abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59902090
Ik zou je echt een beginnerssetje afraden juist Ik heb zelf een studio nu met alles top of the bill. Beste wat je kan hebben naar mijn idee en opvattingen. Dat heeft een tijd gekost voor ik wist wat voor mij goed was. Maar een ding, dat beginnerssetje was het iig NIET en was zonde van het geld. Ik heb hier nu 5 microfoons liggen die ik niet gebruik werk nu alleen nog maar met een neumann en shure. En 2 gitaren, een les paul en inmiddels een fender. Ook niet echt beginnerssetjes. Maar als je ermee verder wilt, spaar door en koop geen kat in de zak. Dit zal je motivatie alleen belemmeren omdat je bepaalde grepen gewoon niet voor elkaar krijgt.

Ik dacht dat ik geen barré grepen kon, tót ik op mijn les paul mocht spelen. Dat is deels psychically maar ook zeker omdat die gitaar gewoon heerlijk speelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lichtpunt op 05-07-2008 00:28:10 ]
pi_59902191
Wat voor mic's zijn dat?

En je kan inderdaad beter een goede tweedehands halen dan zo'n meuk beginnersset
Met een goede gitaar en amp ben je ook veel minder snel gedemotiveerd om door te gaan.

Als het niks is ligt het in ieder geval niet aan de gitaar
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_59902252
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 00:21 schreef Deansensitized het volgende:
Wat voor mic's zijn dat?

En je kan inderdaad beter een goede tweedehands halen dan zo'n meuk beginnersset
zangmic's Neuman tlm-103 (¤1000eur) en shure beta sm58 A (¤200) om even aan te tonen dat het duurste niet altijd het beste is. beide mics zijn allebei perfect te gebruiken, heeft alleen te maken met het soort nummer. Een nummer waar stem niet het meest belangrijk is gebruik je shure. .Eerste zown beetje de zang microfoon die iedere studio gewoon moet hebben. En shure vind ik gewoon een heerlijk merk om te zingen, en bovendien een stage mic die je op bijna iedere stage wel vind. Ook heerlijke mic om gitaar mee op te nemen overigens. Zit een "functie" in die mic die een warme feeling meegeeft, en dat is echt heeeeel mooi wanneer je akoestische spaanse gitaar opneemt.
pi_59902384
Naja, zoek stiekem beetje een [goede tweedehands] sm57. En een leuke voor zang. En een drummic set

Wat heb je te koop?
pi_59902493
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 00:32 schreef Deansensitized het volgende:
Naja, zoek stiekem beetje een [goede tweedehands] sm57. En een leuke voor zang. En een drummic set

Wat heb je te koop?
Tweedehands sm57? Een nieuwe kost je nog geen 100euro Maar oke kapot zijn ze niet te krijgen dus een tweedehandse moet ook wel voldoende zijn. Maar die heb ik helaas geen in de aanbieding wel een samson AO5 (die mag je gratis hebben, het zou namelijk een schande zijn als ik er geld voor vroeg) en een sennheiser *gaat even kijken* E825S ( http://www.dolphinmusic.c(...)d7cb0ae2506b1fd2.jpg )

Die is voor 20euro van jou, mits je hem zelf ophaalt ik woon niet meer in nl namelijk
  Redactie Frontpage zaterdag 5 juli 2008 @ 00:38:40 #81
197197 Moozze
Plugged
pi_59902505
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 00:11 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, ga maar rennen!!

[ afbeelding ]
Ohhh dat is een pruik!!!

(Toch? (zoniet, dan ga ik extra hard moeten rennen!))
pi_59902548
Kan niks over die Samson vinden, maar zangmic? En die Sennheiser 'klinkt' wel goed

Interesse, PM me er anders even over, kunnen we vast handel doen
pi_59902583
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 00:38 schreef Moozze het volgende:

[..]

Ohhh dat is een pruik!!!

(Toch? (zoniet, dan ga ik extra hard moeten rennen!))
Haha ja, even om Cynic te plagen
pi_59902722
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 00:41 schreef Deansensitized het volgende:
Kan niks over die Samson vinden, maar zangmic? En die Sennheiser 'klinkt' wel goed

Interesse, PM me er anders even over, kunnen we vast handel doen
pm is onderweg
  zaterdag 5 juli 2008 @ 00:53:43 #85
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_59902771
Ja! Dit wordt 'm!

Nee serieus, ik denk dat het een Epiphone SG-310 is, lekker goedkoop en ik lees overal positieve dingen. De amp gaat denk ik duurder worden dan de gitaar zelf.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_59903012
Kan je anders de Epiphone SG Special ook wel aanraden
Heb ik ook, erg goed ding! Nieuw iets van 200 euro...

http://www.groove-factory(...)319de0ae897349dcd077

Mijne, met pickup upgrade:

pi_59903069
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 23:20 schreef guitarist.nl het volgende:
Net een goede kennis van me opgenomen: http://www.myspace.com/thomasaram (Sailing Away)

Kritiek?
Dat achtergrondstemmetje bij A Man in Amsterdam mag van mij echt weggelaten worden. Maar dat moet die gozer zelf weten natuurlijk
pi_59903095
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 00:53 schreef Ruzbeh het volgende:
Ja! Dit wordt 'm!

Nee serieus, ik denk dat het een Epiphone SG-310 is, lekker goedkoop en ik lees overal positieve dingen. De amp gaat denk ik duurder worden dan de gitaar zelf.
Ik heb de SG-400, en hij is best relaxt. Ik zou hem wel laten afstellen of het zelf doen. Van de fabriek af is het ding niet ideaal.

In de toekomst zou je ook nog de pickups kunnen vervangen voor een beter en persoonlijker geluid.
pi_59903200
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 01:12 schreef Deansensitized het volgende:
Kan je anders de Epiphone SG Special ook wel aanraden
Heb ik ook, erg goed ding! Nieuw iets van 200 euro...

http://www.groove-factory(...)319de0ae897349dcd077

Mijne, met pickup upgrade:

[ afbeelding ]
Een gitaar kopen puur om zn looks... Je kan voor 200euro echt wel wat beters krijgen dan een epiphone
  zaterdag 5 juli 2008 @ 07:47:52 #90
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_59904331
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 00:15 schreef Lichtpunt het volgende:
Ik zou je echt een beginnerssetje afraden juist Ik heb zelf een studio nu met alles top of the bill. Beste wat je kan hebben naar mijn idee en opvattingen. Dat heeft een tijd gekost voor ik wist wat voor mij goed was. Maar een ding, dat beginnerssetje was het iig NIET en was zonde van het geld. Ik heb hier nu 5 microfoons liggen die ik niet gebruik werk nu alleen nog maar met een neumann en shure. En 2 gitaren, een les paul en inmiddels een fender. Ook niet echt beginnerssetjes. Maar als je ermee verder wilt, spaar door en koop geen kat in de zak. Dit zal je motivatie alleen belemmeren omdat je bepaalde grepen gewoon niet voor elkaar krijgt.

Ik dacht dat ik geen barré grepen kon, tót ik op mijn les paul mocht spelen. Dat is deels psychically maar ook zeker omdat die gitaar gewoon heerlijk speelt.
Oeh! Daar heb je een goed punt! Met beginnerssetje bedoel ik dus niet zo'n starterspack die Squier of Ibanez aanbieden, maar gewoon een goede budget gitaar en een redelijke transistor versterker...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_59904437
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 01:30 schreef Lichtpunt het volgende:

[..]

Een gitaar kopen puur om zn looks... Je kan voor 200euro echt wel wat beters krijgen dan een epiphone
Heb hem dan ook niet alleen voor de looks hoor, speelt en klinkt ook nog eens erg goed! Maar met een Epiphone zit je [zeker als beginner] eigenlijk nooit verkeerd hoor
  zaterdag 5 juli 2008 @ 08:48:30 #92
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59904473
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 00:02 schreef Moozze het volgende:

[..]

Dat vind ik sterk! Metalhaar is suf...

(Hoeveel mensen stoot ik daarmee voor het been? Moet ik weer gaan rennen?)
Yep, ga maar rennen. .

(je blijft wel fit op fok zo ).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 juli 2008 @ 09:01:29 #93
197197 Moozze
Plugged
pi_59904524
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 08:48 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Yep, ga maar rennen. .

(je blijft wel fit op fok zo ).
Ja dat is nieuw, 'Fok je fit'.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 09:20:27 #94
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
  zaterdag 5 juli 2008 @ 10:01:42 #95
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_59904864
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 08:36 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

Heb hem dan ook niet alleen voor de looks hoor, speelt en klinkt ook nog eens erg goed! Maar met een Epiphone zit je [zeker als beginner] eigenlijk nooit verkeerd hoor
totdat je een keer op een echte gitaar speelt en er achter komt hoe kut die special serie van epiphone wel niet is
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zaterdag 5 juli 2008 @ 10:09:00 #96
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_59904906
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 00:15 schreef Lichtpunt het volgende:

natuurlijk willen we nu wel foto's van je studio zien he
  zaterdag 5 juli 2008 @ 10:10:06 #97
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_59904914
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 23:20 schreef guitarist.nl het volgende:
Net een goede kennis van me opgenomen: http://www.myspace.com/thomasaram (Sailing Away)

Kritiek?
klinkt vet, ik zou alleen iets meer hoog in de zang mikken, want soms klinkt hij een beetje alsof er een lapje stof voor de mic hangt als je begrijpt dat ik bedoel
  zaterdag 5 juli 2008 @ 11:08:50 #98
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59905475
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 09:20 schreef TeleluvR het volgende:
Wat the fuck is thrash?
Dat is wanneer een stel virtuozen retestrak heel snel gaan spelen. .

En nee, dat kun je niet met een gay telecaster, want die is daar veel te slap voor. .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 11:20:15 #99
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_59905619
niet snel, en ook geen virtuoos is het toch niet echt...? rete strak wordt het wel met wat compressors erbij

grindcore is sneller en ook retestrak, maar virtuoos dus echt niet, die gasten kunnen vaak niet eens een normaal nummer spelen/drummen
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  zaterdag 5 juli 2008 @ 11:40:59 #100
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_59905918
Het is niet het meest representatieve liedje, maar hoe wil je het volledige kunnen van een band of een heel genre in een liedje laten horen?

Je kunt compressors aansluiten wat je wilt, maar als je niet strak kunt spelen wordt het echt niks hoor. Compressie doet geen reet met je timing.
Ik houd van muziek die bruut is, maar melodieus, dat gespeeld wordt door mensen die er echt wat van kunnen. Testament is zo'n band. Alex Skolnick is een geweldige gitarist. Ik krijg echt kippevel van zijn solo's. Ook zijn jazzwerk is tof trouwens. Nog zo'n gitarist is voor mij Jeff Waters, die met 2 noten meer kan zeggen dan veel gitaristen in een heel nummer.

Grindcore is gewoon een bak herrie. .

[ Bericht 14% gewijzigd door Witchfynder op 05-07-2008 11:54:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')