quote:
Met een kookwekkertje en een klok kom je al een heel eind. En goed gereedschap natuurlijk. Paar pannen, messen, lepels etc. is al een goede startquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:32 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Ik probeer het wel eens, hoor.
Dan haal ik pasta, pesto en spekjes enzo, of aardappeltjes, schnitzel en boontjes. Maar zoals je zelf al zei, in je eentje koken is het hem nou net niet
En dan sta ik daar weer een half uur in die keuken te klungelen en dingen aan te laten branden... Ik ben niet echt een keukenprins
Kookdate!quote:
Elegy zeg eens eerlijk, was het ook ten dele de dame die er voorop staat??quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:27 schreef Elegy het volgende:
[..]
Iets nieuws proberen is altijd goed ja
En foei Ludootje, je moet wel een beetje goed eten hoor! Bovendien zijn die kant en klare maaltijd veel te duur!
Ik heb trouwens laatst nog het kookboek Eetlust gekocht, daar staan best leuke dingen in om eens te proberen. Maar dat ga ik natuurlijk niet voor mezelf doen... *zoekt naar Logi*
[ afbeelding ]
Okee, ook wel een klein beetjequote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:37 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Elegy zeg eens eerlijk, was het ook ten dele de dame die er voorop staat??
Alleen als we er een "samen-opeten-wat-je-met-de-kookdate-hebt-klaargemaakt-date" van makenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:39 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Mag je het dan nog wel opeten met elkaar, of valt dat niet onder een kookdate?
Herkenbaar die fasesquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:36 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Geloof me, als je dat 2 weken achter elkaar elke avond eet, dan ben je er ook wel klaar mee. Been there, done that!
Zit momenteel in mijn sla/salade fase. Heb net de stampotfase afgesloten. Ik heb sowieso weinig met koken, kan het wel, maar vind er niet veel aan en al helemaal niet voor mezelf. M.u.v. paprikasoep met pijnboompitjes
Ik kook echt noooit met een wekkertje, daar raak ik alleen maar van in de war, doe t altijd puur op gevoel (behalve ovendingen, die moeten wel getimed. )quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:36 schreef Elegy het volgende:
[..]
Met een kookwekkertje en een klok kom je al een heel eind. En goed gereedschap natuurlijk. Paar pannen, messen, lepels etc. is al een goede start
Niet dat ik nou zo'n enorme Jamie Oliver ben maar ook met bescheiden middelen kan je al een heel eind komen
Dat is ook waar. En ik woon nu ook in een huisje waar we moeten koken op 2 pits elektrisch, in een keuken waar je je kont niet kan keren en die over het algemeen een grote bende is door ruimtegebrek.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:36 schreef Elegy het volgende:
[..]
Met een kookwekkertje en een klok kom je al een heel eind. En goed gereedschap natuurlijk. Paar pannen, messen, lepels etc. is al een goede start
Niet dat ik nou zo'n enorme Jamie Oliver ben maar ook met bescheiden middelen kan je al een heel eind komen
Die zijn niet lekker van de C1000, dus moet ik toch zelf wat in elkaar flansen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:41 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Herkenbaar die fases
Heb het nou ook even gehad met de stamppotten, ben nu aan de stoommaaltijden
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:44 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Dat is ook waar. En ik woon nu ook in een huisje waar we moeten koken op 2 pits elektrisch, in een keuken waar je je kont niet kan keren en die over het algemeen een grote bende is door ruimtegebrek.
Dat nodigt niet echt uit
Ik vermoed dat dit wel anders gaat worden als ik een appartementje voor mezelf heb![]()
Logi moet gewoon als een bord dienen die soms wat restjes in haar mond(en) krijgt geduwd.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:41 schreef Elegy het volgende:
[..]
Alleen als we er een "samen-opeten-wat-je-met-de-kookdate-hebt-klaargemaakt-date" van maken
Ik kook altijd op gevoel en hou alleen de tijd aan als ik iets voor het eerst maak. Ik maakte vroeger wel eens de fout om té snel te willen koken, dus dat alles aanbrand. Als je alles op wat zachter vuur zet is de kans ook een stuk kleiner dat je het verpest.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:41 schreef JanesBrownie het volgende:
[..]
Ik kook echt noooit met een wekkertje, daar raak ik alleen maar van in de war, doe t altijd puur op gevoel (behalve ovendingen, die moeten wel getimed. )
Sommige dingen zijn wel handig met een timer, vooral als je nog drie andere pannen op het vuur hebt staanquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:41 schreef JanesBrownie het volgende:
[..]
Ik kook echt noooit met een wekkertje, daar raak ik alleen maar van in de war, doe t altijd puur op gevoel (behalve ovendingen, die moeten wel getimed. )
Da's ook wel zo. Als je een normaal (in elk geval vier pits) fornuis hebt kan je veel meer.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:44 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Dat is ook waar. En ik woon nu ook in een huisje waar we moeten koken op 2 pits elektrisch, in een keuken waar je je kont niet kan keren en die over het algemeen een grote bende is door ruimtegebrek.
Dat nodigt niet echt uit
Ik vermoed dat dit wel anders gaat worden als ik een appartementje voor mezelf heb
Speaking of, waar is ze eigenlijk? Zij kon toch ook wel goed koken? Portugees enzo?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:48 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Logi moet gewoon als een bord dienen die soms wat restjes in haar mond(en) krijgt geduwd.
Zo'n Boretti heeft mijn broer, maar dan formaat 6-pitter (zonder plaat dus) en in RVS. Dat ding is echt super gaafquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:49 schreef Elegy het volgende:
Ik wil later ook zo'n mooi Boretti fornuis
[ afbeelding ]
Maar dan wel in stylisch matzwart natuurlijk
quote:
jaaaaaaa, maar ook engelse meisjes die van dat keurige engels praten. Maar inderdaad frans is super. Of van die mexicaanse dames die boos worden op je en dan komt dat temprament naar boven en in het spaans tegen je tekeer gaan. Trouwens vaak zijn vrouwen mooi als ze woest zijnquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:39 schreef Elegy het volgende:
[..]
Okee, ook wel een klein beetjeEn ze is frans, en dat is altijd goed wat mij betreft.
Meisjes die frans spreken of zijn, of nog beter, franse meisjes die engels gaan praten. Dan kan je me echt wegdragen
![]()
![]()
Zoals de ouderwetse mama's het eten klaar maakt. Dat is kokenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:53 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Als je de lat te hoog legt, weet je zeker dat iemand het nooit zal leren. Burrito's kan best koken zijn... afhankelijk van wat je er allemaal in stopt.
Trouwens wat is koken. Ben nu al zoveel mensen tegen gekomen, die beweren zó lekker te kunnen koken en dan vrolijk met een wereldgerecht van Knorr aan komen zetten. Is ook lekker, maar beweer dan niet dat je super goed kan koken... Want dan kun je gewoon goed pakje lezen!
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:52 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Zo'n Boretti heeft mijn broer, maar dan formaat 6-pitter (zonder plaat dus) en in RVS. Dat ding is echt super gaaf
Mmmm, lekker! Ik ga morgen bij een vriend koken anders eet hij weer iets van de pizzeria. Ik denk aan een stoofpotje met broccoli met worteltjes en room en rode wijn, wat uitgebakken blokjes spek erbij en dan in het spekvet wat aardappeltjes op te bakken en een biefstukje ernaast. Dat moet hij wel lusten denk ik... En anders heeft hij pech en vreet ie maar pizzaquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:48 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik kook altijd op gevoel en hou alleen de tijd aan als ik iets voor het eerst maak. Ik maakte vroeger wel eens de fout om té snel te willen koken, dus dat alles aanbrand. Als je alles op wat zachter vuur zet is de kans ook een stuk kleiner dat je het verpest.
Een vriend van me kon ook niet koken, en heeft me gevraagd om hem een paar dingen te leren, dus een keer in de week ofzo komt hij bij mij op "kookles".
Vanavond: Burrito's.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:53 schreef Belsezar het volgende:
[..]
jaaaaaaa, maar ook engelse meisjes die van dat keurige engels praten. Maar inderdaad frans is super. Of van die mexicaanse dames die boos worden op je en dan komt dat temprament naar boven en in het spaans tegen je tekeer gaan. Trouwens vaak zijn vrouwen mooi als ze woest zijn
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:55 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Mannen die opgewonden raken van een fornhuis...Waar gaat het heen. Wkat's next? De mega moderne naaimachine?
Hij ziet er gewoon heel mooi uitquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:55 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Mannen die opgewonden raken van een fornhuis...Waar gaat het heen. Wkat's next? De mega moderne naaimachine?
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://mybedazzler.com/
One step at the time. We hebben het hier over iemand die nog niet eens een ei kan bakken, en ik heb hem inmiddels al een en ander geleerd, maar moet hem niet gaan ontmoedigen natuurlijkquote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:54 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Zoals de ouderwetse mama's het eten klaar maakt. Dat is koken![]()
Anno 2008 is het veel al knorr en andere snelkook prut.
Begrijp mij niet verkeerd. Eet er ook genoeg van en smaakt ook prima hoor!
He, FYI, ik kan onwijs lekker koken.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:53 schreef Liquidootje het volgende:
Logi lijkt mij wel een goede kokkin ja.
Aan de andere kant bijna iedere nederlander met allochtoon bloed kan koken. Je groeit op met een voedselcultuur. Behalve Tegan dan.
Nee, moest dat dan?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:07 schreef Liquidootje het volgende:
Ok. Heb je van Nexie trouwens nog een pm gekregen oid?
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:07 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Ik kom me maar ff afmelden hierzo.Het gaat hier zo snel dat het amper te volgen is en er is iemand voorbij komen vliegen
.
Dat vraagt natuurlijk om bewijs hèquote:
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:07 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Ik kom me maar ff afmelden hierzo.Het gaat hier zo snel dat het amper te volgen is en er is iemand voorbij komen vliegen
.
Ik ga ervan uit dat als iemand dat zegt, dat ie het meentquote:
Thanks. Ook bedankt Ludoquote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:08 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Hoop voor jou dat we je niet snel terug zien! Veel geluk!
Hoi ik ben Liquidootje. Nu kan ik nog niet zo goed koken. Mijn moeder en 8 zussen kunnen allemaal niet koken helaas. Kun jij mij misschien helpen, want daar gaan het puur om.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:12 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat als iemand dat zegt, dat ie het meent
Ja. Wanneer gaan wij eens koken?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:10 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Ben je op de samen-opeten-wat-er-is-gekookt-date-toer?
Afmelden is voor mietjes.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:07 schreef Just_Shut_Up het volgende:
.
Meestal is dat wel zo, hoorquote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:12 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat als iemand dat zegt, dat ie het meent
Ik zeg altijd "hehe", mag dat dan weer wel?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:18 schreef heksehiel het volgende:
Ok, ik gooi er ff een 'wat-vind-je-dr-van' vraag in:
Mannen/jongens/kerels die "hihi" typen op MSN?
Om zelf te beginnen: turn off!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |