Ik was nieuwsgierig hoe het er op andere uni's en hogescholen aan toe gaat, en dan heb ik het niet over de standaard open dag praatjes, maar over hoe het echt is om daar te studeren.
Dus daarom dit topic waarin. ik jullie wil vragen naar het leven op jullie uni/hogeschool. Waarin we alle plus en minpunten van onze onderwijsinstellingen opsommen. Een beetje als het luchtvaartmaatschappijen-topic in TRV. Vast ook nuttig voor aankomend studentjes (ok een beetje laat eind juni, maar goed, had dit idee niet eerder)
Hoe is het op jullie instelling?
TS begint:
Instelling: Universiteit Twente
Voordelen:-Betrekkelijk weing bureacratie, geen harde knip.
-Lekker soepel met regels en eisen. Men houdt rekening met persoonlijke omstandigheden. enzovoort.
-Begeleiding is persoonlijk en goed. Ik lees hier wel eens dat sommige scriptiebegeleiders moeilijker bereikbaar zijn dan God. Ik heb op de UT echter nog niet anders meegemaakt dat ik gewoon kon mailen, langskomen met vragen, ed.
-Niet heel massaal.
-Prachtige natuur. Als ik s'avonds een ommetje maak, gegerandeerd dat ik een hert tegenkom.
-Ech een beetje een gemeenschap. Ons kent ons. Weing afstand tussen studenten/docenten, ballen/knorren noem maar op. Heel gemoedelijk,
Nadelen.-Niet echt een bruisende stad.
-Als technische universiteit worden we voortdurend gepwned door Delft.
-Universiteitsblaadje is echt te saai voor woorden.
-Wat ik noem het Drenthe comlex. Een gigantisch minderwaardigheidcompex tegenover de Randstad. Veel mesnen hier zitten voortduren te klagen dat de UT te klein is, dat we maar achteraf zitten, dat het in de Randstad allemaal veel beter is enz..
-PC's die ALTIJD bezet ziijn...
-Een technische unversiteit die niet in staat is om een fakking LICHTKRANT aan de praat te houden, te zot voor woorden
Ben benieuwd naar het leven op andere 'planeten!'