hey schatje. we doen gewoon ons best!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:12 schreef Isabeau het volgende:
Waarschijnlijk heb je gewoon gelijk zoalshetis en heb je voor zoiets normale mensen nodig en geen taalpuristen
Ah, jij bent een aanhanger van de theorie 'Zij die het zelf niet kunnen, onderwijzen het aan anderen'?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:55 schreef Isabeau het volgende:
Begrijpend lezen blijkt voor sommige mierenneukende taalpuristen nog best moeilijk, daar mag ook wel aan gewerkt worden
Het gaat in dit topic dus niet om het verbeteren van arbitraire spelfoutjes! Als ik zie hoe hier als een stel hyena's op de spelfouten wordt gedoken
hey pisnicht. ik heb toch al aangegeven dat ik op fok! minder secuur ben dan in het dagelijks leven. overigens is de wil of wilt regel anders dan jij denkt.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 07:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, jij bent een aanhanger van de theorie 'Zij die het zelf niet kunnen, onderwijzen het aan anderen'?
Aangezien het de bedoeling is dat de mensen de taal goed leren, want inburgering, want kans op een baan, lijkt het me toch wel redelijk essentieel, dat degenen die deze lessen gaan geven, zelf weten hoe ze werkwoorden vervoegen (om maar iets te noemen), zodat de leerlingen na afloop van de lessen ook een correcte sollicitatiebrief kunnen schrijven.
En sorry, maar ik vind het vervoegen van werkwoorden tot 'hij bepaald' of 'hij wilt' niet echt een aanbeveling om te zeggen: "Ja, jou wil ik het aan anderen laten leren." En nee, dat zijn geen 'arbitraire spelfoutjes'. Dat zijn basisschool-fouten.
Vertel. Ik ben erg benieuwd op welk moment je ' hij wilt' mag gebruiken...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
overigens is de wil of wilt regel anders dan jij denkt.
hij wil of hij wilt is precies hetzefde. daarnaast heb jij ook wat foutjes gemaakt in je tekst. maar daar begin ik niet over.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 15:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vertel. Ik ben erg benieuwd op welk moment je ' hij wilt' mag gebruiken...
Daarom is het juist zo belangrijk om die basischool-lesjes even te herhalen. Daar worden namelijk de meeste fouten in gemaakt.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 07:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
." En nee, dat zijn geen 'arbitraire spelfoutjes'. Dat zijn basisschool-fouten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |