abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:58:36 #41
51385 baskick
Juist ja!
pi_59965913
Het woonhuis is inderdaad gesplitst (niet kadastraal, geen splitsingsakte en derhalve 1 adres) in 2 woningen. Er zijn 2 CAI-aansluitingen, 2 telefoonlijnen, 1 elektriciteitsaansluiting, 1 gasmeter (met tussenmeter).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_59970173
that explains it!
pi_67325335
Sorry dat ik dit oude topic kick, maar Baskick, hoe is het afgelopen? Mijn buren hebben toevalig gisterenavond de CAI kabels van de hele straat doorgehakt toen ze een boom wilden verwijderen. Ook hier liepen de kabels op 15 cm onder de grond tussen de wortels door.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_67326583
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:01 schreef dahei het volgende:
Sorry dat ik dit oude topic kick, maar Baskick, hoe is het afgelopen? Mijn buren hebben toevalig gisterenavond de CAI kabels van de hele straat doorgehakt toen ze een boom wilden verwijderen. Ook hier liepen de kabels op 15 cm onder de grond tussen de wortels door.
dus jou hele buurt zit naar sneeuw te kijken?
pi_67338924
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dus jou hele buurt zit naar sneeuw te kijken?
Ik neem aan dat ze inmiddels wel doorhebben dat het niets meer gaat worden vandaag...

Ik ben nu overigens blij met mijn Digitenne
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_67339376
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:42 schreef dahei het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze inmiddels wel doorhebben dat het niets meer gaat worden vandaag...

Ik ben nu overigens blij met mijn Digitenne
moauw als de bitrate nou wat hoger was..
pi_67339896
quote:
Haha geniaal.
pi_67346342
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

moauw als de bitrate nou wat hoger was..
In ieder geval beter dan bij de buren!
pi_67358030
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 07:49 schreef dahei het volgende:

[..]

In ieder geval beter dan bij de buren!
analoog signaal heeft geen bitrate
pi_67359410
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

analoog signaal heeft geen bitrate
[eigenwijs_modus]Ja, ze kijken echter naar Digitale TV via Ziggo[/eigenwijs_modus]
pi_67361111
quote:
Mhh, wat raar, was in de veronderstelling dat ik destijds wel gepost had hoe het afgelopen is. Blijkbaar alleen op Circuits Online.

Kort en bondig:
Na 6 weken wachten, zeuren en bellen kwam er eindelijk actie: de volgende morgen zou er een monteur komen. Wegens andere verplcihtingen die dag is het probleemloos uitgesteld naar de maandag erna. In de 7e week is er dis een Ziggo-monteur geweest die het probleem in een klein half uur verholpen heeft. Koppeling gemaakt en afgedicht met een (soort) krimpkous. Ter compensatie gedurende 2 maanden geen abonnementskosten hoeven betalen en tot op heden ook geen factuur ontvangen van de reparatie - ik ga er maar vanuit dat deze ook niet meer komt

Let wel: in mijn geval ging het om de groene kabel die naar mijn woning loopt, niet om de hoofdkabel
Kan me zo voorstellen (met gezond verstand) dat daarvoor misschien de straat open moet (vergunningen) en de NKM voor moet komen. Gevalletje WA is in dat geval misschien wel handig Ben benieuwd
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_67361929
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:14 schreef baskick het volgende:

[..]

Mhh, wat raar, was in de veronderstelling dat ik destijds wel gepost had hoe het afgelopen is. Blijkbaar alleen op Circuits Online.

Kort en bondig:
Na 6 weken wachten, zeuren en bellen kwam er eindelijk actie: de volgende morgen zou er een monteur komen. Wegens andere verplcihtingen die dag is het probleemloos uitgesteld naar de maandag erna. In de 7e week is er dis een Ziggo-monteur geweest die het probleem in een klein half uur verholpen heeft. Koppeling gemaakt en afgedicht met een (soort) krimpkous. Ter compensatie gedurende 2 maanden geen abonnementskosten hoeven betalen en tot op heden ook geen factuur ontvangen van de reparatie - ik ga er maar vanuit dat deze ook niet meer komt

Let wel: in mijn geval ging het om de groene kabel die naar mijn woning loopt, niet om de hoofdkabel
Kan me zo voorstellen (met gezond verstand) dat daarvoor misschien de straat open moet (vergunningen) en de NKM voor moet komen. Gevalletje WA is in dat geval misschien wel handig Ben benieuwd
Leuk dat je nog even reageert. Het gaat hier ook niet om een hoofdkabel, maar om een kluwe van iets van 6 groene CAI kabels. Ook hier lagen de kabels ontzettend ondiep.
Foto voor de illustratie:
pi_67364461
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:34 schreef dahei het volgende:

[..]

Leuk dat je nog even reageert. Het gaat hier ook niet om een hoofdkabel, maar om een kluwe van iets van 6 groene CAI kabels. Ook hier lagen de kabels ontzettend ondiep.
Foto voor de illustratie:
[ afbeelding ]
Ah, dus het betreft 'slechts' 6 woningen, geen hele straat/buurt/wijk. Desalniettemin vervelend! Zo aan de foto te zien ongeveer zelfde diepte; ik blijf 't vreemd vinden.
pi_67364900
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:53 schreef baskick het volgende:

[..]

Ah, dus het betreft 'slechts' 6 woningen, geen hele straat/buurt/wijk. Desalniettemin vervelend! Zo aan de foto te zien ongeveer zelfde diepte; ik blijf 't vreemd vinden.
Wel de hele straat (onze straat is niet zo lang). Eigenlijk moeten ze het op minimaal 40 centimer diep doen, maar in de praktijk gaat het wel eens anders...
Zo stond er bij ons een boom en in de tuin bij ons lag het terras op een betonnen fundering (stelletje mafketels de vorige bewoners). Hier zijn ze gewoon omheen gegraven (logisch). Bij de wortels van de boom komen ze dan gewoon niet laag genoeg meer...
pi_67364969
och! dr is nog 1 tje heel! wie is de gelukkige die nog wel TV kan kijken?
pi_67512707
Goed gezien! Dat was het laaste huis in de straat. Inmiddels is het allemaal hersteld, ze hebben de kabels op de één of andere manier verbonden en er een krimpfoliemof overheen gedaan. Volgens de buurvrouw was de monteur het er wel mee eens dat het zo niet echt handig lag..
pi_67583407
quote:
Op zondag 29 maart 2009 08:50 schreef dahei het volgende:
Goed gezien! Dat was het laaste huis in de straat. Inmiddels is het allemaal hersteld, ze hebben de kabels op de één of andere manier verbonden en er een krimpfoliemof overheen gedaan. Volgens de buurvrouw was de monteur het er wel mee eens dat het zo niet echt handig lag..
Zo snel? Connecties? Of gaat het sneller als het meerdere (klagende) abonnees treft?
pi_67583795
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:52 schreef baskick het volgende:

[..]

Zo snel? Connecties? Of gaat het sneller als het meerdere (klagende) abonnees treft?
Ik geloof niet dat de buren connecties hebben, maar als meerdere woningen zonder telefonie, kabel-tv en Internet zitten zullen ze toch wel snel wat moeten doen.
pi_67585667
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:03 schreef dahei het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de buren connecties hebben, maar als meerdere woningen zonder telefonie, kabel-tv en Internet zitten zullen ze toch wel snel wat moeten doen.
t blijft wel ziggo he :w
pi_67586820
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:03 schreef dahei het volgende:

[..]

't Zal wel meespelen, ja, maar of het nou 1 of 5 betalende klanten zijn die geen signaal hebben...
Maar goed, 't blijft een monopolist, he
pi_67588512
Die kabel zou ik echt wel zelf repareren.

Ziggo of Chello gaat dat vet in rekening brengen, en dat jij een meninkje van het internet hebt geplukt waar in staat dat zij het fout hebben gedaan... veel succes tegen zo'n log apparaat.

Dus gewoon een koppelstukje eraan, doosje er omheen en ingieten in siliconenkit.

Daar krijg je never nooit meer gezeik mee, want het was al zo toen jij het huis kocht
pi_67589781
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:41 schreef mgerben het volgende:
Die kabel zou ik echt wel zelf repareren.

Ziggo of Chello gaat dat vet in rekening brengen, en dat jij een meninkje van het internet hebt geplukt waar in staat dat zij het fout hebben gedaan... veel succes tegen zo'n log apparaat.

Dus gewoon een koppelstukje eraan, doosje er omheen en ingieten in siliconenkit.

Daar krijg je never nooit meer gezeik mee, want het was al zo toen jij het huis kocht
Volgens mij is het al hersteld en op kosten van Ziggo! Misschien had je iets verder moeten lezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')