en een vlaamse vrouw (toch?) heeft.
Ja, dat is ook flauwekul. Zelfs de overwinningen van Tchmil waren niet Belgisch, laat staan McEwen.
pi_59933278
Een Spaanse zege met een sprankje nederland vanwege de ploeg waarvoor hij fietst zou je het misschien kunnen noemen (imo)

Dan vind ik Maaskant die wint in zijn amerikaanse ploeg meer Nederlands Glorie.
  zondag 6 juli 2008 @ 21:54:35 #27
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_59935374
quote:
Op zondag 6 juli 2008 19:50 schreef Sautor het volgende:

[..]

Als ze nou eindelijk die bomenstreek eens uitgaan dan kan het nog mooi worden. Toen Quickstep er vandaag aan trok tussen de bomen zag je dat de helft van het peloton al in moeilijkheden zat
Jammer dat daar dan weer minder wind staat dan in Bretagne
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_59935850
Lekker sprinten met ze alle!! MC,caveman,steegje,jager,hutspot,saabje.fretje en misschien wel kiergje voor de punten
pi_59936688
in een normale recht toe recht aan sprint op pure snelheid denk ik Cavendish. Columbia zal wel weer met een treintje komen met Ciolek als laatste man voor Cav'. Verder verwacht ik McEwen, Hushovd, Freire, Zabel, Förster.
  zondag 6 juli 2008 @ 23:00:45 #30
102912 crv
Screwed up
pi_59937719
Ik heb de standaard sprinters erin gegooid maar twijfel nog over freire. Vindt hem erg tegenvallen
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  zondag 6 juli 2008 @ 23:02:20 #31
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_59937751
Het blijft mij een raadsel waarom Steegmans en Hoste in de 2de rit tijd aangesmeerd kregen trouwens. Die vielen toch ??
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 6 juli 2008 @ 23:14:11 #32
67640 SaintOfKillers
pi_59938033
quote:
Ook Gert Steegmans werd opgehouden door de valpartij, al werd hij achteraf door de jury niet in dezelfde tijd als winnaar Hushovd gezet. "Ik zal daarvoor eens met de jury bellen", aldus ploegleider Wilfried Peeters. "Maar dat Gert opgehouden werd, maakte niet veel uit. Op dat moment zat hij al niet meer goed om nog mee te doen voor de winst."
  zondag 6 juli 2008 @ 23:53:48 #33
202094 KingOfPop
50% Nederlands 100% Kansloos
pi_59938844
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:00 schreef crv het volgende:
Ik heb de standaard sprinters erin gegooid maar twijfel nog over freire. Vindt hem erg tegenvallen
Zei hi j zelf ook wel dat hij nog geen echt goede benen heeft. Wie weet morgen wel..
Aanpassen of oprotten ! Wij tegen iedereen !
  zondag 6 juli 2008 @ 23:56:32 #34
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_59938891
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het blijft mij een raadsel waarom Steegmans en Hoste in de 2de rit tijd aangesmeerd kregen trouwens. Die vielen toch ??
Met de tijden van renners zijn ze wel een beetje raar ja. Cunego kreeg geen tijd toch? Was het niet dezelfde valpartij?
And that is the news.''
  maandag 7 juli 2008 @ 00:26:06 #35
220632 Flashmachine
Ciolek for President!
pi_59939366
Verwacht niet veel van Cav deze tour, hoop dat hij het een keer ook bij een vlakke finish aan Ciolek overlaat.
Top 3. McEwen, Hunter, Hushovd
pi_59939480
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Freire Hollandse glorie?
Inderdaad, kom op zeg. Als die jongen volgend seizoen bij pakweg Saunier-Duval fietst kraait er geen haan meer naar en als ie de overwinningen aaneenrijgt zal iedereen dat verdacht vinden

Ik snap de massale rabo-rijders-adoratie in Nederland echt niet, maar dat zal wel aan mij liggen
pi_59939774
quote:
Op maandag 7 juli 2008 00:35 schreef wimderon het volgende:

[..]

Inderdaad, kom op zeg. Als die jongen volgend seizoen bij pakweg Saunier-Duval fietst kraait er geen haan meer naar en als ie de overwinningen aaneenrijgt zal iedereen dat verdacht vinden

Ik snap de massale rabo-rijders-adoratie in Nederland echt niet, maar dat zal wel aan mij liggen
Ach ja, waarom zou je überhaupt voor iemand uit je eigen land zijn. Als Dekker in Duitsland was geboren hoorde je mij ook niet over hem. Maar als je dan toch voor je eigen land bent, waarom dan niet een voorkeur hebben voor renners die voor een Nederlandse ploeg met Nederlandse trainers en veelal Nederlandse ploeggenoten? Ik heb toch liever Menchov dan Evans en Rasmussen dan Contador (vorig jaar).
pi_59940151
quote:
Op maandag 7 juli 2008 00:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ach ja, waarom zou je überhaupt voor iemand uit je eigen land zijn. Als Dekker in Duitsland was geboren hoorde je mij ook niet over hem. Maar als je dan toch voor je eigen land bent, waarom dan niet een voorkeur hebben voor renners die voor een Nederlandse ploeg met Nederlandse trainers en veelal Nederlandse ploeggenoten? Ik heb toch liever Menchov dan Evans en Rasmussen dan Contador (vorig jaar).
Sowieso weinig Nederlandse renners waar ik echt fan van ben, maar dat de gemiddelde Nederlander voor elke Nederlander supportert kan ik nog wel begrijpen. Dat de renners die toevallig in Nederlandse dienst rijden van diezelfde mensen dan meer aandacht krijgen dan de Nederlanders in buitenlandse dienst volg ik in die zin dan weer niet, maar dat terzijde. Maar waarom heb je dan liever Menchov? Alleen omdat hij toevallig een oranje truitje draagt
  maandag 7 juli 2008 @ 01:40:44 #39
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_59940162
quote:
Op maandag 7 juli 2008 00:35 schreef wimderon het volgende:

[..]
Nederlanders hebben een soort "Oranje-iets" met z'n allen voor de Oranje Nederlandse ploeg. Op de EK's , WK's en Olympische spelen.

Nu heb je dat in het wielrennen natuurlijk niet - de Tour wordt gereden met merkenploegen - , maar Rabobank profileert zich héél erg als de Nederlandse 'Oranje-ploeg' natuurlijk. Je bent een Nederlandse josti en je gaat naar de Tour/kijkt naar de Tour ? Dan ben je voor de Rabobank natuurlijk. Dat is toch vanzelfsprekend ? Want dat hoort zo als Nederlander.
Er doen ook nog Nederlanders mee in andere ploegen ? Wat the f*ck ... Euh, dat hoort toch niet ? Dat was bij het EK toch ook niet zo ???

Ik bedoel maar, er zijn heel wat van dat soort mensen die zelfs juichen als een buitenlandse rabo-renner zou winnen van een Nederlander in pakweg Franse loondienst ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_59940240
Ik weet echt niet welke renners te kopen enzo
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_59940273
Zabel wint morgen
pi_59940979

Ik zou sowieso de volgende renners opstellen
Cavendish
McEwen
Hushovd
Freire
Hunter
Zabel
Steegmans

en dan nog een paar uit de wat mindere
Ciolek
Chicchi
Duque
Chavanel
Feillu
Eisel

Op www.cyclingbase.com en www.deluitenant.nl kan je bekijken wie de beste waren de laatste jaren.
  maandag 7 juli 2008 @ 08:36:36 #43
67640 SaintOfKillers
pi_59941285
quote:
Op maandag 7 juli 2008 01:39 schreef wimderon het volgende:
Maar waarom heb je dan liever Menchov? Alleen omdat hij toevallig een oranje truitje draagt
Ik zou het nog iets logischer vinden indien ze zich min of meer integreren, de taal spreken, er gewoon bij horen, echt de indruk geven in Nederland te rijden ... maar Menchov en Freire (en Rasmussen eigenlijk ook vroeger) zijn toch overduidelijke loonslaven, van zodra het contract uit is, zijn ze weg en kijken ze voor de rest van hun leven nooit meer om. Ik vraag me af of ze naast kriteriums, ploegvoorstellingen en eventueel de AGR uberhaupt al in Nederland zijn geweest. Bij Flecha kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar die anderen... tja.
pi_59941343
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:36 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik zou het nog iets logischer vinden indien ze zich min of meer integreren, de taal spreken, er gewoon bij horen, echt de indruk geven in Nederland te rijden ... maar Menchov en Freire (en Rasmussen eigenlijk ook vroeger) zijn toch overduidelijke loonslaven, van zodra het contract uit is, zijn ze weg en kijken ze voor de rest van hun leven nooit meer om. Ik vraag me af of ze naast kriteriums, ploegvoorstellingen en eventueel de AGR uberhaupt al in Nederland zijn geweest. Bij Flecha kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar die anderen... tja.
Verder hebben we maar weinig (lees: geen) Nederlanders om in grote rondes voor te juichen, voor het klassement of sprints dan. Dan kijk je dus eerst in je Nederlandse ploeg. Beetje suf, heb ook helemaal niets met Menchov ofzo, maar enigszins logisch is het wel hoor.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  maandag 7 juli 2008 @ 08:56:50 #45
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_59941457
Ik vind het leuk voor de Nederlandse teamgenoten als een Freire of een Menchov wint. En stiekem hoop ik altijd dat oranje truitje te zien in een ontsnapping of in een pelotonnetje in de bergen
Chauvinisme denk ik.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_59941795
Ik was al fan vanaf het moment dat Freire voor het eerst wereldkampioen was, en was dat ook geweest nu als hij voor Saunier Duval reed. Sowieso zijn al mijn favoriete renners altijd al buitenlanders geweest op Erik Breukink, Leon van Bon en Robert Gesink na.

En voor de gemiddelde Nederlander, natuurlijk volgt die buitenlanders in de enige Nederlandse topploeg nadrukkelijker. Zeker een aansprekende renner als Freire, en al helemaal bij afwezigheid van Nederlandse topsprinters. Mensen hebben toch iemand nodig om voor te zijn. Als Freire vertrekt zal die nog steeds meer hebben dan verreweg de meeste sprinters. Dat jullie gelijk zo cynisch moeten doen en zelfs doping erbij trekken om Nederlanders maar af te kraken zegt veel over jullie.
Het werkt ook net zo goed tegen de Rabo-buitenlanders. Mannen als Niermann, Brown zouden als ze bij een andere ploeg reden genegeerd worden ipv. continu afgekraakt. Een Menchov is helemaal niet populair (twee Vuelta zeges zelfs bijna doodgezwegen, won een buitenlander van Lotto of Quick Step stond heel België op zijn kop), maar wel elk jaar het gezeik dat die faalt in de Tour (zelfs toen die goed reeD) terwijl het een van de beste Rabo renners ooit is. Om te zwijgen over Leipheimer toen die bij Rabo reed. Ook de Zbergjes waren totaal niet populair terwijl Markus gewoon fantastisch presteerde.
Daareentegen waren grote persoonlijkheden als Armstrong, Ullrich, Pantani en Bettini juist weer wel populair.

En in andere landen gebeurd het net zo goed, misschien nog wel meer. Als ik zie op diverse internetforums (ook hier) hoe er door Belgen naar Evans gekeken wordt, om te zwijgen over McEwen krijg ik last van plaatsvervangende schaamte hoor. Dat is niet te vergelijken met Menchov/Freire hier.
Ik denk ook dat als McEwen bij Rabo had gereden de afgelopen jaren dat de meerderheid zou klagen dat Nederlanders altijd voor hem op kop moeten rijden. Evans zou bij Rabobank absoluut niet populair zijn.
In Frankrijk is Hushovd een van de populairste renners (incl. Fransen), als je op internationale wielerforums komt met Denen (zelfs Zweden/Noren) en ziet hoe gek die van CSC zijn dan verbleekt de Rabo-populariteit in Nederland daar totaal bij, en dan fietst er nog nauwlijks een fatsoenlijk Deen rond.
In Spanje/Italie zal het wel minder zjin omdat die zelf barsten van de toppers.

Ik zie het probleem ook niet. Als je Ajax fan bent is Litmanen een held voor je, ik als PSV'er was gek van Luc Nilis. Totaal logisch, mensen blijven sociale dieren die een groepsgevoel nodig hebben. Voor de niet fanatieke volgers is het logisch dat ze dan voor de Nederlandse ploeg kiezen, het zou maar saai zijn als iedereen alleen maar volledig objectief op sportieve prestaties zonder enig favoritisme beoordeeld werden.

[ Bericht 8% gewijzigd door DutchSL op 07-07-2008 09:37:42 ]
pi_59942428
Ja, ik vind dat wel meevallen met die Rabo-manie. Het is juist eerder zo dat de gemiddelde ('duurbetaalde') buitenlandse kopman het dubbel moet bewijzen voordat zijn komst geaccepteerd wordt. Een Gerben Löwik mag gewoon een paar jaar een riant salaris opstrijken zonder dat er een haan naar kraait, maar als Menchov een slechte Tour rijdt dan staan de fora ook vol met gezijk dat die duurbetaalde Rus beter ingewisseld kan worden voor een paar Nederlandse talenten (alsof er ergens een oneindig grote groep talenten rondrijdt). Rasmussen werd ook altijd zwaar bekritiseerd, pas toen hij het geel pakte kon hij eindelijk iets goed doen in de ogen van de Rabo-fans. Niemand kan toch met droge ogen beweren dat Leipheimer en Lutenberger populair waren?

Freire en Flecha zijn hier de enige twee uitzonderingen op, maar dat zijn natuurlijk ook twee fantastische coureurs, en zeker die laatste was al zeer populair voordat hij naar Rabo ging.
  maandag 7 juli 2008 @ 10:07:30 #48
67640 SaintOfKillers
pi_59942449
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:25 schreef DutchSL het volgende:
Evans zou bij Rabobank absoluut niet populair zijn.
Daar geloof ik nu eens niets van, aangezien Menchov nauwelijks aantrekkelijker koerst dan Evans. Bij Rabo-Evans zou dan al gauw beargumenteerd worden dat het een karaktermens is die niet beter kan en als hij wel beter kan, dan valt hij wel aan (zoals dit jaar), wat niet eens zo ver van de waarheid zou zitten.

Verder vind ik wielrennen geen ploegsport en ben ik daar nog nooit fan geweest van ploegen, enkel van renners.
  maandag 7 juli 2008 @ 10:11:44 #49
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_59942509
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:07 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Daar geloof ik nu eens niets van, aangezien Menchov nauwelijks aantrekkelijker koerst dan Evans. Bij Rabo-Evans zou dan al gauw beargumenteerd worden dat het een karaktermens is die niet beter kan en als hij wel beter kan, dan valt hij wel aan (zoals dit jaar), wat niet eens zo ver van de waarheid zou zitten.

Verder vind ik wielrennen geen ploegsport en ben ik daar nog nooit fan geweest van ploegen, enkel van renners.
Wielrennen geen ploegsport

Ben het trouwens helemaal eens met dutchSL
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_59942579
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:07 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Menchov is niet zo overdreven populair hoor. Net als Leipheimer nooit is geweest.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')