abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59884957
Peiling: Winst CDA, verlies Verdonk
AMSTERDAM - Het CDA is de grote winnaar in de Politieke Barometer van deze week. De regeringspartij stijgt naar 36 zetels in vergelijking met de 31 zetels van twee weken geleden.
Grootste daler is Trots op Nederland van Rita Verdonk. Haar partij zakt naar vijftien zetels vergeleken met twintig zetels in de vorige peiling.
De overige partijen blijven in de peiling gelijk of stijgen of dalen met maximaal één zetel. Zo stijgt ook coalitiegenoot van het CDA de PvdA één zetel naar 24 zetels. De SP verliest één zetel en komt op negentien, de PVV stijgt één zetel naar elf en D66 gaat één zetel omlaag naar negen zetels.
De barometer, uitgevoerd door onderzoeksbureau Synovate en televisieprogramma Nova, heeft ook gekeken naar de achterban van de Partij voor de Dieren, die ook deze week twee zetels behaalt. Onder de stemmers op deze partij blijken relatief veel laagopgeleide kiezers, mensen in de leeftijd van 35 tot 49 jaar en vooral veel vrouwen te zitten.
pi_59885098
Dit is NWS geen POL
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_59885174
Klopt dit is een nieuws bericht dat heb je goed gezien.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:48:46 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_59885258
Waarom stijgen die kut gristenen en de party van de belasting? Achja de Nederlander krijgt de regering die ze verdient.

kut land kut mensen. Wat doe ik hier nog? Oja ik kan hier niet zo makkelijk weg.
pi_59885964
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:48 schreef Daniel1976 het volgende:
Waarom stijgen die kut gristenen en de party van de belasting? Achja de Nederlander krijgt de regering die ze verdient.

kut land kut mensen. Wat doe ik hier nog? Oja ik kan hier niet zo makkelijk weg.
Ja zat ik ook aan te denken waarom ze van Verdonk naar het CDA gaan.

Punt 1 VVD is stuurloos (die is nog echt boekie zoek)
Punt 2 Wilders is 1 Issue partij (Anti Moslims/Islam)
Punt 3 TON ( Grote puinhoop, Nooit aanwezig, Geen Partij Programma)
Alleen D66 doet het goed in de oppositie en staat ook goed in peilingen.

Voor de Rechtse stemmer is alleen de CDA een stabiele partij met een smoelwerk.
pi_59886292
Ik vraag me af hoe lang Nederland nog zo massaal CDA blijft stemmen. Misschien is de verklaring van Droef51 wel de juiste en gaat het vooral om tactische stemmers. Waar ze echter aan voorbij gaan, is dat het CDA altijd middenpartijen om zich heen zal verzamelen voor een regering. Een te kleine VVD staat dan buitenspel, terwijl het CDA echt niet in zee gaat met de PVV. TON lijkt me ook allesbehalve zeker, na het LPF-debacle.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:52:15 #7
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_59886991
Vraag me af wanneer we nu eens verlost worden van die mensen die blindelings CDA stemmen. Volgens mij hebben die echt veel oudere stemmers die nooit wisselen van partij...
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:00:54 #8
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59887223
ben maar blij dat nog zoveel mensen een gematigde partij kiezen ipv zo'n hersenloze partij als de PVV
je oogst wat je zaait
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:03:51 #9
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_59887298
Elke peiling weer groeit mijn besef dat Nederland niet het juiste land is voor mij. Wat moet er van een land komen wat keer op keer het CDA blijft belonen met zetels, ondanks het wanbeleid wat ze elke keer weer uitvoeren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:05:28 #10
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59887343
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:03 schreef ethiraseth het volgende:
Elke peiling weer groeit mijn besef dat Nederland niet het juiste land is voor mij. Wat moet er van een land komen wat keer op keer het CDA blijft belonen met zetels, ondanks het wanbeleid wat ze elke keer weer uitvoeren.
zo'n opmerking kun je over ongeveer elk land maken.
je oogst wat je zaait
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:33:22 #11
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_59888085
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:05 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

zo'n opmerking kun je over ongeveer elk land maken.
Ja precies, kijk eens om ons heen. België, Frankrijk, Italië, UK, VS etc. Daar is ook zat negatiefs over te bedenken.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_59888744
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:24 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vraag me af hoe lang Nederland nog zo massaal CDA blijft stemmen. Misschien is de verklaring van Droef51 wel de juiste en gaat het vooral om tactische stemmers. Waar ze echter aan voorbij gaan, is dat het CDA altijd middenpartijen om zich heen zal verzamelen voor een regering. Een te kleine VVD staat dan buitenspel, terwijl het CDA echt niet in zee gaat met de PVV. TON lijkt me ook allesbehalve zeker, na het LPF-debacle.
Dat D66 het goed doet in de peiling zegt al genoeg hoe slecht VVD TON en WILDERS het doen op Rechts.
pi_59888773
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:33 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Ja precies, kijk eens om ons heen. België, Frankrijk, Italië, UK, VS etc. Daar is ook zat negatiefs over te bedenken.
Wij doen het op elk gebied beter dan die landen
pi_59888817
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:48 schreef Daniel1976 het volgende:

Hoezo heb je een bijstands uitkering???
  vrijdag 4 juli 2008 @ 14:15:38 #15
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_59889700
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:01 schreef Droef51 het volgende:
Dat D66 het goed doet in de peiling zegt al genoeg hoe slecht VVD TON en WILDERS het doen op Rechts.
Ik ben dat niet met je oneens, maar het is maar net hoe je het bekijkt. Als je bedenkt dat D66 nu drie zetels heeft en in de peilingen op 9 tot 14 uitkomt, is dat erg goed. Maar als je bedenkt dat ze er ooit 24 hadden, is er nog een lange weg te gaan. En wat de peilingen voor D66 nu uitwijzen, is nog altijd beduidend minder dan waar TON op staat. Wél denk ik dat een D66 van formaat een érg geliefde coalitiepartner zal zijn in de volgende regering. Met D66 erbij kun je alle kanten op, zo ongeveer...
  vrijdag 4 juli 2008 @ 15:02:30 #17
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_59890296
Oh ja, slotje dus wegens dubbeligheid.
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')