Dat staat in zijn post, pisnicht. Een mening, noemt men dat ook wel.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:28 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Waar staat dat dat je niet in groepsverband op de weg mag rijden? En dat geldt dus ook voor al die scholieren die sochtends met soms wel 60 man naar school fietsen?
verkeershinder?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:36 schreef pisnicht het volgende:
Dan moet hij er "ik vind" bij zetten. nu leek het alsof het ene regel is (vanwege het vergelijk met die rallyauto)
Hihi ja dat heb ik ook wel eens. Een duurtraining rijd je altijd langzamer dus zo rond een km of 28 per uur. En dan komt er zo'n jostie op een citybike of hybride die je dan zo voorbij rijdt met een air van kijk mij eens hard gaan maar ze vergeten vaak dat je er al een km of 100 op heb zittenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat je ex zeker niet wist is dat deze 'bikkels' er al 200km op hadden zitten en je ex 3km.
Daar hebben zelfs wij wielrenners last van.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:28 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Waar staat dat dat je niet in groepsverband op de weg mag rijden? En dat geldt dus ook voor al die scholieren die sochtends met soms wel 60 man naar school fietsen?
Nou van mij mag je wel plat op je buik in de berm gaan liggenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:24 schreef NielsTriple het volgende:
Aanvulling, als jij relaxed aan het fietsen bent, en een groep van die gemobiliseerde neanderthalers achterop krijgt:
HEUJ... HEEEUUUUUJ.... HEEEUUUUUUUUUUUUJJJJjjj!!!!!
fuck off man, neem een fietsbel, ga lekker achter elkaar fietsen, neem een normale hobby, of wat dan ook, maar verwacht niet dat ik plat op m'n buik in de berm ga liggen als jullie beginnen te schreeuwen.
Ja leuk is dat hequote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:10 schreef Leedie het volgende:
was vorig jaar lekker een over een geasfalteerd stuk fietspad in het bos terug naar huis aan het fietsen komt daar ook zo'n übergeconcentreerde wielrenner aan in zijn eentje. vlak voor het moment dat we elkaar kruisen zei ik heel opgewekt (en enigszins schrikwekkend hard) HOI !!! Die arma man schrok zo dat hij bijna van z'n fiets viel en helemaal uit zijn concentratie was hahaha.... mooi werk man, wielrenners pesten
i call em as i see em.... ik heb minder last van schoolgaande fietsertjes op het fietspad dan van een peloton 5 wielsmurfen breed op een 80 km weg!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:48 schreef maartenducrot het volgende:
Wat een generalisaties weer
Er zijn wielrenners die zich wel netjes gedragen in het verkeer, en er zijn wielrenners die als asosiale klootzakken rondrijden. Dat is overal zo. Heb je ook bij automobilisten, ook bij motorrijders en ook bij scholieren die naar school fietsen.
Ik wist niet dat je mijn nummer hadquote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:41 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
i call em as i see em.... ik heb minder last van schoolgaande fietsertjes op het fietspad dan van een peloton 5 wielsmurfen breed op een 80 km weg!
Misschien komt het omdat ik op de veluwe woon en ze dat een mooi gebied vinden om zich te misdragen.
eerlijk is eerlijk als ze alleen fietsen zijn ze nog wel uit te staan.
Ik dacht dat het over broodrenners ging.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:42 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Dat volk met geschoren benen in te strakke truitjes en broekjes met zn 5en naast elkaar fietst op de openbare weg! en nog boos kijken ook als je er wat van zegt!
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het over broodrenners ging.
Ze zouden je eigenlijk drie weken op een kamertje opsluiten en jou de Tour laten kijken.
heb ik wel maar ik mag je niet bellen omdat me vriendin dat niet fijn vind!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:30 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je mijn nummer had
Je hebt iig geen verstand van zaken. Ik zie in je FoBo dat je dealer bent dan zou je juist goede zaken kunnen doen in het pelotonquote:Op dinsdag 1 juli 2008 21:58 schreef GizartFRL het volgende:
[ afbeelding ]
Mafkezen.
