Ik ben ook terug, vermoeid maar wel voldaan, leuk om hier die wisselende reacties te horen.
Ik heb gezien op donderdag:
-Air Traffic, wel leuk, niets bijzonders want de sfeer zat er nog niet echt in.
-Vampire Weekend, gaaf, maar we zijn halverwege weggelopen omdat mijn vriendin het 'allemaal een beetje hetzelfde' vond.
-Mika, helemaal vooraan, zonder dat we dat zelf wilden, ik heb er helemaal niets mee maar het was wel een groot feest.
-Shameboy, wij waren de enige in t-shirt en zonder regenjas bij Mika, dus toen moesten we echt schuilen om niet de rest van het festival ziek te zijn. Wat een gekkenhuis in die tent, echt niet normaal zo vet.
-Stukje Lenny Kravitz, niet zo mijn ding, live wel heel goed.
-R.E.M. WTF?? Zij hebben maar één goed nummer en de rest probeert daar allemaal op te lijken, niks aan...
-Stukje 2ManyDJ's maar dat was niets bijzonders imo, we hadden geen zin om nog op de Chemical Brothers te wachten wat ik persoonlijk wel jammer vond, maar de reacties waren zo wisselend dat ik niet weet of ik wat gemist heb.
Vrijdag
-Monza, wat een belachelijke muziek en wat een idioot is die zanger, ik dacht dat Blof de kutste muziek ooit maakte, maar bij deze stel ik mijn oordeel bij.
-Patrick Watson, heel mooi, geweldig hoe die sfeer in de tent is bij dit soort concerten.
-Stukje Slayer, dit wilde ik gewoon eens zien of vooral horen en het was best grappig. Absoluut niet mijn muziek, maar wel vet om eens mee te maken.
-Stukje Ben Folds, heel leuk, ik kende er te weinig van maar het was erg goed.
-Jammer dat Babyshambles afzegde (ook grappig dat er al een waarschuwing in het boekje stond), daarna nog een stuk Air Traffic gezien dat aanzienlijk gezelliger was dan de eerste dag.
-My Morning Jacket, enige echte 'ontdekking' van dit festival, in onze Jay-Z boycot zijn we dus maar naar de tent gegaan en we waren echt aangenaam verrast, het oogde en klonk allemaal wat ouderwets maar het was echt gaaf.
-Duffy, voor mij een van de hoogtepunten, vreemd dat iedereen haar live zo slecht vond. Ik vond het echt prachtig en de sfeer in de tent was echt geweldig.
-Zita Swoon wilde mijn vriendin per se zien, ik kende het niet, maar het was echt superleuk, vrolijke mooie muziek, leuk om naar te kijken. Ik snap best dat de Belgen hier zo trots op zijn, ideale festivalmuziek ook.
-Neil Young kon ons niet zo erg boeien. Wel respect voor die ouwe baas op het podium, maar zijn muziek vond ik niet echt bijzonder.
-Hot Chip, supervet, ik wilde hen pe se zien, maar ik wist niet wat ik ervan moest verwachten. Echt supergaaf en een groot feest in de tent. Supersterk, ook buiten het singlemateriaal om
-Digitalism "dit vind ik dus echt kutmuziek" aldus mijn partner, ik kende alleen hun singles en aangezien we allebei nogal moe waren zijn we maar gegaan. Alsnog vrij laat op de camping aangekomen en nauwelijks geslapen ook die nacht helaas. Wel ff Moby meegepikt vanuit de camping lol, dat ging een stuk harder dan gisteren.
Zaterdag
-The Whigs: "Hier word ik niet echt wakker van"
-The Gossip, dit konden we niet aanzien, maar eigenlijk was het wel heel grappig. De muziek deed ons alleen niet zoveel, ik heb niets gehoord dat zo goed was als Standing in the Way of Control...
-MGMT, het enige wat we 'in de tent' hebben gezien zonder dat we er zelf in stonden, hierdoor kwam het op ons een stuk minder over. Jammer want ik had er na het album wel wat meer van verwacht. Hoogtepuntje was zeker wel Electric Feel.
-The Hives, hier keek ik zelf erg naar uit, superalbum, maar ik wist niet dat de show zo vet zou zijn. "The day the world ends, is the day The Hives stop playing. But don't you worry, 'cause The Hives will never ever stop playing!" Op een gegeven moment draafde hij wel door, het publiek blíjft niet aan het klappen, maar de show was wel heel gaaf, zeker omdat we al een aantal keren hadden gezegd dat het jammer was dat de bandjes die we niet zo goed kenden vaak ook nogal saai waren om te zien op het podium.
-The Editors, een van de redenen waarvoor we gingen. Jammer van de regen maar deze twee bands achter elkaar waren een van de hoogtepunten van het festival. Supersterke nummers en live ook ontzettend goed.
-Volgens mij waren we hier zo nat dat we ff naar de camping teruggegaan zijn en omdat we Kate Nash toch niet zo boeiend vonden (dieptepunt van het festival hoorde ik later) Wel een stukje Ben Harper gezien, best leuk, maar misschien beter geschikt voor de tent.
-KT Tunstall, terug in de tent, ook weer van die ideale festivalmuziek. Niet echt mijn muziek, maar wel heel leuk, grappig hoe ze zichzelf samplet met het pedaal zodat ze in haar eentje een heel nummer aan kan kleden.
-Met vooruitziende blik zijn we toen maar Sigur Ros gaan bekijken, half uur gewacht en toen bleek het al dat wij niet de enige waren die een plekje aan het veroveren waren. Ik wist niet wat ik hiervan moest verwachten, maar het was echt heel mooi. Heel sfeervol met de kostuums, lampions, de invallende schemering en die mystieke muziek. De cd mogen ze houden want hier luister ik nooit naar, maar dit was een van de onverwachtse hoogtepunten.
-Radiohead uiteraard, volgens mij was de tent behoorlijk leeg want het was gigantisch druk. We hadden wel een goede plek en echt genoten van de muziek en de show. Ik kende eigenlijk te weinig van hun werk echt goed, maar het was echt geweldig. Een van de hoogtepunten, prachtige afsluiting van deze dag die echt voorbij leek te vliegen door de mooie dingen die we gezien hebben.
Zondag:
-Panic At The Disco, het veld was nog niet helemaal wakker en dan rockt die band opeens een stuk minder dan ze in de clips willen doen geloven.
-Anouk, hoewel ik minder fan ben van haar nieuwe werk was het toch een heel goed optreden.
-The Kooks, allemaal leuke liedjes, goed optreden ook, maar na 3 dagen vonden we het vanaf het grasveld bekijken al wel genoeg...
-The Raconteurs moesten we natuurlijk wel vanaf het begin vooraan zien, echt een ijzersterk optreden, alles even goed, geweldige muziek en live net zo goed als op het album.
-Justice, daar weet ik nog steeds niet van wat ik er van moet denken. Het was aan de ene kant heel vet en aan de andere kant was het een beetje zinloos gespring op veels te lang gerekte nummers die eigenlijk al allemaal 2+ jaar oud zijn. (ze deden denk ik een nummer of 7-8 in die anderhalf uur dat ze speelden) Het was echt een gekkenhuis in die tent, maar muzikaal vond ik het een beetje teleurstellend.
-Beck, noem me een cultuurbarbaar maar hier kende ik echt niets van...dacht ik totdat er opeens allemaal liedjes voorbijkwamen die ik echt tot de klassiekers reken. (Huh, is Loser ook van hem? Nausea? En Two Turntables and a Microphone (Where It's At dus) en Everybody's Gotta Learn Sometime)
-dEUS, de lichtshow was geweldig, maar de band was gewoon imo niet goed genoeg om af te sluiten. Heel cool om een Belgische band af te kunnen laten sluiten, maar ik had niet echt het idee dat het publiek dit ook heel erg vet vond. Ik vind van Vantage Point sowieso alleen The Architect en Slow en Eternal Woman met de gastvocalen goed en ook in het optreden ontbrak het aan kwaliteit. Het was gewoon niet goed genoeg om een vierdaags festival mee af te sluiten, ik weet niet hoe Nightwish geweest is.
Verder was het echt top, de sfeer, de muziek, het weer voor het grootste gedeelte toch ook wel

Niks aantrekken van die smerige toiletten en de modder, gewoon vier dagen lang vadsig eten (hoewel broodjes smos en een red bull als ontbijt prima te doen zijn) niet douchen en weinig slapen, ik moet volgend jaar gewoon weer!
Ik stond op A4 trouwens, A3 was net vol toen we aankwamen, maar wandelend maakte dat niet zo heel veel uit op het hele stuk. Hoe vroeg moet je eigenlijk komen om op A1 te staan?