Veel is er nog niet bekend over de film; posters, teasers en trailers zullen nog wel minimaal een half jaartje op zich laten wachten.quote:Premise
In director James Cameron's original script treatment of Avatar, a man tries to make his way as a miner by combining with an alien during an interplanetary war in which aliens can manifest themselves by possessing human bodies — avatars.
When Avatar was titled "Project 880", a casting call was put out in June 2006 with a plot description provided, saying, "In the future, Jake, a paraplegic war veteran is brought to another planet, Pandora, which is inhabited by the Na'vi, a humanoid race with their own language and culture. Those from Earth find themselves at odds with each other and the local culture."
In December 2006, Cameron described Avatar as "a futuristic tale set on a planet 200 years hence... an old-fashioned jungle adventure with an environmental conscience... [that] aspires to a mythic level of storytelling." The January 2007 press release described the film: "Avatar is also an emotional journey of redemption and revolution. It is the story of a wounded ex-marine, thrust unwillingly into an effort to settle and exploit an exotic planet rich in bio-diversity, who eventually crosses over to lead the indigenous race in a battle for survival," and "We're creating an entire world, a complete ecosystem of phantasmagorical plants and creatures, and a native people with a rich culture and language."
Je hebt Avatar (deze) en Avatar: The Last Airbender.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ehm, doet M. Night Shyamalan niet de verfilming tegenwoordig ipv James Cameron?
Ik heb van meer bronnen gehoord over die voorstelling. Hoe ben je daar terecht gekomen? Journalistieke redenen?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:02 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik heb gister 45 minuten 3D footage gezien met introducties van Cameron, Sigourney Weaver, Zoe Saldana, Sam Worthington.
Deze film gaat de filmindustrie veranderen! And I'm not kidding..
Ze hadden er misschien goed aan gedaan om een gelikte teaser aan een paar grote scifi achtige zomer blockbusters te koppelen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:44 schreef Daskaar het volgende:
ze mogen wel es gaan beginnen met de promotie..
Op de Expo ging het er vandaag ook nog steeds veel over!quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:47 schreef 7eVeNL het volgende:
Ik las via twitter dat iemand gisteren 3 volledige scene's heeft gezien van Avatar, en dat hij daar totaal ondersteboven van was, een nieuwe revolutie op het gebied van films had hij het over, en vandaag bleef die persoon het er over hebben, ben nu toch wel heel nieuwsgierig geworden
zeer mooie plaatjesquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:25 schreef Woodpecker het volgende:
Ziet er wel tof uit allemaal
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bron
Het effect ja. Of eigenlijk: Het feit dat je niet ziet dat het effecten zijn en gelooft dat je naar wezens zit te kijken die er echt zijn of iig echt HELE goede makeup dragen op èchte sets.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:18 schreef Sj0rs het volgende:
Wat is er zo revolutionair? het 3d effect?
Dat zegt niks. Het zal ongetwijfeld een vooruitstrevende film zijn, maar je erkent dan niet de waarde van het woord 'revolutionair' en de zin 'de filmindustrie voorgoed veranderen'. Wees gewoon terughoudend in je oordeel totdat je de hele film gezien hebt en specifieker kan uitleggen waarom het zo bijzonder is. Voorlopig is het gewoon een film met een hele bijzondere sfeer en special effects. Dat is voorlopig geenszins revolutionair.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:18 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Erm, heb je het gezien? Nee. 1250 man industrie in Amsterdam wel en die buzzde er vandaag NOG over.
stel je voor dat je niet meer ziet dat Gollum CGI is, maar je hem net zo echt beleeft (in 3D) als Elijah Wood. Dat noem ik revolutionair.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:28 schreef TC03 het volgende:
Ik vind dat niet revolutionair. Ik heb zojuist Transformers gezien, en ondanks dat je de CGI herkent als je erop let valt het geen moment op en zijn de special effects zeer geloofwaardig. Het kan daarom nooit een revolutie zijn, aangezien dat echt een schokkende verandering is. Ik kan zo tien films opnoemen met uitmuntende special effects die bijna niet van echt te onderscheiden zijn. Van 'zeer goed' tot 'uitmuntend' is geen revolutionair verschil.
Toch denk ik dat hij meer in een positie verkeerd om te beoordelen of de effecten daadwerkelijk revolutionair zijnquote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:44 schreef TC03 het volgende:
We zullen het zien, maar mijn punt is wel duidelijk denk ik.
Hij had het eerst over de film die in zijn geheel revolutionair was, en nu heb je het over hoe revolutionair de effecten zijn. Er zit al een heel verschil tussen 'de film' en 'de effecten'.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:41 schreef Jeeh het volgende:
[..]
Toch denk ik dat hij meer in een positie verkeerd om te beoordelen of de effecten daadwerkelijk revolutionair zijn
Leukquote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:24 schreef Asskicker14 het volgende:
Op 21 Augustus worden in alle IMAX bioscopen GRATIS 15 minuten van de film (zie het als een verlengde trailer) vertoond. Het kost je geen cent.
Als dit ook in Nederland is, zet ik het nu alvast in mijn agenda.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 01:24 schreef Asskicker14 het volgende:
Op 21 Augustus worden in alle IMAX bioscopen GRATIS 15 minuten van de film (zie het als een verlengde trailer) vertoond. Het kost je geen cent.
Ik heb ook gereserveerd, maar dan in Antwerpen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:29 schreef ZwarteMagika het volgende:
Nederlandse site is er ook: www.avatarmovie.nl
Heb gereserveerd, zal mij benieuwen...
En dan zit er ook nog een verschil tussen wat jij revolutionair vind en wat iemand anders revolutionair vindt. Zo veel mensen, zo veel meningenquote:Op zondag 19 juli 2009 20:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij had het eerst over de film die in zijn geheel revolutionair was, en nu heb je het over hoe revolutionair de effecten zijn. Er zit al een heel verschil tussen 'de film' en 'de effecten'.
Als het maar niet zo een Beowulf film isquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:53 schreef Fantasi het volgende:
Nee. Heel veel van de film is CGI. Het zou net echt moeten lijken.
Nee, het wordt veel spectaculairder. En dit keer is het een mengeling van echte acteurs en CGI waarbij de CGI niet van echt te onderscheiden is. Wat natuurlijk bij Beowulf wel het geval was.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:00 schreef Dizer het volgende:
[..]
Als het maar niet zo een Beowulf film is
Dan is het goed!!!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:06 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, het wordt veel spectaculairder. En dit keer is het een mengeling van echte acteurs en CGI waarbij de CGI niet van echt te onderscheiden is. Wat natuurlijk bij Beowulf wel het geval was.
Bij Metropolis of een andere bioscoop?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:30 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik heb ook gereserveerd, maar dan in Antwerpen.
Metropolis, daar kun je inschrijven voor 19.00 uur, 19.30 uur of 20.00 uur.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:24 schreef Toad het volgende:
[..]
Bij Metropolis of een andere bioscoop?
Ik zag dat Pathe Arena ook Avatar gewoon in 3D vertoont?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:17 schreef Mike het volgende:
Kaartjes zijn uitgeprint en meteen daar achteraan gaan we nog even naar Inglorious Bastards. Kan een leuke avond worden!
Het verhaal is juist dat ze de originele bewoners v/d planeet Pandora, de N'avi, hebben kunnen klonen met half N'avi en half menselijk DNA. Jake met z'n Avatar keert zich uiteindelijk zelf tegen de mens en sluit zich aan bij de N'avi. Dat is wat ons verteld werd door Cameron iig.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:09 schreef Fir3fly het volgende:
Hmm. Het verhaal ziet er standaard uit wat hier van uit op kan maken... Mensen maken een soort hybrid die zich vervolgens tegen z'n makers keert, dat hebben we wel al vaker gezien. Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar dat is de indruk die de trailer mij geeft.
Het ziet er wel enorm spectaculair uit al, misschien is het daarom alleen al waard om te gaan kijken.
Neemt niet weg dat het verhaal net zo standaard/2D is als The Terminator, Terminator 2, True Lies, Aliens etc.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:11 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Het verhaal is juist dat ze de originele bewoners v/d planeet Pandora, de N'avi, hebben kunnen klonen met half N'avi en half menselijk DNA. Jake met z'n Avatar keert zich uiteindelijk zelf tegen de mens en sluit zich aan bij de N'avi. Dat is wat ons verteld werd door Cameron iig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |