abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2008 @ 22:52:37 #176
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_59960260
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:39 schreef BloodyLotte het volgende:
- Neil Young - Oud.

en vooral grijs

Wel jammer dat het laat of dance of de experimentele Radiohead/Ros en Deus was. Dan mis ik een Rammstein oid toch wel als afsluiter op 1 van de 4 avonden.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_59960559
Ik heb nog even staan headbangen bij Nightwish.
Iemand trouwens die engelse dude gezien gisteren met dat kanten roze onderbroekje en die kraaltjesdoek eroverheen? Ik stond in de rij bij de plee toen naast me opeens 20 mensen dubbelklapten van het lachen. Keek ik links van me, stond 'ie daar bij zo'n pisbak. "Come oooon willy, pee! You're made to do that, why won't yaaaa?!"
En dan niet te vergeten de powerrangers die bij the kooks voorbij kwamen rennen. En die lui in die bananenpakken (heel hard geroepen "o hai i upgraded your bananaz!"). en op vrijdag die hele groep lui waaronder een blikje bier en scooby doo. ik heb zo gelachen.
  maandag 7 juli 2008 @ 23:02:27 #178
168576 Idioteque
take the money and run
pi_59960584
Toch vind ik het apart dat mensen een optreden met veel fouten er in als een van de beste zien, en een ander optreden met fouten er in om die reden slecht vinden.
Ik ben echt een groot fan van Radiohead, en ik vond het ook nog steeds een erg goed optreden, maar ze maakten toch echt behoorlijk veel fouten ten opzichte van de andere optredens die ik van ze gezien heb. Als ze een tekst veranderen in "Blablablabla" en tijdens een piano stukje expres op verkeerde toetsen gaan rammen dan vind ik dat toch echt teleurstellend. Gelukkig maakten ze het wel goed door na die fouten de rest weer foutloos te spelen en nog een stukje langer doorgingen dan dat ze geboekt waren.
  maandag 7 juli 2008 @ 23:06:57 #179
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_59960730
Het gaat natuurlijk om de algehele indruk van een optreden. Ik ben met je eens dat Radiohead wel eens strakker gespeeld heeft, desondanks was het toch van een enorm hoog niveau. Een niveau wat slechts enkelen gehaald hebben naar mijn mening.
Nu heb ik ook een hoop niet gezien, dus het zou best kunnen dat daar een beter optreden tussen heeft gezeten. (Grinderman?)
  maandag 7 juli 2008 @ 23:15:58 #180
168576 Idioteque
take the money and run
pi_59961037
Ja, dat is zeker zo. Ik heb verder niet veel gezien. Ik was er alleen op de zaterdag en kwam eigenlijk alleen voor Radiohead en Sigur Ros. Ik kan het dus verder niet echt vergelijken met de andere bands die er gespeeld hadden.
Van de zaterdag heb ik stukjes van Kings of Leon, Editors, Kate Nash, KT Tunstall en The Hives gezien. Van deze optredens stonden wat mij betreft Sigur Ros en Radiohead toch dik bovenaan. Maar ik was dan ook wel bevooroordeeld
pi_59961278
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:06 schreef peaceman het volgende:
Het gaat natuurlijk om de algehele indruk van een optreden. Ik ben met je eens dat Radiohead wel eens strakker gespeeld heeft, desondanks was het toch van een enorm hoog niveau. Een niveau wat slechts enkelen gehaald hebben naar mijn mening.
Nu heb ik ook een hoop niet gezien, dus het zou best kunnen dat daar een beter optreden tussen heeft gezeten. (Grinderman?)
Wil je aub eens uitleggen in jip en janneke taal, wat er dan precies zo van hoog niveau was bij Radiohead ? Want ik lees de reviews, en hier merk je het ook weer, het is een beetje band waarvan je het haast goddelijk vindt, of je vindt het 3x niks.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_59961415
Ben ik de enige die het erg naar vond dat Radiohead Creep niet speelde? Ik weet wel dat het misschien een te vaak gedraaid nummer is, maar zat er eerlijk gezegd wel op te wachten. (Mark Ronson was Uber!) Als ik tijd heb morgen een iets uitgebreider verslag van de concertjes.
  maandag 7 juli 2008 @ 23:31:48 #183
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_59961457
Net als Karma Police, die ze ook niet speelden. Horen ze eigenlijk wel te doen op een festival voor een breed publiek, maar aangezien ze boven iedereen staan doen ze dat juist weer niet.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_59961494
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:52 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Wel jammer dat het laat of dance of de experimentele Radiohead/Ros en Deus was. Dan mis ik een Rammstein oid toch wel als afsluiter op 1 van de 4 avonden.
Hier sla je de spijker op de kop. Radiohead vond ik overigens wel top, maar ik miste wel een afsluiter als Rammstein, Metallica of Muse!
  maandag 7 juli 2008 @ 23:36:20 #185
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_59961563
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:31 schreef Bayswater het volgende:
Net als Karma Police, die ze ook niet speelden. Horen ze eigenlijk wel te doen op een festival voor een breed publiek, maar aangezien ze boven iedereen staan doen ze dat juist weer niet.
Nou bij hun optreden in het Westerpark speelden ze Paranoid Android niet. Deze keer was het de beurt aan Karma Police. Volgende keer spelen ze weer een andere niet. Niks bijzonders volgens mij en heeft zeker niks te maken met 'boven iedereen staan', want dan geldt het voor heeeeeeel veel bands.
Creep spelen ze trouwens al jaren zelden tot nooit.
  maandag 7 juli 2008 @ 23:37:16 #186
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_59961598
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:24 schreef febster het volgende:

[..]

Wil je aub eens uitleggen in jip en janneke taal, wat er dan precies zo van hoog niveau was bij Radiohead ? Want ik lees de reviews, en hier merk je het ook weer, het is een beetje band waarvan je het haast goddelijk vindt, of je vindt het 3x niks.
Ik zal er morgen eens over nadenken
Dat laatste klopt trouwens wel en dat is eigenlijk ook wel weer mooi.
  maandag 7 juli 2008 @ 23:37:44 #187
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_59961614
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:33 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Hier sla je de spijker op de kop. Radiohead vond ik overigens wel top, maar ik miste wel een afsluiter als Rammstein, Metallica of Muse!
Metallica wilde niet heb ik begrepen.
pi_59961615
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:30 schreef Operc het volgende:
Ben ik de enige die het erg naar vond dat Radiohead Creep niet speelde?
Oei heiligschennis, wat zeg je nu!

Nee hoor, ik vind Creep ook een geweldig nummer, maar ook het nieuwe werk kan ik zeer waarderen. Maar Creep wordt volgens mij nooit meer gespeeld en het is onder Radioheadliefhebbers not done om daarnaar te vragen. Alhoewel, ik ben ook een liefhebber en zou het graag nog eens horen.

Van the Bends hebben ze volgens mij helemaal niets gespeeld of wel? Just staat toch op Iron Lung?
pi_59961634
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:30 schreef Operc het volgende:
Ben ik de enige die het erg naar vond dat Radiohead Creep niet speelde? Ik weet wel dat het misschien een te vaak gedraaid nummer is, maar zat er eerlijk gezegd wel op te wachten. (Mark Ronson was Uber!) Als ik tijd heb morgen een iets uitgebreider verslag van de concertjes.
Ja er is een reden voor dat ze creep niet meer spelen. Ik weet alleen niet welke, volgens mij zijn zij het nummer gewoon zat. Ze hebben het de laatste jaren maar een keer gespeeld.

Ik had inderdaad ook graag wat meer rock gezien. Het blijft toch rock werchter.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  maandag 7 juli 2008 @ 23:40:52 #190
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_59961695
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:38 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja er is een reden voor dat ze creep niet meer spelen. Ik weet alleen niet welke, volgens mij zijn zij het nummer gewoon zat. Ze hebben het de laatste jaren maar een keer gespeeld.
Het heeft te maken met de beginjaren. Toen kwamen mensen puur naar hun optredens voor dat nummer. Als ze dat nummer eens vroeg in de setlist gestopt hadden, was halverwege het optreden de zaal leeg. Frustratie was het gevolg. Dat is bij mijn weten waarom ze het nummer zelf niet meer zo waarderen.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 08:47:47 #191
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_59965003
ja, opvallend veel buitenlanders dit jaar, naast de horde nederlanders heel veel britten en spanjaarden en zo. Komt mede doordat de festivals in het buitenland vaak een pak duurder zijn (cf. glastonburry).

Mijn hoogtepunten waren: my morning jacket, band of horses, grinderman, neil young, beck en mika (dansen in de regen!) En nog een heleboel leuke dingen.

radiohead en dEUS waren wel goed, maar ik kan me van allebei wel betere optredens herinneren.

aIk heb eigenlijk niet veel echt slechts gezien, behalve dan kate nash (wat een wicht).
  dinsdag 8 juli 2008 @ 08:49:46 #192
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_59965026
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:37 schreef peaceman het volgende:

[..]

Metallica wilde niet heb ik begrepen.
nee, het was te dicht bij de geboorte van de kleine.

Overigens vind ik het compleet belachelijk dat ze metallica weer gevraagd hebben. Niet te verstaan.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 08:52:07 #193
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_59965052
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:06 schreef peaceman het volgende:
grinderman was heerlijk hoor. Intelligent georkestreerd lawaai. Ik vond het beter dan het nick cave optreden dat ik dit jaar gezien heb. nick en warren gingen volledig uit hun dak, en de nummers klonken een pak harder dan op plaat.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 08:57:17 #194
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_59965100
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:19 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik. Ik reed rond 15:00 binnen en werd door de organisatie naar die camping geleid, ik had dus niks te kiezen. Achteraf prima! Deze camping is het dichtstbij het terrein en ook de afstand van de parking naar de camping was klein.
Heb sowieso nog nooit zo'n relaxte Werchter meegemaakt, ik herinner me úren wachten in de file op de toegangswegen en op de ring Antwerpen. Dat was nu vrijwel niet het geval!

Het sanitair op A1 was helaas wel bedroevend: paar Dixies en ijskoude trekdouches waarvan men met droge ogen beweerde dat deze warm waren en er 1,50 euro voor vroeg
Maar het is een hele verbetering t.o.v. pakweg een 10 jaar geleden: toen had je alleen openluchtwasbakken met koud, niet drinkbaar water.
A1 is al jaren onze vaste stek, en sinds de busparkingen zo ver liggen is er altijd meer dan plaats genoeg.
En sinds de campers niet meer op de camping zelf mogen is de ietwat kwalijke reputatie die het had ook niet meer correct.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:39:14 #195
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59966571
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:01 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik heb nog even staan headbangen bij Nightwish.
Iemand trouwens die engelse dude gezien gisteren met dat kanten roze onderbroekje en die kraaltjesdoek eroverheen? Ik stond in de rij bij de plee toen naast me opeens 20 mensen dubbelklapten van het lachen. Keek ik links van me, stond 'ie daar bij zo'n pisbak. "Come oooon willy, pee! You're made to do that, why won't yaaaa?!"
En dan niet te vergeten de powerrangers die bij the kooks voorbij kwamen rennen. En die lui in die bananenpakken (heel hard geroepen "o hai i upgraded your bananaz!"). en op vrijdag die hele groep lui waaronder een blikje bier en scooby doo. ik heb zo gelachen.
Ja die man heb ik ook nog gezien... er liep bij hem ook nog een man met een gebloemd jurkje en roze gestreepte maillot. Die stonden bij ons op de camping en liepen zo al 3 dagen rond

Ik heb ook nog een Batman, Superman en Robin gezien, ow en twee dames in koeienpakken in die warmte... geweldig om te zien

Die bananen heb ik ook nog gezien

Ow ik hoor trouwens niet eens of er een foutje wordt gemaakt met gitaar, drum oid. Ik oordeel veel meer over een optreden nav hoe ik een concert beleef. Dat kan ook afhankelijk zijn van de nummers die een band speelt.

Ik vond Neil Young bij vlagen ook erg langdradig veel van hetzelfde voor mijn gevoel omdat ik de liedjes gewoon niet ken. De liedjes die ik wel kende, vond ik wel goed... maar dat bijna 25 minuten durende nummer ik het uit irritatie geklokt dat irriteerde me mateloos. Tja op zich dus wel goed, maar in mijn beleving dus minder.
Make love, not war ☮
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:52:53 #196
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_59966832
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 10:39 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vond Neil Young bij vlagen ook erg langdradig veel van hetzelfde voor mijn gevoel omdat ik de liedjes gewoon niet ken. De liedjes die ik wel kende, vond ik wel goed... maar dat bijna 25 minuten durende nummer ik het uit irritatie geklokt dat irriteerde me mateloos. Tja op zich dus wel goed, maar in mijn beleving dus minder.
ja, klopt wel ergens. wij zaten ergens in het gras wat te eten en dan is het de perfecte achtergrondmuziek. Ik was al lang blij dat hij echt rockte en zich niet te goed voelde om een pak bekende nummers te spelen, dat had ook anders gekund. Maar het blijft heerlijk om zo'n held aan het werk te mogen zien.
pi_59968131
Hmm ik ben op youtube wat filmpjes aan het kijken van justice. Het valt me op dat die mensen gewoon rustig kunnen springen. Waar ik stond werd echt iedereen heel hard omgebeukt en lagen er allemaal mensen op de grond. De sfeer zat er in ieder geval goed in.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:16:20 #198
10710 gday
propria cures
pi_59968735
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:53 schreef ssebass het volgende:
Hmm ik ben op youtube wat filmpjes aan het kijken van justice. Het valt me op dat die mensen gewoon rustig kunnen springen. Waar ik stond werd echt iedereen heel hard omgebeukt en lagen er allemaal mensen op de grond. De sfeer zat er in ieder geval goed in.
Ja, wij werden op verschllende plekken ook steeds omgebeukt. Een paar keer verhuisd en uiteindelijk zijn we een meter of 3 buiten de tent gaan staan. Daar was het wel te doen gelukkig, én bovendien een stuk koeler.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:04:45 #199
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_59971459
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:53 schreef ssebass het volgende:
Hahaha ik heb ook een uur alleen bij Justice gestaan, mijn vriendin was na 5 minuten weg en we zijn samen vrij snel weggelopen bij Digitalism vanwege dat zinloze gebeuk.
Het viel me echt heel erg op dat er gewoon heel veel mensen (vooral van die jonge Belgen, vaak <16/17) echt alleen maar komen springen om het springen, dat het niet uitmaakt wat voor muziek er op staat maar dat ze toch wel losgaan. Persoonlijk vind ik dat juist afdoen aan de sfeer en de beleving van de muziek, maar anderen zullen het wel verbroederend vinden ofzo.

Toppunt was bij ik geloof Hot Chip, dat je aan de verende vloer voelde dat ze niet eens op de maat van de muziek sprongen Ga dan op de camping staan huppen, daar heb je alle ruimte als je toch niet naar de muziek hoeft te luisteren...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_60019473
het was fantastisch!
Mijn persoonlijke hoogtepunten; The National ( nog niemand over gehoord hier..maar waren weer erg goed!) band of horses, editors, sigur ros ( tranen in de ogen en kippenvel) en radiohead.

Verder vond ik het weer perfect ( niet te warm, en van een paar druppels regen is nog nooit iemand doodgegaan). en de sfeer ook! lang leve kriek!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')