Meer mensen onverwachts last van? Of altijd gehad?
Ik wist niet dat ik het had. Ik kwam erachter toen ze me in een MRI apparaat schoven i.v.m. mijn hernia.
Is een hele smalle buis, waar je totaal geen bewegingsvrijheid hebt. Ik werd kompleet gek. Maar gelukkig heb je een noodknop in je handen.
25 jaar geleden in mijn diensttijd kroop ik gewoon door die buizen heen. En in kleine ruimtes was ik nooit bang.
Maar in die MRI werd ik helemaal gek en heb er nu trauma's van. Slecht slapen en bij de gedachte dat ik er alsnog in moet maakt me kompleet hyper. En ik heb al het hyperventilatiesyndroom, dus van slapen komt er weinig.
Ergste was vorige week, dat ik wist dat ik claustrofobie heb, toen ik wakker werd met het warme weer en een ring beetje strak om mijn vinger zat (die ik al meer dan 25 jaar om had). En die kon ik niet meer lekker om mijn vinger draaien.
Zo strak zat die. Ik werd weer helemaal gek en kon zo snel geen gereedschap vinden om die ring door te knippen, dus heftig badend in het zerrt naar de buurman. Die schrok zich een hoedje, omdat ik er kompleet geflipt uitzag, die dacht dat ik het aan mijn hart had ofzo.
En dat is allemaal begonnen na die MRI-scan, voor die tijd had ik nergens last van. (of ik was waarschijnlijk nooit in die situatie geweest)