Ik ga toch ook niet met een auto zonder verlichting en spatborden op een weg rijden die niet voor mij bedoeld is.
Wielerwedstrijden op de openbare weg, ook zo leuk....
Peleton rijdt door het 30 km gebied ( no problem, weg is keurig afgezet voor de fietsers en ze trappen hooguit 10 km te hard).
Daarna de volgauto's die als gekken er achteraan rijden.
En dat onder politiebegeleiding.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:28 schreef pisnicht het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:36 schreef pisnicht het volgende:
Dan moet hij er "ik vind" bij zetten. nu leek het alsof het ene regel is (vanwege het vergelijk met die rallyauto)
Bron: VVNquote:
Wat zijn de regels voor het fietsen in een groep?
Fietsers mogen in het verkeer een formatie vormen, evenals voetgangers dat mogen (voetgangers zijn gerechtigd dan zelfs de rijbaan te mogen gebruiken, RVV-artikel 9). Ook een groep fietsers moet zich uiteraard aan alle verkeersregels houden die ook gelden voor individuele fietsers (gebruik van fietspad, rechts houden, voorrangsregels, verkeerslichten, verlichting, zichtbaarheid, technische staat van de tweewieler). Bedenk hierbij dat fietsers niet met drie of meer naast elkaar mogen rijden (RVV-artikel 3). Bij jongere kinderen is het altijd verstandig enkele volwassenen de groep te laten begeleiden, zeker bij eenmalige ritten buiten de gebruikelijke routes. Dat gebeurt veelal ook door leerkrachten en ouders als er gezamenlijk naar bijvoorbeeld sportacommodaties wordt gefietst. Vraag de school in de lessen over verkeer ook extra aandacht te willen besteden aan het fietsen in een groep. Indien zich tijdens het fietsen in een groep eventueel problemen voordoen zullen die aan de hand van de concrete situatie opgelost moeten worden.
Wanneer men met een groep kinderen veilig een fietstocht (rit) wil maken is het verstandig zich te houden aan een aantal richtlijnen. Helaas is er wettelijk op dit gebied niets geregeld. Daarom adviseert Veilig Verkeer Nederland een aantal richtlijnen in acht te nemen:
1. Voorin de groep één volwassene, goed zichtbaar doormiddel van veiligheidshesje.
2. Achterin de groep, ook één volwassene met veiligheidshesjes.
3. Midden in de groep of op een plaats waar men eventueel problemen kan verwachten één volwassene.
4. Liever meer dan deze 3 personen dan minder omdat een groep uit elkaar kan vallen en dat er genoeg begeleiding overblijft tijdens het oversteken van een weg.
5. Maak vooraf goede afspraken over het rijgedrag en de te volgen route.
Heb ik ook wel eens zin in ja. Alleen zo zonde van de lak.quote:Op woensdag 2 juli 2008 10:49 schreef steeg het volgende:
ik fantaseer altijd dit soort situaties.
[ afbeelding ]
alleen als jij plat op je rug onder me ligtquote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:19 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou van mij mag je wel plat op je buik in de berm gaan liggen![]()
Ik vind het gewoon loeiasociaal om te gaan lopen schreeuwen dat anderen aan de kant moeten omdat zij graag een sport uitoefenen. Ik mag ook niet al toeterend met een hoge snelheid alle auto's dwingen aan de kant te gaan. Wat zij doen is precies hetzelfde.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:03 schreef Gripper het volgende:
De oplossing is natuurlijk gewoon in je eentje te gaan fietsen.![]()
Ik ren zelf ook wiel, maar heb er een tyfushekel aan als zo'n clubje en masse komt aanstormen. hard praten, schreeuwen dat ze er langs willen.. t is gewoon kuddegedrag, een wielrenner of biker in zn eentje maakt nooit zoveel stampei, en kan in zn eentje ook moeilijk 3 rijen dik fietsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |