eenschquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Schaken is leuk. Schaaksites zijn stom. Schaken moet je op een houten bord met houten stukken doen. Maar dat doe ik dan wel weer veel te weinig. En daardoor kan ik het ook voor geen meter meer, terwijl ik wat jaren terug wel aardig kon schaken. Op sites vind ik het sowieso ruk, ik zie nogal eens dingen over het hoofd als het niet voor me staat.
Toch laatst nog vrij overtuigend gewonnen van een vriend van me, toen we ons verveelden tijdens Nederland - Roemenië.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:00 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Schaken is voor slimme mensen
mensen die hier nerd roepen zijn gewoon paupers!
Niet noodzakelijkerwijs dat doorgestreepte gedeelte.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 03:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Toelichting: Een stikmat creëer je als de vijandelijke koning opgesloten zit door zijn eigen stukken en een paard in combinatie met een ander stuk schaak geeft.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 18:16 schreef Mojo-Jojo het volgende:
Ik kan het ook wel maar ik ben er wss niet zo goed in.
Doe liever poker of risk met een biertje, altijd veel leuker
Idd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Narrenmatquote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:49 schreef Armoed het volgende:
[..]
Snelste mat is gekkenmat kutnoob met je epic fail, edit fast.
En we hadden het hier over een forced mate die in de game zelf ontstaat, niet vanaf het begin.
In bepaalde games komen er posities voor waardoor je iemand no matter wat schaakmat kan zetten binnen een bepaald aantal moves.quote:armoed, kun je die '7 ply move' nog verder toelichten. Ik kan me niet voorstellen dat er een algoritme in het schaken bestaat waardoor je iemand altijd schaakmat binnen 7 zetten geeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |