ohjee, das wel handig om te weten.. lolquote:Uit een bron:
Let op, er zit verschil tussen de Buddleja davidii en bijvoorbeeld de Buddleja alternifolia. De davidii bloeit op eenjarig hout en de alternifolia op tweejarig. De davidii wordt jaarlijks drastisch teruggesnoeid en van de alternifolia alleen het uitgebloeide hout. Kijk dus welke soort je hebt.
Zie je mening en leer... ik zal het nooit meer doen! In NL deed het er niet veel toe, die deed het zonder meer super, meer nu gaat de mijne hier ook met wat goede zorg goed. Bloei verwacht ik niet, al zie ik wel meer vlindertjes... grappig: weten ze het?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:52 schreef Cazman het volgende:
De buddleya (vlinderstruik) is een erg sterke plant. Groeit op vrijwel alle grondsoorten. En inderdaad Musje; NOOIT in het najaar snoeien. Hij is nogal vorstgevoelig. Beste is deze struik met het voorjaar te snoeien als er geen vorst meer komt.
De grootte maakt niet veel uit. Met het voorjaar in Nederland komt de plant als de sodemieter omhoog. Altans dat gebeurt bij ons thuis.
De davidii kan nog bloeien deze zomer, afhankelijk van het weer. De bloeitijd is dacht ik rond juli
Uit een bron:
Let op, er zit verschil tussen de Buddleja davidii en bijvoorbeeld de Buddleja alternifolia. De davidii bloeit op eenjarig hout en de alternifolia op tweejarig. De davidii wordt jaarlijks drastisch teruggesnoeid en van de alternifolia alleen het uitgebloeide hout. Kijk dus welke soort je hebt.
Als de struik in een pot staat kan je die gewoon de hele zomer planten, of je dan nog extra water moet geven in de zomer hangt van de vochtigheid van jou tuin af. Bij mij is dat alleen in een lange droge periode.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:52 schreef ErwinP. het volgende:
Oke bedankt voorde antwoorden.
Ik zal eens kijken of ik een struik bij de Intratuin oid kan vinden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |