abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59914543
Dreig je abonnement op te zeggen als ze het niet gratis maken. Vraag ze bijvoorbeeld eens waarom je abbonnee zou moeten blijven: Digitenne/adsl is immers meestal goedkoper dan kabeltv/-internet.
99% kans dat men het dan wel gratis voor je komt maken.
pi_59919321
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 21:05 schreef Boschkabouter het volgende:
Dreig je abonnement op te zeggen als ze het niet gratis maken. Vraag ze bijvoorbeeld eens waarom je abbonnee zou moeten blijven: Digitenne/adsl is immers meestal goedkoper dan kabeltv/-internet.
99% kans dat men het dan wel gratis voor je komt maken.
ADSL + Schotel is mijn ideale combo

kost totaal maar 4 tientjes voor 20mbit ADSL en 6000+ Digitale TV zenders
pi_59921141
Gewoon zelf doen. Als je nog een uur aan de telefoon hangt ben je meer geld kwijt dan even naar de bouwmarkt rijden en daar een 2 koppelstukjes + bij voorkeur een groot stuk krimpkous halen.
Oh. Eerst aansluiten, dan goed testen en daarna pas de krimpkous laten krimpen he?
  maandag 7 juli 2008 @ 08:00:17 #29
51385 baskick
Juist ja!
pi_59941036
Mhh, zojuist ontdekt dat eerder geposte foto van de groene kabel niet mijn groene kabel is, maar die van de andere helft van het pand (andere woning).

Mijn groene kabel komt niet in de meterkast binnen, maar in/achter het wanddoosje in de woonkamer. Straks even uitzoeken hoe de kabel verder loopt (graven) en langs Bouw- en Woningtoezicht.

Wordt vervolgt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 7 juli 2008 @ 10:38:24 #30
51385 baskick
Juist ja!
pi_59942948
Zojuist bij Bouw- en Woningtoezicht geweest. De gemeente heeft geen tekeningen (volgens zeggen van de dame die mij te woord stond) van kabelloop en -diepte (vreemd?) en er schijnen voor particuliere grond geen richtlijnen m.b.t. diepte te gelden. Met andere woorden: de kabel mag in mijn voortuin op 15 cm. diepte lopen. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten (met bron)? Gelden NEN-normen (1010) ook voor particuliere grond? Is 1010 inderdaad de juiste? Heeft iemand inzage daarin, of kan ik die zelf ergens (openbaar) inzien?

Heb het verloop van de kabel even uitgezocht. Over in elk geval 1,5 meter (parallel aan de gevel, op afstand van +/- 25 cm) loopt de kabel op diepte van max. 20 cm. Zie foto:

Links, naast de olijke roosjes (+/- 20 cm links van de deur), komt de groene kabel de woning in (niet zo ver uit kunnen graven i.v.m. wortels roos, maar daar zit in elk geval het aansluitdoosje waar de kabel gesplitst wordt. Neem dus aan dat de kabel dat stuk ook nog op dezelfde diepte loopt. Rechts idem: ook daar niet verder gegraven i.v.m. wortels planten/bloemen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_59943041
Je steekt (hihi, vat je 'm?) wel erg veel energie in zo'n kabel die je in een paar minuten zelf gefixt kunt hebben .
pi_59943080
EN DIE JE VERDOMME ZELF GESLOOPT HEBT!
  maandag 7 juli 2008 @ 11:00:03 #33
51385 baskick
Juist ja!
pi_59943370
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:42 schreef veldmuis het volgende:
Je steekt (hihi, vat je 'm?) wel erg veel energie in zo'n kabel die je in een paar minuten zelf gefixt kunt hebben .
Niet veel behoefte aan dergelijke replies. Dank voor je eventuele bijdragen tot nu toe. Verder graag alleen inhoudelijke reacties.
pi_59943457
Mijn eventuele bijdragen? Wat bedoel je?
pi_59955698
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:38 schreef baskick het volgende:
Zojuist bij Bouw- en Woningtoezicht geweest. De gemeente heeft geen tekeningen (volgens zeggen van de dame die mij te woord stond) van kabelloop en -diepte (vreemd?) en er schijnen voor particuliere grond geen richtlijnen m.b.t. diepte te gelden. Met andere woorden: de kabel mag in mijn voortuin op 15 cm. diepte lopen. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten (met bron)? Gelden NEN-normen (1010) ook voor particuliere grond? Is 1010 inderdaad de juiste? Heeft iemand inzage daarin, of kan ik die zelf ergens (openbaar) inzien?

Heb het verloop van de kabel even uitgezocht. Over in elk geval 1,5 meter (parallel aan de gevel, op afstand van +/- 25 cm) loopt de kabel op diepte van max. 20 cm. Zie foto:

[ afbeelding ]

Links, naast de olijke roosjes (+/- 20 cm links van de deur), komt de groene kabel de woning in (niet zo ver uit kunnen graven i.v.m. wortels roos, maar daar zit in elk geval het aansluitdoosje waar de kabel gesplitst wordt. Neem dus aan dat de kabel dat stuk ook nog op dezelfde diepte loopt. Rechts idem: ook daar niet verder gegraven i.v.m. wortels planten/bloemen.
je zou hem gewoon bij t verdeeldoosje (?) moeten door hakken komen de buren snel genoeg zeuren ;-)
en dan doen als je neus bloed
  maandag 7 juli 2008 @ 20:28:06 #36
51385 baskick
Juist ja!
pi_59956028
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je zou hem gewoon bij t verdeeldoosje (?) moeten door hakken komen de buren snel genoeg zeuren ;-)
en dan doen als je neus bloed
Er is geen verdeeldoosje. Woning heeft 2 groene kabels. Bovendien, wat schiet ik ermee op als de buren (ook) geen televisie hebben ?
pi_59960564
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:28 schreef baskick het volgende:

[..]

Er is geen verdeeldoosje. Woning heeft 2 groene kabels. Bovendien, wat schiet ik ermee op als de buren (ook) geen televisie hebben ?
wat moet je met 2 groene kabels? in 1 woning?

en eh if halve buurt geen TV => ziggo heel snel terplekke
  dinsdag 8 juli 2008 @ 07:48:43 #38
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_59964501
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wat moet je met 2 groene kabels? in 1 woning?

en eh if halve buurt geen TV => ziggo heel snel terplekke
Eh, dacht jij dat in elk huis maar 1 bewoner woont? Als het huis in tweeen is gedeeld, maar met gezamenlijk voordeur, zitten er vaak wel 2 tel.lijnen, 2 elektr. aansluitingen, en ook 2x CAI.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 07:58:54 #39
204633 Fred2
Kritisch
pi_59964556
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 07:48 schreef Merovingian het volgende:
Eh, dacht jij dat in elk huis maar 1 bewoner woont? Als het huis in tweeen is gedeeld, maar met gezamenlijk voordeur, zitten er vaak wel 2 tel.lijnen, 2 elektr. aansluitingen, en ook 2x CAI.
dat zou je verwachten idd, maar er zijn genoeg plaatsen te verzinnen waar de kabel zich inpandig vertakt. in Rotterdam heb ik zo een paar woningen mogen bezichtigen (overigens niet gekocht uiteindelijk)
So we just called him Fred too
  dinsdag 8 juli 2008 @ 08:03:14 #40
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_59964594
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 07:58 schreef Cothen het volgende:

[..]

dat zou je verwachten idd, maar er zijn genoeg plaatsen te verzinnen waar de kabel zich inpandig vertakt. in Rotterdam heb ik zo een paar woningen mogen bezichtigen (overigens niet gekocht uiteindelijk)
Het hangt inderdaad van de woning af, daar heb je gelijk in.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:58:36 #41
51385 baskick
Juist ja!
pi_59965913
Het woonhuis is inderdaad gesplitst (niet kadastraal, geen splitsingsakte en derhalve 1 adres) in 2 woningen. Er zijn 2 CAI-aansluitingen, 2 telefoonlijnen, 1 elektriciteitsaansluiting, 1 gasmeter (met tussenmeter).
pi_59970173
that explains it!
pi_67325335
Sorry dat ik dit oude topic kick, maar Baskick, hoe is het afgelopen? Mijn buren hebben toevalig gisterenavond de CAI kabels van de hele straat doorgehakt toen ze een boom wilden verwijderen. Ook hier liepen de kabels op 15 cm onder de grond tussen de wortels door.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_67326583
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:01 schreef dahei het volgende:
Sorry dat ik dit oude topic kick, maar Baskick, hoe is het afgelopen? Mijn buren hebben toevalig gisterenavond de CAI kabels van de hele straat doorgehakt toen ze een boom wilden verwijderen. Ook hier liepen de kabels op 15 cm onder de grond tussen de wortels door.
dus jou hele buurt zit naar sneeuw te kijken?
pi_67338924
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dus jou hele buurt zit naar sneeuw te kijken?
Ik neem aan dat ze inmiddels wel doorhebben dat het niets meer gaat worden vandaag...

Ik ben nu overigens blij met mijn Digitenne
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_67339376
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:42 schreef dahei het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze inmiddels wel doorhebben dat het niets meer gaat worden vandaag...

Ik ben nu overigens blij met mijn Digitenne
moauw als de bitrate nou wat hoger was..
pi_67339896
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:01 schreef dahei het volgende:
Haha geniaal.
pi_67346342
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

moauw als de bitrate nou wat hoger was..
In ieder geval beter dan bij de buren!
pi_67358030
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 07:49 schreef dahei het volgende:

[..]

In ieder geval beter dan bij de buren!
analoog signaal heeft geen bitrate
pi_67359410
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

analoog signaal heeft geen bitrate
[eigenwijs_modus]Ja, ze kijken echter naar Digitale TV via Ziggo[/eigenwijs_modus]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')