hvhf[[quote:Op donderdag 3 juli 2008 01:17 schreef Strani het volgende:
Nou heb ik altijd al interesse gehad in Nigeriaanse scams maar ik weet nog niet hoe deze variant precies werkt. Weet iemand hier wat de procedure is voor 'marktplaats-scams'?
Ik heb ook geen idee, ik wacht even op Arma.quote:Op donderdag 3 juli 2008 01:17 schreef Strani het volgende:
Nou heb ik altijd al interesse gehad in Nigeriaanse scams maar ik weet nog niet hoe deze variant precies werkt. Weet iemand hier wat de procedure is voor 'marktplaats-scams'?
Ik gok op een ongedekte check van 1000 Euro met het verzoek om het verschil over te maken. Na het overmaken bounced de check en je bent alles kwijtquote:Op donderdag 3 juli 2008 01:26 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee, ik wacht even op Arma.
check?quote:Op donderdag 3 juli 2008 02:08 schreef Guillerm0 het volgende:
[..]
Ik gok op een ongedekte check van 1000 Euro met het verzoek om het verschil over te maken. Na het overmaken bounced de check en je bent alles kwijt
ehm internet?quote:Op donderdag 3 juli 2008 07:35 schreef Mell0s het volgende:
met die "vrouw" ben ik ook net aan het mailen. Ik heb identieke berichten van haar gehad als die jij net hebt gepost. Ook dat ze hoger biedt, dus ik dacht eerst even dat emailadres googlen. Ik heb het fijne vermoeden dat ze achter bankgegevens aan zit. Daarbij als ze uit West-Afrika komt, ze schrijft zelf ook in het Engels, hoe kent ze dan TNT Post, dat is een puur Nederlands bedrijf..
Het gaat er niet om dat zij jouw geld krijgen, maar dat je iets op gaat sturen zonder dat jij ooit je geld krijgt.quote:Dit alles gaat door mijn advertentie op marktplaats.
Maar stel dat ze de bankgegevens weet, wat kan ze daar dan mee? Je hebt toch altijd een handtekening of pincode nodig..
Automatische incasso. Stel ze doen dit bij 10.000 mensen en maar 8000 mensen kijken op hun bankafschrift / internet bankieren en draaien dit op tijd terug, dan zijn er nog altijd 2000 mensen die het te laat zien / niet merken en dat is dus winst voor hunquote:Op donderdag 3 juli 2008 07:35 schreef Mell0s het volgende:
met die "vrouw" ben ik ook net aan het mailen. Ik heb identieke berichten van haar gehad als die jij net hebt gepost. Ook dat ze hoger biedt, dus ik dacht eerst even dat emailadres googlen. Ik heb het fijne vermoeden dat ze achter bankgegevens aan zit. Daarbij als ze uit West-Afrika komt, ze schrijft zelf ook in het Engels, hoe kent ze dan TNT Post, dat is een puur Nederlands bedrijf..
Dit alles gaat door mijn advertentie op marktplaats.
Maar stel dat ze de bankgegevens weet, wat kan ze daar dan mee? Je hebt toch altijd een handtekening of pincode nodig..
Sjek!!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |