abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59821354
quote:
AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders overweegt een vervolg te maken van zijn anti-Koranfilm Fitna, nu het openbaar ministerie (OM) in Amsterdam heeft geoordeeld dat zijn felle kritiek op de islam niet strafbaar is.

"Het besluit van het OM is een goede opmaat naar een boek of Fitna 2", aldus Wilders gisteren in een reactie op het besluit van justitie hem niet te vervolgen. "Ik zou me hebben verbaasd als ik wel zou zijn vervolgd. Ik hoef me niet aan de wetten van bananenrepublieken als Jordanië en Saoedi-Arabië te houden. Dit besluit moet met een gouden strik erom naar die gekken in Amman worden gestuurd", zegt Wilders, doelend op de dreiging van een Jordaans arrestatiebevel.

De politicus is ook blij dat het OM hem geen strobreed in de weg legt om overal over Fitna te debatteren.

Wilders: "Het debat voeren we in de Tweede Kamer en in het land, maar niet in de rechtszaal. Overigens is het terecht dat ik onderscheid maak tussen een abjecte religie, die grote gevaren met zich meebrengt, en de moslims, waar ik als groep niets tegen heb." Het OM onderzocht tientallen aangiftes tegen Fitna en ruim veertig aanklachten tegen uitlatingen van Wilders in De Volkskrant en dagblad De Pers. Volgens het OM is de film noch in zijn geheel noch op basis van fragmenten strafbaar. Een paar uitspraken van Wilders in de genoemde kranten zijn wel beledigend of zetten aan tot discriminatie. Maar in de context van het politieke debat over de islam wordt het strafbare karakter aan die uitlatingen ontnomen. "In een maatschappelijk debat kunnen uitspraken schokkend, scherp of grievend zijn, maar daarmee zijn ze nog niet strafbaar", aldus het OM.
http://www.telegraaf.nl/b(...)itna_2__.html?p=12,1

Als je wat over Wilders of verdonk zegt, wordt je direct gearresteerd
Als je iets zegt over de joden, ben je antisemiet en wordt je aangeklaagd

Maar als je een oorlogsverklaring aflegt en je beledigt en provoceert alle moslims daarmee dan is dat vrijheid van meningsuiting.

discussies over " holocaust " kunnen ook alleen maar de maatschappelijke debat veroorzaken maar dat mag dus niet en dat is strafbaar terwijl je wel racistisch en discriminerend bent tegen een bevolkingsgroep

Als je Wilders heet, dan mag je alles
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_59821398
Is kijken of hij nu iets professioneels ervan maakt.
Windows Movie Maker kan elke leek in DIG wel.
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_59821412
Leiders o.a van China , Fidel Castro en Mugabe en Poetin die strijden tegen racisme en discriminatie. terwijl alle westerse leiders er een schepje er boven op doen en dit toelaat in de samenleving
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:15:12 #4
138914 Slappy
ambtenaar
pi_59821507
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:11 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Is kijken of hij nu iets professioneels ervan maakt.
Windows Movie Maker kan elke leek in DIG wel.
Ja 6 maanden over doen ,voor een paar samen geplakte youtube filmpjes
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_59821627
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:09 schreef Meki het volgende:

Als je wat over Wilders of verdonk zegt, wordt je direct gearresteerd
Voorbeeld?

Kijk, ik ben het niet eens met wat Wilders zegt, ik ben het ook niet eens met de aparte status van Antisemitisme en Holocaustontkenning, maar je moet geen onzin gaan vertellen. Er zijn genoeg mensen die vanalles over Wilders en Verdonk zeggen.

Oh en, ik denk dat niemand ook maar geinteresseerd in de sequel.
pi_59821686
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:19 schreef Toeps het volgende:

[..]

Voorbeeld?

Kijk, ik ben het niet eens met wat Wilders zegt, ik ben het ook niet eens met de aparte status van Antisemitisme en Holocaustontkenning, maar je moet geen onzin gaan vertellen. Er zijn genoeg mensen die vanalles over Wilders en Verdonk zeggen.

een voorbeeld, een man die demonstreerde met Wilders is rechtsextreminist is opgepakt.
in medio maart 2009.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:23:19 #7
138914 Slappy
ambtenaar
pi_59821708
Waar kan ik me aanmelden ik wil graag advies geven aan meneer Wilders hoe je het best kan knippen en plakken in Movie maker
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_59821770
Argh. Kan hij niet even een burn-out krijgen ofzo? Wat krijgen we nu, dat de Teletubbies gaan uitleggen waarom Bin Laden in opdracht van de Turkse bakker bij je om de hoek opereerde?
pi_59821852
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:12 schreef Meki het volgende:
Leiders o.a van China , Fidel Castro en Mugabe en Poetin die strijden tegen racisme en discriminatie. terwijl alle westerse leiders er een schepje er boven op doen en dit toelaat in de samenleving
Meki wat doe je hier nog in die landen is het toch veel fijner voor je?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:30:30 #10
138914 Slappy
ambtenaar
pi_59821904
-edit-

[ Bericht 85% gewijzigd door paddy op 01-07-2008 20:21:07 ]
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:33:11 #11
213097 GBA
FINALE.
pi_59821969
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:19 schreef Toeps het volgende:
Spreek voor jezelf. Ik ben al een tijd voetbalmoe (al komt dat ook doordat Duitsland, anders dan Nederland, de finale gehaald heeft, waardoor wij Duitsers het EK van begin tot eind intensief hebben gevolgd), dus w.m.b. mag er wel weer eens wat anders op tv. Een islam-kritische film is dan meer dan welkom.
Wer kämpft für das Recht der hat immer Recht gegen Lüge und Ausbeuterei.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:34:51 #12
13973 ranja
image means nothing
pi_59822006
Heeft Wilders niks anders te doen ofzo? Hij is toch kamerlid, heb je dan zoveel vrije tijd dat je ook nog even wat filmpjes gaat maken om je maar niet te vervelen?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:34:56 #13
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_59822008
Wilders komt niet met een tweede fitna, dat heeft de slinkse omroep opgeblazen. NOS en nerdwerk waren weer goed op dreef gisteravond.
Eigen brokjes eerst.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:38:46 #14
213097 GBA
FINALE.
pi_59822105
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:34 schreef ranja het volgende:
Heeft Wilders niks anders te doen ofzo? Hij is toch kamerlid, heb je dan zoveel vrije tijd dat je ook nog even wat filmpjes gaat maken om je maar niet te vervelen?
De meeste Kamerleden hebben een waslijst aan nevenfuncties. Daarom is de TK ook nagenoeg altijd voor 90% leeg bij debatten.
Wer kämpft für das Recht der hat immer Recht gegen Lüge und Ausbeuterei.
pi_59822370
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:09 schreef Meki het volgende:
Als je Wilders heet, dan mag je alles
Hier ben ik het niet mee eens.
I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
pi_59822387
Gaaaaaaan we weer met de misleidende bagger-topictitels. Wilders overweegt een vervolg op Fitna. Dat is iets anders dan wat hier wordt gesuggereerd. Volgens mij is NWS dringend toe aan een curcus topictitels maken voor beginners.

Wat Wilders betreft, zo lang hij binnen de grenzen van de NEDERLANDSE wet blijft, staat hij in z'n recht om wat voor film dan ook te maken.
pi_59822769
Ooit was er een tijd dat politici zich bezig hielden met politiek ipv zichzelf naast een Spielberg en M. Moore te gaan scharen. Hoe dan ook Wilders is een briljante man, als hij al een vervolg maakt kan hij nooit zijn 1e film / deel overtreffen, die was geniaal!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 17:31:46 #18
138914 Slappy
ambtenaar
pi_59823112
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 16:50 schreef Vierkantblokje het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens.
Kan je het ooit wel eens zijn dan met Meki
pi_59823562
Achja, het EK is afgelopen, dalijk de Olympische Spelen en dan zo net na kerst (eerst nog Ramadan in September natuurlijk) s het wel weer tijd in ons zorgeloze kikkerlandje weer even lekker heftig allemaal te debatteren over een filmpje.
X
pi_59823678
Is het geen idee als hij met 'the making of' uitkomt.

Een film die precies uit de doeken doet wat voor politiek er gevoerd is de afgelopen dertig jaar, en met welke gevolgen?

(..en beter gaat hij de Hadith eens lezen)
pi_59823833
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 18:02 schreef ArchEnemy het volgende:
Is het geen idee als hij met 'the making of' uitkomt.

Een film die precies uit de doeken doet wat voor politiek er gevoerd is de afgelopen dertig jaar, en met welke gevolgen?

(..en beter gaat hij de Hadith eens lezen)
Hahahahahahah en gaat uitleggen waarom het maken van zijn 15 minuten knip en plak werk zo lang duurde en waarom hij aan zijn volgelingen geld ging vragen om de kosten van zijn Filmpje te betalen.

-edit- +note++

Meki heeft wel gelijk dat je beter geen kritiek op Israel mag hebben of ze klagen je aan of ze plegen karakter moord.

Zoals we zagen met Theo van Gogh die meerdere keren is aangeklaagd wegens antisemitisme of door het CIDI en door Leon de Winter

ook om zijn uitspraak ` De Slachtoffers van de Holocaust zijn de Nazi s van Nu` werd Theo aangeklaagd door Leon de Winter (die slachtoffer jood van elsevier).

Natuurlijk werd Theo vrijgeproken.

ook Drie van Agt werd in de Telegraaf als Antisemiet neergezet terwijl er niemand inhoudelijk inging op zijn kritiek op het bezettings en nederzettingen beleid van Israel.

Mischien ook omdat het bezettings en nederzettingen beleid op geen enkele manier valt goed te praten.

[ Bericht 18% gewijzigd door paddy op 01-07-2008 20:35:56 ]
MSN: mircof@live.nl
pi_59824052
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 17:10 schreef Triggershot het volgende:
Ooit was er een tijd dat politici zich bezig hielden met politiek ipv zichzelf naast een Spielberg en M. Moore te gaan scharen. Hoe dan ook Wilders is een briljante man, als hij al een vervolg maakt kan hij nooit zijn 1e film / deel overtreffen, die was geniaal!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles kan, ligt er maar net aan wat voor beeldmateriaal je medegeloofgenoten in de aanbieding doen.
pi_59824224
-edit- Nee

[ Bericht 84% gewijzigd door paddy op 01-07-2008 20:36:52 ]
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_59824639
Al die mensen die toen op die oproep van WIlders reageerden om geld te doneren om het hosten van het filmpje te betalen waren echt zo gepwnd oen wilders een week later het gewoon op de gratis LiveLeak uitbracht
pi_59824653
--edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 01-07-2008 22:51:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')