abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59817613
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:32 schreef Crazy-M het volgende:
doe mij maar stokbrood met kruidenboter

Geloof me, als je dat 2 weken achter elkaar elke avond eet, dan ben je er ook wel klaar mee. Been there, done that!
Zit momenteel in mijn sla/salade fase. Heb net de stampotfase afgesloten. Ik heb sowieso weinig met koken, kan het wel, maar vind er niet veel aan en al helemaal niet voor mezelf. M.u.v. paprikasoep met pijnboompitjes
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:36:59 #252
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59817619
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:32 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Ik probeer het wel eens, hoor.
Dan haal ik pasta, pesto en spekjes enzo, of aardappeltjes, schnitzel en boontjes. Maar zoals je zelf al zei, in je eentje koken is het hem nou net niet
En dan sta ik daar weer een half uur in die keuken te klungelen en dingen aan te laten branden... Ik ben niet echt een keukenprins
Met een kookwekkertje en een klok kom je al een heel eind. En goed gereedschap natuurlijk. Paar pannen, messen, lepels etc. is al een goede start

Niet dat ik nou zo'n enorme Jamie Oliver ben maar ook met bescheiden middelen kan je al een heel eind komen
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:37:51 #253
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59817632
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:35 schreef JanesBrownie het volgende:

[..]

Kookdate!
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:37:53 #254
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59817634
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:27 schreef Elegy het volgende:

[..]

Iets nieuws proberen is altijd goed ja
En foei Ludootje, je moet wel een beetje goed eten hoor! Bovendien zijn die kant en klare maaltijd veel te duur!

Ik heb trouwens laatst nog het kookboek Eetlust gekocht, daar staan best leuke dingen in om eens te proberen. Maar dat ga ik natuurlijk niet voor mezelf doen... *zoekt naar Logi*
[ afbeelding ]
Elegy zeg eens eerlijk, was het ook ten dele de dame die er voorop staat??
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_59817666
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:37 schreef Elegy het volgende:

[..]

Kookdate!
Mag je het dan nog wel opeten met elkaar, of valt dat niet onder een kookdate?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:39:55 #256
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59817671
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:37 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Elegy zeg eens eerlijk, was het ook ten dele de dame die er voorop staat??
Okee, ook wel een klein beetje En ze is frans, en dat is altijd goed wat mij betreft.
Meisjes die frans spreken of zijn , of nog beter, franse meisjes die engels gaan praten. Dan kan je me echt wegdragen
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:41:08 #257
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59817702
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:39 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Mag je het dan nog wel opeten met elkaar, of valt dat niet onder een kookdate?
Alleen als we er een "samen-opeten-wat-je-met-de-kookdate-hebt-klaargemaakt-date" van maken
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:41:29 #258
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_59817708
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:36 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Geloof me, als je dat 2 weken achter elkaar elke avond eet, dan ben je er ook wel klaar mee. Been there, done that!
Zit momenteel in mijn sla/salade fase. Heb net de stampotfase afgesloten. Ik heb sowieso weinig met koken, kan het wel, maar vind er niet veel aan en al helemaal niet voor mezelf. M.u.v. paprikasoep met pijnboompitjes
Herkenbaar die fases
Heb het nou ook even gehad met de stamppotten, ben nu aan de stoommaaltijden
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:41:38 #259
219389 JanesBrownie
Nothin's sweet about me
pi_59817712
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:36 schreef Elegy het volgende:

[..]

Met een kookwekkertje en een klok kom je al een heel eind. En goed gereedschap natuurlijk. Paar pannen, messen, lepels etc. is al een goede start

Niet dat ik nou zo'n enorme Jamie Oliver ben maar ook met bescheiden middelen kan je al een heel eind komen
Ik kook echt noooit met een wekkertje, daar raak ik alleen maar van in de war, doe t altijd puur op gevoel (behalve ovendingen, die moeten wel getimed. )
dode kippen zijn erg komisch
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:44:06 #260
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_59817763
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:36 schreef Elegy het volgende:

[..]

Dat is ook waar. En ik woon nu ook in een huisje waar we moeten koken op 2 pits elektrisch, in een keuken waar je je kont niet kan keren en die over het algemeen een grote bende is door ruimtegebrek.
Dat nodigt niet echt uit

Ik vermoed dat dit wel anders gaat worden als ik een appartementje voor mezelf heb
pi_59817813
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:41 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Herkenbaar die fases
Heb het nou ook even gehad met de stamppotten, ben nu aan de stoommaaltijden
Die zijn niet lekker van de C1000, dus moet ik toch zelf wat in elkaar flansen.
pi_59817853
Mijn beide keukens worden flink gebruikt. Maar idd, als je alleen moet koken is het minder leuk. Vroeger deed ik dat wel, maar toch is het minder lekker omdat je over een hete fornuis heb moeten zwoegen voor een speciale maailtijd

En zoveel duurder is afhalen ook weer niet tegenwoordig.
A little bit hateful
pi_59817879
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:44 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Dat is ook waar. En ik woon nu ook in een huisje waar we moeten koken op 2 pits elektrisch, in een keuken waar je je kont niet kan keren en die over het algemeen een grote bende is door ruimtegebrek.
Dat nodigt niet echt uit

Ik vermoed dat dit wel anders gaat worden als ik een appartementje voor mezelf heb

Toen ik in studentenhuis woonde kookte ik meer dan sinds ik op mezelf woon. Toen schilde ik zelfs nog aardappels enzo... De goede oude tijd
pi_59817900
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:41 schreef Elegy het volgende:

[..]

Alleen als we er een "samen-opeten-wat-je-met-de-kookdate-hebt-klaargemaakt-date" van maken
Logi moet gewoon als een bord dienen die soms wat restjes in haar mond(en) krijgt geduwd.
A little bit hateful
pi_59817919
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:41 schreef JanesBrownie het volgende:

[..]

Ik kook echt noooit met een wekkertje, daar raak ik alleen maar van in de war, doe t altijd puur op gevoel (behalve ovendingen, die moeten wel getimed. )
Ik kook altijd op gevoel en hou alleen de tijd aan als ik iets voor het eerst maak. Ik maakte vroeger wel eens de fout om té snel te willen koken, dus dat alles aanbrand. Als je alles op wat zachter vuur zet is de kans ook een stuk kleiner dat je het verpest.

Een vriend van me kon ook niet koken, en heeft me gevraagd om hem een paar dingen te leren, dus een keer in de week ofzo komt hij bij mij op "kookles".

Vanavond: Burrito's.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:49:39 #266
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59817940
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:41 schreef JanesBrownie het volgende:

[..]

Sommige dingen zijn wel handig met een timer, vooral als je nog drie andere pannen op het vuur hebt staan
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:44 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Dat nodigt niet echt uit

Da's ook wel zo. Als je een normaal (in elk geval vier pits) fornuis hebt kan je veel meer.

Ik wil later ook zo'n mooi Boretti fornuis

Maar dan wel in stylisch matzwart natuurlijk
pi_59817954
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:48 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dat is toch geen koken
A little bit hateful
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:51:17 #268
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59817982
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:48 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Logi moet gewoon als een bord dienen die soms wat restjes in haar mond(en) krijgt geduwd.
Speaking of, waar is ze eigenlijk? Zij kon toch ook wel goed koken? Portugees enzo?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:52:18 #269
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_59818015
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:49 schreef Elegy het volgende:
Ik wil later ook zo'n mooi Boretti fornuis

[ afbeelding ]

Maar dan wel in stylisch matzwart natuurlijk
Zo'n Boretti heeft mijn broer, maar dan formaat 6-pitter (zonder plaat dus) en in RVS. Dat ding is echt super gaaf
pi_59818030
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:50 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Dat is toch geen koken

Als je de lat te hoog legt, weet je zeker dat iemand het nooit zal leren. Burrito's kan best koken zijn... afhankelijk van wat je er allemaal in stopt.
Trouwens wat is koken. Ben nu al zoveel mensen tegen gekomen, die beweren zó lekker te kunnen koken en dan vrolijk met een wereldgerecht van Knorr aan komen zetten. Is ook lekker, maar beweer dan niet dat je super goed kan koken... Want dan kun je gewoon goed pakje lezen!
pi_59818031
Logi lijkt mij wel een goede kokkin ja.
Aan de andere kant bijna iedere nederlander met allochtoon bloed kan koken. Je groeit op met een voedselcultuur. Behalve Tegan dan.
A little bit hateful
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:53:42 #272
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59818042
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:39 schreef Elegy het volgende:

[..]

Okee, ook wel een klein beetje En ze is frans, en dat is altijd goed wat mij betreft.
Meisjes die frans spreken of zijn , of nog beter, franse meisjes die engels gaan praten. Dan kan je me echt wegdragen
jaaaaaaa, maar ook engelse meisjes die van dat keurige engels praten. Maar inderdaad frans is super. Of van die mexicaanse dames die boos worden op je en dan komt dat temprament naar boven en in het spaans tegen je tekeer gaan. Trouwens vaak zijn vrouwen mooi als ze woest zijn
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
pi_59818074
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:53 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Als je de lat te hoog legt, weet je zeker dat iemand het nooit zal leren. Burrito's kan best koken zijn... afhankelijk van wat je er allemaal in stopt.
Trouwens wat is koken. Ben nu al zoveel mensen tegen gekomen, die beweren zó lekker te kunnen koken en dan vrolijk met een wereldgerecht van Knorr aan komen zetten. Is ook lekker, maar beweer dan niet dat je super goed kan koken... Want dan kun je gewoon goed pakje lezen!
Zoals de ouderwetse mama's het eten klaar maakt. Dat is koken
Anno 2008 is het veel al knorr en andere snelkook prut.

Begrijp mij niet verkeerd. Eet er ook genoeg van en smaakt ook prima hoor!
A little bit hateful
pi_59818091
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:52 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Zo'n Boretti heeft mijn broer, maar dan formaat 6-pitter (zonder plaat dus) en in RVS. Dat ding is echt super gaaf

Mannen die opgewonden raken van een fornhuis...Waar gaat het heen. Wkat's next? De mega moderne naaimachine?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:57:01 #275
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_59818127
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:48 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik kook altijd op gevoel en hou alleen de tijd aan als ik iets voor het eerst maak. Ik maakte vroeger wel eens de fout om té snel te willen koken, dus dat alles aanbrand. Als je alles op wat zachter vuur zet is de kans ook een stuk kleiner dat je het verpest.

Een vriend van me kon ook niet koken, en heeft me gevraagd om hem een paar dingen te leren, dus een keer in de week ofzo komt hij bij mij op "kookles".

Mmmm, lekker! Ik ga morgen bij een vriend koken anders eet hij weer iets van de pizzeria. Ik denk aan een stoofpotje met broccoli met worteltjes en room en rode wijn, wat uitgebakken blokjes spek erbij en dan in het spekvet wat aardappeltjes op te bakken en een biefstukje ernaast. Dat moet hij wel lusten denk ik... En anders heeft hij pech en vreet ie maar pizza
pi_59818128
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:53 schreef Belsezar het volgende:

[..]

jaaaaaaa, maar ook engelse meisjes die van dat keurige engels praten. Maar inderdaad frans is super. Of van die mexicaanse dames die boos worden op je en dan komt dat temprament naar boven en in het spaans tegen je tekeer gaan. Trouwens vaak zijn vrouwen mooi als ze woest zijn

Wil je ze niet nog kwader hebben, dan moet je dát juist niet zeggen op zo'n moment!
pi_59818174
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:55 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Mannen die opgewonden raken van een fornhuis...Waar gaat het heen. Wkat's next? De mega moderne naaimachine?

http://mybedazzler.com/
A little bit hateful
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:59:48 #278
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_59818201
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:55 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Hij ziet er gewoon heel mooi uit
Is zeg maar de Rolls Royce onder de fornuizen

Btw Elegy, je subtitel... Is dat niet zoiets als arbeid maakt vrij?
pi_59818243
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

http://mybedazzler.com/

pi_59818260
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:54 schreef Liquidootje het volgende:

[..]

Zoals de ouderwetse mama's het eten klaar maakt. Dat is koken
Anno 2008 is het veel al knorr en andere snelkook prut.

Begrijp mij niet verkeerd. Eet er ook genoeg van en smaakt ook prima hoor!
One step at the time. We hebben het hier over iemand die nog niet eens een ei kan bakken, en ik heb hem inmiddels al een en ander geleerd, maar moet hem niet gaan ontmoedigen natuurlijk En burrito's, tja, dat kun je net zo ingewikkeld maken als je wilt, en hij wilde dat graag leren.

En ik kook beter dan mijn moeder.
Trouwens, het beste compliment dat je kan krijgen van een man is dat je iets lekkerder klaarmaakt dan zijn moeder.
pi_59818293
Zeggen is nog niet menen hihi
A little bit hateful
pi_59818336
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:53 schreef Liquidootje het volgende:
Logi lijkt mij wel een goede kokkin ja.
Aan de andere kant bijna iedere nederlander met allochtoon bloed kan koken. Je groeit op met een voedselcultuur. Behalve Tegan dan.
He, FYI, ik kan onwijs lekker koken.
pi_59818377
Ok. Heb je van Nexie trouwens nog een pm gekregen oid?
A little bit hateful
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:07:17 #284
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_59818380
Ik kom me maar ff afmelden hierzo. Het gaat hier zo snel dat het amper te volgen is en er is iemand voorbij komen vliegen .
There is no rehab for stupidity.
pi_59818399
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:07 schreef Liquidootje het volgende:
Ok. Heb je van Nexie trouwens nog een pm gekregen oid?
Nee, moest dat dan?
pi_59818412
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:07 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Ik kom me maar ff afmelden hierzo. Het gaat hier zo snel dat het amper te volgen is en er is iemand voorbij komen vliegen .

Hoop voor jou dat we je niet snel terug zien! Veel geluk!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:09:23 #287
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59818441
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:05 schreef Tegan het volgende:

[..]

He, FYI, ik kan onwijs lekker koken.
Dat vraagt natuurlijk om bewijs hè
pi_59818461
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:09 schreef Elegy het volgende:

[..]

Dat vraagt natuurlijk om bewijs hè
Ben je op de samen-opeten-wat-er-is-gekookt-date-toer?
pi_59818512
hij wil wel met iederee ngaan daten jah
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:11:58 #290
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_59818521
quote:
Mooi zo! Veel plezier saampjes
pi_59818531
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:03 schreef Liquidootje het volgende:
Zeggen is nog niet menen hihi
Ik ga ervan uit dat als iemand dat zegt, dat ie het meent
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:14:38 #292
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_59818579
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:08 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Hoop voor jou dat we je niet snel terug zien! Veel geluk!
Thanks. Ook bedankt Ludo .
There is no rehab for stupidity.
pi_59818614
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:12 schreef Kluts het volgende:

[..]

Hoi ik ben Liquidootje. Nu kan ik nog niet zo goed koken. Mijn moeder en 8 zussen kunnen allemaal niet koken helaas. Kun jij mij misschien helpen, want daar gaan het puur om.
A little bit hateful
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:16:24 #294
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59818626
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:10 schreef heksehiel het volgende:

[..]

Ben je op de samen-opeten-wat-er-is-gekookt-date-toer?
Ja. Wanneer gaan wij eens koken?
pi_59818631
quote:
Afmelden is voor mietjes.
Maar wel gefeli
A little bit hateful
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:17:00 #296
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_59818639
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:12 schreef Kluts het volgende:

[..]

Meestal is dat wel zo, hoor
Soms is het ook gewoon makkelijk als je een discussie uit de weg wil gaan
pi_59818666
Ok, ik gooi er ff een 'wat-vind-je-dr-van' vraag in:

Mannen/jongens/kerels die "hihi" typen op MSN?

Om zelf te beginnen: turn off!
pi_59818677
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:16 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ja. Wanneer gaan wij eens koken?

Ik laat voor me koken
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:18:43 #299
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_59818680
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:18 schreef heksehiel het volgende:
Ok, ik gooi er ff een 'wat-vind-je-dr-van' vraag in:

Mannen/jongens/kerels die "hihi" typen op MSN?

Om zelf te beginnen: turn off!
Ik zeg altijd "hehe", mag dat dan weer wel?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:18:58 #300
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_59818687
Vol trouwens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')