Die werd 2equote:
Ook niet. Het was een Spanjaard...quote:
Goed !! En net iets eerder dan Da_Sandmanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:32 schreef Breach het volgende:
Maurice Garin
Virenque?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:36 schreef Breach het volgende:
Wie heeft het vaakst de Bolletjestrui gewonnen?
quote:
Tommy Simpsonquote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:39 schreef TMproject het volgende:
Tijdens de tour zijn er een aantal renners gedurende een race overleden. Noem 2 van deze renners
Fabio Casartelli en Tommy Simpsonquote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:39 schreef TMproject het volgende:
Tijdens de tour zijn er een aantal renners gedurende een race overleden. Noem 2 van deze renners
Die ene die tijdens de rustdag ging zwemmen en toen verdronk?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:40 schreef Breach het volgende:
Simpson, Casartelli en Cepeda. En er is er nog 1...
Ja, was dat niet een Belg.. Jean heeft er ooit eens over verteldquote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:41 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Die ene die tijdens de rustdag ging zwemmen en toen verdronk?
Mayo?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:41 schreef Rucebo het volgende:
Wie won de laatste etappe met aankomst op L'Alpe d'Huez?
Dat had ik niet eens gezien (aangezien de vragen er toen met een rotvaart doorgingen en ik het nu even afrem):Pquote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:55 schreef TMproject het volgende:
heb mijn post ge-edit, daar stond het antwoord in
dus voor de goede lezers het stond er wel
ik zal deze niet meedoen dus
En wat doe je dan...quote:
Als je Breach op 2 zet welquote:Op dinsdag 1 juli 2008 17:38 schreef Sporttv het volgende:
Breach 1
lampre-fondital 1
LangeTabbetje 1
TMproject 1
Rucebo 1
Gitanki 1
Sporttv 1
Zo goed toch
quote:
quote:
Volgens mijn gegevens is Zoetemelk nog steeds alleen recordhouder met 16 deelnames.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:02 schreef Wombcat het volgende:
Zoetemelk
maar volgens mij deelt 'ie het met Marc Wauters?
quote:
quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:23 schreef franklop het volgende:
erik Breukink?
quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:29 schreef GooseFM het volgende:
hmm.... breukink niet... bouwmans dan?
Bouwmans won wel het jongerenklassement, maar toen werd er geen witte trui uitgereikt.quote:
Scherpquote:Op woensdag 2 juli 2008 11:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bouwmans won wel het jongerenklassement, maar toen werd er geen witte trui uitgereikt.
Breukink is dus de laatste nederlandse winnaar van de witte trui.
Ik vertrouw er wel op dat jij het antwoord gecontroleerd hebt, maar eigenlijk hoort dat de vraagsteller te doen. Die weet het antwoord tenslotte 100% zeker.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:54 schreef Sporttv het volgende:
duurt lang voordat de volgende vraag komt
quote:
Correctquote:
Kloptquote:
Dat is wel héél erg snel. Spaceshuttle?quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:14 schreef franklop het volgende:
De Italiaan Mario Cipollini won de snelste etappe die ooit in de Tour is gereden, vóór Erik Zabel en Stuart O'Grady met 50355 kilometer per uur.
een beetje afwisseling is wel leuk, af en toe wat moeilijke historische Tourvragen ertussen vind ik zelf wel leuk, zo lang dat wordt afgewisseld met vragen uit recente jaren is het voor iedereen leuk denk ik.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:01 schreef Sporttv het volgende:
De vragen moeten niet moeilijker ze zijn voor mij al moeilijk genoeg
Het is sowieso een Luxemburger, Faber geloof ik. Voor het jaar pas ik.quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:28 schreef GooseFM het volgende:
Wie was de eerste niet-fransoos die de tour wist te winnen en wanneer was dat?
He, dat zijn nog eens feitjesquote:Op woensdag 2 juli 2008 15:40 schreef DutchSL het volgende:
Eigenlijk was Maurice Garin de eerste niet-Franse winnaar, immers een Italiaan. Maar twee jaar voor zijn eerste Tourzege genaturaliseerd (hij won 2x Paris-Roubaix als Italiaan, al heeft de ASO hem als Fransman in de geschiedenisboeken gezet)
Jan Janssenquote:Op woensdag 2 juli 2008 15:39 schreef thewarrior82 het volgende:
Joop Zoetemelk heeft van alle Nederlandse Tourdeelnemers het vaakst de gele trui gedragen, namelijk 22x. Wie staat op de tweede plaats?
J-p Nazonquote:Op woensdag 2 juli 2008 15:49 schreef Breach het volgende:
Welke coureur won als laatste Fransman een etappe op de Champs-Elysées?
Trés bienquote:
Nee, die won de rit naar Plateau de Beille (en hield de traditie dat degene die de tour wint ook plateau de beille wint in stand.)quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:57 schreef thewarrior82 het volgende:
Contador 2007, of had die wel een rit gewonnen?
David Moncoutie in 2005quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:14 schreef Rucebo het volgende:
Wie is de laatste Fransman die een etappe won op 'Quatorze juillet' en in welk jaar was dat?
Kloptquote:
En een jaar eerder won Cancellara Parijs-Roubax.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:37 schreef Rucebo het volgende:
Compeigne is de startplaats van Parijs-Roubaix?
Nee, dat was onderweg volgens mij.quote:Op woensdag 2 juli 2008 16:39 schreef franklop het volgende:
Hij won in de thuisplaats van de oud tour baas jean marie leblanc?
Juistemquote:Op woensdag 2 juli 2008 16:37 schreef Rucebo het volgende:
Compeigne is de startplaats van Parijs-Roubaix?
Kloptquote:
Hij werd pas tweede achter Thévenet.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:21 schreef Gitanki het volgende:
Wat overkwam Merckx in de tour van 1975 buiten het geslagen worden door een toeschouwer nog meer?
Oh ja, dat ook natuurlijk. Er overkwam hem eigenlijk drie vreemde dingenquote:Op woensdag 2 juli 2008 17:23 schreef Wombcat het volgende:
Brak zijn kaakbeen in Valloire, hij haakte in het stuur van Ole Ritter, was nog tijdens de neutralisatie.
Idd. Wat was naar zijn zeggen een belangrijke reden om die tour uit te rijden?quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:26 schreef Gitanki het volgende:
Dat is goed, en toch reed hij de tour uit
Dat hij tweede was achter Thevenet en hem nog kon en wilde verslaan?quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Wat was naar zijn zeggen een belangrijke reden om die tour uit te rijden?
Nee, dat was niet waar ik op doelde.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:32 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Dat hij tweede was achter Thevenet en hem nog kon en wilde verslaan?
Het enige wat ik hiervan me kan herinneren, is dat Merckx die val niet als excuus wilde gebruiken om de strijd te staken.quote:Op woensdag 2 juli 2008 17:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Wat was naar zijn zeggen een belangrijke reden om die tour uit te rijden?
Merckx was na in de Giro van 1969 betrapt, waardoor hij eigenlijk die Tour niet had mogen rijden.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:43 schreef Breach het volgende:
Hij beschuldigde Thevenet wel van dopinggebruik. Maar dat gaf hij volgens mij niet aan als reden waarom hij doorreed. En hij was zelf na zijn 2e Tourwinst ook betrapt (ondanks dat hij daar nooit voor gestraft is) dus dat zou wel erg hypocriet zijn.
Is dat ook ergens terug te lezen? Op zich is mijn interesse wel weer gewekt in het hoe en waarom van die Tour van 75.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:52 schreef Wombcat het volgende:
Na wat nadenken, heb ik besloten het antwoord van TheArt goed te rekenen, daar zit al een deel van het antwoord dat ik zocht in. Merckx wilde de zege van Thevenet niet minder waard maken door af te stappen (en zijn blessures als excuus gebruiken).
Weet niet of het ergens op papier staat.quote:Op woensdag 2 juli 2008 18:56 schreef Breach het volgende:
[..]
Is dat ook ergens terug te lezen? Op zich is mijn interesse wel weer gewekt in het hoe en waarom van die Tour van 75.
Grappig want uit die special heb ik dus dat ie zei dat Thevenet gedrogeerd rond reedquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Weet niet of het ergens op papier staat.
Ik heb het hem 1 of 2 keer horen zeggen in een interview op de belgische TV, volgens mij in een special over Merckx, en in een special over de Tour van 75.
Mhua, ik ben er van overtuigd dat iemand dit wel weet. Ik ben zelf zo'n gek dat ik zowat alle winnaars in de Tour van 1980 kan opnoemen. Dan moet iemand anders dit vast ook wel kunnen.quote:
Nee, klopt niet.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:50 schreef Breach het volgende:
Peeters en Verschueren? Dat zijn de enige waarvan ik weet dat ze niet in de Ralleigh-ploeg zaten maar wel een etappe wisten te winnen.
Had teveel aan een auto gehangen in een bergritquote:Op woensdag 2 juli 2008 22:10 schreef Breach het volgende:
In die zelfde Tour werd Jacky Durand uit koers genomen, waarom was dit?
quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:11 schreef L-eon het volgende:
Was dat niet dat hij zich had laten trekken door een auto?
Bruyneel?quote:Op woensdag 2 juli 2008 22:14 schreef L-eon het volgende:
Volgende vraag;
Wie droeg tijdens de tour van 1995 in de 4e en 5e etappe de groene trui?
Dat is correct!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |