abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72066129
Aan de andere kant. Het zou 'revolutionair' en 'the next step' zijn. Dat zie ik er nog niet echt in terug. Ik vind de CGI vrij standaard eigenlijk. Op sommige momenten zelfs slecht. Misschien dat het door dat 3D effect beter wordt. Ik wil 'm wel zien, dat sowieso.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:44:37 #102
177948 Daskaar
cake or death?
pi_72066957
zo apart is dat.
12 jaar is er gewerkt aan deze film.
12 jaar lang hebben mensen moeite en heel veel geld hierin gestoken.
en na die 12 jaar krijgen we 2 minuten te zien van het eindresultaat en moet je zien hoeveel mensen beginnen te zeiken.
ik heb nog steeds geen idee wat ik zal zien in de bios later dit jaar, maar veel hebben hun mening nu al klaar.
hoe verwend kan je zijn, als je deze special effects slecht noemt?
pi_72067051
De eerste reacties van de preview(mensen aan de andere kant van de wereld) zijn al bekend. En ze zijn heel erg lovend. De meeste zijn er over eens dat de trailer niks is in vergelijking met de film. Ik vond de trailer al erg goed, dus ik kan al niet meer teleurgesteld worden:).
pi_72067121
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:44 schreef Daskaar het volgende:
zo apart is dat.
12 jaar is er gewerkt aan deze film.
12 jaar lang hebben mensen moeite en heel veel geld hierin gestoken.
en na die 12 jaar krijgen we 2 minuten te zien van het eindresultaat en moet je zien hoeveel mensen beginnen te zeiken.
ik heb nog steeds geen idee wat ik zal zien in de bios later dit jaar, maar veel hebben hun mening nu al klaar.
hoe verwend kan je zijn, als je deze special effects slecht noemt?
We zijn tegenwoordig heel goed in het beoordelen van films aanhand van 1 foto of een minuutje film
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:03:24 #105
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_72067459
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:53 schreef Jeeh het volgende:
De trailer krijgt enorm veel kritiek online.

Als ik heel eerlijk ben snap ik werkelijk waar niet waarom. Het verhaal valt nog niet hieruit op te maken, de effecten zijn fantastisch, het zit propvol gave actie en het is gewoon een goede trailer.

Het is volkomen logisch dat het niet zo gaaf eruit ziet als op een groot scherm in 3D, dus damn, waar janken sommigen over

Ik heb in elk geval nu nog meer zin in vanmiddag Nog meer mensen in Almere?
Ja, om 17.00
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:36:37 #106
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_72071207
Ik weet niet wat ik moet denken van dat 3D gedoe, maar ik laat me maar verrassen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_72071396
Zometeen ga ik naar Almere eb dan zal ik vanavond zeggen wat ik ervan vind. Wel zin in ondanks ik eigenlijk niks weet van deze film, ben nu pas dingen aan het opzoeken
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_72071798
Klopt toch dat je aan res. nummer genoeg hebt voor Almere?

Zit nu in de trein, zo'n 3 uur reizen in totaal voor 20 min film

18:00
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:18:25 #109
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_72073992
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:53 schreef Jeeh het volgende:
De trailer krijgt enorm veel kritiek online.

Als ik heel eerlijk ben snap ik werkelijk waar niet waarom. Het verhaal valt nog niet hieruit op te maken, de effecten zijn fantastisch, het zit propvol gave actie en het is gewoon een goede trailer.

Het is volkomen logisch dat het niet zo gaaf eruit ziet als op een groot scherm in 3D, dus damn, waar janken sommigen over

Ik heb in elk geval nu nog meer zin in vanmiddag Nog meer mensen in Almere?
Het verhaal is in 20 minuten samengevat door Cameron gedurende de E3 dit jaar, maar bleef wel op het dances with wolves niveau hangen: man loopt door kennismaking andere cultuur over naar de "tegenstander".

Het is een aardige trailer, maar mist gewoon nog bezieling. De effecten zijn aardig maar lang niet zo briljant als menigeen gehoopt had.

De meeste mensen gaan hem toch wel kijken, omdat het gewoon een goede film wordt, daar hebben we dan weer wel vertrouwen in. Maar het is gewoon niet zo revolutionair als mensen verwacht hadden, de revolutie lijkt hem meer in de 3D variant te zitten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_72079408
Sja, wat zal ik zeggen.
Ik ben niet echt een sci-fi fan, dus wat dat betreft begint Avatar wel een beetje met achterstand.
3D is wel weer bijzonder en de CGI is prima in orde.
Beelden zijn mooi, apart en erg indrukwekkend. Héél erg indrukwekkend. Bij bepaalde scenes gaat het zo ongelooflijk snel en hard (geluid) dat ik compleet overdonderd was.
Ow en de ondertiteling werkt voor mij niet. Die staat 'voor' in beeld terwijl je de 'diepte' inkijkt. Dus alles volgen op gehoor en engels taalgebruik. (Al zal dat voor de meesten geen punt zijn.)

Ik wil de film graag zien, maar tegelijkertijd ben ik bang dat de film fysiek best pittig is. Vermoeiend kijkend en met compleet droge ogen (vooral niet willen knipperen) verlieten we de bioscoop na 20 min.

De moeite waard? Ja absoluut, dit valt niet te.... euh backuppen
pi_72079430
Net naar de preview geweest, zag er wel ontiegelijk mooi uit zeg

Ja! Die ondertiteling was irritant. Heb er ook niet naar gekeken. Eigenlijk ook niet geluisterd naar wat ze zeiden, zat alleen maar te kijken naar hoe het eruit zag. Zal straks de film 2 keer moeten kijken om te weten hoe het verhaal in elkaar zit denk ik
pi_72079770
Het was

Ongelofelijk wat Cameron aan CGI laat zien. De facial animations zijn enorm goed gelukt, de bewegingen van de lichamen waren iets minder.
Gigantische beesten, aliens, jungles, bergen, het was één grote traktatie voor het oog. Verhaal kan ik door de losse stukjes weinig over zeggen, maar voelde wel interessant en leuk verteld.
We zaten helaas helemaal vooraan, dus het 3D werkte niet fantastisch, maar gaf wel een gaaf gevoel van diepte. Logisch, maar het was hier toch anders gedaan, kan het niet echt uitleggen.
We kregen ca 5 losse scenes te zien, waaronder de transformatie, een achtervolging door de jungle en het temmen van een soort draak. Dat laatste was mn favoriete scene, heerlijk genieten van de effecten.

Ik zit dit nu moeilijk op mn iPhone te tikken, maar neem maar van me aan dat het geweldig was. 20 minuten leken er maar 5, het vloog (helaas) voorbij. Nog 1 ding over de Na'Vi, die veel kritiek kregen op hun 'neppe' uiterlijk. Op het grote scherm was hier niks van te merken, in tegendeel, je had vaak genoeg echt het gevoel met acteurs te maken te hebben. Verre van leveloos

De preview was kortom: etc
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:28:54 #113
11102 knep
Mountainfreak
pi_72082085
Goed nieuws .
pi_72084364
Ik heb het filmpje 2x mogen bekijken, en ik was zeer onder de indruk. Af en toe met 3D heb je dat als er snelle actie is dat het wazig wordt, als je wat meer naar achteren zit heb je daar minder last van.

De animaties zijn de mooitste die ik ooit heb gezien. Erg indrukwekkend allemaal. alleen het verhaal trekt me niet. Maar nog steeds erg knap hoe ze dit maken
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_72084391
Daarstraks gezien in Antwerpen en het zag er geweldig uit. Kan niet wachten tot december.
  Moderator zaterdag 22 augustus 2009 @ 01:38:51 #116
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_72085040
Sommige beelden in de preview waren echt schitterend. Zodra de film zich concentreerde op de natuur van de planeet, zag alles er geweldig uit. Helaas zaten er ook wat donkere actiescenes bij en dan werkte 3D alleen maar tegen de film. Ik kon dan amper nog wat begrijpen van wat er gebeurde. 3D werkt ook echt niet voor ondertiteling. Het leidt enorm af en het is bijna onmogelijk om én de ondertiteling te volgen én te volgen wat er verder in het beeld gebeurt.

Alle previewstukjes kwamen uit het eerste gedeelte van de film en een actiescene met een aantal grote vogels zag er erg goed uit. Ik was benieuwd naar de beelden van de grootschalige oorlog uit de trailer, maar daarvoor zullen we nog even moeten wachten tot december.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_72087746
Vanavond is er in Pathe Arena in IMAX de preview te zien, maar je moet reserveren en de website werkt niet mee. Weet iemand of er uberhaupt nog plekken over zijn (lijkt me wel, die IMAX zaal is echt gigantisch?) of wat? Ik woon toch in Amsterdam, no great loss als ie niet leuk is..
pi_72094720
http://www.empireonline.c(...)reakdown/default.asp

Hier een erg interessante breakdown van de trailer. Geeft veel achtergrond informatie. Weet niet waar ze die info vandaan halen, maar je kijkt toch weer anders tegen een paar dingen aan
  zondag 23 augustus 2009 @ 11:47:29 #119
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_72098345
De trailer kon mij nog niet echt overtuigen, maar na het zien van de stukjes film in de bioscoop moet ik toch zeggen dat het er erg goed uit ziet.
Het zijn zelfs de beste stukjes CGI die ik ooit gezien heb, hoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik het niet zo revolutionair vind als dat James Cameron ons wilde doen geloven.

Daarbij zullen een hoop mensen het alsnog nep vinden omdat de Na'vi en beesten in de film nogal vrolijk gekleurd zijn, wat niet strookt met de werkelijkheid zoals we die kennen.

Nu nog wachten tot 17 december.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_72098560
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:47 schreef victorinox het volgende:
Daarbij zullen een hoop mensen het alsnog nep vinden omdat de Na'vi en beesten in de film nogal vrolijk gekleurd zijn, wat niet strookt met de werkelijkheid zoals we die kennen.
Vooral die grote ogen zorgen ervoor dat ze al vrij snel ´comic-achtig' ogen. Jammer ergens, want de effecten zijn wel erg mooi gelukt. Ben na de preview ook wel zodanig aan het uiterlijk gewent dat ik me aan de Na'Vi in elk geval niet meer stoor.
pi_72104481
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:11 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Het verhaal is juist dat ze de originele bewoners v/d planeet Pandora, de N'avi, hebben kunnen klonen met half N'avi en half menselijk DNA. Jake met z'n Avatar keert zich uiteindelijk zelf tegen de mens en sluit zich aan bij de N'avi. Dat is wat ons verteld werd door Cameron iig.
Wat ik me dan afvraag, in de trailer zie je dat Jake via een of andere tank met veel glasvezel verbinding maakt met zijn N'avi, kunnen ze hem dan niet gewoon loskoppelen en klaar ?
pi_72107431
Heb hem vrijdag ook in Antwerpen gezien. Ben heel erg benieuwd naar de totale film
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:57:13 #123
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_72116917
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 08:43 schreef dapluiz het volgende:

[..]

Wat ik me dan afvraag, in de trailer zie je dat Jake via een of andere tank met veel glasvezel verbinding maakt met zijn N'avi, kunnen ze hem dan niet gewoon loskoppelen en klaar ?
Misschien wordt zijn "brein" compleet overgezet naar dat Na'vi lichaam en is zijn menselijk lichaam op dat moment een leeg omhulsel. Of ala The Matrix dat als ze hem loskoppelen dat ie dan dood gaat (hoewel ze dat waarschijnlijk goed uit komt).

Wat ik trouwens jammer vond van de preview was dat we de mechs vrijwel niet gezien hadden.
Die vind ik er in de trailer namelijk nogal gladjes (en dus nep) uit zien, en ik was benieuwd of ze er in 3D beter uit zouden zien.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_72120697
Een paar screens uit de trailer om het topic visueel wat spannender te maken

pi_72121155
Delgo.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')