En die 20 gram is dat zo slecht dan?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 00:23 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Ik had dat ooit ergens gelezen. Het kan ook wel aardig kloppen omdat aspartaam in zéér kleine hoeveelheden voorkomt in producten. Aspartaam is namelijk een actieve zoetstof.
Mind wel dat aspartaam niet door het lichaam wordt afgebroken en wordt opgenomen in je vet. Dus als je 10 jaar lang veel lightproducten zou gebruiken dan zou je 20 gram aspartaam in je lichaamsvet opnemen.
Ik ga nog even de juiste bron proberen te vinden.
Aspartaam is helemaal niet gevaarlijk.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:29 schreef Loontjah het volgende:
Coca cola zero vind ik gezonder en lekkerder dan regular.
Op 3 dagen per dag wordt je daar niet ziek van hoor.
Drink je liters dan is veel aspartaam gevaarlijk.
En ook enkel en alleen van nut voor diabetici:quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Aspartaam is helemaal niet gevaarlijk.
quote:Aspartaam werd in 1965 bij toeval ontdekt door de G.D. Searle Company. Het werd grondig onderzocht voordat het uiteindelijk in 1981 door de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) werd toegelaten (vanaf 1983 ook in frisdranken). De toelating heeft wel lang geduurd, want de aanvraag werd al in 1973 ingediend. Een zoetstoef dient echter zeer veilig te zijn. Bij een geneesmiddel laat je nu eenmaal zwaardere bijverschijnselen toe dan bij een zoetje, dat alleen voor diabetici werkelijk van nut is. Voor afslanken helpt het niet omdat de calorieën die op suiker bespaard worden door andere voedingsstoffen toch nog naar binnen komen, tenzij men op een strikt dieet gaat Maar in dat laatste geval heb je die zoetjes weer niet nodig.
Dat is onzin. Of het is gezonder OF het is niet gezonder, maar het is niet iets waar je een mening over kan hebben,quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:29 schreef Loontjah het volgende:
Coca cola zero vind ik gezonder (...) dan regular.(...)
Misschien niet, maar het is wel goor, geeft zo'n vies bijsmaakje. Meer dan genoeg reden om 't niet te gebruiken.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Aspartaam is helemaal niet gevaarlijk.
Ik was vroeger altijd een groot fan van Spa Orange, totdat er op een dag opeens "0% suiker" op de fles stond ... een slok was voldoende om mijn vermoeden te bevestigen, wat een gore zooi.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:17 schreef Rejected het volgende:
Mensen die altijd maar suikervrije dingen bashen.
Wat is dat nou voor bullshit? Je krijgt toch gewoon meer calorieen binnen?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:55 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
En ook enkel en alleen van nut voor diabetici:
[..]
Zeiken over hoe cola smaakt en of er wel of geen suiker in zitquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:09 schreef andersgezegd het volgende:
Coca Cola Zero (sugar)
Geen suiker! Althans, dat wordt er beweerd.
Toen las ik op de achterkant van het blikje idd aspartaam, ipv suiker dus.
Maar ook caramel!
Nou zijn er 2 opties:
1) Ik ben een achterlijke mongool en caramel en suiker hebben niks met elkaar te maken
2) Of caramel is wel degelijk een suiker product (gesmolten suiker)
Dus wat lullen ze dan! Aanklagen!!!
Voor de mensen die dit geen zak kunnen intersseren, discussieer dan over de smaak van Zero ten op zichte van de normale versie. Ik vindt em aardig overeenkomen met de regular.
Ik vind het prima te zuipen, beter dan water. Dan maar wijf.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:27 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Misschien niet, maar het is wel goor, geeft zo'n vies bijsmaakje. Meer dan genoeg reden om 't niet te gebruiken.
[..]
Ik was vroeger altijd een groot fan van Spa Orange, totdat er op een dag opeens "0% suiker" op de fles stond ... een slok was voldoende om mijn vermoeden te bevestigen, wat een gore zooi.
Als je dan suikervrij of minder suiker wilt gebruiken eet dan gewoon minder of geen dingen waar suiker in zit. Ga niet de dingen die zoet horen te zijn vervuilden met zo'n smerige suikervervanger want 't verpest de smaak voor mensen die geen vrouw zijn.
Ik weet niet welk helder sterretje aan het firmament dat stukje proza heeft geschreven....quote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:55 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
En ook enkel en alleen van nut voor diabetici:
[..]
Meen je dat echtquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:09 schreef andersgezegd het volgende:
Ik vindt em aardig overeenkomen met de regular.
't is jouw bron.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 11:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet niet welk helder sterretje aan het firmament dat stukje proza heeft geschreven....
Maar je snapt toch wel dat het de grootst mogelijke onzin is? Afvallen door iets juist wèl te eten (of drinken) kan natuurlijk niet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |