abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:35:18 #26
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_59886585
Jeetje, ik wist niet eens dat ie ziek was. .
-
pi_59886865
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:35 schreef Dr.Daggla het volgende:

Idd
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:05:23 #28
210124 Evert_ten_Napel
Wat een klasbak!
pi_59887340
edit.

[ Bericht 96% gewijzigd door -Vaduz- op 04-07-2008 13:53:54 ]
Leonardo: een slalom die doet denken aan Alberto Tomba, 7,8,9, poortjes.
Hier hoeft de brandweer niet voor uit te rukken hoor! Het zwaard van de Bospurus is geslepen.
pi_59887394
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 13:05 schreef Evert_ten_Napel het volgende:
edit
Sommige berichten lenen zich niet voor dit soort 'grappig' bedoelde kwinkslagen

[ Bericht 23% gewijzigd door -Vaduz- op 04-07-2008 13:54:11 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:14:16 #30
11102 knep
Mountainfreak
pi_59887580
Verschrikkelijk nieuws, wist ook niet dat hij ziek was .
Ik ga hem zeker missen, ben toch opgegroeid met het stemgeluid van Jacques bij het wielrennen .
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:18:17 #31
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_59887692
Een column van Wielersite.nl van enige tijd terug.
quote:
Column: ‘Kom er maar in, Jacques!’

Gepost door Hans Oostendorp

Luisteraars (dus fans) van Langs de Lijn smachtten iedere dag naar het moment dat Tom van ’t Hek met deze woorden voor de laatste keer overschakelt naar collega Jacques Chapel. Met het ritme van een golfslagbad, de uithalen van Bianca Castafiore en het timbre van een dronkeman verslaat hij de laatste kilometers van elke etappe. Met name bij een massasprint is het smullen geblazen en vooral de laatste honderden meters. Jacques is helemaal ‘de kwijt kluts’ en schreeuwt dat het een lieve lust is. Zijn strategie is om zich in de chaos volledig te focussen op één renner. Het gaat er dan niet zozeer om of die renner ook daadwerkelijk zal gaan winnen maar of de naam van de coureur lekker in het gehoor ligt. Vervolgens debiteert hij die naam staccato zo’n twintig keer achter elkaar met maximaal stemvolume. Direct na de streep komt de ontknoping als Jacques met het laatste restje overgebleven lucht nog net in staat is om de naam van de verrassende winnaar uit te stoten.

Het levert legendarische quotes op zoals: ‘ABDOUSJAPAROV! ABDOUSJAPAROV! ABDOU-SJA-PA-ROV! ABDOUSJAPAROV! ABDOUSJAPAROV! OLAF LUDWIG WINT!’. Zoals hij dat kan, kan niemand dat. Evert ten Napel heeft het jaren terug op tv jaren tevergeefs geprobeerd met zijn irritante: ‘Rooooooooooomaaaaaaaaaario da Souza Faaaaaaaaaaaaria’. Het geheim is dat Jacques wél weet hoe zijn medium werkt. Op de radio mag de werkelijkheid met een korreltje zout worden genomen. Een wijze les van zijn leermeester Theo Koomen. Die maakte het in zijn televisieloze tijd trouwens wel heel bont door het ‘rechtstreekse’ verslag van de etappe in werkelijkheid een half uur ná de aankomst in te spreken.

De luisteraars in Holland geloofden echt dat ze met een live-weergave te maken hadden. Dat soort grollen kan Jacques niet meer uithalen. Maar binnen de huidige marges doet hij het perfect. De zakelijke opsomming van de einduitslag komt achteraf wel. In de spur of the moment gaat het erom te boeien. En dat lukt hem. De muziek doet de rest. Ik weet zeker dat menigeen de onvolprezen tune op dit moment al aan het neuriën is. Morgen dus allemaal weer afstemmen op Radio Tour. Jacques zal ons niet teleurstellen!
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  vrijdag 4 juli 2008 @ 13:30:47 #32
6536 dwerg
chagrijn
pi_59888028
Treurig.
I intend to live forever, or die trying.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 14:13:43 #33
79262 Dwersdriever
pi_59889040
Update van het ANP
quote:
Sportverslaggever Jacques Chapel overleden (4)

N i e u w bericht, reactie oud-chef Ferry de Groot in laatste alinea's

HILVERSUM (ANP) - Sportverslaggever Jacques Chapel is in de nacht van donderdag op vrijdag op 62-jarige leeftijd overleden. Dit meldde zijn werkgever NOS vrijdag. De radiocommentator bij het wielrennen en schaatsen was al enige tijd ziek. Hij verbleef in een hospice in Hilversum.

Chapel, die zijn loopbaan begon bij de AVRO, werkte jarenlang voor de NOS en de Wereldomroep. Hij versloeg 28 keer de Ronde van Frankrijk en was aanwezig bij de Olympische Spelen van Barcelona, Atlanta, Sydney en Athene en de Winterspelen van Calgary, Albertville, Lillehammer, Nagano, Salt Lake City en Turijn.

Chapel zou dit jaar voor de laatste keer verslag doen uit de Tour en nog eenmaal de Olympische Spelen coveren. Op 1 september wachtte zijn pensioen. Maar de voormalig profvoetballer van HFC Haarlem was dit voorjaar al te ziek om zijn werkzaamheden als wielerverslaggever nog langer uit te voeren.

Ferry de Groot, voormalig chef sport van Langs de Lijn, keek voor de NOS-radio ontroerd terug op de samenwerking met Chapel. ,,Jacques was een man met een tamelijk dikke gebruiksaanwijzing. Daar moest je echt doorheen maar als dat gelukt was kwam je in een goed hart terecht'', vertelde De Groot, die aan het sterfbed had gestaan.

Er waren vooral mooie herinneringen. ,,Jacques had enigszins dyslexie als het aankwam op buitenlandse namen, maar hij compenseerde dat met zoveel kennis van zaken en zo veel enthousiasme dat ik het nooit als een probleem heb gezien. En we hebben bovendien enorm veel met hem gelachen'', aldus De Groot.

Chapel was van plan zijn oude dag in Noorwegen door te brengen, het land waar zijn vrouw vandaan kwam. De Groot: ,,Het is buitengewoon zuur dat hij die wens niet heeft kunnen verwezenlijken. Ik herinner me hem vooral als een buitengewoon dappere man.''
We Came A Long Time Ago
  vrijdag 4 juli 2008 @ 14:52:21 #34
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_59890041
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nee, ik ook niet!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 15:41:47 #35
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59891386
Een van de weinige verslaggevers waar je nog met plezier naar luisterde. Nu is Frohlich er nog maar de rest vind ik niet veel bijzonders.

Chapel is een Tour Radio icoon.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_59891622
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:41 schreef popolon het volgende:
Een van de weinige verslaggevers waar je nog met plezier naar luisterde. Nu is Frohlich er nog maar de rest vind ik niet veel bijzonders.

Frohlich? Die doet het ook al een paar jaar niet meer. Chapel was iemand met veel enthousiasme, waarmee hij ook regelmatig wist te verbloemen dat hij van het wielerwereldje maar weinig verstand had.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 15:53:25 #37
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_59891717
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:49 schreef TheArt het volgende:

[..]

Frohlich? Die doet het ook al een paar jaar niet meer.
Ook dat nog. Ik herinner me de etappes dat ik naar huis reed in de auto, Radio 1 aan, Chapel met de aankomst.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 16:06:53 #38
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_59892091
Treurig nieuws, zo vlak voor de Tour. Mocht altijd graag naar hem luisteren...
  vrijdag 4 juli 2008 @ 16:33:33 #39
79262 Dwersdriever
pi_59892801
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:23 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik hoop dat Radio Tour de France er zaterdag uitgebreid aandacht aan besteedt. Bijvoorbeeld een compilatie van belangrijke momenten van de afgelopen jaren onder begeleiding van de bekende finishtune.
Aldus geschiedt:
quote:
De NOS stelt zaterdag bij de uitzending van Radio Tour de France het eerste half uur in het teken van de overleden verslaggever Jacques Chapel. Er zijn historische fragmenten van hem te horen en er is een gesprek met voormalig regisseur Ferry de Groot, die Chapel vele jaren in de Tour meemaakte.

,,We beginnen met een vreemd gevoel aan de cyclus van dit jaar'', bekent eindredacteur André van Arnhem. ,,Dat willen we in de uitzending laten horen, maar we zullen tegelijkertijd ook door moeten. Dat doen we onder meer door vanaf het begin tourflitsen uit te zenden van de etappe. We laten nog een fragment van vorig jaar horen waarin Jacques zegt dat 'Ne me quitte pas' van Jacques Brel voor hem het ultieme tournummer was. Dat nummer draaien we daarna en vervolgens keren we terug naar de Tour van nu.''

In Frankrijk is de sfeer in de ploeg van Radio Tour de France vanzelfsprekend onvergelijkbaar met andere jaren. ,,Toen waren we een uitgelaten jongensgroep die toeleefde naar de start'', zegt verslaggever Sebastiaan Timmerman, die aan zijn negende Tour begint. ,,Nu is het heel onwerkelijk dat je aan het evenement begint dat voor Jacques zo belangrijk was. Hij wilde nog één keer de Tour en de Spelen doen om daarna in Noorwegen van zijn pensioen te gaan genieten.''
Volgens Timmerman werd het een aantal maanden geleden duidelijk dat Chapel zijn plan om de Tour en de Olympische Spelen voor het laatst te verslaan niet kon uitvoeren. ,,Mede daardoor zijn onze rollen in deze Tour veranderd. Ik zit dit jaar voor het eerst op de motor. Dat was altijd een jongensdroom, maar het is heel wrang dat het nu op deze manier tot stand komt.''
We Came A Long Time Ago
pi_59892882
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:52 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet!
Ik ook niet..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_59893292
Sodeju, nou ben ik helemaal geen sportmens, maar altijd en eeuwig staat hier op zondag de radio aan, Langs de Lijn, what else. Ik schrok best wel toen ik net thuis kwam, en niks op het NOS-journaal, die zond al een uur hetzelfde nieuws uit, schaamt u! Jacques Chapel, veel te jong overleden, we zullen je missen... R.I.P.
pi_59894049
Heb jarenlang genoten van zijn commentaar op de radio...

pi_59894333
Echt zonde zeg. Hij deed het altijd goed. En 62 is ook veel te vroeg.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 19:22:09 #44
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_59895496
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:53 schreef popolon het volgende:

[..]

Ook dat nog. Ik herinner me de etappes dat ik naar huis reed in de auto, Radio 1 aan, Chapel met de aankomst.

WTF gevoel heerst bij mij... zeer treurig .. ik ben zo gewend aan die stem
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 juli 2008 @ 19:49:03 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_59896032
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:23 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik hoop dat Radio Tour de France er zaterdag uitgebreid aandacht aan besteedt. Bijvoorbeeld een compilatie van belangrijke momenten van de afgelopen jaren onder begeleiding van de bekende finishtune.
Het eerste half uur van Radio Tour de France is morgen aan hem gewijd.

RIP

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 juli 2008 @ 19:50:29 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_59896062
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:41 schreef popolon het volgende:

Fröhlich was er vorig jaar al niet meer bij.

Volgens mij is ie ook ziek.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 juli 2008 @ 19:57:46 #47
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_59896238
Frohlich had stemproblemen, maar wat hij nu doet ? Geen idee.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_59896794
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:53 schreef popolon het volgende:

[..]

En deze tune is zonder Jacques ook ondenkbaar. (plakken in media speler)
"en daar zien ze de vlag van de laatste kilometer"
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 22:03:51 #49
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_59899016
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:57 schreef borisz het volgende:
Frohlich had stemproblemen, maar wat hij nu doet ? Geen idee.
Sjors Fröhlich is meer dan een jaar niet meer bij Radio 2 te horen, met zijn programma Cappucino en ook niet bij radio 1 ivm zijn stemproblemen.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 22:06:28 #50
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')