abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60419209
Vandaag waren er hier in het pand een aantal mannen aanwezig van een vloerenlegbedrijf. Zowel op hun bedrijfskleding als -bus stond het volgende:
"Ligt als gegoten is kleuren die verassen".

Als het alleen op de bus had gestaan had het een fout van de bestickeraar kunnen zijn, indien het alleen op de kleding had gestaan was het een misdruk van de zeefdrukker geweest. Maar nu is het gewoon aan beide bedrijven verkeerd doorgegeven.

Ik vraag mij trouwens wel af sinds wanneer kleuren actief iets in de fik kunnen steken....
pi_60419426
Ik vind het überhaupt een hele rare tekst, afgezien van het 'verassen'. Moet die 'is' geen 'in' zijn, dan snijdt de zin al wat meer hout!?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:21:31 #228
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_60419428
Ik snap die zin uberhaupt niet, " Ligt als gegoten is kleuren die verrassen"

Beetje vreemde zin.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:21:51 #229
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_60419431
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:21 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik vind het überhaupt een hele rare tekst, afgezien van het 'verassen'. Moet die 'is' geen 'in' zijn, dan snijdt de zin al wat meer hout!?
GMTA
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:24:30 #230
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_60419494
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:11 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat Nederlands een van de talen is die je moet vertolken (zoals mijn voorganger CaptainChaos fijntjes aanduidde).

Tevens is oprijden gewoon een normaal werkwoord.
[..]

Het kan ook wel, maar het valt op meerdere manieren te interpreteren.
pi_60421378
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:21 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik had zelf per abuis is i.p.v. in getypt. Op de shirts en bus stond dus "Ligt als gegoten in kleuren die verassen"
pi_60425706
ik ben normaal niet zo een purist maar vond dit wel leuk topic dus na het werk voor de gein gekeken.
komt een wagen van van ganzenwinkel lang daar staat op

Afval. Altijd een oplossing.
edit foto gevonden op google.

ligt het aan mij maar betekend dat ik dan overal afval voor kan gebruiken ofzo?
hmm er staat een vraagteken achter dan is het zeker wel correct nederlands?
pi_60426333
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:18 schreef DetoiX het volgende:
ik ben normaal niet zo een purist maar vond dit wel leuk topic dus na het werk voor de gein gekeken.
komt een wagen van van ganzenwinkel lang daar staat op

Afval. Altijd een oplossing.
edit foto gevonden op google.
[ afbeelding ]

ligt het aan mij maar betekendt dat ik dan overal afval voor kan gebruiken ofzo?
Dat je geen purist bent is duidelijk. Het vervoegen van het werkwoord 'betekenen' gaat je niet best af. Met de interpunctie neem je het ook niet al te nauw.

De zin van Van Gansewinkel is geenszins verkeerd. Met deze tekst geven ze aan dat er voor ieder soort afval wel een oplossing (d.w.z. verantwoorde manier om te verwerken) is.
pi_60428796
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:18 schreef DetoiX het volgende:
Inderdaad.
pi_60429078
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:29 schreef Omniej het volgende:
Inderdaad.
Al stond er een punt, dan was het nog steeds correct geweest.
pi_60429256
't Lijkt me eerlijk gezegd vrij nutteloos om te discussiëren over die zin met een ander leesteken, want zoals het op de vrachtwagen staat is het sowieso gewoon correct...
pi_60429550
En er staat ook Gansewinkel op de vrachtauto ipv Ganzenwinkel
pi_60431196
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:58 schreef lienelien het volgende:
En er staat ook Gansewinkel op de vrachtauto ipv Ganzenwinkel
Ha-ha
pi_60432183
ja, nogal een verschil, als je dan toch de purist wil uithangen.
pi_60432326
Zijn de krantenkoppen hier al aan bod gekomen? Hoewel het misschien niet altijd fouten zijn; sommige krantenkoppen zijn op z'n minst wat onhandig uitgesmeerd over meerdere regels. Deze zijn me altijd bijgebleven:

"Zwarte doos neergestort
vliegtuig nog niet gevonden"

"Auto onwel geworden
man te water"

En een week of twee geleden stond er nog een mooie in de Telegraaf: "Obama zwart gemaakt"
Mike Rotch? Has anybody seen Mike Rotch lately?
  woensdag 30 juli 2008 @ 01:43:03 #241
78498 classpc
I don't like change
pi_60434286
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:36 schreef mi_ni_me het volgende:
En een week of twee geleden stond er nog een mooie in de Telegraaf: "Obama zwart gemaakt"
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  woensdag 30 juli 2008 @ 09:02:21 #242
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_60436704
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 01:43 schreef classpc het volgende:

[..]

Zijn ze snel klaar mee.
pi_60442811
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:36 schreef mi_ni_me het volgende:
Zijn de krantenkoppen hier al aan bod gekomen? Hoewel het misschien niet altijd fouten zijn; sommige krantenkoppen zijn op z'n minst wat onhandig uitgesmeerd over meerdere regels. Deze zijn me altijd bijgebleven:

"Zwarte doos neergestort
vliegtuig nog niet gevonden"

"Auto onwel geworden
man te water"

Alle drie erg leuk.

Eigenlijk past deze ook wel aardig in het rijtje 'verkeerde kopjes': Nederlandse auto verongelukt in Schotland ...
pi_60518318
Hotel Centrale in Brussel mag ook op zoek naar wat meer tweetalig personeel:

Names het alle personeel van het Hotel, wensen wij u het welkom en wij hopen dat u een aangenaam verblijf onder ons zult voorbijgaan. Wij staan geheel ter beschikking uw voor elke inlichting of hulp nodig zou kunne hebben dat u tijdens uw verblijf. Wij zullen verrukt worden om u dienst te kunnen verlenen.

pi_60522128
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 23:20 schreef Maartel het volgende:

Names het alle personeel van het Hotel, wensen wij u het welkom en wij hopen dat u een aangenaam verblijf onder ons zult voorbijgaan. Wij staan geheel ter beschikking uw voor elke inlichting of hulp nodig zou kunne hebben dat u tijdens uw verblijf. Wij zullen verrukt worden om u dienst te kunnen verlenen.

Als ik het in de Google translator gooi naar het Frans, dan komt er volgens mij een tekst uit waar ik wel chocola van kan maken . Ik vrees dus een gevalletje 'waarom moeilijk als het ook makkelijk kan'.
  zondag 3 augustus 2008 @ 17:20:06 #246
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_60529955
Geen taalfout, maar te leuk om te laten liggen:

De redactie van Shownieuws had het afgelopen vrijdag over Thijs Verwest a.k.a. DJ Tiësto.

Maar Tiësto heet in het echt TIJS (zonder de H) Verwest.
  zondag 3 augustus 2008 @ 17:22:39 #247
111382 Ofyles2
pi_60530014
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 23:20 schreef Maartel het volgende:

Probeer http://www.stib.be of http://www.mivb.be (je komt op dezelfde site uit), de site van het lokale OV-bedrijf in Brussel. De Nederlandstalige versie stikt er van de fouten, met als klapstuk het kopje 'Zich verplaatsen'.
  zondag 3 augustus 2008 @ 17:27:00 #248
111382 Ofyles2
pi_60530101
En dan nog een leuke:

Waarom bestaan in Vlaanderen vreemde achternamen als 'Vansevenant' en 'Ver Eecke'?
Antwoord: Franstalige medewerkers van de Burgerlijke stand schreven de namen vaak verkeerd.
  zondag 3 augustus 2008 @ 20:26:53 #249
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_60533552
Twee tellen geleden op RTL 5 (ondertiteling):

"Steek je hand er is in."

Aaaarrrggghhhhh!!!!!!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_60544987
op vakantie trof ik deze geweldige vertallingen aan op een Franse 2 sterrencamping.
die gast heeft nog wat moeite met Engels en Nederlands.

verder hield hij nog een bbq "until 19:45."
in het Duits begon het wel gewoon om 19:45.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')